Ta bort konto

Har du problem med hemsidan eller har synpunkter samt annat som berör sidan i sig, skriv här.
AuntArctica

Hur tar jag bort mitt konto här? Har letat mig fördärvad så ett tips till er är att synliggöra funktionen samt att skriva in det i er FAQ.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Den funktionen finns inte tyvärr. Om du inte längre vill ha mail så ändra dina inställningar.
AuntArctica

Tack för ditt svar. Om den funktionen inte finns så föreslår jag att ni skapar den för det låter ju helt galet att man inte ska kunna radera sitt konto?
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Det är tyvärr så phpbb är byggt. Hur skulle forumet se ut om användare som inte existerar har skrivit en massa inlägg på forumet, förstår du vad jag menar? Det går att ta bort konton men bara en administratör kan göra det.

Men varför vill du så gärna ta bort ditt konto? Om du som sagt inte vill bli störd av mail så kan du kryssa i "nej" på alla dessa alternativ i dina kontoinställningar.
AuntArctica

Nej, jag förstår nog inte riktigt hur du menar faktiskt. Det fungerar bra på många andra forum så varför skulle det inte fungera här? Visst kan jag bocka i att jag inte vill bli störd av mail men jag tycker ändå det känns fel att man kan registrera sig hur enkelt som helst men inte avregistrera sig. Känner mig lite "livegen" när jag inte får avgöra det själv. Upplyser ni tydligt om detta när nya medlemmar registrerar sig? Tycker som sagt också det är dåligt att det inte står något om detta i FAQn.
junauto
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 augusti 2013, 20:50
Bil: honda
Namn: Jimmie diamantis
Ort: örebro

+1
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Som jag sa så finns inte funktionen i phpbb, som stor del av forumen på nätet använder, inkluderat HPC.
Jag försöker inte låta sur och dryg, jag bara säger som det är. Det är så systemet är byggt och om jag får tid till det så ska jag se om det över huvudtaget går att implementera en sådan valmöjlighet för användarna.
Men det är inte en punkt som är prioriterad för oss som klubb. Och när ni blir medlemmar godkänner ni att all information ni anger sparas i vår databas.

Jag tog för givet att du faktiskt ville ta bort ditt konto så jag har gjort det nu.
Skriv svar