"Unikt för den europeiska versionen av CR-Z är att den har varselljus med åtta LED-lampor som accentuerar strålkastarnas lägre linje. Detta är första gången ledvarselljus har installerats i en produktionsbil från Honda och i kombination med de främre dimljusen, som endast finns inom EU, ger de en skräddarsydd look åt den europeiska varianten av CR-Z."
Honda Sverige
Honda CR-Z Sporthybrid
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson

Senast redigerad av Andreas79 den 12 januari 2010, 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
Nibbe skrev:Ska du köpa en Andreas?
Nja... hade jag vunnit pengar hade jag dock gärna velat ha en Mugen-version av Honda CR-Z :wub:
För nöja mig med min EK istället :wub:
Men som sagt ska bli kul att få se CR-Z i verkligheten när den kommer och provköra den.
www.FotografAndreas.se
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
kommer komma riktigt grymma tillbehör till den där tror jag, bygga en riktigt grym cr-z kommer inte vara svårt alls.. och kanske är det nu även trim-företag ska börja satsa lite på hybrud-uppgraderingar.. lite trist att den är så strikt två-sitsig dock..
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
feather den är ju 2+2, precis som rexen
iaf eu versionen.
jag hade mycket väl kunnat tänka mig en sånhär eftersom ja numera har tillgång till firmabil som är stor å fet, men med den bränsleförbrukningen så kan det kvitta typ.
Men återigen den kanske blir mycket mycket billig att äga.
jag hade mycket väl kunnat tänka mig en sånhär eftersom ja numera har tillgång till firmabil som är stor å fet, men med den bränsleförbrukningen så kan det kvitta typ.
Men återigen den kanske blir mycket mycket billig att äga.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
jaha okej, inte läst på tillräckligt:P
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Jag tycker den är högintressant som andrebil... alltså till den som inte kör ungarna i accorden.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
Cool som fan! men liiite slö! riktigt trist att honda slutat göra sportbilar... men kommer denna som type r så kan det ju va intressant! sen tänkte jag på någons kommentar om framtida lösningar för drivning av bilar. har någon här hört talas om att utvinna råolja från odladle alger? tekniken är väl inte helt klar än. men det går att göra normal bensin och diesel osv... och eftersom algerna är växter så "äter" de koldioxid... vilket skulle kompensera för vad soppan släpper ut...
Hoppas verkligen att de sparkar i gång produktionen av algbensin snart! kanske att honda börjar göra riktiga sportbilar igen då?
Hoppas verkligen att de sparkar i gång produktionen av algbensin snart! kanske att honda börjar göra riktiga sportbilar igen då?
Det med alger är riktigt intressant, men jag kan inte låta bli att fundera vad som händer om man i storskalig produktion börjar finkamma haven på alger... snart har vi verkligen finkammat jorden på all dess resurser... vi förstör luften med utsläpp, hugger ned regnskod och alla annan skog, vi skjuter av alla djuren och nu skall vi börja finkamma havet också... domedagen kanske inte är så långt bort trots allt.
Kör:
Kör:
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Hur kan man tycka att en bil med prestanda som en 1.8L motor på 140hk har en kass förbrukning på 0,5L?? Övergår mitt förstånd.
Det är en 2+2, bilderna ni ser är USDM-modellen, skiljer en hel del mot EDM.
Hur kan man tycka att en miljöbil på 1100kg, med ca 140hk och nästan 180nm är slö????
Hur kan man tycka att en miljöbil på 1100kg, med ca 140hk och nästan 180nm är slö????
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
För att man ser den som en sportcoupé och inte som ett alternativ till prius eller insight?M Scotte skrev:Hur kan man tycka att en miljöbil på 1100kg, med ca 140hk och nästan 180nm är slö????
Då är 0-100 på 9,7 så j-kla porrigt.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är ingen sportbil, det är en sportig miljöbil.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Andreas79
and1 skrev:ser ut so Andreas blir den första som beställer en sånt
Varför tror alla jag kommer beställa en CR-Z ? Hade inte tackat nej om den hade varit sänkt,
snygga fälgar, rätt färg på bilen och trevliga tillbehör och inte den där fronten/grillen, en frontläpp/
mugen-kit hade suttit perfekt på bilen som sagt :wub:
Jag får väl drömma vidare... eller försöka vinna pengar.
Senast redigerad av Andreas79 den 13 januari 2010, 09:43, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
-
Andreas79
M Scotte skrev:Hur kan man tycka att en bil med prestanda som en 1.8L motor på 140hk har en kass förbrukning på 0,5L?? Övergår mitt förstånd.
Frågan är vad som kommer skilja utseendemässigt då den kommer till Europa ?
eller kanske ingen större skillnad ?
Tror den här hybriden kommer kännas väldigt pigg faktiskt
Man längtar verkligen efter att få se den live sen :worthy:
www.FotografAndreas.se
-
M Scotte
- Kontakt:
Ni får inspektera bilen närmare när ni ser den live.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Det håller jag med om.M Scotte skrev:Det är ingen sportbil, det är en sportig miljöbil.
Men som sagts tidigare i tråden så är den (tyvärr) före sin tid.
Tror du att resten av världen förstår det?
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
VW har ett concept på samma tema. En Coupe som ser ut att bli Jettacoupen i USA.
150 hk, hybrid (27 hk elmotor), 0-100 på 8,6 sek, toppfart 227. Förbr 0,42.

150 hk, hybrid (27 hk elmotor), 0-100 på 8,6 sek, toppfart 227. Förbr 0,42.

Antonio Pozzi
Hade CR-Z Sporthybrid inte varit en honda så hade knappt nån här inne höjt på ögon brynen.
Men ärligt va tänker Honda med, man vill ha en "sportbil" men man löper inte linan ut. Vem kommer köpa denna bil?
En person som planerar köpa en m3 och råkar köpa en Cr-z
nä skämt o sido.
Jag ser inga som helst fördelar med denna typ av bil
nackdelarna är för många för att det ska bli en hit.
-Trång
-ingen krut.
-hyffsat dyr (inte helt 100% men den lär inte bli billig)
+Plus: Den ser bra ut.
Sen kan alla andra här inne tro vad dem vill, men kostar den inte 150tkr så kommer den inte att sälja nån vidare.
Men ärligt va tänker Honda med, man vill ha en "sportbil" men man löper inte linan ut. Vem kommer köpa denna bil?
-Trång
-ingen krut.
Sen kan alla andra här inne tro vad dem vill, men kostar den inte 150tkr så kommer den inte att sälja nån vidare.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Hade CR-Z Sporthybrid inte varit en honda så hade knappt nån här inne höjt på ögon brynen.
nä skämt o sido.
-Trång
-ingen krut.
-Trång
-ingen krut.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
-
Frode85
men man ska ju inte ta alger från havet utan odla dem i bassänger i t.ex. öknar och andra platser där det ändå inte växer. man behöver inte använda rent vatten heller så man fyller basängerna med havsvatten och odlar de små gröna sakerna där... det stora problemet i dagsläget är att man får ut för små mängder olja ur en alg... dom försöker avla fram en sort som ger mer olja.Krister skrev:Det med alger är riktigt intressant, men jag kan inte låta bli att fundera vad som händer om man i storskalig produktion börjar finkamma haven på alger... snart har vi verkligen finkammat jorden på all dess resurser... vi förstör luften med utsläpp, hugger ned regnskod och alla annan skog, vi skjuter av alla djuren och nu skall vi börja finkamma havet också... domedagen kanske inte är så långt bort trots allt.
om de nu skulle få till detta skulle det betyda att vi kan fortsätta köra på bensin och diesel. och vi skulle innte behöva bygga om våran infrastruktur för att anpassa det till något nytt drivmedel.
så OM det skulle fungera är det en väldigt bra lösning!
Senast redigerad av Frode85 den 13 januari 2010, 12:28, redigerad totalt 1 gånger.
M Scotte skrev:Hur kan man tycka att en bil med prestanda som en 1.8L motor på 140hk har en kass förbrukning på 0,5L?? Övergår mitt förstånd.
Min accord är större, snabbare på alla sätt, den har 140hkr 340nm, den dricker 0,55l så ja, ja tycker det är usla siffror för att vara en hybridbil som är så liten och har så lite mos. Om vi pratar på pappret nu.
Den är snygg, flashig inredning, men thats about it... hadde den varit väldigt snål osv så hadde ja lätt kunnat tänka mig en sån, men i nulägen ingen chans. återigen beror på ägande kostnaden osv. hamnar bilen på 200k i swe så går den fetbort direkt.
Senast redigerad av pr0ny den 13 januari 2010, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
men man ska ju inte ta alger från havet utan odla dem i bassänger i t.ex. öknar och andra platser där det ändå inte växer. man behöver inte använda rent vatten heller så man fyller basängerna med havsvatten och odlar de små gröna sakerna där... det stora problemet i dagsläget är att man får ut för små mängder olja ur en alg... dom försöker avla fram en sort som ger mer olja.Frode85 skrev:<!--quoteo(post=577008:date=13 Jan 2010, 07:45:16:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 13 Jan 2010, 07:45:16) <a href="index.php?act=findpost&pid=577008"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det med alger är riktigt intressant, men jag kan inte låta bli att fundera vad som händer om man i storskalig produktion börjar finkamma haven på alger... snart har vi verkligen finkammat jorden på all dess resurser... vi förstör luften med utsläpp, hugger ned regnskod och alla annan skog, vi skjuter av alla djuren och nu skall vi börja finkamma havet också... domedagen kanske inte är så långt bort trots allt.
om de nu skulle få till detta skulle det betyda att vi kan fortsätta köra på bensin och diesel. och vi skulle innte behöva bygga om våran infrastruktur för att anpassa det till något nytt drivmedel.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Beror på hur avgaserna ser ut... vi kan inte fortsätta att spy ut Co2 och dylikt hur mycket som helst.
Kör:
Kör:
-
Frode85
men man ska ju inte ta alger från havet utan odla dem i bassänger i t.ex. öknar och andra platser där det ändå inte växer. man behöver inte använda rent vatten heller så man fyller basängerna med havsvatten och odlar de små gröna sakerna där... det stora problemet i dagsläget är att man får ut för små mängder olja ur en alg... dom försöker avla fram en sort som ger mer olja.Krister skrev:<!--quoteo(post=577046:date=13 Jan 2010, 12:25:12:name=Frode85)--><div class='quotetop'>QUOTE(Frode85 @ 13 Jan 2010, 12:25:12) <a href="index.php?act=findpost&pid=577046"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=577008:date=13 Jan 2010, 07:45:16:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 13 Jan 2010, 07:45:16) <a href="index.php?act=findpost&pid=577008"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det med alger är riktigt intressant, men jag kan inte låta bli att fundera vad som händer om man i storskalig produktion börjar finkamma haven på alger... snart har vi verkligen finkammat jorden på all dess resurser... vi förstör luften med utsläpp, hugger ned regnskod och alla annan skog, vi skjuter av alla djuren och nu skall vi börja finkamma havet också... domedagen kanske inte är så långt bort trots allt.
Beror på hur avgaserna ser ut... vi kan inte fortsätta att spy ut Co2 och dylikt hur mycket som helst.
då det blir vanlig bensin och diesel (eller flygbränsle om man nu vill) så lär de vara desamma som soppa gjord på vanlig olja (som iofs också kommer från alger fast gamla alger
men börjar man köra snålare bilar och ger fan i att skövla regnskog och återplanterar skog där det behövs kanske vi har en chans!
det är nog egentligen ett mycket större problem än privatbilismen...
ska vi i sverige verkligen göra skillnad så är det lastbilar och industrier (och kanske kor
Crzen kommer bli en nisch-bil, honda räknar med att sälja 15000 bilar per år i usa, ett land med 300+ miljoner invånare och där honda är jättestora, så det kommer inte bli några större säljvolymer
Vinsten kommer bli bra för varje bil såld, IMA hybridtekniken är uråldrig och beprövad (och bra), chassiet och alla delar i crzen är mer eller mindre en honda insight, det är bara lite paneler och lite yttre plåtdetaljer som skiljer, så även om honda inte säljer många bilar så kommer vinsten per bil att blir riktigt bra.
jag önskar att honda kunde stoppa in en liten supersnål dieselmotor, bilen skulle sälja bra i södra europa där "microbilar" i stadsmiljö är populära, crzen är urläcker och snygg, tänk en liten snål dieselmotor typ max 0,4l/mil blandad körning då skulle försäljningen öka
honda är tyvärr alldeles för konservativa och vågar inte utöka eller förändra nått då de riskerar att tjäna mindre pengar
i sverige kommer crzen att bli en total FAIL med typ max 20 bilar sålda per år för vem vill köpa denna bil för 250000 kr (förutom Scotte då)?
Vinsten kommer bli bra för varje bil såld, IMA hybridtekniken är uråldrig och beprövad (och bra), chassiet och alla delar i crzen är mer eller mindre en honda insight, det är bara lite paneler och lite yttre plåtdetaljer som skiljer, så även om honda inte säljer många bilar så kommer vinsten per bil att blir riktigt bra.
jag önskar att honda kunde stoppa in en liten supersnål dieselmotor, bilen skulle sälja bra i södra europa där "microbilar" i stadsmiljö är populära, crzen är urläcker och snygg, tänk en liten snål dieselmotor typ max 0,4l/mil blandad körning då skulle försäljningen öka
honda är tyvärr alldeles för konservativa och vågar inte utöka eller förändra nått då de riskerar att tjäna mindre pengar
i sverige kommer crzen att bli en total FAIL med typ max 20 bilar sålda per år för vem vill köpa denna bil för 250000 kr (förutom Scotte då)?
Senast redigerad av SiR den 13 januari 2010, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Hagman
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
Accord 2.2 I-dtec Exe. -12
Accord 2.2i-CTDi Exe. -04 *såld*
NSX -91
Civic VTi -00 *Såld*
När miljöbilar är på tapeten så undrar jag vad fördelen är med hybrider typ Prius och Insight och CRZ. Det verkar ju hål i huvudet om man jämför med conceptet Volta tex.
Är det inte bättre att ha en stor elmotor som driver bilen framåt med en microdieselmotor typ som bara finns för att ladda elmotorn?
Vet inte hur Volta fungerar och om den kommer ner i utlovade siffrorna på 0,1 liter/mil, men det låter mer logiskt med en sådan hybrid än en stor bensinmotor med en löjligt liten elmotor som hjälp.
Honda har helt klart en intressant grej på miljöbilssidan. Vätgasbilen i USA, men Priustypen av Hybrider fattar jag inte vitsen med om jag ska vara ärlig.
Är det inte bättre att ha en stor elmotor som driver bilen framåt med en microdieselmotor typ som bara finns för att ladda elmotorn?
Vet inte hur Volta fungerar och om den kommer ner i utlovade siffrorna på 0,1 liter/mil, men det låter mer logiskt med en sådan hybrid än en stor bensinmotor med en löjligt liten elmotor som hjälp.
Honda har helt klart en intressant grej på miljöbilssidan. Vätgasbilen i USA, men Priustypen av Hybrider fattar jag inte vitsen med om jag ska vara ärlig.
Antonio Pozzi