Honda CR-Z Sporthybrid
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Kan man beställa bilen? Vad kostar den i Sverige?
Only M Matters
-
4Honda
- Inlägg: 241
- Blev medlem: 23 mars 2008, 22:38
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
- Ort: Oslo
Jag har hört priser runt 17000 pund men det var nog i England då. Borde väl hamna strax över 200000 i Sverige då.
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Tillbehören ligger redan uppe på Honda-access 
Antonio Pozzi
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
Konbanekörning Honda CRZ :wub:
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
CR-Z MUGEN kjolpaket:
<a href="" target="_blank">
MUGEN Avgassystem, låter gött:
<a href="" target="_blank">
HONDA CR-Z TESTDRIVE at TOKUSHIMA:
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
CR-Z MUGEN kjolpaket:
<a href="" target="_blank">
MUGEN Avgassystem, låter gött:
<a href="" target="_blank">
HONDA CR-Z TESTDRIVE at TOKUSHIMA:
<a href="" target="_blank">
Senast redigerad av Andreas79 den 15 mars 2010, 11:38, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kontakta din åf, för att få mer info om pris och lev.YASH skrev:Kan man beställa bilen? Vad kostar den i Sverige?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
4Honda
- Inlägg: 241
- Blev medlem: 23 mars 2008, 22:38
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
- Ort: Oslo
Den verkar ju bete sig riktigt trevligt på konbanekörningen enligt mig iaf 
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Kontakta din åf, för att få mer info om pris och lev.M Scotte skrev:<!--quoteo(post=582367:date=13 Mar 2010, 14:10:40:name=YASH)--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 13 Mar 2010, 14:10:40) <a href="index.php?act=findpost&pid=582367"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kan man beställa bilen? Vad kostar den i Sverige?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad säger generalagenten om rekommenderat ordinariepris?
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Dem säger ingenting i nuläget, då priset inte är hundra än.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Malkolm
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Okioki, det är ju 2mån kvar tills den släpps i sverige så än är det ju inte aktuellt. Synd att Yen:en står så högt bara.
Senast redigerad av Malkolm den 15 mars 2010, 22:32, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det kommer helt klart inverka på priset.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
16 Mars 2010; Jag mailade till Honda Rosenholtz, läs svaret nedan:
"Hej Andreas
Inga priser har vi fått ännu
jag gissar att vi får vänta 1 månad till ungefär
Än så länge går det inte att beställa några bilar i Hondas boknings system
Jag har en vild gissning ang priset och det är 239.900:-
I japan har de nu 8000 bokningar på CR-Z till slutkund på endast 17dagar,
det skall jämföras med en planerad försäljning på 12000 / år
Så de har redan en vänte tid på dryga halvåret.
Så det har redan gått åt helvete i beräkningen.
Därför tror jag inte att Honda kommer att rea bort några till oss.
Har hittat på en sida 4 Europa varianter
Standard Sport GT samt GT+
Vad vi får för varianter är bara att vänta o se
Har tyvärr endast hittat JDM varianter i Reservdels sytemet, men letar
vidare efter Euro bilarna.
I japan verkat det som att priset är ca 24000 $ så min gissning är nog
inte så långt från verkligheten.
Honda Hälsningar
Christer Rosenholtz"
"Hej Andreas
Inga priser har vi fått ännu
jag gissar att vi får vänta 1 månad till ungefär
Än så länge går det inte att beställa några bilar i Hondas boknings system
Jag har en vild gissning ang priset och det är 239.900:-
I japan har de nu 8000 bokningar på CR-Z till slutkund på endast 17dagar,
det skall jämföras med en planerad försäljning på 12000 / år
Så de har redan en vänte tid på dryga halvåret.
Så det har redan gått åt helvete i beräkningen.
Därför tror jag inte att Honda kommer att rea bort några till oss.
Har hittat på en sida 4 Europa varianter
Standard Sport GT samt GT+
Vad vi får för varianter är bara att vänta o se
Har tyvärr endast hittat JDM varianter i Reservdels sytemet, men letar
vidare efter Euro bilarna.
I japan verkat det som att priset är ca 24000 $ så min gissning är nog
inte så långt från verkligheten.
Honda Hälsningar
Christer Rosenholtz"
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
17 Mars 2010 fick jag mail från Rosenholtz igen:
Hej
Tror inte att Honda kommer att rea bort bilar för vår del
problemet är att vår valuta är skit mot Yenen, tror att den forfarande
haltar ca 30 %
Liten bil skall det vara för att den skall bli lite egen tycker jag
STORA bilar är tunga och tråkiga.
senaste från nätet
The eco-friendly model is scheduled to arrive in North America and Europe this summer. The manufacturer is looking to sell 40,000-50,000 CR-Z a year worldwide.
Om nu japan håller denna sälj takt som de nu har på 8000 bil på 3 veckor.
Återkommer så snart jag får lite info
I england kostar enklaste varianten 17000 pund för samma pengar får du en Insight Civic 5 1,4i
så det är klart omöjligt att jämföra pris bilden över marknaderna
Mycket info och utrustning om Honda CRZ, på engelska:
<a href="http://www.honda.co.uk/cars/viewrange/" target="_blank">http://www.honda.co.uk/cars/viewrange/</a>
Hej
Tror inte att Honda kommer att rea bort bilar för vår del
problemet är att vår valuta är skit mot Yenen, tror att den forfarande
haltar ca 30 %
Liten bil skall det vara för att den skall bli lite egen tycker jag
STORA bilar är tunga och tråkiga.
senaste från nätet
The eco-friendly model is scheduled to arrive in North America and Europe this summer. The manufacturer is looking to sell 40,000-50,000 CR-Z a year worldwide.
Om nu japan håller denna sälj takt som de nu har på 8000 bil på 3 veckor.
Återkommer så snart jag får lite info
I england kostar enklaste varianten 17000 pund för samma pengar får du en Insight Civic 5 1,4i
så det är klart omöjligt att jämföra pris bilden över marknaderna
Mycket info och utrustning om Honda CRZ, på engelska:
<a href="http://www.honda.co.uk/cars/viewrange/" target="_blank">http://www.honda.co.uk/cars/viewrange/</a>
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Inside information, eller ja... pressmeddelande som skickades ut idag:
Hondas nya sportiga kupé CR-Z har nu fått ett pris
Nya CR-Z GT är den välutrustade version som inledningsvis blir aktuell för den svenska
marknaden. CR-Z lanseras på den svenska marknaden i juni månad och kommer att kosta
254.900 kr.
Hondas nya sportiga kupé CR-Z har nu fått ett pris
Nya CR-Z GT är den välutrustade version som inledningsvis blir aktuell för den svenska
marknaden. CR-Z lanseras på den svenska marknaden i juni månad och kommer att kosta
254.900 kr.
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
Press-release från HONDA NORDIC 17 Mars 2010:
Hondas nya sportiga kupé CR-Z har nu fått ett pris
Nya CR-Z GT är den välutrustade version som inledningsvis blir aktuell för den svenska
marknaden. CR-Z lanseras på den svenska marknaden i juni månad och kommer att kosta
254.900 kr.
– CR-Z känns helt rätt i tiden med sin sportiga design och egenskaper i kombination med en miljövänlig
hybridteknik, säger Maria Johansson, PR-ansvarig för Honda Sverige. För Hondaentusiasten tror vi att
CR-Z uppfattas som en fräck bil med en retrolook som väcker minnen från vår egen CR-X, men med en
tydlig miljöprofil som extra bonus.
– Vi lanserar med CR-Z ännu en hybridmodell i Hondas sortiment och redan om knappt ett år
står nästa modell på tur. Då är det Jazz som kommer i hybridutförande.
Snabbfakta om CR-Z
• I unika CR-Z kombineras fördelarna med en ren, effektiv hybriddrivlina för bensin/el med en 6-växlad
manuell växellåda och en snygg, sportig kupékaross.
• CR-Z har en responsiv 1,5 liters (4-cylindrig) VTEC-motor som assisteras av Hondas egenutvecklade
hybridsystem IMA (Intergrated Motor Assist).
• CR-Z har ett unikt 3-mode körsystem som gör att föraren kan anpassa bilen efter sina behov.
3-mode systemet anpassar styrning, gaspådrag, idle-stop, luftkonditionering och assistansen från IMA
systemet efter förarens behov. De tre olika valen är NORMAL, SPORT och ECON.
• CR-Z släpper ut 117 g/km och har en bränsleförbrukning på 5,0 l/100 km vid blandad körning.
• Bilens chassi har bred spårvidd och kort hjulbas för att vara smidig.
CR-Z har totalt en 115 mm kortare hjulbas och är 295 mm kortare än Insight.
Förarens körglädje var i fokus under planeringen av bilens design, och CR-Z:s chassi spelar en huvudroll
för att skapa bilens karaktär. Plattformen delar några komponenter med Insight, men hjulbasen,
spårvidden och uppbyggnaden är alla specialkonstruerade för nya CR-Z.
MacPherson fjäderben av aluminium har använts i CR-Z för att minska vikten och öka styrkan jämfört
med de pressade stålkomponenterna som användes i Insight.
• CR-Z har en total effekt på 124 hästkrafter och ett vridmoment på 174 Nm.
• Elmotorn ger CR-Z en ovanligt plan vridmomentskurva med en topp på knappt 1 500 rpm, vilket är
ovanligt lågt för en vanlig sugmotor. Tillsammans med en 6-växlad manuell växellåda skapar den IMAassisterade
motorn en stor växlingsflexibilitet, låga avgasutsläpp och ett sportigt ljud.
FAKTA CR-Z
Max vridmoment 1 497
Utsläppsstandard Euro 5
Toppeffekt bensinmotor hk/kw 114/84
Toppeffekt elmotor hk/kw 14/10
Total effekt hk/ Nm 124/ 174
Blandad körning, l/100 km 5,0
Stadstrafik, l/100 km 6,1
Landsvägskörning, l/100 km 4,4
CO2-utsläpp, g/km 117
Längd mm 4080
Bredd mm 1740
Höjd mm 1395
Tjänstevikt kg 1245
Bagageutrymme VDA I 215
Bagageutrymme VDA I
nedfällt baksäte, last till fönster 389
Bränsletank /L 40
UTDRAG UR STANDARDUTRUSTNING FÖR CR-Z GT
VSA (fordonsstabilisering)
ABS, låsningsfria bromsar
Aktiva nackskydd (fram)
Krockkudde förare/passagerare fram
Avstängningsreglage för krockkudde
på passagerarsidan
EBD (elektronisk bromskraftsfördelning)
EPS (Electric power steering)
Dimljus fram
Bältessträckare med lastbegränsare, fram
Säkerhetsbältet justerbart i höjdled, fram
Startspärr
ISO FIX-fäste
Säkerhetsbältespåminnare (alla säten)
Sidokrockkuddar (fram)
Sidokrockgardiner fram & bak
Sidokrockskydd (dörrar)
Stöldlarm
Hill start assist
Instegsbelysning
Tygklädsel
Höjdjustering av sätet, förare
Läderratt
Multidisplay
Påminnelse om service (service reminder)
Automatisk klimatanläggning
Farthållare
Regnsensor
Parkeringssensorer bak
Elmanövrerade sidorutor fram och bak
med upp/ned-automatik
Ratt med tilt och teleskopfunktion
Ljudanläggning med 1 CD (läser MP3)
med subwoofer
Fjärrkontroll i ratten
AUX och USB anslutning
4 högtalare + 2 tweeters
Bluetooth
Insynsskydd
Däckdimension 195/55 R16 aluminiumfälg
Garantier
3 år eller 10 000 mils fabriksgaranti
10 års rostskyddsgaranti på chassikomponenter
12 års rostskyddsgaranti
5 års rostskyddsgaranti på avgassystemet
3 års lackgaranti, 3 års vagnskadegaranti
5 års garanti på IMA systemet
Road Side Assistance
Hondas nya sportiga kupé CR-Z har nu fått ett pris
Nya CR-Z GT är den välutrustade version som inledningsvis blir aktuell för den svenska
marknaden. CR-Z lanseras på den svenska marknaden i juni månad och kommer att kosta
254.900 kr.
– CR-Z känns helt rätt i tiden med sin sportiga design och egenskaper i kombination med en miljövänlig
hybridteknik, säger Maria Johansson, PR-ansvarig för Honda Sverige. För Hondaentusiasten tror vi att
CR-Z uppfattas som en fräck bil med en retrolook som väcker minnen från vår egen CR-X, men med en
tydlig miljöprofil som extra bonus.
– Vi lanserar med CR-Z ännu en hybridmodell i Hondas sortiment och redan om knappt ett år
står nästa modell på tur. Då är det Jazz som kommer i hybridutförande.
Snabbfakta om CR-Z
• I unika CR-Z kombineras fördelarna med en ren, effektiv hybriddrivlina för bensin/el med en 6-växlad
manuell växellåda och en snygg, sportig kupékaross.
• CR-Z har en responsiv 1,5 liters (4-cylindrig) VTEC-motor som assisteras av Hondas egenutvecklade
hybridsystem IMA (Intergrated Motor Assist).
• CR-Z har ett unikt 3-mode körsystem som gör att föraren kan anpassa bilen efter sina behov.
3-mode systemet anpassar styrning, gaspådrag, idle-stop, luftkonditionering och assistansen från IMA
systemet efter förarens behov. De tre olika valen är NORMAL, SPORT och ECON.
• CR-Z släpper ut 117 g/km och har en bränsleförbrukning på 5,0 l/100 km vid blandad körning.
• Bilens chassi har bred spårvidd och kort hjulbas för att vara smidig.
CR-Z har totalt en 115 mm kortare hjulbas och är 295 mm kortare än Insight.
Förarens körglädje var i fokus under planeringen av bilens design, och CR-Z:s chassi spelar en huvudroll
för att skapa bilens karaktär. Plattformen delar några komponenter med Insight, men hjulbasen,
spårvidden och uppbyggnaden är alla specialkonstruerade för nya CR-Z.
MacPherson fjäderben av aluminium har använts i CR-Z för att minska vikten och öka styrkan jämfört
med de pressade stålkomponenterna som användes i Insight.
• CR-Z har en total effekt på 124 hästkrafter och ett vridmoment på 174 Nm.
• Elmotorn ger CR-Z en ovanligt plan vridmomentskurva med en topp på knappt 1 500 rpm, vilket är
ovanligt lågt för en vanlig sugmotor. Tillsammans med en 6-växlad manuell växellåda skapar den IMAassisterade
motorn en stor växlingsflexibilitet, låga avgasutsläpp och ett sportigt ljud.
FAKTA CR-Z
Max vridmoment 1 497
Utsläppsstandard Euro 5
Toppeffekt bensinmotor hk/kw 114/84
Toppeffekt elmotor hk/kw 14/10
Total effekt hk/ Nm 124/ 174
Blandad körning, l/100 km 5,0
Stadstrafik, l/100 km 6,1
Landsvägskörning, l/100 km 4,4
CO2-utsläpp, g/km 117
Längd mm 4080
Bredd mm 1740
Höjd mm 1395
Tjänstevikt kg 1245
Bagageutrymme VDA I 215
Bagageutrymme VDA I
nedfällt baksäte, last till fönster 389
Bränsletank /L 40
UTDRAG UR STANDARDUTRUSTNING FÖR CR-Z GT
VSA (fordonsstabilisering)
ABS, låsningsfria bromsar
Aktiva nackskydd (fram)
Krockkudde förare/passagerare fram
Avstängningsreglage för krockkudde
på passagerarsidan
EBD (elektronisk bromskraftsfördelning)
EPS (Electric power steering)
Dimljus fram
Bältessträckare med lastbegränsare, fram
Säkerhetsbältet justerbart i höjdled, fram
Startspärr
ISO FIX-fäste
Säkerhetsbältespåminnare (alla säten)
Sidokrockkuddar (fram)
Sidokrockgardiner fram & bak
Sidokrockskydd (dörrar)
Stöldlarm
Hill start assist
Instegsbelysning
Tygklädsel
Höjdjustering av sätet, förare
Läderratt
Multidisplay
Påminnelse om service (service reminder)
Automatisk klimatanläggning
Farthållare
Regnsensor
Parkeringssensorer bak
Elmanövrerade sidorutor fram och bak
med upp/ned-automatik
Ratt med tilt och teleskopfunktion
Ljudanläggning med 1 CD (läser MP3)
med subwoofer
Fjärrkontroll i ratten
AUX och USB anslutning
4 högtalare + 2 tweeters
Bluetooth
Insynsskydd
Däckdimension 195/55 R16 aluminiumfälg
Garantier
3 år eller 10 000 mils fabriksgaranti
10 års rostskyddsgaranti på chassikomponenter
12 års rostskyddsgaranti
5 års rostskyddsgaranti på avgassystemet
3 års lackgaranti, 3 års vagnskadegaranti
5 års garanti på IMA systemet
Road Side Assistance
Senast redigerad av Andreas79 den 17 mars 2010, 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
Edmunds: 2011 Honda CR-Z First Drive (17 Mars 2010)
Finally the 2011 Honda CR-Z has come down off the stand at the auto shows and it's sitting right here on the asphalt on Naruto Skyline, a mountain road down the spine of Shikoku, the smallest of the main islands of Japan. We've been waiting to get behind the wheel of this car since the concept first appeared at the 2007 Tokyo Motor Show, and now we're getting our chance.
Already there's plenty of hype building for the car's introduction to the U.S. late this summer, as American Honda has already built a Web site to promote the car's arrival. But this is the real car in front of us, ready to be released into the Japanese market, and Honda officials tell us that the American version won't be much different.
The 2011 Honda CR-Z asks a lot of questions. The recession has dramatically affected Honda's adventurous engineering spirit, and the company has had to sell its Formula 1 team, cancel the development of its new front-engine replacement for the Acura NSX and end the sale of the Honda S2000 in America. Does this company still have the imaginative engineering that makes it so different?
The Honda CR-Z is certainly a different kind of car. A hybrid can be a lot of things. Clean, clever and fuel-efficient, without a doubt, and a poster child for a forthcoming generation of sensible cars. But fun?
Smart Car
Honda has been working hard to make sure that the 2011 Honda CR-Z makes us remember the Honda CR-X, its two-passenger coupe built from 1983-'91. Just as with the CR-X, the mission here has been to build a small, smart, eco-friendly coupe for the modern era. Lightness and efficiency are the key attributes, because the combination of 122 horsepower and a curb weight north of 2,550 pounds tells you the CR-Z is not going to be blowing too many doors off a Bugatti Veyron any time soon.
Here on the Naruto Skyline, the CR-Z defies its critics in cyberspace, who have been quick to dismiss the idea of the first hybrid with a six-speed manual transmission. It proves surprisingly taut, sporty, agile and entertaining as it tackles the twists and turns of the Shikoku roads.
Of course, it's a totally different car from the CR-X coupe. That is to say, it's not some kind of cut-down Honda Civic coupe with a manic 1.6-liter VTEC twin-cam engine screaming its way to an 8,000-rpm redline. Nor is it a redo of the original Honda Insight, the slippery 1.0-liter hybrid coupe that Honda launched back in 1999 as the first hybrid to go on sale in the U.S.
Fact is, the 2011 Honda CR-Z falls somewhere between the two — both in terms of design and in the amount of performance on offer. Honda believes that this is the right combination to build a network of CR-Z enthusiasts from Mini-type buyers who like the idea of a smart premium-style compact, only with the green image that a hybrid conveys.
The CR-Z is like a Tesla Roadster, but without the $109,000 price tag.
Hybrid CAFE Racer
While the CR-Z is loosely based on the current four-door Honda Insight sedan, you'll be cheered to know that the Honda engineers have massively improved the formula by shortening the wheelbase, widening the front and rear track and making the structure far more rigid.
The car measures 106.9 inches from end to end, 68.5 inches wide and only 54.9 inches to the tip of its antenna. The wheelbase is 95.8 inches, some 4.6 inches shorter than the Insight, and the CR-Z retains the suspension of the Insight platform with front MacPherson struts and a rear torsion-beam setup. The bad news is, Honda claims only a 97-pound reduction in weight from the Insight sedan.
Once you pull open the somewhat heavy door, a novel interior design awaits, a kind of cost-conscious, Honda-type attempt to deliver the arty style of a Mini or Fiat 500. The low-set driving position is just what you want in a performance car, and the pedals and shift lever feel perfectly placed. The sport seat offers fine all-around support and looks good. The instrument panel is a busy mass of buttons, lights and switches, but there are cool touches like the usual entertaining display of power flow through the internal combustion engine and hybrid system.
Don't look back, though, because rear vision is badly hampered by that dramatic, sloping roof line, especially into the blind spots over your shoulders. In Japan, the CR-Z comes as a 2+2 with kid-size jump seats behind you, but the new small Honda will be strictly a two-passenger vehicle in the U.S.
It's the Power
The DOHC 1,436cc inline-4 with i-VTEC variable valve timing and lift comes from the Honda Fit, and it delivers 112 hp at 6,000 rpm and 107 pound-feet of torque at 4,800 rpm. It's matched up with a six-speed manual transmission with ratios selected from the European Civic.
Just like the Insight, the 2011 Honda CR-Z features a parallel hybrid system with an electric motor powered by nickel-metal hydride batteries. The motor is rated by Honda at 14 hp, and some complicated calculations by the engineers (don't ask) lead Honda to rate the combined output of the CR-Z's powertrain at 122 hp at 6,000 rpm and 128 pound-feet of torque at 1,000-1,500 rpm.
The CR-Z adds sport to the hybrid system with a three-mode drive system. Three backlit buttons on the dash give you the choice of Economy, Normal or Sport, and the inner ring of the tachometer is illuminated in green, blue or red to match. Each mode offers a different combination of throttle response, steering effort, idle-stop time and power from the hybrid system.
It's Alive!
Once you bring the engine to life, you'll recognize the uninspiring clatter. But when you select a gear from the six-speed manual, your frame of reference shifts along with the gears, as this tight, precise, short-throw linkage makes you think of the CR-X.
From the first, the CR-Z's chassis also feels infinitely better than you expect, far better damped than the Insight and with an incisive feel to the way it responds to the steering. The front struts have forged-aluminum lower control arms to reduce unsprung weight, while the compact, H-shape torsion beam in the rear (which helps make it possible to package the batteries unobtrusively) doesn't feel like a handicap.
And in the cut and thrust of driving — both in the city and on back roads — the 2011 Honda CR-Z feels sharp and punchy. Put that down to the extra push (in the way of torque) provided by the electric motor. In the Honda hybrid style, the electric motor is more than just a device to make it possible to stop and start the 1.5-liter engine at stoplights or propel the car silently across parking lots. Instead the motor delivers a maximum of 42 lb-ft of torque just as the 1.5-liter gas engine is getting into its stride. As a result, the CR-Z's powertrain has a sweet spot between 1,000 and 5,000 rpm on the tachometer, a smooth, seamless blend of power that gives the CR-Z a zest you don't expect.
On the highway, the CR-Z cruises easily at 80 mph, the sportified suspension giving a firm but not harsh ride. Up over the Naruto Skyline, the CR-Z uses its quick-ratio electric-assist steering, tight front suspension calibration and wide 195/55R16 Bridgestone Potenza RE050A tires on special lightweight wheels to turn into corners well and neatly stay on line. There's good consistency to the steering feel and the CR-Z seems entirely predictable and linear in the way it behaves.
We also tried the 2011 Honda CR-Z with its optional continuously variable transmission (CVT), and even with the slightly detuned engine (111 hp; 106 lb-ft of torque) required in this configuration, the car still accelerates briskly and smoothly.
Three Modes of Go
Gearheads, now look away.
This Fit-based 1.5 is no sports-car engine and starts to get loud at around 5,000 rpm. Keep the hammer down and all too soon you find the engine stuttering as it hits the ignition cutout at 6,500 rpm. Worked hard, the engine sounds flat and hard — not exciting at all. And when you're on the limit rather than just pushing along, the CR-Z gives in to soggy, plowing understeer, and the body rolls over in distress. And a few hot runs up and down the hills soon had the brakes smoking. Yikes.
There is, meantime, a big difference if you choose the Sport button over Economy. Throttle response is massively sharper in Sport (as it should be) and the Honda feels as if it's suddenly gained an extra 50 hp. But remember, on the hybrid side, there is no EV mode in Economy as such, and the CR-Z doesn't run in silent, zero-emissions mode like a Prius.
As far as fuel economy is concerned, American Honda tells us that we can expect the six-speed CR-Z to record 31 mpg city/37 mpg highway, while the CVT-equipped CR-Z will return 36 mpg city/38 mpg highway.
Is This a CR-X or Not?
So what to make of the 2011 Honda CR-Z? Honda says CR-Z stands for "Compact Renaissance Zero," a phrase meant to capture Honda's commitment to go back to the point of origin (zero) to take on the challenge of creating a new kind of compact car, one not bound by the values expressed by traditional coupes.
Down in Shikoku, the CR-Z proved that while it's not a machine to have the Nissan GT-R running for cover, it does have its own kind of sophisticated green-tinged driver appeal. Up to a pretty high level, it works, and that's pretty much all the CR-X offered us, however much we have romanticized the car in the past two decades.
At a price of between $25,000 and $27,600 in Tokyo, the Honda CR-Z is fairly expensive, but early orders have still been flooding in. Come late summer, will Honda's formula with the CR-Z click with Americans?
Källa: Edmunds: Inside Line










Finally the 2011 Honda CR-Z has come down off the stand at the auto shows and it's sitting right here on the asphalt on Naruto Skyline, a mountain road down the spine of Shikoku, the smallest of the main islands of Japan. We've been waiting to get behind the wheel of this car since the concept first appeared at the 2007 Tokyo Motor Show, and now we're getting our chance.
Already there's plenty of hype building for the car's introduction to the U.S. late this summer, as American Honda has already built a Web site to promote the car's arrival. But this is the real car in front of us, ready to be released into the Japanese market, and Honda officials tell us that the American version won't be much different.
The 2011 Honda CR-Z asks a lot of questions. The recession has dramatically affected Honda's adventurous engineering spirit, and the company has had to sell its Formula 1 team, cancel the development of its new front-engine replacement for the Acura NSX and end the sale of the Honda S2000 in America. Does this company still have the imaginative engineering that makes it so different?
The Honda CR-Z is certainly a different kind of car. A hybrid can be a lot of things. Clean, clever and fuel-efficient, without a doubt, and a poster child for a forthcoming generation of sensible cars. But fun?
Smart Car
Honda has been working hard to make sure that the 2011 Honda CR-Z makes us remember the Honda CR-X, its two-passenger coupe built from 1983-'91. Just as with the CR-X, the mission here has been to build a small, smart, eco-friendly coupe for the modern era. Lightness and efficiency are the key attributes, because the combination of 122 horsepower and a curb weight north of 2,550 pounds tells you the CR-Z is not going to be blowing too many doors off a Bugatti Veyron any time soon.
Here on the Naruto Skyline, the CR-Z defies its critics in cyberspace, who have been quick to dismiss the idea of the first hybrid with a six-speed manual transmission. It proves surprisingly taut, sporty, agile and entertaining as it tackles the twists and turns of the Shikoku roads.
Of course, it's a totally different car from the CR-X coupe. That is to say, it's not some kind of cut-down Honda Civic coupe with a manic 1.6-liter VTEC twin-cam engine screaming its way to an 8,000-rpm redline. Nor is it a redo of the original Honda Insight, the slippery 1.0-liter hybrid coupe that Honda launched back in 1999 as the first hybrid to go on sale in the U.S.
Fact is, the 2011 Honda CR-Z falls somewhere between the two — both in terms of design and in the amount of performance on offer. Honda believes that this is the right combination to build a network of CR-Z enthusiasts from Mini-type buyers who like the idea of a smart premium-style compact, only with the green image that a hybrid conveys.
The CR-Z is like a Tesla Roadster, but without the $109,000 price tag.
Hybrid CAFE Racer
While the CR-Z is loosely based on the current four-door Honda Insight sedan, you'll be cheered to know that the Honda engineers have massively improved the formula by shortening the wheelbase, widening the front and rear track and making the structure far more rigid.
The car measures 106.9 inches from end to end, 68.5 inches wide and only 54.9 inches to the tip of its antenna. The wheelbase is 95.8 inches, some 4.6 inches shorter than the Insight, and the CR-Z retains the suspension of the Insight platform with front MacPherson struts and a rear torsion-beam setup. The bad news is, Honda claims only a 97-pound reduction in weight from the Insight sedan.
Once you pull open the somewhat heavy door, a novel interior design awaits, a kind of cost-conscious, Honda-type attempt to deliver the arty style of a Mini or Fiat 500. The low-set driving position is just what you want in a performance car, and the pedals and shift lever feel perfectly placed. The sport seat offers fine all-around support and looks good. The instrument panel is a busy mass of buttons, lights and switches, but there are cool touches like the usual entertaining display of power flow through the internal combustion engine and hybrid system.
Don't look back, though, because rear vision is badly hampered by that dramatic, sloping roof line, especially into the blind spots over your shoulders. In Japan, the CR-Z comes as a 2+2 with kid-size jump seats behind you, but the new small Honda will be strictly a two-passenger vehicle in the U.S.
It's the Power
The DOHC 1,436cc inline-4 with i-VTEC variable valve timing and lift comes from the Honda Fit, and it delivers 112 hp at 6,000 rpm and 107 pound-feet of torque at 4,800 rpm. It's matched up with a six-speed manual transmission with ratios selected from the European Civic.
Just like the Insight, the 2011 Honda CR-Z features a parallel hybrid system with an electric motor powered by nickel-metal hydride batteries. The motor is rated by Honda at 14 hp, and some complicated calculations by the engineers (don't ask) lead Honda to rate the combined output of the CR-Z's powertrain at 122 hp at 6,000 rpm and 128 pound-feet of torque at 1,000-1,500 rpm.
The CR-Z adds sport to the hybrid system with a three-mode drive system. Three backlit buttons on the dash give you the choice of Economy, Normal or Sport, and the inner ring of the tachometer is illuminated in green, blue or red to match. Each mode offers a different combination of throttle response, steering effort, idle-stop time and power from the hybrid system.
It's Alive!
Once you bring the engine to life, you'll recognize the uninspiring clatter. But when you select a gear from the six-speed manual, your frame of reference shifts along with the gears, as this tight, precise, short-throw linkage makes you think of the CR-X.
From the first, the CR-Z's chassis also feels infinitely better than you expect, far better damped than the Insight and with an incisive feel to the way it responds to the steering. The front struts have forged-aluminum lower control arms to reduce unsprung weight, while the compact, H-shape torsion beam in the rear (which helps make it possible to package the batteries unobtrusively) doesn't feel like a handicap.
And in the cut and thrust of driving — both in the city and on back roads — the 2011 Honda CR-Z feels sharp and punchy. Put that down to the extra push (in the way of torque) provided by the electric motor. In the Honda hybrid style, the electric motor is more than just a device to make it possible to stop and start the 1.5-liter engine at stoplights or propel the car silently across parking lots. Instead the motor delivers a maximum of 42 lb-ft of torque just as the 1.5-liter gas engine is getting into its stride. As a result, the CR-Z's powertrain has a sweet spot between 1,000 and 5,000 rpm on the tachometer, a smooth, seamless blend of power that gives the CR-Z a zest you don't expect.
On the highway, the CR-Z cruises easily at 80 mph, the sportified suspension giving a firm but not harsh ride. Up over the Naruto Skyline, the CR-Z uses its quick-ratio electric-assist steering, tight front suspension calibration and wide 195/55R16 Bridgestone Potenza RE050A tires on special lightweight wheels to turn into corners well and neatly stay on line. There's good consistency to the steering feel and the CR-Z seems entirely predictable and linear in the way it behaves.
We also tried the 2011 Honda CR-Z with its optional continuously variable transmission (CVT), and even with the slightly detuned engine (111 hp; 106 lb-ft of torque) required in this configuration, the car still accelerates briskly and smoothly.
Three Modes of Go
Gearheads, now look away.
This Fit-based 1.5 is no sports-car engine and starts to get loud at around 5,000 rpm. Keep the hammer down and all too soon you find the engine stuttering as it hits the ignition cutout at 6,500 rpm. Worked hard, the engine sounds flat and hard — not exciting at all. And when you're on the limit rather than just pushing along, the CR-Z gives in to soggy, plowing understeer, and the body rolls over in distress. And a few hot runs up and down the hills soon had the brakes smoking. Yikes.
There is, meantime, a big difference if you choose the Sport button over Economy. Throttle response is massively sharper in Sport (as it should be) and the Honda feels as if it's suddenly gained an extra 50 hp. But remember, on the hybrid side, there is no EV mode in Economy as such, and the CR-Z doesn't run in silent, zero-emissions mode like a Prius.
As far as fuel economy is concerned, American Honda tells us that we can expect the six-speed CR-Z to record 31 mpg city/37 mpg highway, while the CVT-equipped CR-Z will return 36 mpg city/38 mpg highway.
Is This a CR-X or Not?
So what to make of the 2011 Honda CR-Z? Honda says CR-Z stands for "Compact Renaissance Zero," a phrase meant to capture Honda's commitment to go back to the point of origin (zero) to take on the challenge of creating a new kind of compact car, one not bound by the values expressed by traditional coupes.
Down in Shikoku, the CR-Z proved that while it's not a machine to have the Nissan GT-R running for cover, it does have its own kind of sophisticated green-tinged driver appeal. Up to a pretty high level, it works, and that's pretty much all the CR-X offered us, however much we have romanticized the car in the past two decades.
At a price of between $25,000 and $27,600 in Tokyo, the Honda CR-Z is fairly expensive, but early orders have still been flooding in. Come late summer, will Honda's formula with the CR-Z click with Americans?
Källa: Edmunds: Inside Line










www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Featherweight
- Inlägg: 430
- Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: hägersten, sthlm
vet inte om det här klippet redan finns i tråden.. men satan vad mugen-crz är snygg!
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
8st CR-Z sa en bilförsäljare idag att det skulle komma till Sverige. I alla fall i första kvoten. Prisuppgift kunde han inte lämna så jag undrar hur underrättad han egentligen var.
Senast redigerad av Mordiiax den 19 mars 2010, 12:34, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ni kan fråga vilken åf som helst dem har pris samt modell vad CR-Z kommer kosta i Sverige.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Då kan du ringa till den unge killen som jag ej har namn på @ Magnusson Bil i Surte, för han hade ingen vetskap om pris för ungefär 1½ timme sedan 
Nu var jag inte spekulant på något sådan dock, utan en Civic diesel men han var inte intresserad av att sälja en sådan verkade det som i mitt tycke så då får jag sitta på mina dineros ett tag till
*lite ot*
Nu var jag inte spekulant på något sådan dock, utan en Civic diesel men han var inte intresserad av att sälja en sådan verkade det som i mitt tycke så då får jag sitta på mina dineros ett tag till
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Usch, jag är fruktansvärt splittrad i fråga om den här bilen. Å ena sidan är det en jävligt snygg efterföljare till CRX, å andra sidan är det en slö hybridbil. Det senare förstör ju så mycket! Inte en chans att jag byter EP3:an iaf...
Viktor Andersson när han är som bäst
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Är inte meningen som en konkurrent till Civic R.
Det är och förblir en sportig hybrid.
Det är och förblir en sportig hybrid.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- freddej
- Inlägg: 83
- Blev medlem: 25 juli 2004, 14:47
- Bil: Ford Focus RS mkII
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: Uppsala
Frågan är bara vem som designat avgasutblåset på mugen versionen??
Det va nog det mest missanpassade jag sett, borde ju suttit i mitten triangeln (den i kofångaren) kan man tycka.
Annars är ju bilen snygg.
Det va nog det mest missanpassade jag sett, borde ju suttit i mitten triangeln (den i kofångaren) kan man tycka.
Annars är ju bilen snygg.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
22 Mars 2010:
Ett filmklipp ni inte får missa ! "Old vs NEW/4 Generations of CR-X"
<a href="" target="_blank">

Ett filmklipp ni inte får missa ! "Old vs NEW/4 Generations of CR-X"
<a href="" target="_blank">

Senast redigerad av Andreas79 den 22 mars 2010, 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Beangt
- Inlägg: 447
- Blev medlem: 16 augusti 2009, 22:28
- Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
- Namn: Alexander Bergström
- Ort: Halland
jävligt nice
synd att de inte var motorlljud istället för music:)
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)
Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)
Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
UPPDATERAD INFO/STATISTIK 26 Mars 2010 - mycket läsvärd! :wub:
JDM market : CR-Z 1st month sales report
Well, Honda has finally released their 1st month sales report on the CR-Z. The final orders on this period are as many as 10k, which means nearly as much as the 12k yearly target.
As I've said on a previous topic, it is the norm for any successfully launched car in Japan to largely surpass its monthly target on its first month, but it IS extraordinary for it to do it by 10 times ! For as long as I've been monitoring those things, this has never happened before.
Here is a bit more info from the PR.
Main selling points.
- Unique performance/ECO blend offered by the 1.5L VTEC IMA powertrain.
- Great exterior styling and technologically advanced quality interior.
- 3-mode driving switch.
- Utility offered by the rear hatch and reclining seats.
About the owners demographics.
- 50% come from another Honda, 50% from other brads.
- Pretty varied : 15% singles on their 20s, 35% singles over 30, and 35% married over 40.
About the trims
- 90% alpha (higher trim) / 10% beta (lower trim)
- 40 % MT / 60% CVT
About the most popular options
- HiD : 92%
- 16" alloys : 90%
- Smart key (keyless start) : 90%
- HDD navy with 180º rear camera & internavy : 62%
Colours popularity
- White : 42%
- Silver : 17%
- Black : 12%
- Strange kind of dark green : 12%
- Turquoise : 7%
- Red : 7%
- Orange : 3%
Editorial notes:
- I don't think anyone would have guessed about this start a month or two ago. Sure this kind of selling pace won't last, but for sure Honda must be encouraged by it.
- Pretty much surprised about the high MT penetration, although I would put that on the novelty of this offer alone, and certainly expect it to fade quickly with time. Still, good news for stick-lovers !
- It seems to me that the beta trim isn't priced low enough to attract more budget conscious buyers. Myself being considering a CR-Z in Japan, I don't really need the alpha, but when you consider the price for both it's difficult to make a good case for the beta. That said, given the current sales performance I don't think they really care, but for the beta to make sense it has to be cheaper.
- Don't read too much on the "options popularity", because all of those over 90% are simply offered as "standard equipment" on the alpha. The only real "option" in there is the navy, which may have reached a penetration record with this car. I would have guessed that the possibility of tracking one's mileage both on the navy and at home, together with the reasonably popular nation-wide EcoGP challenge is adding value to the navy ownership.
JDM market : CR-Z 1st month sales report
Well, Honda has finally released their 1st month sales report on the CR-Z. The final orders on this period are as many as 10k, which means nearly as much as the 12k yearly target.
As I've said on a previous topic, it is the norm for any successfully launched car in Japan to largely surpass its monthly target on its first month, but it IS extraordinary for it to do it by 10 times ! For as long as I've been monitoring those things, this has never happened before.
Here is a bit more info from the PR.
Main selling points.
- Unique performance/ECO blend offered by the 1.5L VTEC IMA powertrain.
- Great exterior styling and technologically advanced quality interior.
- 3-mode driving switch.
- Utility offered by the rear hatch and reclining seats.
About the owners demographics.
- 50% come from another Honda, 50% from other brads.
- Pretty varied : 15% singles on their 20s, 35% singles over 30, and 35% married over 40.
About the trims
- 90% alpha (higher trim) / 10% beta (lower trim)
- 40 % MT / 60% CVT
About the most popular options
- HiD : 92%
- 16" alloys : 90%
- Smart key (keyless start) : 90%
- HDD navy with 180º rear camera & internavy : 62%
Colours popularity
- White : 42%
- Silver : 17%
- Black : 12%
- Strange kind of dark green : 12%
- Turquoise : 7%
- Red : 7%
- Orange : 3%
Editorial notes:
- I don't think anyone would have guessed about this start a month or two ago. Sure this kind of selling pace won't last, but for sure Honda must be encouraged by it.
- Pretty much surprised about the high MT penetration, although I would put that on the novelty of this offer alone, and certainly expect it to fade quickly with time. Still, good news for stick-lovers !
- It seems to me that the beta trim isn't priced low enough to attract more budget conscious buyers. Myself being considering a CR-Z in Japan, I don't really need the alpha, but when you consider the price for both it's difficult to make a good case for the beta. That said, given the current sales performance I don't think they really care, but for the beta to make sense it has to be cheaper.
- Don't read too much on the "options popularity", because all of those over 90% are simply offered as "standard equipment" on the alpha. The only real "option" in there is the navy, which may have reached a penetration record with this car. I would have guessed that the possibility of tracking one's mileage both on the navy and at home, together with the reasonably popular nation-wide EcoGP challenge is adding value to the navy ownership.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
30 Mars 2010: C-West Developing Aero For Honda CR-Z
"Kansai aero parts specialists C-West have also got their hands on Honda’s
latests hybrids and will soon have aero kits available.
It seems that companies would be crazy not to offer at least something for the Honda CR-Z with customers starting to take delivery of their new cars now. I’ve seen a few CR-Zs on the streets in and around Osaka and Kobe and it looks very slick in the metal. C-West makes some very good looking (and functional) aero kits and the new design in store for the CR-Z looks to continue that tradition."
<a href="http://www.7tune.com/c-west-developing- ... 8/#respond" target="_blank">http://www.7tune.com/c-west-developing- ... respond</a>

"Kansai aero parts specialists C-West have also got their hands on Honda’s
latests hybrids and will soon have aero kits available.
It seems that companies would be crazy not to offer at least something for the Honda CR-Z with customers starting to take delivery of their new cars now. I’ve seen a few CR-Zs on the streets in and around Osaka and Kobe and it looks very slick in the metal. C-West makes some very good looking (and functional) aero kits and the new design in store for the CR-Z looks to continue that tradition."
<a href="http://www.7tune.com/c-west-developing- ... 8/#respond" target="_blank">http://www.7tune.com/c-west-developing- ... respond</a>

www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44














