Hur ser din Brukis/Vinter bil ut ?

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

M Scotte skrev:Du menar RWD är trevligt när man själv vill sladda, mindre trevligt när bilen överraskar dig med en sladd?
Exakt :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

yOO
Bilagor
type r.jpg
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
tluke
Inlägg: 192
Blev medlem: 19 november 2011, 14:46
Bil: DC2 & e36 & CL9
Namn: Lukas Boberg
Ort: Kristianstad

då var det dags igen för vinter pulkan dock lite reparerad efter ett år ägande ;)
http://www.garaget.org/?car=306630
anno
Inlägg: 4041
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

tluke skrev:då var det dags igen för vinter pulkan dock lite reparerad efter ett år ägande ;)
http://www.garaget.org/?car=306630
Så mycket pengar och tid du lagt på Compact:en hade du fått 2 fina Civic:ar från 1998 EK3!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Användarvisningsbild
tluke
Inlägg: 192
Blev medlem: 19 november 2011, 14:46
Bil: DC2 & e36 & CL9
Namn: Lukas Boberg
Ort: Kristianstad

du e bara avis när du fick åka i den superba comforten sist :D. Men hoppet e inte ute änu fortförande kollar efter en accord 06 07 type S ;)
Viinikka
Inlägg: 757
Blev medlem: 6 maj 2013, 23:03
Bil: Honda Civic EG
Namn: Markus Viinikka
Ort: Trollhättan
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Bild
Lägger upp en bild här på brukisen i sitt vinterstuk! :D
Användarvisningsbild
Axzza
Inlägg: 1266
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

Bild
Kommer snart sälja/skrota volvomöget för nu har jag köpt en riktig bil :)
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Peppe_e
Inlägg: 341
Blev medlem: 3 maj 2011, 14:25
Bil: Honda Civic Ek3 -97
Namn: Hans-Peter Engström
Ort: Fristad

Bild

Kunde inte skilja mig från Honda världen ändå :)
Användarvisningsbild
wahlsten
Inlägg: 488
Blev medlem: 16 maj 2006, 23:07
Bil: FL5
Namn: Kalle Wahlsten
Ort: Omnejd med Gävle
Been thanked: 1 time

Min fantastiska Eg



Bild

Bild
Kalle Wahlsten

Honda Civic Type R FL5 -24

Tidigare Bilar:

Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Viinikka
Inlägg: 757
Blev medlem: 6 maj 2013, 23:03
Bil: Honda Civic EG
Namn: Markus Viinikka
Ort: Trollhättan
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Något lågt får man ju åka i dagligen! :)
Bild
Bild
Bild

Vad tycker ni? :)
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3488
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ser väldigt opraktiskt ut :)
Viinikka
Inlägg: 757
Blev medlem: 6 maj 2013, 23:03
Bil: Honda Civic EG
Namn: Markus Viinikka
Ort: Trollhättan
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

fonzeka skrev:Ser väldigt opraktiskt ut :)
Haha, jo det gör den säkert! Men jag tar mig dit jag ska iaf! ;)
Användarvisningsbild
tingelholm
Inlägg: 855
Blev medlem: 14 december 2010, 17:12
Bil: crx vt 91
Namn: johan tingelholm
Ort: karlskrona
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

min vita ej9, fick blanka papper detta året med :)
Bilagor
1798687_793523867342264_693322827_n.jpg
0733-611105
Karlskrona

crx EE8 K20
Jazz - 2006
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1255
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Inköpt idag. rätt nöjd med affären. FR-V 05:a 1,7l manuell.
Bilagor
4783888533.jpg
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Nya familjepulkan?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1255
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Japp. CR-V gick på en dag efter annonsering. Som jag nämnt tidigare så ska jag börja plugga. Så denna kan man ha råd med under tiden.
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
and1
Inlägg: 1097
Blev medlem: 10 februari 2006, 22:43
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Ort: Ängelholm
Been thanked: 1 time

Trevligt med fler FR-Vs :), här är min nya familjebil facelift 07 excutive.
Bild
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1255
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Snyggt and1.
Dem är roliga på nått sätt, lite udda och fina egenskaper.
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
and1
Inlägg: 1097
Blev medlem: 10 februari 2006, 22:43
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Ort: Ängelholm
Been thanked: 1 time

Tack SoldR, visst är dem de :) bästa är att man kan åka 3 fram.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
moggesthlm
Inlägg: 876
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Viinikka skrev:Något lågt får man ju åka i dagligen! :)
Bild
Bild
Bild

Vad tycker ni? :)
Schysst höjd! Precis så ska det se ut =). Enda negativa är just bakhjulen på alla vw som ser helt mongo ut
när man sänker på dom. Skrapar nästan i hundbenet och världens glapp mot stöten.
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Inlägg: 4329
Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm
Ort: Göteborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Här är vår nya brukis.
-06 med 8k mil och 2 ägare.
Som ny inuti och fin utanpå.

Bild
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3


Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Användarvisningsbild
SoldR
Inlägg: 1255
Blev medlem: 20 oktober 2007, 01:05
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Ort: Borås
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Grattis
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
Eisenhut
HPC Medlem
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 4 times

2015 Civic Tourer 1.6d elegance. Svinnöjd!

Bild
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
moggesthlm
Inlägg: 876
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

B16 swappad EJ

Bild

Bild
Senast redigerad av moggesthlm den 13 oktober 2015, 22:08, redigerad totalt 1 gånger.
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3929
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 124 times
Been thanked: 298 times

Skön färg Morgan!
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
OverZed
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 januari 2013, 23:31
Namn: Petrus Jannerman
Ort: Arboga

Accord Type S -07
Bilagor
ij8uhytre.jpg
Kör:
Accord Type S -08
Civic ESi -92


Kört:
Civic ESi -93 (Reservdelsbil)
Civic VEi -93
moggesthlm
Inlägg: 876
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Daugaard skrev:Skön färg Morgan!
Jo håller med, den passar bilen.
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2991
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 134 times
Been thanked: 86 times

Finns en hel tråd på honda-tech bara för hondor med den färgen ;)
Satt man och glodde i för bra många år sedan när lars p åkte runt i sin ek med samma färg.

Riktigt clean färg.


ps: om dekalen ger 5hp, vad gör då utblåset ? ;) :mrgreen:
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
moggesthlm
Inlägg: 876
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

NitraM skrev:Finns en hel tråd på honda-tech bara för hondor med den färgen ;)
Satt man och glodde i för bra många år sedan när lars p åkte runt i sin ek med samma färg.

Riktigt clean färg.


ps: om dekalen ger 5hp, vad gör då utblåset ? ;) :mrgreen:
Hehe den ger säkert 15 till ;p:).
Lars p har säkert haft den, Danne i vrål hade den innan och tidigare trixie och aker.
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
fredrik
Styrelsen Gold
Inlägg: 2005
Blev medlem: 3 februari 2005, 18:22
Bil: S2000
Namn: Fredrik Hellström
Ort: Borås
Has thanked: 17 times
Been thanked: 19 times

Nypolerad och lack konserverad

Bild
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda S2000 AP1 '00
Skriv svar