insigma skrev:Någon som upplevt problem med brända säkringar för oljetemp så motorlampan börjat lysa?
Jag läste även på civinfo om problem för flera med för kort elhärva ev återkallelse?. Någon här?
Hur är ljudet i bilen från stereon?
Sugen på en svart..
Helt ok ljud faktiskt med GT paketet men som pasen säger så förstör välgljudet en del.
Dock känns pekdisplayen och menyerna generellt ganska ologiska. Många tryck och klick för att komma rätt.
Men det bästa är när man kommer på sig själv, att tokköra med bilen efter jobbet eller när tillfälle ges. Så löjligt roligt att gasa på i kurvorna och känna hur diffen jobbar
Här är en jämförelse som plattar till VAG ägarna
Angående ljudet. Riktigt bra är det speciellt om man jämför med andra märken. Honda lägger, av för mig okänd anledning mycket jobb på ljudet. Om man jämför med vad som skickas med VAG och BMW som standard låter det fantastiskt.
Jag har fått ett sjukt störigt knarrljud från taket när man kör och det upplevs konstant och väldigt intensivt. Kan vara panelen som sitter precis bakom vindrutan, men själva plasten känns ändå stum.
Vet att man inte köper en Japansk bil för byggkänslan och kvaliteten, men just detta ljud driver mig till vansinne snart
Någon annan som fått andra störiga oljud från kupén?
Jag har exakt samma ljud, men det låter bara när det varit kallt, så typ aldrig nu under sommaren. Tror det kommer från innerbelysningen. Finns en tråd på civicturbo.co.uk om just detta
Är också ganska säker att det är från innerbelysningen.
Körde en lite längre sträcka till Norrköping och tillbaka i helgen (totalt c:a 50 mil), och man blir nästan galen efter ett tag.
Trycker man till panelen så tystnar det 10 sekunder, sen låter det igen. Ungefär som att man kör med konstant tinnitus...
Ingen som hittat en lösning utan att plocka ned panelen (vilket antagligen lär bli sämre)?
Arson skrev:Efter midsommar åker också min in på lite modifiering av avgaset hos Ferrita.
Vill fortfarande höra ett utlåtande från mannen med den gråa CTR:en som också fick sitt avgas fixat
Det är nog mig du tänker på
har fortfarande inte lyckats fixa nått filmklipp, men jag tycker det låter alldeles "lagom" mycket.
det är rätt tyst tills des att turbon kickar in, då romar det ordentligt
Arson skrev:Efter midsommar åker också min in på lite modifiering av avgaset hos Ferrita.
Vill fortfarande höra ett utlåtande från mannen med den gråa CTR:en som också fick sitt avgas fixat
har fortfarande inte lyckats fixa nått filmklipp, men jag tycker det låter alldeles "lagom" mycket.
Så var det ja
Du kör 2,5" från catback utan några dämpare alls?
Det jag kollar på nu är bara ett axle-back med de sista dämparna borttagna.
Så var det ja
Du kör 2,5" från catback utan några dämpare alls?
Det jag kollar på nu är bara ett axle-back med de sista dämparna borttagna.
Det är det jag har också, alltså från flänsen som sitter precis framför bakre hjulaxeln och bakåt..
Utan dämpare ja