Hur får man upp bild

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
K.Larsson

Hur gör man igentligen för att få upp en bild tex i dena rutan som jag skrivit i?
kan någon förklara steg för steg?
tänker mest på hur man får bilden att synas direkt utan att man behöver trycka på en länk eller sånt för att se bilden.. :stupid:
Kristoffer Larsson
S2000 -07
ziggy

Klicka på Reply, inte fast reply.
Längst ner står då Attachments, där finns en knapp som det står bläddra på. Klicka på den och du kan leta efter bilden du vill ladda upp ifrån din dator
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Vti_boy

1.tryck bläddra välj bilden du ska ha
2.ladda upp
sen ser du där d står manage current attachment ()där ser du hur många bilder du har laddat upp
3. sen ska det bara vara att trycka på svar om jag gjort rätt nu.
Richard sundell

S2000 - 03 Vit säljes
superyll

men VTI_boy om man vill ha en bild som du har på din S2000 framifrån dne lilla du vet.. förstår du vilken jag menar...

hur gör man.....???
Yll Ramadani
Elvis_EG2
Namn: Elvis

superyll : Gå till inställningar av profil, sen avatar..du måste skala ner en bild till 60x60 tror jag och den får max va typ 13kb

K.Larsson:

gå in på www.imageshack.us eller någon annan sida sen när du laddat upp bilden så kommer massar rutor me texter.. kopiera från den rutan "direkt link to image" kopiera den länken, sen så när du ska skriva in den här i forumet så skriver du dessa taggar ,[ img ] länken du kopiera [/ img] <!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->allt utan mellan slag<!--sizec--></span><!--/sizec-->.. eller så trycker du på den Ikonen ovanför

du vet där de står B I U sen något grönt me nån plus sen kommer det en ikon med typ ett landskap (5e ikonen från vänster ) trycka på den o klistra in din länk

klart..
Senast redigerad av Elvis_EG2 den 10 december 2007, 17:35, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
K.Larsson

Honda skrev:superyll : Gå till inställningar av profil, sen avatar..du måste skala ner en bild till 60x60 tror jag och den får max va typ 13kb

K.Larsson:

gå in på http://www.imageshack.us eller någon annan sida sen när du laddat upp bilden så kommer massar rutor me texter.. kopiera från den rutan "direkt link to image" kopiera den länken, sen så när du ska skriva in den här i forumet så skriver du dessa taggar ,[ img ] länken du kopiera [/ img] <!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->allt utan mellan slag<!--sizec--></span><!--/sizec-->.. eller så trycker du på den Ikonen ovanför

du vet där de står B I U sen något grönt me nån plus sen kommer det en ikon med typ ett landskap (5e ikonen från vänster ) trycka på den o klistra in din länk

klart..
fan jag är nog pantad fick det inte att fungera med att ladda upp på den sidan men jag har bild på garaget kan man länka vidare där ifrån?
Kristoffer Larsson
S2000 -07
BuuMi
Namn: David Boman

ja det kan du. om du högerklickar på bilden och sedan trycker på "visa bild". sen när du får upp bilden i ett nytt fönster så tar du länken och lägger in här i ett inlägg och lägger utan mellanslag

sen e det klart
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
K.Larsson

BuuMi skrev:ja det kan du. om du högerklickar på bilden och sedan trycker på "visa bild". sen när du får upp bilden i ett nytt fönster så tar du länken och lägger in här i ett inlägg och lägger utan mellanslag

sen e det klart
men när jag höger klickar är texten "visa bild" grå så att det går inte allt annat går som tex spara bild som. m.m
Kristoffer Larsson
S2000 -07
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FL5
Namn: Kalle Wahlsten
Been thanked: 1 time

du lär ha bilden ligga på HD:n för att kunna ladda upp bilden här. om du nu inte länkar till bilden vilket inte ska vara några som helst problem.

klicka på den bilden du vill lägga in här från garaget så du får upp den i nytt fönster sedan markerar du web addressen kopierar den och klistrar in den här.
Senast redigerad av wahlsten den 10 december 2007, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Kalle Wahlsten

Honda Civic Type R FL5 -24

Tidigare Bilar:

Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
K.Larsson

<a href="http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=663579" target="_blank">http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... =663579</a>

menar du så här? men om jag inte vill att du ska behöva klicka på den hur gör jag då?
Senast redigerad av K.Larsson den 10 december 2007, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Larsson
S2000 -07
BuuMi

om du går in på länken nu som du skicka i förra inlägget. och högerklickar då... finns det inget som heter "visa bild" ??

det funkar för mig iaf. och sedan är det bara ta den länken och lägga [img] tabbarna före och efter.

konstigt om det inte finns nån "visa bild" :o
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
K.Larsson

BuuMi skrev:om du går in på länken nu som du skicka i förra inlägget. och högerklickar då... finns det inget som heter "visa bild" ??

det funkar för mig iaf. och sedan är det bara ta den länken och lägga [img] tabbarna före och efter.

konstigt om det inte finns nån "visa bild" :o
nej även efter det när jag klickar på länken är visa bild ej möjlig att klicka på (kan det ha att göra med jag la ut bilden fån en annan dator an den som jag sitter vid?)
Kristoffer Larsson
S2000 -07
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FL5
Namn: Kalle Wahlsten
Been thanked: 1 time

spara bilden på datorn, ta sedan browse i attachments rutan sedan ladda upp!
Kalle Wahlsten

Honda Civic Type R FL5 -24

Tidigare Bilar:

Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
BuuMi

wahlsten skrev:spara bilden på datorn, ta sedan browse i attachments rutan sedan ladda upp!
nackdelen med å göra det är ju att han måste sitta å rensa bort alla bilder vartefter eftersom det är bara 1mb att ladda upp.

men det kanske bara e jag som e lat..
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

kan du inte högerklicka på bilden på garaget och trycka på egenskaper, då får du upp en ruta där lite fakta står om bilden.. bland annat en direktlänk som avslutas med .jpg, den kan du kopiera..
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Kristian

vill du göra såhär så ska du göra som jag har beskrivit här under.

Bild

jag gick in på din garaget länk
högerklickade på bilden
valde egenskaper
där står det Adress (URL) efter den står det en internet adress

Kod: Markera allt

http://www.garaget.org/archive/74147/73337/large_73337-663579.jpg
markera den och kopiera (ctrl+c)
gå in på HPC forum i den topic du vill lägga bilden
tryck på "reply"

ovanför fältet där man skriver texten så finns det lite ikoner varav en heter "insert image" som dyker upp när man håller muspekaren över den.
tryck på den och klistra in de du hade kopierat (ctrl+v)
då ska bilden dyka upp i inlägget, testa genom att trycka på "förhandsgranska"
Kristian, Hondalös.
Skriv svar