EK4 @ A Car Show

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
tantgron
Användare
Användare
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

21 mars 2008, 23:16

Första dagen är avklarad!

Alla mässor har en tendens att upprepa sig själva; och detta gäller även American Car Show, åtminstone till 65%. Den procenten gäller den Amerikanska sektionen som innehåller få bilar från tillverkats på 2000-talet eller ens årtiendet före. Visst finns det fina byggen även här, men i mina ögon så är det imports-delen som står för de coola inslagen.

Mikael "Högis" Höglund, tillika Manges kusin, är känd i Finland och Sverige för sina live-byggen som NFS Carbon RX7:an och "New Born, Finlands bidrag i build-of-tävlingen mellan Sverige och Finland som ägde rum på Bilsortmässan (som dom enligt mig "förlorade" orättvist). Importssidan lyftes kraftigt av deras drifting-bygge som de utför live, och som lingonsylten på potatismoset så fanns Manges EK4 till beskådning i montern! :o
I mina (japanälskande men dock relativt objektiva) ögon så är Manges Honda en pärla bland alla bilar där. Överraskande många stannade till och plirade in under huven; till och med en mindre grupp japanska ungdomar stannade till och nickade instämmande åt luftförsörjningen till turbobygget. :D

Jag hoppas att jag har orsak att återkomma, ta det lungt med äggen i helgen!

Evil Elin (numera ägare av en Borås-ITR) är fotograf:

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 tantgron, redigerad totalt 21 gånger.
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Matsu
Wannabe
Wannabe

22 mars 2008, 11:12

:thumbup:

Själv så kommer nog mitt besök på American car show/tuning show utbli iår pga det tokhöga inträdespriset. (Betala 20€ (~190kr) för att gå in o se på reklam o spackel bilar :annoyed:)

Fler bilder på denna skönhet -> <a href="http://www.jdmfactory.fi/gal/ek4mange/" target="_blank">http://www.jdmfactory.fi/gal/ek4mange/</a> se o njut! :)
Mattias "Racke" Rahkolin

Nu: Seat Leon FR 1.8T -05
EX: Civic EK4 VTI - 00
EX: Civic EJ2/Coupe - 95
Användarvisningsbild
Jimmy
Proffs
Proffs
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

22 mars 2008, 11:55

den ser 7 resor bättre ut nu än med delux styling stötfångarn i fram =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
Aker
Användare
Användare
Bil: Honda NSX 3.0
Namn: Fredrik Aker
Kontakt:

22 mars 2008, 18:43

Manges bil é het!!
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Användarvisningsbild
M@nge
Wannabe
Wannabe
Bil: RSX
Namn: Magnus Lindqvist

24 mars 2008, 11:42

Jimmy skrev:den ser 7 resor bättre ut nu än med delux styling stötfångarn i fram =)
Jepp vart mycke bättre med den nya OEM fronten...:)
Acura RSX
Sam
Wannabe
Wannabe

24 mars 2008, 12:05

Inga nära bilder på motorn???
Väl Mött

Sam Geranpayeh
Matsu
Wannabe
Wannabe

24 mars 2008, 13:33

Här är en lite bättre bild på the enginebay.

Bild
Mattias "Racke" Rahkolin

Nu: Seat Leon FR 1.8T -05
EX: Civic EK4 VTI - 00
EX: Civic EJ2/Coupe - 95
Användarvisningsbild
M@nge
Wannabe
Wannabe

24 mars 2008, 14:11

Sam skrev:Inga nära bilder på motorn???
Ska ta lite bilder på motorrummet å lägga upp här när ja får hem bilen från Finland så får ni se vad ja gjort för illa..heh..
Acura RSX
VTiLundi
Wannabe
Wannabe

26 mars 2008, 17:54

Ja jäklar jag tyckte ju att den såg bekant ut... :thumbup: synd att jag inte visste om detta på förhand så skulle man ju kommit och hälsat! p.s rätt dålig mässa annars överlag enligt mitt tycke...dyrt-inte mycket att se.
Conny Lundström

[b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--><!--fonto:Courier--><span style="font-family:Courier"><!--/fonto-->[i]"EK-T"[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b]

[b][i]<!--fonto:Courier--><span style="font-family:Courier"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->~FunctionOverForm~<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->[/i][/b]
Användarvisningsbild
M@nge
Wannabe
Wannabe

26 mars 2008, 18:45

Mässan va sådär, fanns ju några drifters å dom e ju coola, annars mycke plast å spackel med jätte hjul...:)
Acura RSX
Skriv svar