Sida 2 av 2

Postat: 19 april 2009, 08:55
av Junior
green_civic skrev:stort grattis gubben!

det är en grej på kurvan som jag funderar över!på min kurva så har jag topp efekten vid 7500 å sedan dippar den ner....men din kurva har ju inte ens börjat dala vid 8100rpm :blink:

måste vara nitro i borås bensinen :prop:

kan kännas konstigt,

Jag har lite mer komp, sen har jag annat grenrör, det kan påverka detta också :)

Postat: 1 maj 2009, 23:59
av Malkolm
Steffo skrev:Jag tror faktiskt att det är tvärt om... Beroende på vilka K24-kammar man kör med så har jag för mig att Malkolm läxade upp mig för ett tag sedan på just den punkten :).
TSX-kammarna ska vara vassare än K20A2 tror jag. Ett aber finns det som malkolm påtalade i telefon igår när vi snackade lite skit. Toppen hamnar 2cm högre. Kommer det att funka med grenröret mot krängningshämmare och golv under bilen? Troligen inte, så någon modd på grenröret eller monteringsvinkeln lär behövas om man ska köra K24 i CTR.

Jag har nu kollat under ajkopajkos CTR, och det verkar som att desto mer man sänker bilen desto mera plats får man mellan krängarn och DCsport grenröret. Det kommer bli tight det är en sak som är säker ifall man kör K24 med DCsportgrenröret. Det blir upp till någon att testa. Men jag tror att det eventuellt kan bli mera plats om man kör med T1R grenröret istället.

Postat: 3 maj 2009, 18:17
av M@nge
malkolm666 skrev:<!--quoteo(post=541456:date=17 Apr 2009, 13:47:50:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 17 Apr 2009, 13:47:50) <a href="index.php?act=findpost&pid=541456"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag tror faktiskt att det är tvärt om... Beroende på vilka K24-kammar man kör med så har jag för mig att Malkolm läxade upp mig för ett tag sedan på just den punkten :).
TSX-kammarna ska vara vassare än K20A2 tror jag. Ett aber finns det som malkolm påtalade i telefon igår när vi snackade lite skit. Toppen hamnar 2cm högre. Kommer det att funka med grenröret mot krängningshämmare och golv under bilen? Troligen inte, så någon modd på grenröret eller monteringsvinkeln lär behövas om man ska köra K24 i CTR.

Jag har nu kollat under ajkopajkos CTR, och det verkar som att desto mer man sänker bilen desto mera plats får man mellan krängarn och DCsport grenröret. Det kommer bli tight det är en sak som är säker ifall man kör K24 med DCsportgrenröret. Det blir upp till någon att testa. Men jag tror att det eventuellt kan bli mera plats om man kör med T1R grenröret istället.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Snart vet vi, kanske ja kan ta en bild eller nått å lägga upp eller berätta va som behöver göras om man har K24 med Dc header i CTR! :)

Postat: 3 maj 2009, 21:12
av Steffo
Starta en egen projekttråd och dokumentera vad du gör! På så vis kan alla ta del av dina upptäckter och erfarenheter bäst :) :thumbup:.

Postat: 3 maj 2009, 21:23
av YASH
Vilken stort problem, finns det inte svets och kapskiva i öst eller? :D

Postat: 3 maj 2009, 21:45
av M Scotte
Om grenröret inte passar så är det ju ett ytterst litet problem att åtgärda, ni bör ju ändå inte åka med DC-rör på en vässad k24, så då är det problemet löst.

Postat: 3 maj 2009, 22:17
av M@nge
M Scotte skrev:Om grenröret inte passar så är det ju ett ytterst litet problem att åtgärda, ni bör ju ändå inte åka med DC-rör på en vässad k24, så då är det problemet löst.
Absolut inget stort problem alls men tänkte bara va snäll å ta en bild eller nått åt dom som funderade på om de gick eller inte men de får man tydligen inte va i detta forum...

Scotte ja skickar ett Pm vid tillfälle så ska vi prata lite DC-rör..:)

Postat: 4 maj 2009, 09:59
av David Lundin
Vad är det som gör att DC Sports passar dåligt på K24 Martin? (Förutom ev. problem att få det på plats alltså).

Postat: 4 maj 2009, 10:04
av Asse
Små runners och 2,25" kollektor om jag inte minns fel.

Postat: 4 maj 2009, 10:19
av M Scotte
Precis som asse skriver så är grenröret alldeles för litet för att supporta den större volymen. Det är enligt min mening den största flaskhalsen tex på Istvans gamla bil med kammar etc. Tror till och med att det inte ens är 2.25 invändigt, utan snarare 2"

Postat: 4 maj 2009, 10:47
av David Lundin
Aj fan där ser man, tackar för infon!

Sorry för trådkapning ;)

Postat: 4 maj 2009, 12:19
av Malkolm
japp, kollectorn är 2" på DCröret, eller på swapröret är det tom lite mindre än 2"..

Postat: 4 maj 2009, 13:03
av M Scotte
Nog swapröret och EP-röret jag blandade ihop.