Sida 1 av 1

Postat: 9 augusti 2009, 15:34
av Xchai
Nånstans från 100km/h visar mitt mätare 15km/h förlite,så jag har faktis igen aning hur fort det gick.

<a href="http://www.garaget.org/video/avy9xhjiic2y" target="_blank">http://www.garaget.org/video/avy9xhjiic2y</a>

Enjoy

Postat: 9 augusti 2009, 15:38
av M@nge
Bra tryck i grejerna!! :D

Postat: 10 augusti 2009, 07:27
av Welen
Ha ha.. Inte lätt och filma själv... Dåre..

VI måste fixa lite bättre filmklipp.. Lite drive bys vid långsjön och lite i car fotage...

Postat: 10 augusti 2009, 10:06
av Lars P
coolt :)

Postat: 10 augusti 2009, 11:00
av Andreas79
Helt sjukt galet vad den går bra... bra jobbat! riktigt najs :wub:

Postat: 10 augusti 2009, 15:25
av Peter_Karlsson
Fan vad fint! HEJA

Postat: 11 augusti 2009, 02:51
av maniac
ser ut att gå bra ,ska bli kul o se vad det blir för tider på strippen.

Postat: 11 augusti 2009, 09:49
av NitraM
snyggt! :) går ju tok bra det där :P

Postat: 12 augusti 2009, 21:42
av Xchai
Welen: hehe nja fan det va lite half svårt att filma och köra samtidigt,då vägen va rätt många bilar som också kör.Du får öka laddet nån hekto till kanske sen.



Ja nu får vi se vad den gör för tid med slicks på.Ses i kjula :)

Postat: 15 augusti 2009, 01:12
av YASH
10 sek på strippen med dot måste du fan ordna nu!

Postat: 17 augusti 2009, 12:50
av oscii
Ciggaaaaaren e framtagen, den luktar 10a
Lycka till 8)
MvH

PS röda rexar e cooolers. ;)

Postat: 17 augusti 2009, 22:32
av Xchai
Om jag får köra mer än 1st 402 repa kanske det kan blir nåt bra.så det inte blir som sist.

Ocsii: Tack :)

Postat: 19 augusti 2009, 12:35
av Peter_Karlsson
Du ska ge fan i 10an. Den är min!

:D

Postat: 19 augusti 2009, 18:33
av Ali
Wanchai: Ska bli skitskoj att se i helgen! Ska du köra båda dagar?

Peter: 10an har ju redan Team AVR, 9an du ska jaga :)

Postat: 19 augusti 2009, 23:41
av Xchai
Peter: som Ali sa,tian är min,9 är din :D

Ali: Japp det är planerad att köra båda dagarna.jag kör i märladalen open klassen så jag lär ju åka åt rätt kvick mot dem där 9 sec bilarna jag få köra mot.
Men åker jag ur så kan jag fortsätta att köra i Test n tune resten av helgen om jag vill.


Start listan finns nedan om det finns intresserade.
<a href="http://www.rodnkustom.se/Anmalda_MO4.htm" target="_blank">http://www.rodnkustom.se/Anmalda_MO4.htm</a>

Postat: 20 augusti 2009, 08:23
av Peter_Karlsson
Ska jag köra en nia får det bli break out isåfall.
Kanske får spons då så jag kan besikta den för under tio.
Känns konstigt att ha fallskärm på en civic...

Men okej då. 9an får det bli då.
Förbannat :P

Postat: 22 augusti 2009, 22:08
av Xchai
Gött inställning där Peter

En liten Uppdate från race i e-tuna.

MT slicksen va sjukt bra grepp i kan jag lova,så bra så jag lär ha en ny v-låda.så inget 10 denna gång tyvärr.Bilen går att köra med,men växlarna får du istort sätt tvinga i den samt lådan låter som en motor som körs med grus..Så det är bara byta ihop.Denna gång ska jag sattsa på drevsats.XLR8Performance kommer att sponsre en del av det.Det tackajag får :)

Så nu vet du Peter,vid dina effekter så kommer lådan/Drevsatts ryka.

Postat: 22 augusti 2009, 22:47
av xzbatt
fan vad tråkigt, men ska inte y2 lådor hålla för hur mycket som helst i princip?

Postat: 23 augusti 2009, 09:38
av Xchai
Xzbatt: Tydligen så håller dem inte hur mkt som helst,ska plocka ner lådan och i med en reserv.Så jag kan ut och busa på gatan allfall.

Race sesongen är över,finns inga andra, Kanske en till i kjula enligt Pelle på rod n kustom.

Postat: 23 augusti 2009, 11:10
av Kristian
Dom brukar ju plocka bort 5an och ersätta den med ett stag mellan stockarna eftersom dom trycks isär när det börjar bli mycket effekt. Det borde kunna avhjälpas till viss del med rakskurna drev eftersom det axiella trycket blir mindre. Då blir det ju åtminstonde mindre tryck på en ledd i lagerhuset.

Så hur mycket håller en Y2 låda för då? Jag har inte sett några siffror någonstans.
Är Y21 lådan bättre? det finns ju mer grejer till den om inte annat..

Postat: 23 augusti 2009, 11:58
av oscii
Jävlar va trist, definivt 10a i bilen kanske 9a ;)
de börjar kosta pengar, nere vid dom tiderna.
mvh

Over and out. 8)

Postat: 23 augusti 2009, 13:31
av Gladen
Ja riktigt synd att att lådan började ge upp. :( Men helvete vad tryck det är i den här bilen! Märktes när du fick ladd att det sköt på så innåt helvete och mycket grepp fanns det också. Så i med ny drevsats sen ut och öva starter med slicksen så kommer det gå äckligt fort! :thumbup:

/Kristian

Postat: 23 augusti 2009, 20:47
av Welen
Ja det var tråkigt och höra.. Vi jobbade som satan med att få bilen att gå så bra som möjligt innan tävlingen och vi hade en hel del proble med misständningar.. Efter en jäkla massa meck fick vi ordning på det och bilen gck som aldrig förr.. Det var så pass att man blev rädd när man trampade på gasen.. Ha ha.. Förvånansvärt mycket grepp är det och ett enormt ax..

Jag tycker det låter på wanchai som att slutväxeln har gått.. Det verkar vara den som ryker lättast och där hjälper inte en cuff tyvärr... Just vid slutväxeln undrar jag om det inte är bra med sneskuret som tar upp en del av kraften som vill tvinga isär drevstocken och slutväxeln.. Men går dom isär så spricker lådan också.. Det ser ut som Wanchais växellåds hus är helt så då är det för klent matreal i drevet helt enkelt.. Lösa eftermarknads slutväxlar finns med.. Dog box drev sats kan man iofs spara 0,5 sek eller mer på kanske på strippen men jobbigt på gatan.. Med en hydro koppling har tilton en bromsventil som gör att kopplingen slirar lite efter växling så man spar drivlinan från värsta chockerna.. En sådan har jag på min bil och jag tror malkom skaffat en med.. Jag har inte testat min än.. Det är en del justeing med de med. Jag skulle tro att en vanlig hydralfirma borde kunna fixa en sådan med så man slipper betala 200 dollar för tilton lilla ventil. Dock har ju Wanchai en vier låda men det finns bot på det tex en sån här: <a href="http://www.innovativemounts.com/Product ... Code=41001" target="_blank">http://www.innovativemounts.com/Product ... e=41001</a> eller så bygger nman om pedalstället som jag har på min bil.
WAnchai har ingen two step eller lanchcontroll i civinco piggyback systemet så han startade på 8000 rpm och har då inget ladd när han drar iväg och billen bognar.. Det var säkert i samband med det som slutväxeln gick. Så med ett bättre sprut som är på väg i kommer det kanske gå bättre då man kan starta på lägre varv med lite laddtryck med hjälp av lanch control och är enklare att hantera med den tuffa kopplingen.

JAg tycker du ska skrota i alla fall en org låda till innan du lägger 35-50 000 på en drevsats. Vem vet nästa kanske håller..

Postat: 23 augusti 2009, 20:55
av Malkolm
Wanchais synkringar var ju dåliga för 3v sen, inte konstigt om det går sönder när man måste bruka våld för att växla, så i med den andra vlådan och testa så allt funkar silkeslent med den, annars rekommenderar jag Carbotechs synkringar som är Carbonbehandlade.

Så jäkla tråkigt att jag inte hann att få se en enda repa på kjula, men det kommer fler race! :)

Postat: 23 augusti 2009, 21:42
av Peter_Karlsson
Surt som fanken. Men det verkar ju som att du har fått effekten.

Jag blev precis av med jobbet så nu vet jag inte vad jag ska hitta på.
Men jag kommer inte sälja projektet iaf. Det löser sig nog till slut.

Jag tänker prova en S80-låda, de är väl lite starkare än Y21 eller?

Men ett halvt grattis då allt annat verkar ha funkat iaf!

Postat: 23 augusti 2009, 21:57
av Xchai
Oscii: Nja 9 9 är väll att ta i,men 10 ska den göra om man får köra mer än 1 gång samt att grejerna håller.,men det är bra tryck i maskineriet allfall. :)

Vid banans slut så sipprade upp vattnet så dem stängde av 402m körningar,så jag gav fan i det ändå.

Dessa bitar fick jag upp ur lådan idag,det ska finnas 5st tänder till att ta upp.jag har inte kolla på olika drevnamn,men den lilla drevet som snurra med den drevet som sitter på diffen,den hade jag rensat halva på.
<a href="http://forumbilder.se" target="_blank">Bild</a>
Nåt som vill köpa en y2 låda? lätt beg med hemma lättning,så det är mindre matrial för motorn att jobba med= gå fort fort :D



Antingen hade jag sönder den vid starten eller när jag la i 2an,men när jag märkte av oljudet gasade jag bara till 7000 -8000rpm på 3an och lite grann på 4an,sen släpte jag av typ 80meter från målet.Jag ville bara komma i mål.så slut farten blev om jag minns rätt 10.2?/154km/h @201

sen 14.6 kanske /188.6km/h @402.

och 60fot ,nästan 4 sec :blink: Japp bilen dog eller drevet då,så mer träning med slick samt,lägg på launch controll på det så blir det skit bra.Ska höra Hamed hur fan han gör.

Lägger upp film sen på repan när jag har tid.

Postat: 23 augusti 2009, 22:02
av Xchai
Det kommer fler race.Om inte så kommer denna bil att vara ännu värre nästa sesong.

Peter: jag tror det att den är starkare S80 alltså.


Welen:drevsats blir inte denna år,jag måste spara ihop lite pengar,så kanske till sommaren 2010 när min semster lön kommer.

Så jag tar min reservlåda och plocka ihop den först.

Postat: 23 augusti 2009, 23:29
av Ejan
Surt och väldigt tråkigt att du inte fick till en rejäl repa, i med andra lådan och gasa av dig hehe

Postat: 24 augusti 2009, 17:39
av Ali
Håller med Welen här.

Tror nog Launch och Two-Step kunde ha hjälpt dig här. Att du launchar på 8k och de hugger, ja då går saker och ting sönder tyvärr.
Riktigt tråkigt det som hände, hade gärna sett dig köra 10an men men vi väntar till nästa repa :) Kul å träffa dig igen!