Effektmätning min Honda Civic Vtec -96 (25/8 2011)
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
Även om allt verkar vara för bra för att vara sant. Så stämmer allting.
Kollar man första körningen vi gjorde skiljer det fler nM än andra körningen (test 1 vs test 2)
Så kurvan / kurvorna stämmer. Och killen vet vad han sysslar med och
kan det här med effektmätning.
Som sagt det är inte vanligt att effektmäta just D15Z6.
Och som vanligt i HPC är finns det alltid vissa som inte tror på saker och
undersöker inte saker först som sagt utan går på direkt och anklagar
folk för diverse saker (inte mig alltså utan killen som effektmätt)
Mitt resultat stämmer iallafall... och jag är som sagt mycket nöjd med det
Så 136 hk fullt möjligt på min D15Z6 (114 hk) med de mods jag gjort.
Kollar man första körningen vi gjorde skiljer det fler nM än andra körningen (test 1 vs test 2)
Så kurvan / kurvorna stämmer. Och killen vet vad han sysslar med och
kan det här med effektmätning.
Som sagt det är inte vanligt att effektmäta just D15Z6.
Och som vanligt i HPC är finns det alltid vissa som inte tror på saker och
undersöker inte saker först som sagt utan går på direkt och anklagar
folk för diverse saker (inte mig alltså utan killen som effektmätt)
Mitt resultat stämmer iallafall... och jag är som sagt mycket nöjd med det
Så 136 hk fullt möjligt på min D15Z6 (114 hk) med de mods jag gjort.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag tror på effekten, 136hk. Däremot är jag lite tvivelaktig till själva bänkningen, mätte dem lambdavärdet? Hade varit väldigt intressant att se om den går lite snålt eller optimalt, för om den går aningen snålt så finns det en del till att hämta med mappning och ställt tändning o soppa optimalt.
Jag gissar att det går att plocka 150hk ur denna juvel till motor med enbart Bolt-ons.
Jag gissar att det går att plocka 150hk ur denna juvel till motor med enbart Bolt-ons.
-
- Inlägg: 2446
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:47
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Ort: Ystad
Tändningen ändrade Scotte några grader, för några år sedan, blev stor skillnadMalkolm skrev:Jag tror på effekten, 136hk. Däremot är jag lite tvivelaktig till själva bänkningen, mätte dem lambdavärdet? Hade varit väldigt intressant att se om den går lite snålt eller optimalt, för om den går aningen snålt så finns det en del till att hämta med mappning och ställt tändning o soppa optimalt.
Jag gissar att det går att plocka 150hk ur denna juvel till motor med enbart Bolt-ons.
jämfört med original. Angående effektmätningen nu: värden mättes men
minns inte vad de var, men såg bra ut iallafall vet jag. Men mappning kostar som
sagt en del... är nöjd med hur den går nu och även effektmätningen. Även om man
kan göra mer. Allt kostar man skall göra, och jag satsar på andra stolar som sagt så
småningom med o sånt.
Inget fel på själva bänkningen = )
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44