Honda E

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Hämtade ut våran i fredags. Super fin! Det är tjejens bil (vår andra bil) så avståndet är mer än tillräckligt. Åker vi långa distanser så tar vi Teslan.
Men jag kan inte förstå varför förbrukningen är så pass hög, den ligger på samma nivå som min X med 20" och då väger den 2600kg och har 500+. Förbrukningen på denna lilla bil borde vara runt 120kWh (ish) och inte 190kWh som det är nu, då hade man kanske kommit runt 30mil vilket hade varit mycket bättre för de flesta människor. Dessutom så laddar den väl bara upp till 28kW utav 35kW men det är väl för att skydda batteriet? Men om man hade ytterliggare 7 kW + bättre effektvitet så hade man kommit lätt över 30mil.

Enda dryga med köpet är att vi måste åka tillbaka till handlaren 24 timmar efter köp för att programmera appen till bilen? Låter super dumt men det är så det är tydligen.

Upptäckte även lite knaster från panelen framför passagerarstolen som jag ska utreda lite :) Rätt irriterade!

Men annars är vi än så länge nöjda, man får rätt mycket uppmärksamhet när man kommer glidandes med den.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Keawon
Inlägg: 173
Blev medlem: 29 november 2009, 23:53
Bil: Honda Jazz -12
Namn: Jimmy Johansson
Ort: Göteborg

PhR34k skrev: 7 oktober 2020, 07:46 Hämtade ut våran i fredags. Super fin! Det är tjejens bil (vår andra bil) så avståndet är mer än tillräckligt. Åker vi långa distanser så tar vi Teslan.
Men jag kan inte förstå varför förbrukningen är så pass hög, den ligger på samma nivå som min X med 20" och då väger den 2600kg och har 500+. Förbrukningen på denna lilla bil borde vara runt 120kWh (ish) och inte 190kWh som det är nu, då hade man kanske kommit runt 30mil vilket hade varit mycket bättre för de flesta människor. Dessutom så laddar den väl bara upp till 28kW utav 35kW men det är väl för att skydda batteriet? Men om man hade ytterliggare 7 kW + bättre effektvitet så hade man kommit lätt över 30mil.

Enda dryga med köpet är att vi måste åka tillbaka till handlaren 24 timmar efter köp för att programmera appen till bilen? Låter super dumt men det är så det är tydligen.

Upptäckte även lite knaster från panelen framför passagerarstolen som jag ska utreda lite :) Rätt irriterade!

Men annars är vi än så länge nöjda, man får rätt mycket uppmärksamhet när man kommer glidandes med den.
24 tim? Fick till mig 48tim. Var du tillbaka efter 24tim?
0704054052

Kör:
Honda e
Jazz -12
Civic EG -92 (Såld)
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Nä, har inte hunnit förbi än.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Igår fick jag igång appen :)
Den är något seg vid uppstart och den inte har syncat men annars funkar den bra än så länge.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Skriv svar