provkörde nya golf 5 gti idag

ENBART för motorrelaterade topics
CTROliver

Bara jag som aldrig haft problem med att få provköra det jag har velat?
James Oliver Könsberg - Malmö
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

villken tråd..

1 alla vet väll att man köper inte en VW för att rejsa med. en golf "åker man med i" en honda "kör man"
en GTi är för 40 åriga sport kärningar i kort tenis kjol med hobby-blonderat hår. därför behöver den inte hålla !?!?!

2. Kan nog säga att JG körning är mer än de vi kallar hårt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
själv tror jag inte jag skulle vågat pressa så långt som JG gör
varken med min egen bil eller med någon annans..
(JG du vför står nog vad jag menar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] )

3. i denna tråd kan man oxå se vem man INTE ska låna ut sin bil till [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
JF.

<!--QuoteBegin-<Emil r0kkar+22 Feb 2005, 14:52:30--><div class='quotetop'>QUOTE(<Emil r0kkar 4 22 Feb 2005, 14:52:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tack vare JG vet ju nu alla vad den nya Golf Gti,n går för och det är att det går som en sopa om man vill busa köra lite,,
Alltså den måste hålla för en provkörning fast man gör fullgasxävlingar, anners är det så totalt usel kvallitet på sakerna att den är inte värd att kallas GTI och kosta 250 tusen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103390"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Man kan nog köra sönder de flesta bilarna de beror på hur man behandlar de
JF.

<!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 00:54:28--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 00:54:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hahaha, fan jag borde oxå få hem sånt ju, eller jag får inte köra några vw för jag har en ras60?

dom e ju rätt snygga den nya golfen, men slö kunde man tänka sig att den vart,

hehe nice att du han pajja motorfästen så snabbt, vilken skit bil isåfall!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103219"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

kort fråga: varför är det bra att han förstörde motorfästet?
henke
Kontakt:

Provkör jag en bil för att jag är nyfiken på den, och inte direkt köp interesserad, så brukar jag pressa dom hååårt.. dels för att få reda på hur den uppför sig, dels för att få en aning om hur pass bra kvaliten i bitarna är.. för det är ju oftast vid hårdare körning som det brukar knaka, braka, hur fort bromsarna mattas, och bevisligen, gå sönder grejjer.
Man kan ju inte säga hurvida "bra" en bil är om man bara pruttat runt i 70 på en rak landsväg.. då man kan ju lika gärna köpa vilken bil som helst.
Däremot behöver man ju inte köra som ett svin, och va trafikfarlig. Men det tror jag verkligen inte att JG har gjort.

Innan prov ex.en säljs, så servs dom ju!
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Jontis
Namn: JonasSundgren

Det är en j-vla skillnad på att våldta en bil och köra hårt.

Finns nog ingen som ifrågasätter om vår kärra levt hårt,
civicen hade aldrig överlevt till nu om jag våldtagit den...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

provkör jag en bil så är det klart jag testar lite vad den går för men självklart med insidan av huvudet och med förstånd

men vad man läst här så verkar ju GTi´n vara av mindre bra kvalitet
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
mAbZ

<!--QuoteBegin-xzbatt+22 Feb 2005, 16:04:20--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 22 Feb 2005, 16:04:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur är det egentligen om man provkör en privatpersons bil och säg att kamremmen går av eller något annat man inte kan rå för händer så att bilen går sönder, kan säljaren kräva en på pengar då?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103415"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Tror jag inte. Eller det kanske beror på...
Jag fick sönder en BMW 5:a under en provkörning för ett tag sedan. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Den var typ 8 år gammal eller så.
Vi körde lungt och sansat motorvägen till Haninge men vände där och drog på.
Jag körde knappt lite drygt 3 minuter med varvräknaren på eller nära rödmarkering.
Det MÅSTE en bil klara och det MÅSTE man testa, speciellt om man köper begagnat...

Vad händer då?
Jag saktar ner när jag kör av motorvägen, kör lugnt i några minuter, parkerar,
vrider om tändningen och... BUUUUUM!!!! värsta bomben under huven [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
Öppnar - och där ligger kylarslangar löst, kylaren sprucken... fast termometern visade inget konstigt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]

För att göra lång historia kort, ägaren till bilen hade otur.
Han visste tydligen inte att han hade trasig termostat, körde alltid själv som en kärring,
så det räckte att köra bilen ordentligt i några MINUTER så uppenbarade sig felet..
Och det var tur det- bättre så än att det skulle skulle hända mitt under semestern någonstans på Autobahn... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Reparationen gick på ca 7.000 kr och ägaren själv stod för hela kostnaden.
Trots att han bara måste sälja bilen så fort som möjligt- höll på att flytta till England.

Nej, jag köpte inte den bilen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Motorjournalen testar GTi'n på måndag.. Får se hur det går.
Med tanke på hur många som faktiskt hävdar att CTR'en är bättre så ska det bli kul att se vad de säger om den.. Förra veckan rekommenderade de ju faktiskt CTR'en framför andra sportminibussar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img].
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Det här var nog en av de sämsta trådar jag läst på riktigt, riktigt länge..
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
freddej
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

När jag provkörda CTR första gången på RA i Uppsala så åkte säljaren med, dom brukade göra så med just CTRen sa han.
Det gjorde i allafall inget då han var riktigt trevlig samt att han uppmanade mig att gasa mer (ovan med vtec).
Jag stod på rätt bra på några kurviga småvägar, undrade lite försynt om han inte tyckte det var lite gambling att åka med på provkörningar med en massa fjunniga rookies. Han sa dock att man märkte rätt snabbt vilka som kan köra och vilka som inte kunde.
Tyckte iallafall att det var bra att ha säljaren med då man kunde fråga om saker direkt när man kom på dem samt att man fick info om bilen medans man körde.

Tänkte prova VWen senare i veckan och kommer naturligtvis kolla vad den går för dock med en hel del marginal.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Dennis

Likadant för mig när jag provkörde CTR:en, så var den hondaansvarige säljaren med. Policyn sa att ingen fick testa CTR modellen utan att någon åkte med. Andra bilar fick man till och med låna hem och testa. De hade visst haft en incident tidigare, när en kille lånat en CTR kör i ganska höghastighet, lyckats få i en mycket lägre växel. Killen hade bara ställt bilen utanför med nycklarna i och gått. Kostade visst typ 50 tusen att fixa.
Dennis Eriksson
CTR
JonteJuh

<!--QuoteBegin-xzbatt+22 Feb 2005, 16:04:20--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 22 Feb 2005, 16:04:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur är det egentligen om man provkör en privatpersons bil och säg att kamremmen går av eller något annat man inte kan rå för händer så att bilen går sönder, kan säljaren kräva en på pengar då?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103415"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Den som äger bilen kan ta fallet till rättegång och kräva en på skadestånd i värsta fall. Men då har man förhoppningsvis en ansvarsförsäkring i sin hemförsäkring till hjälp.
Jonatan Forsberg
Härnösand
JG
Kontakt:

teknikens värd tyckte att golfen var den bästa gtibilen....dom sågade CTR totalt...
jag tycker raka motsatsen
CTR är 10ggr mer för pengarna.
därför ville jag testa golfen.

och folk verkar tro att jag gjorde allt för att köra sönder bilen...inte riktigt sannt..
provkörde som vanligt, stannade till på en strecka där vi i hbg brukar köra streetrace, och provade 2st strippen starter och 2 st strippenrepor....det var det lilla "hårda" jag körde med den bilen... provade en sväng på motorvägen oxo, men då växlar man ju normalt, finns ingen mening att fullgasväxla där..
och det lilla jag körde, gjorde att det banka i hela bilen vid snabba växlingar, motorfästen asså.
körde alltså endast 2st repor..
visst, det kan va ett måndags ex, eller så har kanske många varit och våldtatt den innan mig? men lite bättre ska en sån bil hålla tycker jag...ctr verkar ju hålla fint....hur många som helst här inne som kör strippen med dom ju

och jag vet inte om ni håller med mig, men en ny gti-bil, ska hålla för sån påfrestning, det är ju knappast onormalt slitage.

och en gti är ju till för att busas lite xra...annars kan man ju köpa 1,4i typ...
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
M-G

<!--QuoteBegin-JF.+22 Feb 2005, 17:04:39--><div class='quotetop'>QUOTE(JF. 4 22 Feb 2005, 17:04:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 00:54:28--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 00:54:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hahaha, fan jag borde oxå få hem sånt ju, eller jag får inte köra några vw för jag har en ras60?

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103219"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103431"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

för att du ska ha ngt o anmärka på så klart.

Provkör man en "gti-klass" bil så kör man den hårt, tänk om jg kanske blir intresserad av en sån sen, nu vet han ju att det är värsta skitet som inte håller för speciellt mycket, måste va otroligt dålig kvalite på en ny bil om den pajjar så lätt,

o kan säga så här jag lånar hellre ut min bil till jg än till min morsa, johan kör hårt morsan kör som en kärring men bilen tar mer stryk av kärring körning än ngn som vet hur man ska köra bil=)
långskott men ni förstår hur jag menar...
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
JF.

<!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 21:32:02--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 21:32:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-JF.+22 Feb 2005, 17:04:39--><div class='quotetop'>QUOTE(JF. 4 22 Feb 2005, 17:04:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 00:54:28--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 00:54:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hahaha, fan jag borde oxå få hem sånt ju, eller jag får inte köra några vw för jag har en ras60?

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103431"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Provkör man en "gti-klass" bil så kör man den hårt, tänk om jg kanske blir intresserad av en sån sen, nu vet han ju att det är värsta skitet som inte håller för speciellt mycket, måste va otroligt dålig kvalite på en ny bil om den pajjar så lätt,

o kan säga så här jag lånar hellre ut min bil till jg än till min morsa, johan kör hårt morsan kör som en kärring men bilen tar mer stryk av kärring körning än ngn som vet hur man ska köra bil=)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103590"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

okej så ska man köpa en bil av dig då ska man köra skiten ur den så mkt det går.. bra att veta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
JG
Kontakt:

[/quote]

okej så ska man köpa en bil av dig då ska man köra skiten ur den så mkt det går.. bra att veta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103595"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]

hehe, lol....jepp kart du ska [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] som sagt jag körde iaf inte skiten ur golf 5:an...bara provade lite obligatoriska saker, och det lilla ska vilken bil som helst tåla
Johan Grönberg

M-G

<!--QuoteBegin-JF.+22 Feb 2005, 21:34:33--><div class='quotetop'>QUOTE(JF. 4 22 Feb 2005, 21:34:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 21:32:02--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 21:32:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-JF.+22 Feb 2005, 17:04:39--><div class='quotetop'>QUOTE(JF. 4 22 Feb 2005, 17:04:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M%G+22 Feb 2005, 00:54:28--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 22 Feb 2005, 00:54:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hahaha, fan jag borde oxå få hem sånt ju, eller jag får inte köra några vw för jag har en ras60?

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103590"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103595"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

ja det e vell klart du ska, du ska ju se om sakerna håller, rasar en bil på en provkörning e det ju skit, men kör man som en kärring dagligen o aldrig gasar o leker lite då kan man ju köpa en bil utan provkörning så blir man nöjd kanske
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
JG
Kontakt:

menar ni här inne på forumet att om ni åker och tittar på en sportbil, begagnad eller ny så provar ni inte att gasa med den?

man vill väll känna hur bilen går, annars kan man ju köpa en 1,1 fiesta från -86 på postorder...

men iofs, har fakiskt märkt att många som köper bil av mig, när dom då provkör så får jag själv säga att dom får gasa lite mer och känna hur den verkligen går....först då vågar dom...speciellt gäller detta vtec bilar, dom går ju inte bra om man inte kör dom rätt...men med lite eftertanke så måste man faktiskt pusha på många för att prova gasa.

jag provar iaf gasa med en sportbil som jag provkör. inte våldta asså, gasa lite grann typ [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Johan Grönberg

Krister

JG: Jag säger inte att det är fel att gasa ur en gti-bil när man provkör... men på din första post verkade det mer som att du kände det som att du lyckades när du hade haft sönder motorfästena... sådana provkörningar förkastar jag. Men att testa bilen på lite normal gti-körning är väl mer eller mindre obligatoriskt... skulle gissa att det var ett måndagsex eller en grymt hårt körd bil för det lilla du beskriver borde en golf gti klara.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Krister+22 Feb 2005, 22:36:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 22 Feb 2005, 22:36:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JG: Jag säger inte att det är fel att gasa ur en gti-bil när man provkör... men på din första post verkade det mer som att du kände det som att du lyckades när du hade haft sönder motorfästena... sådana provkörningar förkastar jag. Men att testa bilen på lite normal gti-körning är väl mer eller mindre obligatoriskt... skulle gissa att det var ett måndagsex eller en grymt hårt körd bil för det lilla du beskriver borde en golf gti klara.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=103628"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

aha, oki....ibland skriver man lite otydligt eller skriver inte tillräckligt utförligt kanske? trode inte det skulle bli sån här uppståndelse, hehe... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
Johan Grönberg

ironm
Kontakt:

Nu tar vi alla & håller varandra i hand & sjunger:
Cumbaya my lord cymbayaaaaaaa! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /drunk.gif[/img]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Skriv svar