Monteringsram för stereo till CTR

ENBART för motorrelaterade topics
Fritz Fritös

Undrar bara vart man kan få tag på en billig monteringsram för stereo till en CTR. Den billigaste jag har hittat är för 500:- på BRL och det kändes lite dyrt.. men det kanske inte finns billigare.
Johan Andersson
bjornligan

vad menar du med monteringsram?

den som cdspelaren sitter i som följer med när man köper en cd-spelare?

jag har inte köpt något extra till min cd-spelare när jag tryckte in den i min CTR
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->

CTR -05 Såld
Fritz Fritös

Jag menar en ram som fyller ut det stora hålet så att jag kan sätta i en liten stereo. I dag har jag bara en täcklucka över det stora hålet ovanför växelspaken.
Johan Andersson
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Kan detta vara nåt tro?
MONTERINGSATS FÖR RADIO TILL TYPE-R 310,00 SEK
Artnr. 08B50-S5T-601A

Bara att knalla in till din närmsta Hondahandlare och beställa.
bjornligan

finns ju dessa myntfack att köpa
övre eller undre

jag gjorde dock såhär sålänge för min hondahandlare hade inga inne
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->

CTR -05 Såld
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-bjornligan+14 Oct 2005, 15:13:12--><div class='quotetop'>QUOTE(bjornligan 4 14 Oct 2005, 15:13:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns ju dessa myntfack att köpa
övre eller undre

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200869"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det sär såg ju kul ut. Var fick du tag på det?
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
bjornligan

<!--QuoteBegin-Steffo+14 Oct 2005, 15:16:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 14 Oct 2005, 15:16:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-bjornligan+14 Oct 2005, 15:13:12--><div class='quotetop'>QUOTE(bjornligan 4 14 Oct 2005, 15:13:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns ju dessa myntfack att köpa
övre eller undre

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200869"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det sär såg ju kul ut. Var fick du tag på det?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=200870"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

det är orginaltäckluckan som är delad och sen type-R märket som vanligtvis sitter på bagageluckan(eftersom dom tedrickande människorna hade glömt att sätta på mitt type-R märke på bagageluckan så fick jag det löst och tycker det såg bättre ut utan)

CTR -05 Såld
jossi

Hej knalla in till en bilstereo handlare och köp en monteringsram , Autoleads tillverkar sådana min kommer från Honda Legend tror jag
ingen aning vad den kosta
Senast redigerad av jossi den 14 oktober 2005, 18:20, redigerad totalt 1 gånger.
Juha Ilomäki
CTR -04 #1045
Power by
Infra Performance
Bergan

Jag vet att denna bild varit uppe tidigare utan bra svar, men var kan man få tag i en sådan? Denna finns nämligen inte hos Hondahandlarna!!!

Bild
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Bergan

Vet nu att MDS har sådana i sortimentet efter lite efterforskningar. Dock bara i svart.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
tuppen

dom har grå/silvrig, fast det kanske är den färgen du tycker är svart?
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Jag var förbi MDS i Hägerstensåsen nyss. Det har ring två killar angående denna monteringsram under veckan så han har bestält hem en som vi skall testa på min bil och se om den passar sedan. Jobbar i årsta så jag har fem min att ta mig dit. Dock är den svart lr grå. INTE silvrig så man får lacka den först. Jag kan återkomma med hur det ser ut med den i bilen då vi testat. Blir troligtvis på Torsdag. Så imorron skall jag ringa Rosenholtz och se om dom har silverfärgen som är på mittkonsollen så man får exakt samma färg. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Låter intressant som fan...du får visa resultatet
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Bergan

Vad fan Lill-älgen! Du får inte sno den jag beställde idag! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Killen jag pratade med sa att den skulle komma in i slutet av veckan iaf (den jag beställde).
Mathias Berg
# 1545

Little Elk

MUHAHAHAH!!!!

Bergan, dom skall bara testa den i min bil. Jag jobbar fem minuter ifrån dom (om man går då) och det är enbart för att testa om det passar. dom klanta sig som fan när det gälde min instalation av stereon så dom e nog lite skraja då jag klaga som sjutton. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ordförande

TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

little elk.. inte skälla på dom.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] ..varför inte komma över till mds västerås och få lite riktig hondaklubben spetskompetens.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] hört de jobbar några riktigt trevliga medlemar ur hondaklubben där!!
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
HPC Guld Medlem
Namn: Jonny Lakemountain
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Då jag hade min type r så satte jag in en equlizer(eller hur de nu stavas [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] )

edit: typ så här
Senast redigerad av Jonny den 20 oktober 2005, 14:02, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R -15
Bergan

Nu har jag köpt en sådan och kan säga att den passar som handen i handsken eller som pitten i..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Skämt åsido!

Sitter riktigt bra, färgen på den var inte alls svart eller mörkgrå utan snarare silver fast med en liten annan mörkare ton, blev inte alls tokigt. Ska skruva fast stereon nu så återkommer jag med bilder när allt sitter på!
Mathias Berg
# 1545

Little Elk

<!--QuoteBegin-Bergan+20 Oct 2005, 16:58:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 20 Oct 2005, 16:58:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu har jag köpt en sådan och kan säga att den passar som handen i handsken eller som pitten i.....  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Skämt åsido!

Sitter riktigt bra, färgen på den var inte alls svart eller mörkgrå utan snarare silver fast med en liten annan mörkare ton, blev inte alls tokigt. Ska skruva fast stereon nu så återkommer jag med bilder när allt sitter på!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203615"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag kan intyga i att den passar som handen i handsken. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Såg riktigt fränt ut. Jag har bestält en till mig och skall leta efter en färg som stämmer med hondas original färg på instumentbrädan. Kan meddela vad jag hittar om jag hittar något. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Ordförande

bjornligan

<!--QuoteBegin-Bergan+20 Oct 2005, 16:58:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 20 Oct 2005, 16:58:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu har jag köpt en sådan och kan säga att den passar som handen i handsken eller som pitten i.....  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Skämt åsido!

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203615"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

var det på MDS du köpte den??

vad kosta spektaklet

bilder hade varit trevligt

CTR -05 Såld
x-stos
Namn: Christos Mavropoulos

Christos Mavropoulos
Bergan

Jag köpte den på MDS i Midsommarkransen, kostade ynka 239:-.
Går även att beställa via MDS hemsida. Och länken hittar ni ju i posten ovan.

Lite bilder:

Bild
Bild
Bild

Kommer inte att lacka min silver som resten av mittpanelen. Tyckte den färgen som den var passade utmärkt till min stereo och samtidigt som telefonen sitter där går allt ihop rätt snyggt.
Mathias Berg
# 1545

TriXiE_JR
Bil: Nissan Juke
Namn: Tomas Frojdfeldt

Senast redigerad av TriXiE_JR den 20 oktober 2005, 21:28, redigerad totalt 1 gånger.
Tomas Fröjdfeldt
0739549219
Stockholm

Nissan Juke -12
Skoda Superb -16
Hyundai H1 -14 "Firmabil"
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

<!--QuoteBegin-Bergan+18 Oct 2005, 11:17:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 18 Oct 2005, 11:17:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vet att denna bild varit uppe tidigare utan bra svar, men var kan man få tag i en sådan? Denna finns nämligen inte hos Hondahandlarna!!!

Bild
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=202372"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

En sådan fick jag till min ctr när jag köpte den hos autopunkten. Han påstod att de kostade 500:-. Så den borde gå att köpa
[b]Medlem #1535[/b]
Little Elk

Trixie JR

Dom sitter som en smäck! Men jag ska leta efter en färg som matchar mittpanelen så det ser klockers ut [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ordförande

Bergan

wriid: Det du har är precis som jag hade innan, samma typ av fack.
Tror att jag kommer ihåg hur din såg ut... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Men ta gärna ett foto och lägg upp så vi får se skillnaden.

Jag var hos Autopunkten i början av veckan senast och frågade dem om de hade några andra än den jag hade, men jag fick samma svar som jag fått tidigare. NEJ. Dessutom finns det inte alls som del hos Honda.
Antingen har man ett fack över om man har stereon nere eller tvärtom, ett fack nere om man har stereon uppe.
Mathias Berg
# 1545

tuppen

kostar den 239 hos er? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] jag gav endast 139 kr på MDS i Malmö
Cain0r
Kontakt:

annars kan man ringa honda så tar dom hem orginal myntfacket.
är dock olika silver på type-r innan facelift och efter.
Fredrik Olofsson
Bergan

Orginal "myntfacket" hade jag innan, men det blir fula skarvar med det. Täcker ju bara en del. Rekommenderar hellre detta då den här var billigare än Hondas egna.
Mathias Berg
# 1545

Holman85
Bil: Nissan Qashqai
Namn: Andreas Holmgren

Jag har gjort så här...
Stockholm - Lidingö

Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart