Hjälp vid försäljning!!

ENBART för motorrelaterade topics
Lill´brorsan
Kontakt:

Har haft min s2000 till salu ett tag på blocket, har fått en del svar, men inte helt otippat (konstigt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] ) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] så är det inte cabsäljar tider nu! Annonsen e nu borttagen och bilen avställd i varmgarage!

Nu till frågan, jag har en hel del mods monterat på bilen...

Vad bör jag göra? Jag anser att sakern som sitter på är sånt som många drömmer om att kunna ha på sin bil? Dvs en hel del smakfull styling, bpu trim och schysst väghållning.

Priset på en normal s2000 -03 ca 2500 mil ligger ngnstans mellan 250-270k.

Jag har min utsatt på 290 med alla mods, detta anser jag vara ett mycket bra pris...

Vad tycker ni ,ska jag strippa bilen ännu mer eller lägga ut annonsen i feb som bilen står?

Min annons´här på hondaforumet kort sammanfattad:
Honda s2000 -03
-Berlina black
-1800mil sommar mil
-Skinnklädsel
-Tyg mattor från muz accessories
-Bilstein ställbara coilovers
-Lättat svänghjul
-Kraftigare koppling
-Buddyclub spec 3 avgas system
-Injen cold air intake
-Stoptech bigbrake kit fram och uppgraderade skivor back
-Workmeister s2r 18' fälgar med yokohama avs sport
-Komplett c-westbodykit

Jag personligen skulle tycka det var trisst som faan att ta bort mer saker från bilen, då utseendet och prestandan e skitkul/snygg...
Senast redigerad av Lill´brorsan den 19 oktober 2005, 12:26, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
Andreas Håkansta

Sweden Track And Challenge Club
[i]-Vi vill inspirera till rolig och seriös bankörning[/i]

www.stacc.se
[i]-För mer info ang våra arrangemang[/i]
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Hade inte du kompressor oxå ?
Gammal räv...
david-o

Det är nog tyvärr svårt att sälja en sånhär bil, speciellt med modifikationer på bilen för den riktar sig till en så smal kundkrets.
Det bästa om du vill ha sålt den så fort som möljligt är nog att göra den helt orginal och sälja delarna löst, det skulle du nog dessutom kunna tjäna mer på.
Det är nog inte så många idag som har närmare 300k att lägga på en ren busbil men det finns så det är väl bara att önska bättre lycka till våren för som du säger så är det fel säsong över huvud taget nu.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Jontis
Namn: JonasSundgren

Håller med David.
Sälj av delarna och sälj den som orginal.
Går fortare och du lär få mer pengar...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
TheFinnishFlash

och som jag tror de kan vara svårtatt få den såld nu mot höstkanten hellre försöka få ut den på våren då alla som vill ha nån sportbil köper...för jag har också haft ut min crx nu mot hösten men de är nog svår såld mot vinter tiden så de blir pånytt nästa vår..[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] om ingen vill ha den så..[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Niclas Bäckström

Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/

Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
andno

Utrustningen ökar inte priset men kan göra den mer lättsåld när valet står mellan två bilar.

Jag sålde själv en i det närmsta fullutrustad Volvo för några år sedan men inte fick jag mer för den för all utrustningen. Efter några månader så sänkte jag priset bit för bit. När sedan valet stod mellan min bil och en med mer normal utrustning för ungefär samma pengar så valde de så klart min!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Jag håller med David och Jontis. Du tjänar nog mera på att sälja den med allt extra godis vid sidan av. Du får nemligen alldrig ut pengarna du lagt ner på allt extra om du säljer bilen med det monterat. Om du däremot plockar av allt godis så säljer du bilen som original och sen dalarna så får du mera än om du säljer bilen med allt.

Lite repetition men det skadar itne [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
C.Barrow

Klart man "nästan" aldrig får igen pengarna man lagt ut på extragrejer.

Om man väl får bra betalt så är det av någon som verkligen vet vad han/hon vill ha och ens egna bil motsvarar alla dess krav på eftermarknadsprylar.

När jag sålde imprezan så var det många som kom med skambud på den och påpekade att det fanns många andra MYCKET billigare... Sen dök det upp en kille som var köpsugen och som värdesatte allting med bilen. Fick varenda spänn jag ville ha för bilen utan prut [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Tyvärr är det sällan såna köpare dyker upp [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Beck

Så här resonerar jag när det blir dags att köpa S2K. (antagligen inte förrens nästa senhöst...).

+
orginalbil
en ägare
sommarbil
OK stereo (orginal suger ju)
18" (kostar väldigt lite extra - säljer antagligen dessa själv i såfalll)
Larm!
fräscha däck

-
Body Kit (ingen stor fan av styling)
Överladdning (går fetbort! - big NO-NO)
vinterkörning
Alla avgas utom SuperSprint
Inga "ban" eller "stripp" bilar

Jag är väl medveten om att en S2000 är en bil som är byggd för att köras men som köpare föredrar jag ett objekt som mest tvättas och stått i garage. Antagligen hittar jag bilen själv i Tyskland. Det är en fin bil du har men det är inte vad jag kommer att titta efter. Dock Tycker jag att svart med ljusa säten är grymt fräscht!

Tumregeln är att man får väldigt dåligt betalt för exotiska tillbehör. Jag har lärt mig att man skall köpa sin bil så färdig utrustad som möjligt eftersom du ofta betalar 1/2 -1/3 av nypriset på utrustningen.

Du tjänar oftast på att plocka av och sälja själv men det innebär ju mer jobb - kanske är din tid dyr?. Du kan alltid annonsera på tyska S2000 forumet och de europeiska underavdelningarna av S2ki för att vidga din marknad för delarna.

Lycka till!
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
pr0ny
Namn: Ronny P

jag håller med ovantalande, alltså det är många som försöker sälja sina moddade hondas atm, för riktigt bra priser, dock så värkar det inte som om nån har pengar =/ värkar som att det finns maaaasor av intresserade, dock inga som har råd att slänga ut pengar.. alla är fattiga av nån anledning, jag skyller självklart på regerningen =) men ärligt, titta runt, man får knappt sålt en "preppad" honda nu för tiden, inte änns en vanlig bil till bra pris går fort att få sålt, jag tycker det är synd om dom som har laggt ner stora summor och tvingas släppa bilen till skampriser =/
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
david-o

Anledningen till att det är få som får sålt bilar nu är att bilpriserna verkar ha stagnerat helt.
Min civic som jag köpte för 3 år sen är värd lika mycket idag i stort sett och det är ju kanon för min del men jag förstår att man som köpare kan bli rätt trött på priserna när man får ge närmare 30k för en fräsch gammal honda.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Jag gick och funderade på en S2000 ett tag under hösten när jag äntligen fick fast jobb, och då stod denna högst på önskelistan just på grund av utseende och utrustning.
Men det blev lite för mycket pengar så jag bygger vidare på integran ist...
Men jag hade valt denna framför många "original s2k.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
mt4base

<!--QuoteBegin-david-o+19 Oct 2005, 18:38:05--><div class='quotetop'>QUOTE(david-o @ 19 Oct 2005, 18:38:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Anledningen till att det är få som får sålt bilar nu är att bilpriserna verkar ha stagnerat helt.
Min civic som jag köpte för 3 år sen är värd lika mycket idag i stort sett och det är ju kanon för min del men jag förstår att man som köpare kan bli rätt trött på priserna när man får ge närmare 30k för en fräsch gammal honda.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203119"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Där slog du verkligen huvet på spiken. Prisnivåerna är faktiskt ganska underliga och har varit länge. En bil jag alltid varit sugen på är en CRX Vtec 150hk -91 typ men även med +20tusen på mätaren begärs många gånger 40-50 tusen och jag ställer mig skeptisk till detta men vet inte, SÄLJS dessa bilar för begärt pris?? Missförstå mig rätt, det är kanonkul bilar man de är ju GAMLA. Motsvarande Golf Gti 16v kostar inte ens i närheten. Sällan man ser en sådan annonserad för över 25 numera. Varför skulle en Honda vara värd dubbelt så mycket?? Bägge bilarna är rätt kul även om det är lite olika stuk samt att Golfen har sina rötter i nått från 1974.

Som tidigare sagt i tråden betalar det sig dåligt att sälja en bil med dyra hjul och fet stereo mm. Folk är helt enkelt mycket sällan beredda att betala för sånt och vill de ha utrustning vill de välja själva, inte nått någon annan valt. Fråga vilken fälg som är snyggast och du kommer få 20 olika svar av lika många folk. Nu är ju Honda S2000 en fantastisk bil som alla säkert vill ha men som få i praktiken har råd med. Det är ju liksom inget man kan har som bruksbil och det vore ju en rysare att göra så mot en så fin bil. Att sortera den under "leksak" är kanske hårt men den har ju begränsad funktion som bruksbil utan att vara elak på något sätt. Tror inte begärt pris på 290 är helt fel men det gäller ju att hitta en person i den lilla målgruppsklick som vill ha en sådan och sälja den till honom. Inte lätt.

Nu är det i tröstens namn inte alls säkert att det skulle vara svårare att sälja en "dyr" bil. Ska själv sälja en bil i 60kkr klassen inom kort och jag känner väl inte direkt tillförsikt i ämnet då konkurrensen på den bilmodellen jag ska göra mig av mig är "utbyggd" om man så säger...
Får väl se hur det går med det men till trådskaparen kan jag säga, ta inte skambud om du inte känner dig absolut tvungen. Min erfarenhet är att det mesta säljs till slut. Har man en fin bil brukar man till slut hitta någon som uppskattar det och kan tänka sig att betala lite mer men det är ju tyvärr så idag att lågt pris verkar vara allt, vad man sen får för pengarna verkar inte vara lika viktigt??

Lycka till med bilförsäljningen.

/mt4base
www.artist.nu
Kontakt:

En S2000 för 290 papp......jag hade personligen tagit den svarta NSx´n som är till salu nu å sparat 20-30 papp..........men det e jag de..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
david-o

<!--QuoteBegin-www.artist.nu+20 Oct 2005, 17:44:59--><div class='quotetop'>QUOTE(http://www.artist.nu @ 20 Oct 2005, 17:44:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En S2000 för 290 papp......jag hade personligen tagit den svarta NSx´n som är till salu nu å sparat 20-30 papp..........men det e jag de.....  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203602"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är ju lite det vi konstaterat i tråden.
Priset är rättvist med tanke på utrustningen men folk bryr sig inte om det utan stirrar sig bara blind på att det finns andra s2000 som är billigare fast som kanske inte har någon rolig utrustning alls.
Men sen är det klart, nsx är ju en jäkligt cool och framförallt väldigt annorlunda bil mot s2000 så den tilltalar nog många köpare i denna prisklassen jusst för att den är annorlunda.
Baden - CH
8500rpm

290tkr ?

Min hade rullat 780mil när jag köpte den från en handlare för 245tkr...

Så du menar att någon kund skulle betala 50tkr för lite (eller mycket trim), 290tkr är så mycket pengar att det svider inte att ge 25tkr till och få en NY !!!
[b]Profile to be deleted[/b]
Fredrick

<!--QuoteBegin-8500rpm+20 Oct 2005, 21:11:21--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 20 Oct 2005, 21:11:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->290tkr ?

Så du menar att någon kund skulle betala 50tkr för lite (eller mycket trim), 290tkr är så mycket pengar att det svider inte att ge 25tkr till och få en NY !!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203718"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

"tyvärr" har du nog väldigt rätt...

Jag köpte min S2000 -03:a på 1030 mil för nästan 2 år sedan för 248.500:-
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Trim och styling betalar jag inte extra för, hellre en original för rätt pengar...
Honda CR-V PHEV
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

I Hondas extremt höga värde ligger den låga tillgången på bilar. Som alla vet så styrs även bilpriserna av tillgång/efterfrågan. Hondas sportigaste modeller av mer exotisk sort och få i landet tillhör nog de bilar som har högst andrahandsvärde inom bilbranschen.

Ta en Civic Vti från -92 som exempel. Bilen är 14 år gammal som modell. Kostade cirka 160 000kr ny. Man brukar säga att tre år halverar nypriset oavsett bilmärke och nypris(stämmer nästan alltid) men en Vti kostade aldrig 80 000kr 1995. Snarare så att Vti:ns nypris halveras på tio år. 2002 tingade en Vti runt 80 000kr i bra skick. Idag får man ingen som är såld under normala förhållande för under 45 000kr i bra bruksskick. Dett kallar jag sjukt andrahandsvärde! Golf och resten av andra tillverkares motsvarighet till Vti kan bara drömma om att ha ett inneha ett sådant värde. Med Vti har snarare priserna ökat sedan 2001, eller i alla fall stagnerat helt.

Edit: S2000 tingar också ett sjukt högt andrahandsvärde. Enligt 3år/halva priset, borde en S2000 av 2003 års modell tinga runt 160 000kr, men som vi alla vet gör den inte det. Dock kan man köpa sig en bil som inte innehar de kvaliteter som S2000 för dessa summor, så som lågbudget Z3 med anor från sent 70-tal.
Senast redigerad av M Scotte den 20 oktober 2005, 22:29, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
8500rpm

Scottes uttryck är nog de bästa "...så som lågbudget Z3 med anor från sent 70-tal."

Heheh... stämmer säkert, men så är också den sportiga nya Civicens stela bakaxel, eller vänta, är det 60-tal med stel bakaxel, iaf valde VW Golf att göra som Honda tidigare gjorde och har lite "finare" fjädring [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
M Scotte
Kontakt:

Folk som köper Civic utan R, verkar bry sig föga enligt deras undersökningar om det är fin bakaxel eller inte, bara de får feta utrymmen, vilket corvette-konstruktion tillåter. Hoppas inte att CTR bygger på denna Civic utan Coupén/4-d.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
8500rpm

Oh my god... dold humor, jag tycker det är sk*t roligt:

"...vilket corvette-konstruktion tillåter."

...enligt Scotte !
M Scotte
Kontakt:

Kul att du uppmärksammar min dolda avsmak för vissa konstruktioner.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Lill´brorsan
Kontakt:

<!--QuoteBegin-www.artist.nu+20 Oct 2005, 16:44:59--><div class='quotetop'>QUOTE(http://www.artist.nu @ 20 Oct 2005, 16:44:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En S2000 för 290 papp......jag hade personligen tagit den svarta NSx´n som är till salu nu å sparat 20-30 papp..........men det e jag de.....  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203602"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

-Ärendet gäller bara s2000, vad du tycker om en bil som snart är 15 år gammal bryr jag mig inte spec mycket om.....Min bil är 2 år gammal/1900mil och har endast gått på sommaren...

"Vtec_Lambo Postat Igår, 21:19"
""" Trim och styling betalar jag inte extra för, hellre en original för rätt pengar... ""

-Tur att det inte är du som ska köpa min bil...
Andreas Håkansta

www.stacc.se
Lill´brorsan
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Fredrick+20 Oct 2005, 21:18:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredrick @ 20 Oct 2005, 21:18:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-8500rpm+20 Oct 2005, 21:11:21--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm @ 20 Oct 2005, 21:11:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->290tkr ?

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203718"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

"tyvärr" har du nog väldigt rätt...

Jag köpte min S2000 -03:a på 1030 mil för nästan 2 år sedan för 248.500:-
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203720"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Fredrik, du e rolig du! Hur mycket fick du för din bil nu när du sålde den...? ;-)

Hur många svarta i nyskick hittar ni? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

Ok, tack för alla kommentarer, vi får helt enkelt se hur det blir till sommaren när man plockar fram bilen igen!

God natt!
Senast redigerad av Lill´brorsan den 21 oktober 2005, 01:20, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Håkansta

www.stacc.se
Lill´brorsan
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Chrille79+19 Oct 2005, 12:25:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 @ 19 Oct 2005, 12:25:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hade inte du kompressor oxå ?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=202910"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nej inte nu längre, sålde av den för länge sen....
Andreas Håkansta

www.stacc.se
Fredrik_J

Om nu en kille gett 245 för en som gått 780 mil och en annan 248.500 för två år sen, dessutom hos bilhandlare har du ju ett direkt svar på varför den inte är såld, 290tkr är för dyrt...
Fredrik Johansson

Kör en VW Golf TDi 110hk Highline -00 och en Opel Corsa 16v TIC -83, har innan det haft bl a tre såna där CRX v-tec..
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Håller fast vid att det skulle bli denna s2k om pengarna fanns.
Kolla bara på vad bromsarna och coiloverserna kostar så ser man att det är ett ganska bra pris...
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Scotte
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Lill´brorsan+21 Oct 2005, 00:16:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Lill´brorsan @ 21 Oct 2005, 00:16:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-www.artist.nu+20 Oct 2005, 16:44:59--><div class='quotetop'>QUOTE(http://www.artist.nu @ 20 Oct 2005, 16:44:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En S2000 för 290 papp......jag hade personligen tagit den svarta NSx´n som är till salu nu å sparat 20-30 papp..........men det e jag de.....  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

-Ärendet gäller bara s2000, vad du tycker om en bil som snart är 15 år gammal bryr jag mig inte spec mycket om.....Min bil är 2 år gammal/1900mil och har endast gått på sommaren...

"Vtec_Lambo Postat Igår, 21:19"
""" Trim och styling betalar jag inte extra för, hellre en original för rätt pengar... ""

-Tur att det inte är du som ska köpa min bil...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=203782"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var en jämförelse. 290k kr är mycket pengar även om bilen säkerligen är värd det.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Kompisen hade samma problem, satte ut sin kompressor s2k i panik för 240k under några dagar, inte ens ett svar då.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Skriv svar