Köpa ny bil
Nu är det dags att köpa ny bil. Jag tycker bra om Honda och kommer att köpa någon sådan framöver. Vad jag nu vill är att ha lite tips vad jag ska köpa. Mina behov är en bil som går att använda året om. Den ska gå att åka på banträffar med och vara rolig att köra på bana. Den ska för övrigt ha bra prestanda och det ska vara möjligt att bygga ett hyffsat ljud.
Vet med mig att det helst ska vara olika bilar till dessa behov, men jag kan tänka mig en kompromiss. Jag har också inga möjligheter eller kunskaper av att göra särskilt mycket själv med bilen, så den ska klara det mesta ovan när jag köper den.
De modeller jag kollat på är: ATR, CTR, ITR, CRX och Prelude. Har dock inte kört någon av dessa modeller valet på vad jag läst här och var. Storleken på bilen är av mindre betydelse, men driftsäkerheten är mycket viktig, då jag tröttnat på bilar som hela tiden går sönder ...
Tar tacksamt emot generella tips från stolta honda ägare.
Vet med mig att det helst ska vara olika bilar till dessa behov, men jag kan tänka mig en kompromiss. Jag har också inga möjligheter eller kunskaper av att göra särskilt mycket själv med bilen, så den ska klara det mesta ovan när jag köper den.
De modeller jag kollat på är: ATR, CTR, ITR, CRX och Prelude. Har dock inte kört någon av dessa modeller valet på vad jag läst här och var. Storleken på bilen är av mindre betydelse, men driftsäkerheten är mycket viktig, då jag tröttnat på bilar som hela tiden går sönder ...
Tar tacksamt emot generella tips från stolta honda ägare.
Tomas Svensson
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Låter som CTR är bilen för dig, lite mer vardagsbil än ITR:en men ändå snabb och rolig på bana.
CRX och Prelude är säkert roliga också men med CTR:en får du en nyare bil med allt det innebär och du slipper mecka så mycket själv eftersom du inte gillar det.
CRX och Prelude är säkert roliga också men med CTR:en får du en nyare bil med allt det innebär och du slipper mecka så mycket själv eftersom du inte gillar det.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Tackar!
Hur är ananrs preluden av senare årsmodeller? (2,2 vti)
Hur är ananrs preluden av senare årsmodeller? (2,2 vti)
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Comforten är bättre i preluden och det är ju helt klart en klassiker.
Dock får du fler kilo att släpa på.CTR är strået vassare och är en riktig
gaturacer,där comforten är bortstrippad. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Dock får du fler kilo att släpa på.CTR är strået vassare och är en riktig
gaturacer,där comforten är bortstrippad. <!--emo&:thumbup:-->
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Som jag förstår på ovan inägg är Preluden mer av en glidare än sportig. Går den att jämföra med senare modeller av Accord Cupé, som lätt känns lite mer som en glidarcupe; att jämföra med BMW och Mercedes större tyngre cupéer?
Jag tycker iof verkligen att ATR är den snyggaste av nämnda bilar, finns det något att säga om dem? Är de helt olidliga att åka långt i eller går de att använda även som familjevagn.
Jag tycker iof verkligen att ATR är den snyggaste av nämnda bilar, finns det något att säga om dem? Är de helt olidliga att åka långt i eller går de att använda även som familjevagn.
Tomas Svensson
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Accord TypeS Tourer - 08
Audi 80 2,6 -94 [Såld]