Otroligt missöde
Hej!
Jag måste tyvärr meddela att det inte blir något körande för min blå kadett på ett tag.
igår kväll vid kl 21.00 så rasade en drivaxel pga att den redan var sliten innan den monterades.
diffen slirade pga redline oljan, så vi plockade ut den, tvättade och kontrollerade så att allt var ok. och fyllde på med en annan olja.
kl 03.00 var boilen körklar igen, och vi påbörjade mappningen.
bilen gick knappt att köra på fullgas upp till 5000rpm (otroligt vassa kammar)
men sen jävlar har vi en kick som inte går att beskriva, "vtec kicken" är fjanterier i jämförelse.
Vi mappade i etapper med 1000rpm:s stigning hela tiden, och lite tätare mot slutet.
Stort tack till Marco Garver för hjälpen med mappning.
bilen tryckte på enormt fint, och mantorp pokalen kändes som ett faktum.
gick upp till 8500rpm, adrenalinet pumpar, nu är vi uppe på farter en bra bit över 200km/h på 3ans växel med extrem acceleration. Vi går upp till 8700rpm och vidare till avslutande 9000rpm, bilen går aningen fett hela tiden och vi körde på GT Plus 109oktan pga vi inte hunnit få dit knacksensor historian.
åkte 2st "repor upp till 9000rpm, men den gick fortfarande aningen för fett, så vi skulle åka en sissta gång för att få det så bra som möjligt med tanke på omständigheterna.
det funkar bra upp till 8500rpm, sen tyckte vi att den började "sacka" lite...ett par 10dels sek efter så var det ett faktum, 15cm hål i blocket. Något i bottendelen har släppt och tittat ut. PANG! det small så in i helvete. rök, ...allt på en gång, aldeles för mycket, stängde av tändningen, fram med brandslänkare...usch, det är hemskt. Lyfter på huven och ser vad som inträffat, shit tänker man bara.
10000grejjer går genom huvet, 1a platsen på mantorp som några sekunder innan kändes väldigt säker, bara försvann.
alla som åkt upp, för att se min bil in action, hyrsläpetsläpet, den lånade dragbilen, allt jävla jobb och alla pengar jag lagt ner. Allt!!! den bilen är mitt liv...jag har kanske sovit 1-2dagar den senaste veckan, meckat dygnet runt.
den här bilen är som mitt eget barn, just nu vet jag inte var jag ska bli av...jag är SÅ JÄVLA KNÄCKT.
bogsera hem den i natt, fy fan va tungt det kändes.
Jag har för tillfället inte lust att riva ner och se hur mycket som har slagitssönder.
mina vevstakar ska palla 1000hk++ och där sitter arp 2000 med rätt moment så klart. men vi får se van som kan ha hänt
mina polare som låg bakom har filmat lite med mobiltelefon när vi började köra, jag ska se om jag kan få ut den filmen på nätet, det låter så jävla gött, slår blå lågor, luktar racesoppa, och sköt på som fasen.
tyvärr kan man ju säga att det var ju i alla fall roligt så länge det varade, synd att inte fler har fått vittna, jag tyckte prestandan var mycket över förväntan i alla fall, det kändes som att köra sporthoj, och ljudet ....ooooo, bara det är värt alla pengarna och allt jobb.
jag själv vet hur bilen gick och vad där var för kapaciteter, men jag vill ju visa alla andra oxo <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
jag ska försöka smälta detta och se vad som kommer göras, väldigt mycket avgörs när vi plockar ner motorn för att kolla skadornas omfattning.
detta var nog en av sveriges dyraste underredsbehandlingar! <!--emo&:omfg:-->
<!--endemo-->
<!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo--> <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
Jag måste tyvärr meddela att det inte blir något körande för min blå kadett på ett tag.
igår kväll vid kl 21.00 så rasade en drivaxel pga att den redan var sliten innan den monterades.
diffen slirade pga redline oljan, så vi plockade ut den, tvättade och kontrollerade så att allt var ok. och fyllde på med en annan olja.
kl 03.00 var boilen körklar igen, och vi påbörjade mappningen.
bilen gick knappt att köra på fullgas upp till 5000rpm (otroligt vassa kammar)
men sen jävlar har vi en kick som inte går att beskriva, "vtec kicken" är fjanterier i jämförelse.
Vi mappade i etapper med 1000rpm:s stigning hela tiden, och lite tätare mot slutet.
Stort tack till Marco Garver för hjälpen med mappning.
bilen tryckte på enormt fint, och mantorp pokalen kändes som ett faktum.
gick upp till 8500rpm, adrenalinet pumpar, nu är vi uppe på farter en bra bit över 200km/h på 3ans växel med extrem acceleration. Vi går upp till 8700rpm och vidare till avslutande 9000rpm, bilen går aningen fett hela tiden och vi körde på GT Plus 109oktan pga vi inte hunnit få dit knacksensor historian.
åkte 2st "repor upp till 9000rpm, men den gick fortfarande aningen för fett, så vi skulle åka en sissta gång för att få det så bra som möjligt med tanke på omständigheterna.
det funkar bra upp till 8500rpm, sen tyckte vi att den började "sacka" lite...ett par 10dels sek efter så var det ett faktum, 15cm hål i blocket. Något i bottendelen har släppt och tittat ut. PANG! det small så in i helvete. rök, ...allt på en gång, aldeles för mycket, stängde av tändningen, fram med brandslänkare...usch, det är hemskt. Lyfter på huven och ser vad som inträffat, shit tänker man bara.
10000grejjer går genom huvet, 1a platsen på mantorp som några sekunder innan kändes väldigt säker, bara försvann.
alla som åkt upp, för att se min bil in action, hyrsläpetsläpet, den lånade dragbilen, allt jävla jobb och alla pengar jag lagt ner. Allt!!! den bilen är mitt liv...jag har kanske sovit 1-2dagar den senaste veckan, meckat dygnet runt.
den här bilen är som mitt eget barn, just nu vet jag inte var jag ska bli av...jag är SÅ JÄVLA KNÄCKT.
bogsera hem den i natt, fy fan va tungt det kändes.
Jag har för tillfället inte lust att riva ner och se hur mycket som har slagitssönder.
mina vevstakar ska palla 1000hk++ och där sitter arp 2000 med rätt moment så klart. men vi får se van som kan ha hänt
mina polare som låg bakom har filmat lite med mobiltelefon när vi började köra, jag ska se om jag kan få ut den filmen på nätet, det låter så jävla gött, slår blå lågor, luktar racesoppa, och sköt på som fasen.
tyvärr kan man ju säga att det var ju i alla fall roligt så länge det varade, synd att inte fler har fått vittna, jag tyckte prestandan var mycket över förväntan i alla fall, det kändes som att köra sporthoj, och ljudet ....ooooo, bara det är värt alla pengarna och allt jobb.
jag själv vet hur bilen gick och vad där var för kapaciteter, men jag vill ju visa alla andra oxo <!--emo&:wallbash:-->
jag ska försöka smälta detta och se vad som kommer göras, väldigt mycket avgörs när vi plockar ner motorn för att kolla skadornas omfattning.
detta var nog en av sveriges dyraste underredsbehandlingar! <!--emo&:omfg:-->
Senast redigerad av JG den 5 augusti 2006, 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
fi faan va trist mannen <!--emo&:(-->
<!--endemo--> <!--emo&:(-->
<!--endemo--> (
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Rickard Johansson
Rickard Johansson
<!--endemo-->
Beklagar.. bara samla nya krafter till nästa säsong
Beklagar.. bara samla nya krafter till nästa säsong
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
Tråkigt, men varför ut och fullgas köra utan knacksensor m.m?
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
mycket tråkigt att höra kan säga att jag känner igen det helt och hållet hände precis samma sak med min b18 daganar innan emmaboda. 15cm stort hål å massa blårök å metallbitar bara flyger. =( urch mycket tråkigt å dyrt. men sån är den här hobbyn tyvärr
många som rasat motorer detta år tycker ja. tråkigt att inte skiten kan hålla.
lycka till iallafall med ihopsättningen igen.
/Rasmus
många som rasat motorer detta år tycker ja. tråkigt att inte skiten kan hålla.
lycka till iallafall med ihopsättningen igen.
/Rasmus
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
beklagar mannen <!--emo&:(-->
<!--endemo--> hade verkligen velat se den irl... projektet var nog hpcs grymmaste fyfan <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
beklagar JG
försök o inte tänka på d d blir bara värre ...
ta nya tag o bygg den igen!när du har glömt allt! o tänk på hur gott den gick när den väl gick...
e d race så får man räkna me d.....d e bara problem <!--emo&:(-->
<!--endemo--> tyvärr
men när d väl rullar så har d varit värt varje sekund!
upp me huvvet o deppa inte för mycket!
försök o inte tänka på d d blir bara värre ...
ta nya tag o bygg den igen!när du har glömt allt! o tänk på hur gott den gick när den väl gick...
e d race så får man räkna me d.....d e bara problem <!--emo&:(-->
men när d väl rullar så har d varit värt varje sekund!
upp me huvvet o deppa inte för mycket!
Senast redigerad av Sam den 5 augusti 2006, 17:08, redigerad totalt 1 gånger.
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Svårt att hjälpa dig såhär med ord, men stödet har du ju från oss alla. Och ditt bygge, som ska gå vidare! Är ju helt makalöst och fantastiskt.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
vi kan ju sörja ihop sköt min k20 igår kväll pgr av fel växling .....skulle bara fixa lite små jysteringar i mappningen inför mantorp ...så nu e man på noll igen ...köper en ny motor i veckan om ja hittar någon
Senast redigerad av kribban den 5 augusti 2006, 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
krister albertsson
<!--QuoteBegin-kribban+5 Aug 2006, 19:25:17--><div class='quotetop'>QUOTE(kribban @ 5 Aug 2006, 19:25:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vi kan ju sörja ihop sköt min k20 igår kväll pgr av fel växling .....skulle bara fixa lite små jysteringar i mappningen inför mantorp ...så nu e man på noll igen ...köper en ny motor i veckan om ja hittar någon
[right][snapback]314639[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
fan va tråkigt, vad har hänt med motorn? har du oxo kikhål i blocket?
du kan ju trösta dig lite kanske med att en standard motor är lite enklare och kanske billigare att fixa, trots att en k20 redan från början är mkt grym, så finns det ju fortfarande en del o få tag i som du säger.
det är så jävla pissigt när man jobbat som ett svin...alla polare som ställt upp mm.
så bara skiter allt sig så precis innan.
du kan ju trösta dig lite kanske med att en standard motor är lite enklare och kanske billigare att fixa, trots att en k20 redan från början är mkt grym, så finns det ju fortfarande en del o få tag i som du säger.
det är så jävla pissigt när man jobbat som ett svin...alla polare som ställt upp mm.
Johan Grönberg
Skit da, upp på hästen igen, när adrenalin o frustration lungnat sig
å distans infinner sig. sänk ambitionen lite.
Vet att N/A bilar bygger på högt RPM, men de kan va de som knäcker motorn.
Ge inte upp de tio resor värre an en blåst motor.
MvH
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
tack för dom snälla komentarerna, jag får väll be om ursäkt att bilen aldrig kommer ut o kör, det är publiken jag vill visa, det börjar kännas som det aldrig händer något, det är bara massa snack, jag vill visa er att det ska gå!
Jag var väldigt nära att slå sönder min bil igår....kanske tur att man tog sig samman.
jag har funderat lite idag, pengarna finns inte till detta just nu, jag måste få igång min firma och börja tjäna pengar igen.
men nu i år blir det inget körande även om möjligheten finns.
fortfarande så ska vi plocka ner och se skadornas omfattning (har inga höga förväntningar på ett block som skjuter hål vid 9000rpm)
men av det jag har hunnit kolla så ser alla 4 kolvarna ok ut uppifrån. så kankse toppen har klarat sig.
vi har även diskuterat ännu mer effekt, en bättre quaife drevsats där jag själv kanvälja utväxling, för som den är nu så gör den väll någonstans över 200km/h på 3ans växel, och det är inte speciellt bra för 402m...iofs så tror jag slufarterna kommer ligga ganska högt, som vi såg på astran.
iofs så har han bytt sin 16v snurra till en v6 ganska nyligen, men hans 16v gick 11.90sek med hårda sunkiga r-däck och han hade även då höga slutfarter.
jag ska fundera lite till över tillvaron, men 2007, då jävlar....och då ska väll hamed förhoppningsvis va med o leka oxo
Jag var väldigt nära att slå sönder min bil igår....kanske tur att man tog sig samman.
jag har funderat lite idag, pengarna finns inte till detta just nu, jag måste få igång min firma och börja tjäna pengar igen.
men nu i år blir det inget körande även om möjligheten finns.
fortfarande så ska vi plocka ner och se skadornas omfattning (har inga höga förväntningar på ett block som skjuter hål vid 9000rpm)
men av det jag har hunnit kolla så ser alla 4 kolvarna ok ut uppifrån. så kankse toppen har klarat sig.
vi har även diskuterat ännu mer effekt, en bättre quaife drevsats där jag själv kanvälja utväxling, för som den är nu så gör den väll någonstans över 200km/h på 3ans växel, och det är inte speciellt bra för 402m...iofs så tror jag slufarterna kommer ligga ganska högt, som vi såg på astran.
iofs så har han bytt sin 16v snurra till en v6 ganska nyligen, men hans 16v gick 11.90sek med hårda sunkiga r-däck och han hade även då höga slutfarter.
jag ska fundera lite till över tillvaron, men 2007, då jävlar....och då ska väll hamed förhoppningsvis va med o leka oxo
Johan Grönberg
<!--QuoteBegin-oscii+5 Aug 2006, 19:47:40--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 5 Aug 2006, 19:47:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Skit da, upp på hästen igen, när adrenalin o frustration lungnat sig
MvH
[right][snapback]314649[/snapback][/right]
ja, det är bara mig själv jag kan skylla på.
hade vi bara stannat på 8500rpm så hade det funkat...men jag var ivrig, trött och ville ha det där sissta lilla extra.
jag misstänker att ett vevstaksöverfall har släppt.
den gick fint upp till 8500, sen höll den samma kurva eller tappade tom lite från 8500-9000, så där fanns ingen mening att gå så långt.
känner mig så otroligt dum.
hög komp, höga varvtal kräver enorm balans i motorn, nanometrar, jag balancerade veven för sig. eftersom jag inte hade alla saker hemma då. (stressmek)
den skulle balancerats med kolvar, stakar, svänghjulkoppling mm.
men det är alltid lätt att va efterklok
MvH
[right][snapback]314649[/snapback][/right]
ja, det är bara mig själv jag kan skylla på.
hade vi bara stannat på 8500rpm så hade det funkat...men jag var ivrig, trött och ville ha det där sissta lilla extra.
jag misstänker att ett vevstaksöverfall har släppt.
den gick fint upp till 8500, sen höll den samma kurva eller tappade tom lite från 8500-9000, så där fanns ingen mening att gå så långt.
känner mig så otroligt dum.
hög komp, höga varvtal kräver enorm balans i motorn, nanometrar, jag balancerade veven för sig. eftersom jag inte hade alla saker hemma då. (stressmek)
den skulle balancerats med kolvar, stakar, svänghjulkoppling mm.
men det är alltid lätt att va efterklok
Johan Grönberg
<!--QuoteBegin-moggesthlm+5 Aug 2006, 15:45:45--><div class='quotetop'>QUOTE(moggesthlm @ 5 Aug 2006, 15:45:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tråkigt, men varför ut och fullgas köra utan knacksensor m.m?
[right][snapback]314566[/snapback][/right]
stressmek, jag skulle bara upp och premiärköra, mitt eget fel.
men det är inte spikningar som har orsakat skadorna, det är troligen varvet som ha dödat den pga det höga kompet, och kanske pga lite lite obalans som är extremt viktigt vid dom varven
[right][snapback]314566[/snapback][/right]
stressmek, jag skulle bara upp och premiärköra, mitt eget fel.
men det är inte spikningar som har orsakat skadorna, det är troligen varvet som ha dödat den pga det höga kompet, och kanske pga lite lite obalans som är extremt viktigt vid dom varven
Johan Grönberg
Tråkigt o läsa detta JG, fanns en Polsk Opel värre model än din idag. Omega 3.0L V6 med 330HK, ITB mm... gick 12blank och 197 blås <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> kapad maxstreetbil men 197blås <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Only M Matters
<!--QuoteBegin-YASH+5 Aug 2006, 20:31:02--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 5 Aug 2006, 20:31:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tråkigt o läsa detta JG, fanns en Polsk Opel värre model än din idag. Omega 3.0L V6 med 330HK, ITB mm... gick 12blank och 197 blås <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> kapad maxstreetbil men 197blås <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]314665[/snapback][/right]
hans 16v motor presterade bättre, den har samma setup som min, v6an är helt nybyggd, den kommer bli mkt snabbare.
men som du säger, maxstreetbil, inget som kan jämföras så tycker jag...även om min kanske tom väger mindre än hans astra. så håller jag mig fortfarande till klass 1 till och börja med i alla fall.
med 16v gick den 11.90 med hårda r-däck
jag har kontakt med xavery via email.
[right][snapback]314665[/snapback][/right]
hans 16v motor presterade bättre, den har samma setup som min, v6an är helt nybyggd, den kommer bli mkt snabbare.
men som du säger, maxstreetbil, inget som kan jämföras så tycker jag...även om min kanske tom väger mindre än hans astra. så håller jag mig fortfarande till klass 1 till och börja med i alla fall.
med 16v gick den 11.90 med hårda r-däck
jag har kontakt med xavery via email.
Johan Grönberg
Lider med dig, trodde inte vad jag hörde när MG ringde och sa det, jaja det blir tillbaka till garaget igen, vi ska nog få ordning på din bäbis ska du se <!--emo&:wub:-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.streetworks.se' target='_blank'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>www.StreetWorks.se</span></a>
<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Usch vad tråkigt, lider med dig...
Honda CR-V PHEV
lägger upp en liten film som är gjord med min mobil när vi ställer tändningen
<a href='http://media.putfile.com/Opel-Kadett-GSI-dragracer' target='_blank'>http://media.putfile.com/Opel-Kadett-GSI-dragracer</a>
den lät som sagt gött, tänk er på 9000rpm...det går inte att beskriva, prestandan var inte helt fel heller <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
<a href='http://media.putfile.com/Opel-Kadett-GSI-dragracer' target='_blank'>http://media.putfile.com/Opel-Kadett-GSI-dragracer</a>
den lät som sagt gött, tänk er på 9000rpm...det går inte att beskriva, prestandan var inte helt fel heller <!--emo&:crybaby:-->
Senast redigerad av JG den 5 augusti 2006, 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg
<!--QuoteBegin-JG+5 Aug 2006, 18:38:14--><div class='quotetop'>QUOTE(JG @ 5 Aug 2006, 18:38:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-kribban+5 Aug 2006, 19:25:17--><div class='quotetop'>QUOTE(kribban @ 5 Aug 2006, 19:25:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vi kan ju sörja ihop sköt min k20 igår kväll pgr av fel växling .....skulle bara fixa lite små jysteringar i mappningen inför mantorp ...så nu e man på noll igen ...köper en ny motor i veckan om ja hittar någon
[right][snapback]314645[/snapback][/right]
ja har inget hål i blocket på min men kolvringar o ventil sätes delat låg i insuget samt massor av kolv delar har ja tur så klara fodrena sig då behöver ja bara nya kolvar o en topp men tur har ja säkert inte ...ska iallafall se om ja kan köpa en motor på skroten i morrn om någon har en motor att sälja till rätt pris annars kör ja k24 nästa år istället usa har billiga har lite kontakter som kanske kan hjälpa mig <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]314645[/snapback][/right]
ja har inget hål i blocket på min men kolvringar o ventil sätes delat låg i insuget samt massor av kolv delar har ja tur så klara fodrena sig då behöver ja bara nya kolvar o en topp men tur har ja säkert inte ...ska iallafall se om ja kan köpa en motor på skroten i morrn om någon har en motor att sälja till rätt pris annars kör ja k24 nästa år istället usa har billiga har lite kontakter som kanske kan hjälpa mig <!--emo&:)-->
krister albertsson
men kanske n dum ide som jag inte ens vet om den funka, men kan du inte köpa en ny botten del o sätta ihop skiten o kanske inte varva så mycket så du får köra lite i år iallafall?
bara en tanke, kanske inte ens går
problemet är vell att en bottendel tar ett tag o göra, visst går o fixa fort oxå men det ska borras osv, balanseras, special kolvar beställs, stakar lager packningar osv.
ja det blir vell en 30k för en bottendel iallafall,
men har han tur så har kanske bara en stake o blocket gått åt helvete, har han otur e allt kass utom insug o grenrör typ=(
o då blir det dyrt.
men bara toppen har klarat sig så tror jag att han gör vid bilen, annars vettifan..
ja det blir vell en 30k för en bottendel iallafall,
men har han tur så har kanske bara en stake o blocket gått åt helvete, har han otur e allt kass utom insug o grenrör typ=(
o då blir det dyrt.
men bara toppen har klarat sig så tror jag att han gör vid bilen, annars vettifan..
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
<!--QuoteBegin-Koffe+6 Aug 2006, 12:20:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe @ 6 Aug 2006, 12:20:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men kanske n dum ide som jag inte ens vet om den funka, men kan du inte köpa en ny botten del o sätta ihop skiten o kanske inte varva så mycket så du får köra lite i år iallafall?
[right][snapback]314785[/snapback][/right]
jag får ett nytt block av en kille på osc som tyckte synd om mig.
att köpa en ny botten del som pallar med dom prestanda är allt annat än billigt.
i värsta fall så behöver jag: block, alla packningar o packboxar, nya bultar och lager, en ny stake, en ny kolv, och kanske 4 ventiler inkl styrningar, och en mindre topprenovering.
pratade nyss med erland på topplocksverkstan och han misstänkte att oljan inte räckte till, ett vevlager kan ha nöpit.
men jag har bestämt mig, den ska ihop till vaje pris, där finns mer kapacitet, 150hk/per liter går att trycka ur hjärtat med lite små uppgraderingar.
tänkte egentligen stoppa motorn i en 600kg corsa (kraftigt lättad) men kadetten är mitt lilla barn <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]314785[/snapback][/right]
jag får ett nytt block av en kille på osc som tyckte synd om mig.
att köpa en ny botten del som pallar med dom prestanda är allt annat än billigt.
i värsta fall så behöver jag: block, alla packningar o packboxar, nya bultar och lager, en ny stake, en ny kolv, och kanske 4 ventiler inkl styrningar, och en mindre topprenovering.
pratade nyss med erland på topplocksverkstan och han misstänkte att oljan inte räckte till, ett vevlager kan ha nöpit.
men jag har bestämt mig, den ska ihop till vaje pris, där finns mer kapacitet, 150hk/per liter går att trycka ur hjärtat med lite små uppgraderingar.
tänkte egentligen stoppa motorn i en 600kg corsa (kraftigt lättad) men kadetten är mitt lilla barn <!--emo&:)-->
Johan Grönberg