Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Ljudsiolera CTR
Satt och funderade på om, det hade gått och ljud isolera CTR:en invändigt ngt och isf hur? Använder bilen mycket och tycker den är för oisolerad. Visst skönt med motorljudet, inget snack om den saken men allt vägljud osv hörs så himla tydligt. Var helt inne på att skaffa nåt värre avgas, när jag köpte bilen, men det lade jag ner snabbt <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Är det ngn som testat att ljudisolera och isf hur?
OCH bespar mig ifrån inlägg som "öööhh, CTR ska ju fan låta, byt bil om det inte passar" eller liknande. Jag tillhör den kategorin som har noll förståelse för de som åker med öronproppar i en bruksbil när man åker med sportavgas osv.
För övrigt älskar jag bilen, men detta skulle jag vilja göra nåt åt...
Simma lugnt!
/Janne
Är det ngn som testat att ljudisolera och isf hur?
OCH bespar mig ifrån inlägg som "öööhh, CTR ska ju fan låta, byt bil om det inte passar" eller liknande. Jag tillhör den kategorin som har noll förståelse för de som åker med öronproppar i en bruksbil när man åker med sportavgas osv.
För övrigt älskar jag bilen, men detta skulle jag vilja göra nåt åt...
Simma lugnt!
/Janne
Janne Carlsson
www.nastygraphics.com ...airbush´n shiiit...
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
ett tips kan vara att se över vad du har för däck på bilen, det kan va ganska stor skillnad mellan olika däck..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Ja det med däcken ska bli första åtgärden....sätta på 18" <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo--> blir väl ännu värre då...
Janne Carlsson
söker du så e där nog en projekttråd som magyar gjorde, iofs på del sol, men principen är ju densamma
Robin Magnusson
Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld
Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Malmö
Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld
Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Malmö
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Vägljuden minskar du med andra däck. Potenza 040 är de mest högljudda däck jag åkt på. De är v'äldigt sidostabila pga att stommen är stenhård, men det kostar i vägljud. Potenza 050 är klart tystare, men det finns ju däck som är gjordsa för att vara tysta så kolla efter sådana som första steg.
Om bilen är helt original i övrigt så borde just vägljudet vara det mest irriterande eftersom jag upplevde väldigt lite motorljud i normal fart när min var original. Bagaget kan du ju klä i ljudabsorberande material väldigt enkelt. Det reducerar ytterligare en del vägljud och tar bort det lilla avgasljud som kan finnas med originalsystemet. Det värsta är nog att få bukt med ljudet som kommer från framhjulen. Man kan ju pussla dit en massa asfaltsmatta i motorrummet, men det ser ju ut som skit och jag vet inte hur mycket nytta det gör.
Som sagts, testa att byta däck till några som däckverkstaden rekommenderar som tysta.
Om bilen är helt original i övrigt så borde just vägljudet vara det mest irriterande eftersom jag upplevde väldigt lite motorljud i normal fart när min var original. Bagaget kan du ju klä i ljudabsorberande material väldigt enkelt. Det reducerar ytterligare en del vägljud och tar bort det lilla avgasljud som kan finnas med originalsystemet. Det värsta är nog att få bukt med ljudet som kommer från framhjulen. Man kan ju pussla dit en massa asfaltsmatta i motorrummet, men det ser ju ut som skit och jag vet inte hur mycket nytta det gör.
Som sagts, testa att byta däck till några som däckverkstaden rekommenderar som tysta.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Som du skrev steffo, det är inte motorljudet som besvärar mig. Det är allt vägljud. Ska byta däck när som helst nu...framdäcken är helt slut.
Janne Carlsson
Min blev mycket tystare med RE050 däck istället, rekommenderas starkt.
Kör numera med Dc sports system och det är tveksamt om jag skulle gjort om det nu med facit. Pluggen tar bort mkt men inte allt.
Kör numera med Dc sports system och det är tveksamt om jag skulle gjort om det nu med facit. Pluggen tar bort mkt men inte allt.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
asfaltsmatta och komplettera med någon form av målningsbar ljud dämpare typ db-axe.. finns även någon form av tjockare hårdpressad skumgummi som har självhäftande baksida som ska funka ganska bra
börja med bakre hjulhusen och mot torpedväggen, räcker inte de så får du försöka lokalisera var de mesta ljudet kommer ifrån och tillägs isolera där...
börja med bakre hjulhusen och mot torpedväggen, räcker inte de så får du försöka lokalisera var de mesta ljudet kommer ifrån och tillägs isolera där...
Kristian, Hondalös.
Var det inte nån här inne som hitta nån häftmassa som de har under till på rostfria diskbänkar. Har för mig det var ett rimligt pris på detta i jämförelse med db-axe.
Kan för övrigt bara hålla med att ljudet från orginal sulorna är i högsta laget, är en fröjd för örat att åka runt med vinterpuckarna.
Kan för övrigt bara hålla med att ljudet från orginal sulorna är i högsta laget, är en fröjd för örat att åka runt med vinterpuckarna.
Gamla Mako-CTR
Jag har _HÖRT_ att det ska finnas någon sorts spray som ljudfolk använder för att ljudissolera sin kaross med. Kanske är sant, jag vet ej.
Lycka till!
Lycka till!
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Tommie Blomqvist
<!--QuoteBegin-haffy+29 Sep 2006, 03:06:33--><div class='quotetop'>QUOTE(haffy @ 29 Sep 2006, 03:06:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har _HÖRT_ att det ska finnas någon sorts spray som ljudfolk använder för att ljudissolera sin kaross med. Kanske är sant, jag vet ej.
Lycka till!
[right][snapback]333185[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
NoizKiller <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Dyrt och kommer gå åt massor, men de kommer nog fungera.
Lycka till!
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--QuoteBegin-Tommie Blomqvist+29 Sep 2006, 11:39:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Tommie Blomqvist @ 29 Sep 2006, 11:39:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-haffy+29 Sep 2006, 03:06:33--><div class='quotetop'>QUOTE(haffy @ 29 Sep 2006, 03:06:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har _HÖRT_ att det ska finnas någon sorts spray som ljudfolk använder för att ljudissolera sin kaross med. Kanske är sant, jag vet ej.
Lycka till!
<!--endemo-->
[right][snapback]333314[/snapback][/right]
Vet du hur det fungerar? Det blir ju ett extra lager, men hur är det lagret? Kletigt eller något?? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
Vet du hur det fungerar, så kan du kanske ge mig en liten förklaring. Kanske av intresse om det inte medför för många negativa saker.
Är det här något liknande? Verkar som om det blir en relativt tjock massa, typ assfaltsmattor liknande.
<a href='http://www.memtechacoustical.com/cart/d ... RowCount=6' target='_blank'>http://www.memtechacoustical.com/cart/d ... Count=6</a>
Lycka till!
[right][snapback]333314[/snapback][/right]
Vet du hur det fungerar? Det blir ju ett extra lager, men hur är det lagret? Kletigt eller något?? <!--emo&:hmm:-->
Vet du hur det fungerar, så kan du kanske ge mig en liten förklaring. Kanske av intresse om det inte medför för många negativa saker.
Är det här något liknande? Verkar som om det blir en relativt tjock massa, typ assfaltsmattor liknande.
<a href='http://www.memtechacoustical.com/cart/d ... RowCount=6' target='_blank'>http://www.memtechacoustical.com/cart/d ... Count=6</a>
Senast redigerad av haffy den 1 oktober 2006, 10:38, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag inhandlade plastbaserad rostskyddsmassa idag. Det kan även användas som ljudisolering. Den är lättflytande och stelnar till på några minuter, den går perfekt att spruta på med högtryck.
Jag återkommer med tillverkare (inhandlad på Hydro), typ 1liter för 79:-.
Jag återkommer med tillverkare (inhandlad på Hydro), typ 1liter för 79:-.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>