ACCORD TYPE-S hondata

ENBART för motorrelaterade topics
civic vtec

kommer antagligen handla type-s nu i helgen men har lite frågor vart jag ska vända mig om jag vill ha hondata reflach och ett bra luftfilter. tänkte lite på injen cai men jag pendlar en del och jag vill inte dränka denna motor med vatten . e det någon fara eller?

ni som har handlat ats. vad tycker ni? väghållning? vxl-lädå? motor? vägljud?

ps.finns det diskanter uppe vid rutan?
Senast redigerad av civic vtec den 12 juli 2007, 16:31, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Ask
civic vtec

är detta forumet stendött nu förtiden``?
Mattias Ask
pr0ny
Namn: Ronny P

ne, alla tokmeckar bil för dom ska hinna köra nått innan sommarn är slut =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
pureVTEC

civic vtec skrev:kommer antagligen handla type-s nu i helgen men har lite frågor vart jag ska vända mig om jag vill ha hondata reflach och ett bra luftfilter. tänkte lite på injen cai men jag pendlar en del och jag vill inte dränka denna motor med vatten . e det någon fara eller?

ni som har handlat ats. vad tycker ni? väghållning? vxl-lädå? motor? vägljud?

ps.finns det diskanter uppe vid rutan?
Har haft min ATS sen mars nångång och är riktigt nöjd. ATS:en är lite sänkt med sportfjädrarna men jag har sänkt den ytterligen 40mm, blev riktigt bra!
bilder finner du här ifall du vill se: <a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">http://www.garaget.org/xlnc</a>

väghållningen är underbar på denna bil! vxl-lådan har jag lite problem med tyvärr, får ett missljud ifrån den på just 1:ans, 3:ans och 5:ans växel. Lämnat in den på verkstad men dom kan inte finna några fel, honda i malmö har heller aldrig hört detta ljud så, vi får se vad som händer men just detta ljud verkar bara finnas i min verkar det som! motorn är helt underbar, den går hur ljuvligt som helst, dock det enda man är lite missnöjd med är att vtecen varar i 1000 rpm bara!
vägljudet då, med orginal däcken som följde med så hörs det sådär mkt, det är inte tyst, men det skriker inte heller :P

hoppas du är lite nöjd över vad jag skrivit!
MvH Erik

edit: ja, det finns diskanter uppe vid rutan :)
Senast redigerad av pureVTEC den 15 juli 2007, 12:27, redigerad totalt 1 gånger.
Falköping

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Här har du en komplett ecu med Hondata reflash för 700€
<a href="http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 7&t=138618" target="_blank">http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... =138618</a>
civic vtec

tack för hjäpen!!!! har dock redan handlat. får den i veckan väl
Mattias Ask
JF.

berätta gärna hur resultatat blev med boxen!
civic vtec

JF. skrev:berätta gärna hur resultatat blev med boxen!
det var bilen jag har handlat :)
Mattias Ask
JF.

hehe okej, grattis till nya åket då! ;)
pureVTEC

civic vtec skrev:<!--quoteo(post=418887:date=15 Jul 2007, 20:03:21:name=JF.)--><div class='quotetop'>CITERA(JF. 4 15 Jul 2007, 20:03:21) [snapback]418887[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->berätta gärna hur resultatat blev med boxen!
det var bilen jag har handlat :)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

då får man gratta till ett kanon köp :)
Senast redigerad av pureVTEC den 17 juli 2007, 17:08, redigerad totalt 1 gånger.
Falköping

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
basdanne

Grattis till en najs bil :-)

Lite bilder kanske?
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
micke_011

hej mattias, har du fått ordning på stereon än? =) det sitter f ö diskanter uppe vid vindrutan, svar ja.

hondata har ingen reflash för euro-accorderna tyvärr, men jag har läst om en kille på island som monterat i en hondata-flashad acura tsx-ecu i sin accord (efter att hondata bränt original-ecun) och det funkar tydligen bra. vill du ha lite erfarenhet från en grym ats (med bl a injen cai) så kolla med saud, han har fått finfin ordning på sin ljusblå fara.

i övrigt är ats'en en mycket trevlig bil med superb väghållning och fina egenskaper. fick man bara ner vtec'en lite så att den kickade in vid 4500-5000 istället (vilket ju en hondata reflash kan hjälpa till med) så vore det snäppet bättre. men i övrigt är det en riktigt bra sak honda fått fram i accorden och inte minst i ats'en.

ps. läge för nytt forumnamn eller?
//banned//
pureVTEC

micke_011 skrev:hondata har ingen reflash för euro-accorderna tyvärr, men jag har läst om en kille på island som monterat i en hondata-flashad acura tsx-ecu i sin accord (efter att hondata bränt original-ecun) och det funkar tydligen bra.

Det borde väl fungera utan problem egentligen då det är exakt likadan motor som här? Eller är jag helt ute och cyklar?
En sak som förvånar mig dock är att deras motorer ligger på 205hk orginal, på en 2,4L motor.

Mvh Erik
Falköping

micke_011

det verkar som om hondata tröttnat på frågan om euro-accord-reflash.. <a href="http://www.hondata.net/forum/viewtopic.php?t=5040" target="_blank">http://www.hondata.net/forum/viewtopic.php?t=5040</a> och det är skillnader (oklart vad) på motorerna (tsx = k24a2 resp euro-accord = k24a3), och anledningen till att det diffar i uppgiven effekt beror sannolikt på något banalt som avgasrening eller rent av mätmetoder.
//banned//
civic vtec

micke_011 skrev:hej mattias, har du fått ordning på stereon än? =) det sitter f ö diskanter uppe vid vindrutan, svar ja.

hondata har ingen reflash för euro-accorderna tyvärr, men jag har läst om en kille på island som monterat i en hondata-flashad acura tsx-ecu i sin accord (efter att hondata bränt original-ecun) och det funkar tydligen bra. vill du ha lite erfarenhet från en grym ats (med bl a injen cai) så kolla med saud, han har fått finfin ordning på sin ljusblå fara.

i övrigt är ats'en en mycket trevlig bil med superb väghållning och fina egenskaper. fick man bara ner vtec'en lite så att den kickade in vid 4500-5000 istället (vilket ju en hondata reflash kan hjälpa till med) så vore det snäppet bättre. men i övrigt är det en riktigt bra sak honda fått fram i accorden och inte minst i ats'en.

ps. läge för nytt forumnamn eller?

jo stereon.... det sket sig. jag ryckte ut allt igen. så jag kör orginal ljud nu.

jag tänkte köpa injen men jag fick låna ett av en polare men jag tyckte inte alls om ljudet lite mesigt för min smak. saud´s type s e kanon fin.
dock har jag lovat mig själv o hålla den så här som den är eftersom jag pendlar en del plus att min andra hobby inte gillar sänkta bilar.
men å andra sidan har det spårat ut varje gång jag har köpt bil. så d får tiden utvisa...men det e så skönt o kunna köra crosscounty man behöver ju inte släppa gasen på alla fartbulor nu :)

men en liten sänkning o ett par nya fälgar hade inte varit fel. så blir d nåt så blir det d.
Mattias Ask
HansG

micke_011 skrev:det verkar som om hondata tröttnat på frågan om euro-accord-reflash.. <a href="http://www.hondata.net/forum/viewtopic.php?t=5040" target="_blank">http://www.hondata.net/forum/viewtopic.php?t=5040</a> och det är skillnader (oklart vad) på motorerna (tsx = k24a2 resp euro-accord = k24a3)
men de som tjötar där är väl de stackarna som har USDM 160hk 2.4'an? (alltså K24A4) att Hondata inte är så pigga på att göra nåt med den förstår jag mycket väl.
Om nu Islandskillen har en TSX-ecu och det funkar så känns det ju som ett "Go ahead!" Eller har jag för stora förhoppningar? :P

edit: syntax error...
Senast redigerad av HansG den 31 juli 2007, 09:08, redigerad totalt 1 gånger.
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
SAUD
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

Hej Mattias!
Min jobbkollega hade bara köpt en pipercross filter i förhoppning att den skulle låta som i min bil och jag kan hålla med dig att den låter knappt och mesigt ;) ! Kan bara säga att med Injen CAI är andra toner :D ,låter helt fantastiskt och underbart,älskar den ljudet mycket mer än ljudet som jag hade i min CTR.Sen om det beror på att jag har annan avgas,grenrör och katersättaren vet jag ej.
Det med killen från Island stämmer väl,har läst på acurazine...
Saud Omerovic

SAUD TYPE R skrev:Hej Mattias!
Min jobbkollega hade bara köpt en pipercross filter i förhoppning att den skulle låta som i min bil och jag kan hålla med dig att den låter knappt och mesigt ;) ! Kan bara säga att med Injen CAI är andra toner :D ,låter helt fantastiskt och underbart,älskar den ljudet mycket mer än ljudet som jag hade i min CTR.Sen om det beror på att jag har annan avgas,grenrör och katersättaren vet jag ej.
Det med killen från Island stämmer väl,har läst på acurazine...
önskar att du inte hade skrivit det med cai... :hmmm jag trode jag slapp byta, men man blir ju inte glad om man pungar ut 4 lappar om det ändå skulle bli samma ljud .
Mattias Ask
SAUD
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic

Det finns säkert någon träff kvar med klubben eller bankörning så då kan du prova min bil och höra om du gillar eller ej,men kan garantera till 100% att du kommer bara att älska det ljudet. Naturligtvis har du vägarna förbi Halmstad bara du höra av dig....
Saud Omerovic

SAUD TYPE R skrev:Det finns säkert någon träff kvar med klubben eller bankörning så då kan du prova min bil och höra om du gillar eller ej,men kan garantera till 100% att du kommer bara att älska det ljudet. Naturligtvis har du vägarna förbi Halmstad bara du höra av dig....

Får se hur mitt kommer låta nu då, blev ett AEM filter! :P med ett Greddy Evo2 avgassystem :D

Längtar nått kopiöst tills grejerna kommer hem ;)
Falköping

Skriv svar