McLaren AVSTÄNGDA 2007/2008!!!

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Nä, det verkar som om Alonso har axlat Schumachers mantel som egotrippad, självgod diva med få trevliga egenskaper.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Anar

Gillade Alonso i början när han var "up and coming" men sen verkade han mer och mer divig. Men om det är sant det som sägs här så är det ju grymt ironiskt :)
Niklas Sandler
Krister

Någon jag gillat sedan han kom upp till F1 är Button... ödmjuk men cool kille.
Sen att han medverkat i olika tv-program där de gör vanliga människor till raceförare och annat diverse gör honom inte tristare precis.

Och har fått för mig att Hamilton är ungefär likadan.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Anar

Om ni har svårt att hänga med i turerna så finns en bra förklaring i Lego här: <a href="http://www.elpais.com/graficos/deportes ... dep_1/Ges/" target="_blank">http://www.elpais.com/graficos/deportes ... _1/Ges/</a>
Niklas Sandler
Användarvisningsbild
Patte
HPC Medlem
Bil: Honda NSX
Namn: Patrik Skold
Has thanked: 21 times
Been thanked: 9 times

Rekordböter för McLaren
Snabbt överklagande är att vänta

Formel 1-stallet McLaren blir av med alla poäng i konstruktörs-VM och får böta motsvarande omkring 670 miljoner kronor för sin inblandning i spionaget mot konkurrenten Ferrari.

Dem verkar klara sig från avstängning.
Patrik Sköld
Antonio
Kontakt:

McL kom LINDRIGT undan.
Här ser man att svinet ALONSO har vetat om ALLT!!!
Jävla ruttet FUSKSTALL!!!!!
<a href="http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/09/ ... s-secrets/" target="_blank">http://f1.gpupdate.net/en/news/2007/09/ ... ecrets/</a>
Antonio Pozzi
Master Mag

Anar skrev:De fick/köpte ett dokument på sisådär 700-800 sidor från en Ferarri-nisse och sen använde dem den nyvunna kunskapen till att få en edge i tävlingen.

Jag tycker hela grejjen är mesig. Som om inte Ferrari skulle ha spioner :) Men det är som med fortkörning, det gäller att inte åka dit helt enkelt :P

Word!
-92 Civic Vti Turbo
Antonio
Kontakt:

Här ser ni mer. Finner inga ord. Bernie säger att McLaren skulle stängts av, men att han var en av dem som tjatade fram böter istället. Gubbjä-el! Gå och dö.

<a href="http://www.paddocktalk.com/news/html/mo ... =0&thold=0" target="_blank">http://www.paddocktalk.com/news/html/mo ... thold=0</a>
Antonio Pozzi
Krister

Antonio: Big picture kallas det... om McLaren hade stängts av 2007/2008 så hade F1 förlorat enorma summor pengar.

Kör:
Antonio
Kontakt:

Har du tragglat dig igenom bevisen & slutsatserna Krister?

Det som jag reagerar mest på är att man gått emot sig själva.
Man gav McLaren vilkorligt i Juli. Man fann dem skyldiga till innehavet av Ferraris dokument. Då sa man att OM det framkommer bevis som visar att de dragit nytta av infon så blir de avstända under 2 år.
När bevisen kommer fram så ändras domen helt plötsligt.
Va f-n spelar de för roll att utesluta dem ur konstruktörsmästerskapet? Visst, de kostar dem massa pengar, men förar VM är det som ALLA kör för.

Jag blir mörkrädd när jag läser punkt 3.5 & framåt. Man har testat Ferraris viktfördelning, studerat deras bromssystem in i minsta detalj. Man har t.o.m snokat rätt på vad Ferrari använder för gas i däcken som skall motvärka värmeutveckling & graining.

Dessutom verkar det inte ha varit självklara saker då Alonso i sitt mail svarar att Ferraris viktfördelning låter osannolik.

Kul att De la Rosa & Alonso är huvudpersoner. Just dessa 2 var de som spottade mst på Schumacher i Monaco förra året och fräste att han skulle avgå som ordförande i förarföreningen för att han är (håll i er) : OSPORTSLIG!

Jäv-a muppmatadorer.
Senast redigerad av Antonio den 15 september 2007, 12:39, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
Krister

Jodå, jag har tragglat mig igenom det mesta jag funnit och det enda jag kan tänka mig är att det har att göra med hur mycket själva sporten skulle lida ekonomiskt om McSpy skulle stängas av under 2007/2008.

Kör:
Andreas Lundgren
Bil: Honda TSX
Namn: Andreas Lundgren

har alltid tyckt Alonso varit skumm.
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943

Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07

Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
zozo

alltså det gick som jag trodde men ärligt talat vad är 100 miljoner för ett stall som har en budget på över 3 miljader om året. men att stänga av de helt skulle aldrig hända det visste alla, sporten skulle förlora många tv-tittare (dvs pengar) och då skulle alla ha varit förlorare på detta, även ferrari. jag har aldrig gillat ferrari men jag vill att kimi ska vinna
ps: till vem går de här 100 miljoner till , fia eller ferrari :whistling:
geosif kaumi

tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Antonio
Kontakt:

Hälften av pengarna går till de övriga 10 stallen i F1 och hälften behåller FIA för att satsa på nya förarstjärnor som är på uppgång.
Antonio Pozzi
Alfahannen

Tänkte på det. Folk byter jobb, även i F1. Det kanske är svårt att ta med sig 800 sidor info i huvudet, men om en viktig ingenjör byter stall borde han ha med sig mycket inside info, t.ex. sånt som Alonso och De la Rosa mailade om, viktfördelning, lufttryck osv. Eller är jag ute och cyklar?
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
david-o

zozo skrev:alltså det gick som jag trodde men ärligt talat vad är 100 miljoner för ett stall som har en budget på över 3 miljader om året. men att stänga av de helt skulle aldrig hända det visste alla, sporten skulle förlora många tv-tittare (dvs pengar) och då skulle alla ha varit förlorare på detta, även ferrari. jag har aldrig gillat ferrari men jag vill att kimi ska vinna
ps: till vem går de här 100 miljoner till , fia eller ferrari :whistling:
Bötesbeloppet var 100 miljoner dollar, det vill säga 670 Mkr och nästan en fjärdedel av deras budget.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Tommie Blomqvist

Och beloppet borde varit rejält för Alonso och även De la Rosa låt säga en ca 10millar per huvud.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Det var ju ett jäkla gnäll... PMS eller? ;) :wallbash:
Detta förekommer ju hela tiden i mindre och större skala.
Skriv svar