Tackar! Det är som dag och natt iofs så gick jag från en -95 850se men ändå.
Och så otroligt pigg den är, blir förvånad varje gång Dom där 190 kusarna gör bra ifrån sig hehe
Grattis och välkommen!
Bara att fråga på, här finns en brett utbud av kunskap!
Vi har en speciell forumsdel för tekniska frågor etc. Men det har du säkert redan sett
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
vill inte verka spydig, men om en 850se har bättre väghållning än denna accord, så bör du kolla upp om accorden e ramsne med slitna dämpare/fjädrar samt vinklar åt fel håll...
det är en omöjlighet oavsett om du lagt 50 tusen på o kitta volvon..
välkommen hit, och du: KÖR HÅRT o testa bilens gränser så lär du märka skillnad
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Kan vara vinterdäcken med som gör det, glömde kolla lufttrycket i dom idag hur mycket dom satte i dom egentligen.. :annoyed:
Kände det när jag bromsade in på en avfart att den var väldigt känslig på ratten just då och ville som vingla typ. Men kan vara att det gick fortare med, blir så fartblind i Hondan och bromsarna är bättre :sun:
[edit] redigerade om bilderna med så dom syns
Senast redigerad av Citgho den 10 december 2007, 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Oförutsedda utgifter (går inte in på detaljer) och enligt murphys lag skulle det komma precis nu efter bilköpet. Köpte den kontant så det sved att få en extra utgift på 5siffrigt... jag är glad att jag klarat räkningar och allt sånt iaf.
Men jag håller hoppet uppe för det kommer ju lön snart iaf.
Sommardäcken satt på när jag provat bilen och då tyckte jag inte det kändes så svampigt, och ändå var det samma dimension. Men jag ska undersöka saken närmare i vilket fall. Dock så lär det inte bli med sommardäck då dom ligger på annan ort just nu.
Det blir så automatiskt eftersom vinterdäck har en mjukare gummiblandning, så även om däcken har samma dimension och lufttryck så kommer vinterdäcken ändå vara mjukare och svajigare.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538 *Speedy Gonzales On The Run* Honda Civic Type-R GT FK2 2015 Honda CRV 2.2D 2014
Dani skrev:Det blir så automatiskt eftersom vinterdäck har en mjukare gummiblandning, så även om däcken har samma dimension och lufttryck så kommer vinterdäcken ändå vara mjukare och svajigare.
Var nått sånt jag fick för mig med att det kunde vara iom att jag har samma fenomen på gamla bilen där jag går från 215/45-17till 185/65-15 på vintern.