Den verkar lite svårsåld, dels för färgen antar jag samt för att den är krockad och importerad men mina funderingar är, finns det någon som vet något om denna bil? Något man bör se upp med gällande ett köp som detta?
Har inte pratat med ägaren än men tänkte kolla om det finns någon på forumet som haft nått hum om denna..
Om jag vore dig hade ja hoppat över denna bilen helt klart. Den färgen är extremt svårsåld sen att den är krockad gör ju inte saken bättre. Inte så roligt att köpa en bil man inte kan sälja sen.
Har själv inte tittat på bilen, men man brukar ju få de man betalar för som sagt...
Senast redigerad av JF. den 7 maj 2008, 12:10, redigerad totalt 1 gånger.
Jo jag har fått det som förslag av en kompis som kör just S2000 själv att jag skulle hoppa den pga den kommer vara lika svårsåld framöver.
Men med tanke på priset och om jobbet är ordentligt gjort så varför inte, vet dock inte hur den ser ut i inredningen, är den vanligtvis blå den också?
Inredningen är nog blå eller svart. Är den blå blir de på tok för mycket blått. Är den svart kan de ju funka. Om du inte har alltför långt så är de ju bäst att du åker och kikar på bilen så du ser hur lagningar etc ser ut.
Senast redigerad av JF. den 7 maj 2008, 12:10, redigerad totalt 1 gånger.
hejsan tomas! en polare var intresserad av den och ringde och fråga om han gick med på ett M test men det ville inte killen som ägde den göra! Det luktar lite skummt tycker jag, för om den är lagad ordentligt så ska det inte vara några problem! tror även jag att den blir otroligt svårsåld! mvh aidin
Varför vill du köpa en krockad bil? Du måste ju förstå att en sådan bil är super svårsåld och du kommer bita dig i läppen miljontals gånger senare och ångra att du snålade in med pengarna.
Spara hellre ett tag till och köp senare, en sådan affär blir bara en dålig affär.
Helt seriöst, säger detta bara av vänlighet trots ja inte känner dig. KÖP INTE.
Jag förstår inte varför ni är så rädda för detta? Det finns ju flera som kör runt i smällda bilar som är reparerade. Det beror ju på vart och hur den är smälld. Kolla på Autoagito som är vår samarbetsparner, det är ju hela deras affärsidé att sälja reparerbara bilar som försäkringsbolagen löst ut i USA.
Försök ta reda på vart den är smällt och försök titta på bilen om den ser rak ut.
Det är skillnad på om en bil ÄR krockad eller HAR varit krockad och hur mycket den har varit krockad. Det kanske bara ha varit en parkaringsskada.
Det skulle vara roligt att veta hur många % av alla bilar i Sverige som någon gång har varit reparerade pga krock. Du kan ju jämföra detta med att rostlaga en bil, det är plåt som byts. Skillnaden är att säger någon att det är bytt skärmkanter då blir du glad.
Tänk på det.
Ligger något i det du säger Erik men å andra sidan så undrar man ju varför ägaren nekar till ett m-test, det är ju ändå inte han som bekostar detta och väljer ju själv ifall denne skall sälja bilen till personen som begär m-testet eller ej.
Bilen finns i runt Bromma enligt annonsen och ska försöka ta mig tid att åka och titta på den någon kommande dag om jag fortfarande har suget uppe
Jag vet inte om det är en yrkesskada eller vad som helst. Men jag hade aldrig köpt en bil som är flertal 10 000tals kronor billigare än motsvarande bilar.
Dessutom har han inte fått sålt bilen, jag hade tagit det som ett varningstecken.
Men klart, vill du ha bilen och känner att den känns rätt så är det bara att slå till och fynda. Konstigt ingen gjort det innan bara..
Folk glömmer så lätt bara att det kommer en dag man ska sälja den, och jag garanterar att det inte blir så lätt om bilen är i det skick som man kan gissa.
Men Erik du verkar inte läsa vad alla skriver så en arbetsskada kan det vara (säljare hör och läser bara det de vill), vi rekomenderar ju honom att kolla på den. Eftersom ingen har gjort det utan det bara är en massa spekulationer.
Det är sånt här skitsnack som gör att bilar blir svår sålda, någon läser vad folk tror sen berättar de för en kompis som skriver på ett annat formum att så här är det och så rullar det igång.
Kolla upp bilen och bestäm sen om det är något att ha eller inte.
Jag hade ärligt talat inte slösat min tid om jag inte bode inom 1 timmes håll där ifrån MAX.
Klart killen ska åka och titta på den, men jag hade nog fan aldrig köpt den. Är alldeles för mycket skumma grejer runt omkring den bilen.
-USA import (dålig historik)
-Ljusblå metallic (mer svårsåld enligt mig)
-Bilen har varit skadad / reparerad i USA. Därav nylack. (Uppgifter om skadan finns ej) ??????????????
-Sänkt priset med över 20 000:- det kallar jag ett desperat försök att bli av med bilen.
Jag försöker bara hjälpa killen, än att säga.. Jävlar vilket bra pris, bara att köpa!
Kan tyvärr bara hålla med många i tråden, av egen erfarenhet. Om något är för billigt för att vara sannt så är det oftast också så.
Vad gäller m-test eller inte. Om du betalar detta och killen inte går med på det så finns det ingen anledning för dig att forsätta med den evt affären. Vad du kan fråga honom är varför han inte vill gå med på det? Om du avstår köpet så kan han ju berätta för nästa att m-test är ufört och med vilket resultat det blev!
Ett annat tips är att maila en återförsäljare i usa och fråga vad de har på chassinummert. Det brukar finns nationella register där alla "krock" reperationer lagras.
Om allt ser bra ut så ser jag ingen anledning till varför du inte skulle kunna genomföra ett köp. Dock så vill jag, precis som en del andra, avråda dig mycket starkt om du känner dig tveksam eller det inte ser bra ut med historiken.
Vad gäller bilden så tycker även jag att bilen ser sne ut, men vem vet, det kanske bara är sättet den är tagen... eller inte :snurrig:
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->
men säljaren måste ju ändån va lite ärlig iallafall, för han skriver ju tillochmed i annonsen att den har vart skadad.
är det ok gjort tror jag inte hälften av er ens hade sett det.
men ja helt klart en bil som har vart krockad o det inte finns historik på hur pass smälld den vart är ju lite halv knepigt..
Känns ju som det har vart en bra smäll eller ngn annan konstig skada som ingen velat dokumentera allt för mycket..
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
M%G skrev:men säljaren måste ju ändån va lite ärlig iallafall, för han skriver ju tillochmed i annonsen att den har vart skadad.
är det ok gjort tror jag inte hälften av er ens hade sett det.
men ja helt klart en bil som har vart krockad o det inte finns historik på hur pass smälld den vart är ju lite halv knepigt..
Känns ju som det har vart en bra smäll eller ngn annan konstig skada som ingen velat dokumentera allt för mycket..
mm, fast det är väl ungefär som när vissa skriver.. "lite rost, inget som den händige inte klarar" = total genomrostad lik som aldrig går att rädda.
men ja, så länge ingen har varit och tittat på bilen, kollat upp historiken och testat den ordentligt är allt detta bara spekulationer.. åk titta på bilen vetja, maila en återfösäljare i usa och snoka lite i historiken...
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Röd<!--colorc--></span><!--/colorc--> Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> GT<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Postat dom i nån annan tråd också. Inredningen är inte vacker i den ljusblåa modellen.
Hade bilen haft nån annan färg hade den vart såld för lääääääääääääääääääänge sen. Krockad eller inte.
Förstår inte riktigt hur man kan yttra sig om skicket på bilen utan att ha sett den live?? :hmm:
Kan ju vara en mindre parkeringsskada på en framskärm fram tex och den är bytt!
I vissa delstater finns nämligen väldigt lustiga regler/lagar vad gäller förolyckade fordon. Min förra chef hade en 300zx TT i miami som lite sommarbil när vi var där. Den råkade ut för en mindre batteribrand ute på gatan framför huset. Pga att brandkör tillkallades och de blev en "olycka" av händelsen var bilen omöjlig att igen registrera för gata. Lite sot på vindrutan, bubblor i lacken var i stort sett de som hände.. löstes och såldes säkert till ett annat land eller delstat, lagades och såldes just med texten: "..pga skada omlackad.." sen sitter kanske nån mot bättre vetande och babblar om vilken hög med skrot de är och den säkert har voltat och är dåligt lagad....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Rogga skrev:Har ringt och maila på denna och han går ej med på ett M-test, även om man bekostar det själv..
Varför kan man undra "då jag själv inte vet mer om skadan går jag tyvär inte med på ett M-test"
Rätt dåligt tycker jag som spekulant..
Precis som jag skrev innan. Bäste argumenet du hade. Du betalar och han får mer info till näste köpare ifall du nu inte skulle vilja ha den efter ett m-test
Något är helskumt med den bilen om en säljare beter sig sådant. Du bör nog undvika den :hmm: