KIA Motors?

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Jag anser att de märkena iallafall är sämre märken och de är billiga. Som sagt kan du köpa en kia för 300k så de har också dyra modeller. Visst, det är säkert plast men det finns bra och dålig kvalitet på plast, färg, plåt osv. Det är det jag tror det tullas på mycket bland budgetmärken.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
4Honda
Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
Namn: Tobias Jungbark

Ang det Yobaman skrev om rostproblemen på Hyundai Elantra kombi kan jag verkligen instämma. Min tjej har en 99:a, den har gått 17 000 och är lungt körd av hennes mor. Regelbundet servad o.s.v. Den hade ALDRIG gått igenom besiktningen p.g.a rosten om vi inte fixat den. Ett hål med 5 cm i diameter på varje tröskel (som blev 20 gånger 10cm) på exakt samma ställe. Vilket inte är konstigt då innerskärmen inte var helsvetsad eller tätad mot tröskellådan. De bakre skärmkanterna är i princip uppätna av rost runt om. Stålröret till avluftningen av bensintanken hade rostat sönder totalt.

Detta var bara en parantes i en i övrigt intressant tråd :D
Tobias Jungbark

Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

säger det återigen.

KIA kan bli ett stort problem för de "dyrare" märkena.
eller så blir de raka motsatsen, det får tiden utvisa.

kan dock garantera att fler folk dräglar över en ceed än en ep idag!det garanterar jag.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Yobaman

Hahaha!
Det är ju inte direkt så att EP3 ser omodern ut eller är gammalmodig på något sätt. Den är bra mycket mer avancerad i motorn än en Ceed kan jag garantera. Ceed är ju bättre på att gå snålt men fan va långsam den är.

Varje gång jag skriver något som svar på tal får jag bara en ny fråga, ingen som helst respons på vad jag skrivit. Ändå ber ni om information som backar upp min åsikt. Jag har precis skrivit, från andra källor, information som tyder på att Kia och Hyundai är skräp.
PatrikGBG

jag har inte sett nåt svar på tal , bara svammel utan bakgrund...ingen ide o fortsätta :)

EP3 ser fruktansvärt omodern ut, de gjorde den redan då den kom.

Vi pratade om vem som dräglade, gemene svensson har inte en endaste aning om att en hondamotor e guld o förmodligen bäst i världen, vi diskuterade inte hur avancerad motorn är men de ser däremot designen och ceed ÄR uppskattad av många...skratta du, vi skrattar också!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FL5
Namn: Kalle Wahlsten
Been thanked: 1 time

Måste bara fråga en sak Yobaman.

Du tror inte att en tillverkare kan bli bättre på sin sak?

Jag menar Hur bra va egentligen Honda och Toyota på 60-70 talet?
Kalle Wahlsten

Honda Civic Type R FL5 -24

Tidigare Bilar:

Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
PatrikGBG

Kalle de e ju skräp...skit i de...

jag respekterar din åsikt Yoba, men respektera gärna min med.
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Yobaman

Vilka är "vi"? De som gillar Kia?

Jag har lämnat flera klipp ur artiklar angående bilmärket vi talar om. Har du missat det? Är det svammel utan bakgrund också?
Kan du ge någon som helst konkret information som tyder på din uppfattning?

Vad är så omodernt med EP3? Tror inte du har någon vidare koll på vad du snackar om i det fallet. Fruktansvärt omodern skulle jag kalla en golf från -95.

Det är så löjligt att du försöker racka ner på bilmodellen jag äger helt utan grunder. Att folk skulle skratta åt den och att den skulle vara gammalmodig är ju befängt och det vet du också. Vad kallar du då gamla CRX eller andra modeller, du har ju redan slut på superlativ vid en bil som är 5 år gammal. Den är ju inte så populär som den är utan grunder. Ser lika många EP3 som jag ser Golf GTI och den måste man ju kalla en populär modell.
Själv skrattar jag varje gång jag ser en Hyundai Atos eller en Kia Picanto, den ser ut som en groda och de är båda vidriga att köra. Samtidigt vet jag att samtliga Kia ägare skiter fullständigt i hur de transporterar sig själva med tanke på bilvalet.

Vad är det som är så modernt med Kias modeller? Nämn något nytänkande.
Mercedes är ju ofta först med moderna saker som ABS, Airbags och liknande.

Edit: Nä Honda har blivit klart bättre sedan dess men det är väl en naturlig evolution som jag ser som ett krav för att finnas kvar. Man kan ju inte kalla alla bilar på 70 talet för skit för att de rostade sönder och hade de problem de hade, alla hade ju det och om man jämförde de mot varandra var de ju ganska lika ändå ur den aspekten. De bra märkena var bättre än de sämre precis som nu fast allting var såklart omodernt.
Nu jämför man på samma sätt och då hittar man de bättre och de sämre. Du kan ju inte jämföra en Kia från nutid mot en gammal bil. Det är liksom inte häftigt med airbag nu eller att man kanske överlever en olycka ;)

Jag respekterar din åsikt men jag vill gärna ha en förklaring till varför de skulle vara så bra som du uppenbarligen tycker. Har inte hört något mer än att "de kan vara bra, det ser vi om några år" eller att ceed är spännande. Jag har ju iallfall lite anledningar till att jag tycker som jag gör. Jag har kört Kia, jag har suttit i olika Kia, jag har läst uttalanden från kunnigt folk osv.
Senast redigerad av Yobaman den 17 april 2009, 18:48, redigerad totalt 1 gånger.
henke
Kontakt:

Yobaman skrev:Vilka är "vi"? De som gillar Kia?
Ooh, Kia! Jag skulle gärna ta en billig, grym, driftsäker brukis som drar snålt med sås! De nya Kiorna är jäkligt trevliga!

Men i garaget parkerar jag då även helt en svängmaskin alá CRX.

EP3 är nog ingen dålig bil, men för ny, för busslik, och saknar det där som de gamla goa Rexarna hade... svårt att sätta fingret på´t.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
Yobaman

För ny? Det var väl ingen negativ grej direkt? :) Jag kan intyga att den inte är en dålig bil iallafall.
Vad menar du med "grym" brukis när du nämner kia? Billigt och drar snålt är ju sant men inte det andra va? I kvalitet ingår ju driftsäker och det finns det väl inga bevis för?
Jag fattar inte det där med busslik ;) Tycker nog att FN2 är mer buss då den ser mer högsmal ut än platt/bred som EP3. Någon som kan förklara buss jämförelsen? Den är ju liksom inte en buss för fem öre, minimum med dörrar och väldigt låg (min iallafall).
Senast redigerad av Yobaman den 18 april 2009, 00:46, redigerad totalt 1 gånger.
PatrikGBG

hehe den har ALLTID vart en minibuss för oss i klubben, sen den kom.

asså CTR e en snuskigt grym bil, men en ep3 är lite omodern om man kollar över dagens modeller.

för att föra en någorlunda vettig diskussion med fakta, så har tre nära vänner till mig köpt sig KIA som pendlingsbilar, en sån där Carens, en pre ceed o en ceed sw.

jag har kört alla, jag är imponerad av alla!

han som har en Carens kör diesel, pendlar varberg - gbg varje dag året runt, den har inte sagt ifrån ett knirr ens (enligt honom själv iaf), den drar NADA typ, är sjukt billig o äga.

Jag tror verkligen att det är bra bilar!

Ceed är jag mest imponerad över att den känns riktigt välbyggd och allt sitter där man vill ha de.

Skulle jag lägga 150k idag på en ny bil, skulle jag lätt kunna testa, enbart för att sen kunna säga hur fan de egentligen var.
Nu ska jag inte köpa ny bil, men tanken har slagit mig inte en gång. snål kanske...

märkesförrederi kanske, men de e inte första gången i så fall.

Jag lever verkligen med mottot att testa så mkt jag kan för att sen kunna utvärdera, jag lyssnar mindre på folk som tycker.
ser man igenom hur många mil i olika bilmodeller jag har haft, så borde jag ligga ganska långt före många andra.

det betyder inte att jag har rätt, men jag tror att de betyder att jag har någon uns av aning, oavsett om vi har folk här som jobbar med att "veta".
jag är konsument, och konsumenterna är de som upplever ett köp.

nåja god natt och hoppas alla mår fint en sån här pisskväll
Patrik Andersson #928

Urgammal
Krister

Yobaman: Tagga ned lite... vi är många här som varit med i HPC sedan EP3 lanserades och alltid kallat den för minibuss... tror det var Antonio som fick den kommentaren av några ungar i Kallhäll eller nåt sånt.

En CTR EP3 är en riktigt trevlig bil men inget under att se på och den saknar en hel del även bilmässigt för att kallas modern och grym. FN2 fick mycket som EP3 borde ha haft och därmed bättrade på CTR som bil.
Du nämner golf och dylikt... ställ då upp en EP3, Golf, Peugeot 206/7 bredvid varandra och säg vilken design som är den andre lik eller mest med i tiden... ta gärna och släng in Seat Leon och lite andra i samma klass.

Vad gäller KIA som pratar du fortfarande om äldre modeller om att de rostar osv... ta då och kolla på Honda själva som hade enorma rostproblem ända in på 90-talet men sen har ryckt upp sig, precis samma sak kan ske med Kia och då blir det stora problem för många tillverkare.
Det kan vara så att Kia rent av ligger 10år bakom honda och att Kia idag är vad Honda var i början av 2000-talet, och om så är fallet så finns det mycket spännande runt hörnet där.

Jag menar inte att Kia gör bättre bilar, bara att de är tillräckligt bra för att ta med i beaktningen och hålla ett öga på, för de kommer och de kommer starkt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Yobaman

Jag är inte upptaggad av det där med att EP3 kallas minibuss, ville bara veta grunderna eftersom det är en intressant jämförelse. :)

Visst så kommer Kia bli bättre men frågan är om de alltid kommer ligga 10 år efter eller inte. Hur som haver så tycker jag att Kia inte är något värt att titta åt då det är en bil utan gnistan som jag och många andra vill ha i en bil. För mig är Kia ett fordon, ett sätt att förflytta rumpan från A till B utan minsta lilla glädje men det är min åsikt.
Jag tror ändå inte att det finns någon som kan påstå att Kia är en bil med "gnistan" eller körglädjen kan man väl kalla det.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Yobaman skrev:Jag är inte upptaggad av det där med att EP3 kallas minibuss, ville bara veta grunderna eftersom det är en intressant jämförelse. :)

Visst så kommer Kia bli bättre men frågan är om de alltid kommer ligga 10 år efter eller inte. Hur som haver så tycker jag att Kia inte är något värt att titta åt då det är en bil utan gnistan som jag och många andra vill ha i en bil. För mig är Kia ett fordon, ett sätt att förflytta rumpan från A till B utan minsta lilla glädje men det är min åsikt.
Jag tror ändå inte att det finns någon som kan påstå att Kia är en bil med "gnistan" eller körglädjen kan man väl kalla det.
Skulle vilja påstå att "Gnistan" har en hel del med varumärke och förutfattade meningar att göra.
Användarvisningsbild
Yobaman

Ja eller körglädje som man också kan kalla det. Kia har inte körglädje, så är det bara. Iofs så kanske man får stor tillfredställelse av att man vet att man inte gör av med någon nämvärd mängd bränsle.
Körglädje kan ju vara olika från person till person.
Senast redigerad av Yobaman den 19 april 2009, 23:31, redigerad totalt 1 gånger.
PatrikGBG

men halla backa bandet lite nu.
sen när handlade tråden om hur körglada bilarna i fråga var?

det är ju inte ens nästan ämnet!

ingen här hävdar att de är i närheten honda i de avseendet...
frågan var om de är ett bra märke.
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Yobaman

Ja men körglädje måste väl vara en av kriterierna för att kallas en bra bil? Utan körglädje har du tappat det mesta tycker jag. Körglädje är för mig prestanda, att det känns bra att köra bilen och att allting bara stämmer. Det som gör att du kan ut och åka med bilen bara för att få åka utan något mål.
Jag avser inte att jämföra Honda med Kia då det är som natt oh dag.
PatrikGBG

det ar dock inte ens nastan de detta handlar om anda
Patrik Andersson #928

Urgammal
Krister

Yobaman skrev:Ja men körglädje måste väl vara en av kriterierna för att kallas en bra bil? Utan körglädje har du tappat det mesta tycker jag. Körglädje är för mig prestanda, att det känns bra att köra bilen och att allting bara stämmer. Det som gör att du kan ut och åka med bilen bara för att få åka utan något mål.
Har du då kört Honda Insight, Jazz, Accord, CR-V osv osv osv? Eller skall vi bara välja ut en modell och slå ut allt annat?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
henke
Kontakt:

Yobaman skrev:Ja men körglädje måste väl vara en av kriterierna för att kallas en bra bil? Utan körglädje har du tappat det mesta tycker jag. Körglädje är för mig prestanda, att det känns bra att köra bilen och att allting bara stämmer. Det som gör att du kan ut och åka med bilen bara för att få åka utan något mål.
Körglädje är ju helt subjektivt. Får man ståkuk av att ha en mullig motor, dubbla triangellänkar, växelföring där din arm blir en förlängning av drivlinan. Eller får du ståkuk av att slippa dra till verksta´n ideligen, slippa dra till soppapumpen ideligen, slippa punga ut föra många lusentappar i försäkring ideligen, slippa ett inköpspris som motsvarar ett boeing, dvs ett billigt, problemfritt samt flärdfritt ägande, så är nog Kia och dess asiatiska "lågpris"polare ett perfekt val.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

Yobaman, många i min bekantskapskrets resonerar på samma sätt som du, fast om Honda, så du ska inte vara allt för snabb att dömma.
Användarvisningsbild
Yobaman

Nej jag vet att vissa inte har upptäckt Honda men Kia är inte bilar byggda för körglädje utan för andra saker. CTR, ATR mm är ju byggda just för körglädje.
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Kolla upp vad tex amerikanarna anser om Honda...det är en billig plastig kärringbil.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Användarvisningsbild
Joakim Olsson

Yoboman: Har du provkört KIA's modellprogram? Har du provkört andra tillverkares modellprogram? Känns lite som du jämför äpplen med Päron, och att du redan har bestämt dig för att KIA är skit.

Någon som kommer ihåg testet i, tror det var Auto Motor Sport mellan NSX -90 och en Ferrari -88?
NSX var bättre på ALLT. Dock valde reportern Ferrarin som favorit pga att NSX hade fel plastemblem i fronten - det var inget Ferrariemblem.

Det finns många som anser att alla asiatiskta bilar är skit, och aldrig skulle kunna tänka sig att äga någon. Trots att de aldrig provkört någon. Trots att statistiken säger att det är bra bilar.

Detta fenomen kallas varumärke, och sitter konstant och spökar bak i skallen på oss.

Ta Biltemas omdiskuterade olja som exempel. Den är testad och har en fin API-märkning. Trots dessa fakta så vill folk inte köpa den. Just pga att många förknippar Biltema med dålig kvalité. Frågan är hur de vet att de andra oljorna är bättre? Finns det något annat än fakta och märkningar att gå på? VAAAAARUMÄRKE :D

Jag säger inte att KIA är bra. Inte heller att KIA är dåliga. Min erfarenhet av KIA är för liten, och jag har heller ingen fakta att bygga en ståndpunkt på.
Tycker dock man ska vara försiktig med att döma ut saker i förväg.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 21 april 2009, 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson

ei9440 skrev:Kolla upp vad tex amerikanarna anser om Honda...det är en billig plastig kärringbil.
Jag som trodde Honda säljer bra i USA :P
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Jag måste hålla med Patrik, Krister, Kalle, Jocke mm mm. Jag gillar inte Kia, skulle aldrig köpa en heller men det går inte att komma ifrån att du svamlar grovt Yoba. Dina artiklar du länkar till säger faktiskt inte så mkt om att bilen är kass utan att just några punkter inte är bra på en specifik modell osv. Newsflash...ALLA bilar får någon dålig kritik och att kalla ett märke för skit utifrån en eller ett par grejer är löjligt.

Som sagt, du har redan bestämt dig för att Kia är skit och vägrar ens förstå vad vi andra skriver utan du har skygglappar, öronproppar och allt möjligt för att slippa få din teori rubbad. Körglädje har inte ett SKIT att göra med hur bra en bil är. Det har det verkligen inte, om en bil rullar i 100.000 mil utan att paja EN enda gång, inte ens en lampa liksom men ändå är skittråkig att köra så måste den bilen vara en bättre bil än en Honda som är svinkul att köra men som pajar var 500 mil, eller tycker du fortfarande inte det?

Du blandar ihop saker och ting och kämpar febrilt för att hävda din ståndpunkt. Du griper efter halmstrån och inser inte fakta mannen. Jag har följt diskutionen sen första inlägget då jag skrev i tråden oxå och du är grovt fel ute. Jag skulle som sagt aldrig köra Kia eller rekommendera den till nån i min familj eller vänskapskrets men fakta kvarstår att alla de jag pratat med som har Kia är fan så nöjda och bilarna har knappt pajat nån gång. Nu har jag inte hundratals människor att referera till men väl 4-5 stycken och att min polare som har en Picanto sen 4 år sedan bara behövt byta ett halvljus talar för sig själv.

Som jag skrev tidigare i tråden så kan hans bil vara ett undantag från en annars dålig kvalitét, det kan man aldrig veta men likväl så kan en dålig bil vara ett undantag från en annars bra kvalité. Nu frågar Kalle om bilen är något att rekommendera till sin mamma, svärmor eller vem det nu var och de flesta av oss är eniga om att JA det är en, om inte jättebra, så åtminstone en bra bil.

Tråden har spårat ur lite till att handla om bl.a att en bra bil ska va rolig att köra osv vilket fortfarande är helt åt helvete fel.
Körglädje har inte ett skit att göra med hur bra en bil är. Iaf om ni frågar mig, vilket ni inte gjort men det skiter jag i, ni får läsa min åsikt iaf :D
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Yobaman

Jag förstår vad ni snackar om men jag har den åsikten att Kia inte är något att ha, jag förstår inte att inte det kan bara accepteras. Precis som de som tycker Honda är skit.
Jag har å andra sidan varit i kontakt med bilarna i fråga så jag har iallafall min egen känsla att gå efter. Det är det som gör att jag tycker som jag gör.

De som tycker skit om bilar de inte varit i kontakt med kan ju inte ha samma rätt men det borde väl jag ha? Jag har inte testat ALLA Kia bilar men måste man det för att kunna dra en slutsats? Det räcker med 2-3 st för mig iallfall. De har väl totalt typ 6 grundmodeller eller något sånt.

Jag tycker det är en billig skitbil och det grundar jag inte på några artiklar, de hade jag med för att folk efterfrågade, jag grundar det på hur de känns att köra. Jag skiter i om den håller 100 år eller 1 år när den inte känns som en bra bil helt enkelt.

Alfa Romeo är ju ett bra exempel på en skitbil som många älskar trots att de är medvetna om den usla kvaliteten på elen. De struntar i att den är strulig med elen för det är en bra bil.
Jag tycker samma om Kia, den kan ha hur bra kvalitet som helst men den känns som att köra en micra, fiat eller vilken bil som helst utan själ.

För mig är körglädje en stor del av hur bra en bil är, är det så svårt att kunna förstå? Man väljer ju inte en CTR för dess tysta gång eller komforten, man väljer den för körglädjen, sen att den har bra kvalitet på motor osv och är pålitlig är ju bara ett plus.
Hur kan du påstå att det inte handlar ett skit om körglädje när man ska skaffa en bil? För många är det en stor anledning.
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Joakim Olsson skrev:<!--quoteo(post=542201:date=21 Apr 2009, 09:46:14:name=ei9440)--><div class='quotetop'>QUOTE(ei9440 4 21 Apr 2009, 09:46:14) <a href="index.php?act=findpost&pid=542201"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kolla upp vad tex amerikanarna anser om Honda...det är en billig plastig kärringbil.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo absolut, men det är ju inte för statusen att köra Honda de köper dem, de är ju givetvis för att de är billiga och bra :thumbup:
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Yobaman skrev:För mig är körglädje en stor del av hur bra en bil är, är det så svårt att kunna förstå? Man väljer ju inte en CTR för dess tysta gång eller komforten, man väljer den för körglädjen, sen att den har bra kvalitet på motor osv och är pålitlig är ju bara ett plus.
Hur kan du påstå att det inte handlar ett skit om körglädje när man ska skaffa en bil? För många är det en stor anledning.
Men körglädje har ju fortfarande ingenting om hur BRA en bil är. Det är det som diskuteras.
Är Kia en bra bil? Nä för den har ingen körglädje. VA???

Det går inte ihop, hur rolig att köra är en EJ9 t.ex? Knappast rolig nånstans men det är en bra och driftsäker bil för det. Bara för att körglädjen är en stor del för dig så betyder det fortfarande inte att det avgör om en bil är bra. En Ferrari 355 är nog skitrolig att köra men hur bra kvalité har de äldre Ferrari egentligen?

Jag ska inte svara åt någon annan men varför jag inte sväljer dina argument är inte för att du har dom utan just för att du baserar dom på fel saker som inte har med tråden att göra. Hade Wahlgren frågat om en Kia är rolig att köra hade du haft rätt men nu förväxlar du alltför många saker med varandra för att få fram en OBJEKTIV synpunkt.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Joakim Olsson

ei9440 skrev:<!--quoteo(post=542205:date=21 Apr 2009, 09:57:07:name=Joakim Olsson)--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson 4 21 Apr 2009, 09:57:07) <a href="index.php?act=findpost&pid=542205"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=542201:date=21 Apr 2009, 09:46:14:name=ei9440)--><div class='quotetop'>QUOTE(ei9440 4 21 Apr 2009, 09:46:14) <a href="index.php?act=findpost&pid=542201"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kolla upp vad tex amerikanarna anser om Honda...det är en billig plastig kärringbil.
Jo absolut, men det är ju inte för statusen att köra Honda de köper dem, de är ju givetvis för att de är billiga och bra :thumbup:

Vilka märken/modeller jämför du då med när du säger att Honda är billiga i USA?
Skriv svar