Lite funderingar som jag tror många fler än jag har.
1. Varför finns inte Jazz eller Civic med riktiga automatlådor? Dessa halvautomat som de finns med är enligt mig inte alls bra för personer som vill ha automat.
Riktig automat har enbart CR-V, FR-V och Accord enligt säljaren här i Borås.
2. Varför görs inte Civic Hybrid med Etanol och El istället för Bensin + El ?
Lyckades övertala svärmor och svärfar till att beställa en FR-V Automat förra veckan.
De ville ha en Civic 1,8Sport men den automatlådan som fanns tilgänglig kändes inte bra för dem och köra.
Varför kör inte din familj/polare Honda?
Only M Matters
jazz har iaf bättre än automat, jag har kört min 3 år nu och den lådan byter jag inte alls mot en "vanlig" automat.
Skillnaden är att jazzen inte har några växlingspunkter alls så det rycker inte som kassa gamla automater gör när den "växlar".
Jag behöver givetvis inte växla själv utan gör det enbart om jag vill.
Skillnaden är att jazzen inte har några växlingspunkter alls så det rycker inte som kassa gamla automater gör när den "växlar".
Medlem 427
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
YASH skrev:Lite funderingar som jag tror många fler än jag har.
1. Varför finns inte Jazz eller Civic med riktiga automatlådor? Dessa halvautomat som de finns med är enligt mig inte alls bra för personer som vill ha automat.
Riktig automat har enbart CR-V, FR-V och Accord enligt säljaren här i Borås.
2. Varför görs inte Civic Hybrid med Etanol och El istället för Bensin + El ?
Lyckades övertala svärmor och svärfar till att beställa en FR-V Automat förra veckan.
De ville ha en Civic 1,8Sport men den automatlådan som fanns tilgänglig kändes inte bra för dem och köra.
1. Edit, vänta och se är mitt råd.
2. Honda tror inte på Etanol som hållbar ersättning för bensin. Vätgasbil är svaret. Orkar inte dra hela argumentationen för detta men sök på Honda - E85, ska se om jag kan länka lite till sidor där det avhandlas.
Etanol är endast aktuellt i Sverige utanför Brasilien, och endast för att vi har två tillverkare som inte har varken medel eller kunskap att utveckla miljövänligare motorer i dagsläget till allmänheten. Lobbyister har mycket makt i detta land, titta bara igenom kraven för miljöbil som kommer i. Tror ni det finns en anledning att fotgängarskyddet endast är två stjärnor utan anledning??
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Kör en BMW, Audi, Lexus, Volvo mfl 2008 med automat och kör en Jazz eller Civic 1.8 med automat så märker du skillnaden på automat och halvautomat.Charly skrev:jazz har iaf bättre än automat, jag har kört min 3 år nu och den lådan byter jag inte alls mot en "vanlig" automat.
Visst paddlar vid ratten är coolt, men den är extrem seg växlad och håller inte dragläge på uppförsbackar osv som en automat ska göra.
Jag är själv en Honda människa så långt det går att komma men jag gillade inte alls denna sortens s.k. halvautomat.
Jag har inte hunnit läsa på detta men enligt säljaren var växellådorna inte automatväxlade utan själva kopplingen var automat...dvs halvautomat.
Only M Matters
-
M Scotte
- Kontakt:
I-shift i Civic ska absolut inte köpas som en automat, utan som en manuell låda med automatisk växling. Den enda skillnaden mellan denna teknik och vanliga manuella är att kopplingsfunktionen är automatiserad och om man väljer läge "A" kommer bilen växla åt en. I alla andra användningssätt är den precis som en manuell låda. CVT som charly hänvisar till är dock en helt annan historia då den är helt steglös.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
mark.lindgren
Föresten, en intressant iaktagelse är att det är inte bara på HPC som det lite gnälls ibland om modellprogrammet.
Om man läser amerikanska "Temple Of Vtec" så gode gud sådant gnäll det är om Acura där. (tsx=accord), och i praktiken är det samma saker, varför inte mer sport,varför inte mer tillvalsmöjligheter, varför inte en möjlighet till lite kraftigare motor. (sedan har du de stackrarna "power plenum" grillen ännu hahah)
Så, när vi gnällare växer upp och är köpstarka 50-åringar, jaa, då får nog Honda ha rykt upp sitt modellprogra till TOV och HPC's standard
Om man läser amerikanska "Temple Of Vtec" så gode gud sådant gnäll det är om Acura där. (tsx=accord), och i praktiken är det samma saker, varför inte mer sport,varför inte mer tillvalsmöjligheter, varför inte en möjlighet till lite kraftigare motor. (sedan har du de stackrarna "power plenum" grillen ännu hahah)
Så, när vi gnällare växer upp och är köpstarka 50-åringar, jaa, då får nog Honda ha rykt upp sitt modellprogra till TOV och HPC's standard
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Mina päron har jämt kört volvo. Dom tycker volvo är en säker bil. Visst de är de nog men en s60 måste ju kunna jämföras ungefär med en accord. Är de nån som vet hur accorden står i krocksäker mm i jämförelse med s60?
Så man vet va man kan argumentera för eftersom ja tycker dom ska köra honda. /Danne
Så man vet va man kan argumentera för eftersom ja tycker dom ska köra honda. /Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Både jag, farsan samt syrran kör Honda. Så vi gör vårt yttersta att få upp antalet iaf :thumbup:
Ja du varför är vi så få ? Av samma anledning att det är få som kör volvo i japan kanske.
Ja du varför är vi så få ? Av samma anledning att det är få som kör volvo i japan kanske.
Gammal räv...
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
Du köper den här <a href="http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw ... enDocument" target="_blank">Stora Begbilboken 2008</a> och så visar du hur pass mycket bättre Accorden är.Bongo skrev:Mina päron har jämt kört volvo. Dom tycker volvo är en säker bil. Visst de är de nog men en s60 måste ju kunna jämföras ungefär med en accord. Är de nån som vet hur accorden står i krocksäker mm i jämförelse med s60?
Här är en liten sammanfattning av S60 samt Accorden:
S60 2001-2005
"En Riktig gubbracer"
+ LÅNGFÄRDSVAGNEN
Mycket bekväm, tyst och stabil. En bil för två vuxna och två inte alltför långa barn.
- FRAMVAGNSGLAPP
Krängningshämmarstag och spindelleder är vanliga glapp i framvagnen. Även hjulager är frekvent. Klonkljud kan bero på att det saknas gummimellanlägg mellan fjäder och fjädertallrik.
- CENTRALLÅS
Låset kan spöka så tillvida att det ibland låser upp sig själv.
- OLJELÄCKAGE
Var noga med att titta efter oljeläckage under motor/växellådan, ett ganska vanligt fel. Inte så dyrt att åtgärda om det läcker från motorns vänstra packbox, den på remskivssidan. Läcker det däremot på andra sidan, växellådsidan, blir det dyrare. Växellådan måste bort och i samband med det byts ofta även kopplingen. Kan totalt gå på cirka 15 000 kronor. Bättre packboxar infördes 2003.
ACCORD 2003-2006
"Sällsynt och sällsynt bra"
+ FÅ FEL
Bilen är en katastrof. Åtminstone om man ska försöka hitta feloch brister att skriva om. Accord har ytterst liten felfrekvens och drabbas sällan eller aldrig av den gängse elektroniksjukan som annars är utbredd bland moderna bilar.
- BROMSAR
Bilprovningen ger anmärkningar för fel på bromsarna. Det är i regel rost på de bakre skivorna som ger upphov till anmärkningarna. Bromsklossarna bak fastnar och bromsverkan blir sämre. Därför bör bromsarna tagas isär och rengöras vid varje servicetillfälle, en åtgärd som visserligen inte beskrivs i servicemanualen, men seriösa verkstäder gör det ändå - mot merdebitering förstås. De ägarrelaterade fel som bilprovningen redovisar är trasiga lampor.
Båda bilarna fick 4 stjärnor i Euro NCAP, båda finns med Antisladdsystem (S60 från 05, Accord från 06) S60 har Whiplashskydd som saknas hos Accorden.
Där har du lite underlag för att argumentera för Accorden.
Efter lite tips etc från mig, så fastnade farsan för en Vit Civic Hybrid som såldes till bra pris då det var en 07:a som fanns på lager. Blev en succé för alla i familjen, syrran och morsan diggar den hårt, fast inte för farsan. Han får inte plats och sitta bekvämt enligt han själv, 1.93 lång normalbyggd och då har sätet har blivit tilbakaflyttat ett par cm av handlaren.. ! Fel på min far eller bilen?
Tycker själv att bilen är go att köra, klart ingen raket men hyffsat pigg så länge man inte är för många i bilen. Snygg i vitt med
Tycker själv att bilen är go att köra, klart ingen raket men hyffsat pigg så länge man inte är för många i bilen. Snygg i vitt med
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
-
captain_nemo
Såg den här tråden nu och ville bara ge min bild:
Min pappa och farbror köpte sig var sin Accord 1989. Sedan hade farsan kvar den till för ett par år sedan, då han köpte en nästan ny Civic.
Min farbror sålde Accorden för en Camry, men köpte en ny Accord 1992, varefter det blev ytterligare en Accord 2006 eller 2007. Därefter bytte han till en CR-V, men gillade inte den utan bytte in den mot en Legend. Frun fick en ny Civic.
Själv köpte jag mig en Civic 1989, som jag sålde till lillbrorsan 1999, när jag var tvungen att köpa större bil. Jag körde den i 21.000 mil med ett enda haveri - rutten fördelare. Han hade den under hela sin studietid - 4 år. För två år sedan köpte jag mig en Del Sol och den är fortfarande kvar. Så - visst finns det hängivna Hondafamiljer...
Senaste projektet är att försöka få farsgubben att förstå att en S2000 är en riktigt häftig bil...
//nemo
Min pappa och farbror köpte sig var sin Accord 1989. Sedan hade farsan kvar den till för ett par år sedan, då han köpte en nästan ny Civic.
Min farbror sålde Accorden för en Camry, men köpte en ny Accord 1992, varefter det blev ytterligare en Accord 2006 eller 2007. Därefter bytte han till en CR-V, men gillade inte den utan bytte in den mot en Legend. Frun fick en ny Civic.
Själv köpte jag mig en Civic 1989, som jag sålde till lillbrorsan 1999, när jag var tvungen att köpa större bil. Jag körde den i 21.000 mil med ett enda haveri - rutten fördelare. Han hade den under hela sin studietid - 4 år. För två år sedan köpte jag mig en Del Sol och den är fortfarande kvar. Så - visst finns det hängivna Hondafamiljer...
Senaste projektet är att försöka få farsgubben att förstå att en S2000 är en riktigt häftig bil...
//nemo
Jörgen Eriksson
Södertälje
Södertälje
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
henkoh skrev:<!--quoteo(post=493765:date=12 Jul 2008, 21:34:22:name=Aerodynamic)--><div class='quotetop'>QUOTE(Aerodynamic @ 12 Jul 2008, 21:34:22) <a href="index.php?act=findpost&pid=493765"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Den reklam man ser med Honda i sverige är inte speciellt tilltalande heller
med undantag för TYPE-R reklamen.
,Per
ingen bör kunna säga att dom inte blev tilltalade av reklamen för nya Civic förut?
riktigt snygg! <a href="" target="_blank">Finns att beskåda här om någon skulle ha missat</a>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fast jag skrev med undantag för Civic Type-R reklamen.
Den är snygg tilltalande och man har sett den på TV
men mycket mer tilltalande Honda reklam än den ser man inte i tidningar och TV.
,Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
- henkoh
- Bil: Honda Civic 1,5T Sport´19
- Namn: Henrik Celmins
Aerodynamic:
Jo, precis. Och den reklamfilmen jag länkade till är så vitt jag vet för vanliga Civic.
Type R reklamen har jag ej sett..

Jo, precis. Och den reklamfilmen jag länkade till är så vitt jag vet för vanliga Civic.
Type R reklamen har jag ej sett..
Henrik Celmins
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
Anledningen till att jag funderar på att lämna hondaträsket är motorn, kör ATR -00 och visst den är kul när man är ensam, eller en passagerare, fler så är det som att sparka en dö gris i arslet, bara varvar men dåligt vrid(?) Och dessa jävla varv, 3000rpm i marschfart, 4-5000 om man ligger på lite, inget bottendrag som turbobilar utan man måste över ~5700 om det ska hända nåt, jobbigt/tröttsamt tycker jag. 1L/milen oavsett körning.
Pajar nåt så är det bara specialspecial, dyrt och onödigt krångligt.
Om dom kunde släppa en Accord med t.ex. en 2.0 turbo på ca 200hk, med chip och avgas kring 250hk, drag och 4wd som tillval så hade jag stannat
Om dom kunde släppa en Accord med t.ex. en 2.0 turbo på ca 200hk, med chip och avgas kring 250hk, drag och 4wd som tillval så hade jag stannat
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
För att jag vill ha en bil som duger till mer än att varva runt korvmojen med, har inte råd med en bil för varje ändamål, så då faller Honda på att jag(och säkert många andra) vill ha lite styrka och mångsidighet.
Finns det drag till Type-s? Hur som så saknas 4wd, vilket jag önskar för våra körningar med släp och hästtransporter vintertid.
Finns det drag till Type-s? Hur som så saknas 4wd, vilket jag önskar för våra körningar med släp och hästtransporter vintertid.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Honda Accord Type-R -00
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Brorsan har en Type-S, visserligen utan drag, men jag har precis för mig de funderade på om det skulle skaffa ett, m a o finns det som tillval.
- Valle
- Bil: Honda Civic type-r
- Namn: Peter Vallentin
Som nyfrälst hondaägare övertalade jag mina föräldrar att åka ut och provköra nya honda insight då dom nu har en prius och vill köpa den nya priusen som kommer nästa år.
Det första farsan frågar är vad det är för typ av växellåda. "det är en vanlig automatlåda" säger säljaren. jag kontrar och frågar om det inte är en steglös cvt-låda av samma typ som i priusen? nej det är en vanlig automatlåda menar säljaren.
åker ut och provkör och vi kom fram till ganska snabbt att det är en cvt-låda i den. står också i alla broschyrer vi fått av säljaren. Efter en provkörning på ca 20-30 minuter så kollar vi om den stänger av sig när man stannar. vilket vi inte fick den att göra. säljaren hävdar att vi måste gjort fel när vi körde för det ska den göra. säljaren tar då med farsan ut för att bevisa att den stänger av sig, vilket han inte lyckas få den att göra.
Det kan nog bli svårt att övertala dom nu efter den upplevelsen. Om inte ens säljaren vet vad han säljer undrar man ju hur det kommer funka när man ska serva och underhålla bilen. Jag har inte gett upp än men det ser ganska mörkt ut nu, får dra med honom till en annan hondasäljare här i närheten.
VIlken är den bästa hondasäljaren i Göteborgsområdet?
Det första farsan frågar är vad det är för typ av växellåda. "det är en vanlig automatlåda" säger säljaren. jag kontrar och frågar om det inte är en steglös cvt-låda av samma typ som i priusen? nej det är en vanlig automatlåda menar säljaren.
åker ut och provkör och vi kom fram till ganska snabbt att det är en cvt-låda i den. står också i alla broschyrer vi fått av säljaren. Efter en provkörning på ca 20-30 minuter så kollar vi om den stänger av sig när man stannar. vilket vi inte fick den att göra. säljaren hävdar att vi måste gjort fel när vi körde för det ska den göra. säljaren tar då med farsan ut för att bevisa att den stänger av sig, vilket han inte lyckas få den att göra.
Det kan nog bli svårt att övertala dom nu efter den upplevelsen. Om inte ens säljaren vet vad han säljer undrar man ju hur det kommer funka när man ska serva och underhålla bilen. Jag har inte gett upp än men det ser ganska mörkt ut nu, får dra med honom till en annan hondasäljare här i närheten.
VIlken är den bästa hondasäljaren i Göteborgsområdet?
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Känns som de flesta polarna finns med här på HPC
Men familj är det en annan sak
Mamma ska nu sälja sin volvo c70 för en Delsol automat eller en Jazz automat
Farsan kör BMW 740 och det kommer ta ett bra tag innan han köper en Legend eller accord tourer som jag tycker han borde köra
Men familj är det en annan sak
Mamma ska nu sälja sin volvo c70 för en Delsol automat eller en Jazz automat
Farsan kör BMW 740 och det kommer ta ett bra tag innan han köper en Legend eller accord tourer som jag tycker han borde köra
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Decson skrev:Anledningen till att jag funderar på att lämna hondaträsket är motorn, kör ATR -00 och visst den är kul när man är ensam, eller en passagerare, fler så är det som att sparka en dö gris i arslet, bara varvar men dåligt vrid(?) Och dessa jävla varv, 3000rpm i marschfart, 4-5000 om man ligger på lite, inget bottendrag som turbobilar utan man måste över ~5700 om det ska hända nåt, jobbigt/tröttsamt tycker jag. 1L/milen oavsett körning.
Känns verkligen som om du borde byta märke
Hondas sport bilar e väl lite mer race än vad andra bilar är. Race förknippas med bilar som låter o varvar mycket. Man hör liksom inte shumi, bah "nä men grabbar, jag tror vi riktar oss på nåt annat i år. Tycker de e jobbigt o ligga på 14000 varv innan de händer nåt
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
personligen så tror jag folk vet att japanska bilar håller en bra kvalite, speciellt honda, de nackdelar jag fått från kunder när det gäller honda har varit rost framförallt, givetvis har den blivit bättre antar jag men det sitter kvar, många som köper bil som tänker "jag kommer bara ha den i 5 år, men sen när jag säljer den så vet alla att dom rostar och det blir problem" och i sverige är rost ett problem.
annars verkar folk ändå veta att det är kvalite bilar, jo priset har dom oxå klagat på enstaka gånger men dom tror väl en volvo ska va dyrare än en honda, för de håller fortfarande på säkerheten, men vi är inte på 80 talet längre, dagens bilar har mycke mer säkerthet och jämnt bland bilarna, de sämre är småbilarna men övrigt ligger det i liknande säkerhet med liknande stjärnor, givetvis får några bilar av olika märke bottenbetyg men generellt så är det ganska lika.
Även om jag säljer peugeot och subaru på jobb så kommer honda jämnt upp i konversationer med kunder, när de tex frågor om subaru bilarna så säger jag alltid, japaner är en klass för sig med en kvalite utöver det vanliga det kan jag säga för jag har haft hondor och rekomenderat hondor till vänner o familj, ingen har blivit besviken. och det kan man även se på mest nöjda kund, de väljer japansk som subaru tex och honda ligger precis under audi i år, listan är subaru, bmw, toyota, audi och honda. detta är topp 5 för 2009 års listan.
Honda kommer gå upp i försäljning tror jag, men man har även märkt att vissa bilmärken kommer med nya modellen väldigt ofta, kvaliten är inte på topp men de kan sälja nytt och man vet först efter något år hur den är, medans honda kommer inte med nytt modellprogram lika ofta, men håller en avsevärt mycke bättre kvalite!
jag tror rostskydd är en av största bovarna, som kia kommer med nygg utökat garantiprogram, borde egentligen honda oxå göra detta, jag är säker på detta skulle ändra marknaden.
När det kommer till hbg så skulle iaf strandells haft kvar sitt.. nu är honda i samma byggnad som saab opel m.m och jag kan säga att de inte äns visste vilket filter jag skulle ha till min tjejs när jag skulle serva den, bara den biten är lite skrämmande, då vill jag inte veta hur det är när dom servas, jag hoppas verkligen hondamekanikerna är kvar på just hondabilarna.
Måste även tillägga att jag jag har varit inne på köpa honda men det blir lönsammare för mig och köra det märket jag själv jobbar med, och då får de bli subaru, jag har däremot kört honda när vi haft peugeot.. men den biten behöver jag nog inte äns förklara.. Kan även säga att jag fösöker ta in honda till oss på jobbet, och det har varit positivt när det gäller detta ämne, då vi har vår huvudbolag i vänersborg som säljer honda så är inte detta en omöjlighet. Jag hoppas det blir så, för då kommer jag köpa honda.
Jag tvinga min flickvän o köpa honda och nu har det gått 3 år, det enda jag gjort är service, medans hennes syster haft 2 bilar som bara strulat (märket behöver vi inte ta upp:) så jag hoppas dom väljer honda för hennes bil kommer rulla många mil till utan problem.
annars verkar folk ändå veta att det är kvalite bilar, jo priset har dom oxå klagat på enstaka gånger men dom tror väl en volvo ska va dyrare än en honda, för de håller fortfarande på säkerheten, men vi är inte på 80 talet längre, dagens bilar har mycke mer säkerthet och jämnt bland bilarna, de sämre är småbilarna men övrigt ligger det i liknande säkerhet med liknande stjärnor, givetvis får några bilar av olika märke bottenbetyg men generellt så är det ganska lika.
Även om jag säljer peugeot och subaru på jobb så kommer honda jämnt upp i konversationer med kunder, när de tex frågor om subaru bilarna så säger jag alltid, japaner är en klass för sig med en kvalite utöver det vanliga det kan jag säga för jag har haft hondor och rekomenderat hondor till vänner o familj, ingen har blivit besviken. och det kan man även se på mest nöjda kund, de väljer japansk som subaru tex och honda ligger precis under audi i år, listan är subaru, bmw, toyota, audi och honda. detta är topp 5 för 2009 års listan.
Honda kommer gå upp i försäljning tror jag, men man har även märkt att vissa bilmärken kommer med nya modellen väldigt ofta, kvaliten är inte på topp men de kan sälja nytt och man vet först efter något år hur den är, medans honda kommer inte med nytt modellprogram lika ofta, men håller en avsevärt mycke bättre kvalite!
jag tror rostskydd är en av största bovarna, som kia kommer med nygg utökat garantiprogram, borde egentligen honda oxå göra detta, jag är säker på detta skulle ändra marknaden.
När det kommer till hbg så skulle iaf strandells haft kvar sitt.. nu är honda i samma byggnad som saab opel m.m och jag kan säga att de inte äns visste vilket filter jag skulle ha till min tjejs när jag skulle serva den, bara den biten är lite skrämmande, då vill jag inte veta hur det är när dom servas, jag hoppas verkligen hondamekanikerna är kvar på just hondabilarna.
Måste även tillägga att jag jag har varit inne på köpa honda men det blir lönsammare för mig och köra det märket jag själv jobbar med, och då får de bli subaru, jag har däremot kört honda när vi haft peugeot.. men den biten behöver jag nog inte äns förklara.. Kan även säga att jag fösöker ta in honda till oss på jobbet, och det har varit positivt när det gäller detta ämne, då vi har vår huvudbolag i vänersborg som säljer honda så är inte detta en omöjlighet. Jag hoppas det blir så, för då kommer jag köpa honda.
Jag tvinga min flickvän o köpa honda och nu har det gått 3 år, det enda jag gjort är service, medans hennes syster haft 2 bilar som bara strulat (märket behöver vi inte ta upp:) så jag hoppas dom väljer honda för hennes bil kommer rulla många mil till utan problem.
Senast redigerad av eko den 5 augusti 2009, 18:04, redigerad totalt 1 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- David Lundin
Har inte de nya modellerna betydligt bättre rostskyddsgaranti? Har i bakhuvudet att den är på 12 år eller nåt på de nyare modellerna...eko skrev:jag tror rostskydd är en av största bovarna, som kia kommer med nygg utökat garantiprogram, borde egentligen honda oxå göra detta, jag är säker på detta skulle ändra marknaden.
Sådär, nu har jag fixat över bästa polarn på hondaträsket. 
Han blev av med tjänstebilen och var tvungen att köpa något eget... han hade en Saab 9-3 och när vi testade barnstolarna i en Civic 1,8 Sport 06:a så insåg vi att den hade bättre plats i kupén än Saaben... sagt och gjort så var köpet i hamn.
Nu väntas bara att svärmor skall inse att hennes Renault Megane från 99 skall bytas mot en Civic.
Som tillägg kan nämnas att en av mina barndomsvänner som alltid jobbat med bilar hos Volvo, Bilia, Mercedes osv osv nu äntligen hamnat hos Honda....
Han blev av med tjänstebilen och var tvungen att köpa något eget... han hade en Saab 9-3 och när vi testade barnstolarna i en Civic 1,8 Sport 06:a så insåg vi att den hade bättre plats i kupén än Saaben... sagt och gjort så var köpet i hamn.
Nu väntas bara att svärmor skall inse att hennes Renault Megane från 99 skall bytas mot en Civic.
Som tillägg kan nämnas att en av mina barndomsvänner som alltid jobbat med bilar hos Volvo, Bilia, Mercedes osv osv nu äntligen hamnat hos Honda....
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- David Lundin
Har inte de nya modellerna betydligt bättre rostskyddsgaranti? Har i bakhuvudet att den är på 12 år eller nåt på de nyare modellerna...David Lundin skrev:<!--quoteo(post=559269:date=5 Aug 2009, 17:55:44:name=eko)--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 5 Aug 2009, 17:55:44) <a href="index.php?act=findpost&pid=559269"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag tror rostskydd är en av största bovarna, som kia kommer med nygg utökat garantiprogram, borde egentligen honda oxå göra detta, jag är säker på detta skulle ändra marknaden.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
precis va jag menar,, att man får ej veta! dålig reklam. Det är nästan så man själv får jaga uppgifterna, och för att göra detta måste man vara intresserad av en honda från början, det är ingen som säger kolla honda, det finnst så mycke folk som egentligen bara vill köpa en bil utan o tänka på märket, det förvånar mig men så är det, speciellt nya barnfamiljer och killen kan inget om bilar.. vi köper en bil! ja jag såg en på reklamen peugeot har fina familjebilar! typ så går de till i många fall när det gäller peugeot men de förstår man oxå varför.. nu ska jag inte ställa till en soppa men peugeot gör jättebra bilar, misstänker kina kopior på klockor håller samma kvalite.
Fast man jobbar men bilar så va jag nästan 100 på att de va nått i stil med 6 år. jag hoppas det har blivit bättre och jag hoppas även de görs reklam för dom gamla hundarna kommer aldrig lära sig det annars.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Låt mig gissa, en peugeot 206 eller en ford escort?eko skrev:Jag tvinga min flickvän o köpa honda och nu har det gått 3 år, det enda jag gjort är service, medans hennes syster haft 2 bilar som bara strulat (märket behöver vi inte ta upp:) så jag hoppas dom väljer honda för hennes bil kommer rulla många mil till utan problem.
Medlem 427
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Finns det någon bil som krånglar mer än Ford Escort?
För övrigt har jag lyckats få min bror att köpa en Honda Jazz -08. Han är riktigt nöjd än så länge! Det stod mellan den och en Colt, Yarisen gick fett bort då instrumenteringen är helgalen på den... Jag föreslog en Civic men den blev lite för dyr och var påtok för stor!
Det enda han inte är riktigt topp nöjd med är bränsleförbrukningen, särskilt landsväg! Men kanske inte så konstigt då han körde en Aygo innan, men vilken skillnad på bil!
För övrigt kör mamma Civic Lsi -92, pappa CR-V -98 jag delsol och civic. Morfar körde Accord 92. Men inga fler kör Honda... Varför vet jag faktiskt inte.
För övrigt har jag lyckats få min bror att köpa en Honda Jazz -08. Han är riktigt nöjd än så länge! Det stod mellan den och en Colt, Yarisen gick fett bort då instrumenteringen är helgalen på den... Jag föreslog en Civic men den blev lite för dyr och var påtok för stor!
Det enda han inte är riktigt topp nöjd med är bränsleförbrukningen, särskilt landsväg! Men kanske inte så konstigt då han körde en Aygo innan, men vilken skillnad på bil!
För övrigt kör mamma Civic Lsi -92, pappa CR-V -98 jag delsol och civic. Morfar körde Accord 92. Men inga fler kör Honda... Varför vet jag faktiskt inte.
Senast redigerad av 4Honda den 8 augusti 2009, 01:01, redigerad totalt 1 gånger.
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
-
M Scotte
- Kontakt:
Är han missnöjd med 0,5L milen vid 100km/h?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92