exaro is back! skall köpa HONDA!

ENBART för motorrelaterade topics
exaro

Hej alla goa gubbar. nu har jag hittat tillbaka till herrklubben!
eh hondaklubben menar jag så klart.

mr exaro har pluggat i nästan 4 år nu. varit billös och åkt kollektivt :-(
men började jobba detta året och efter ha snackat med chefen idag så ska jag tydligen få fast jobb efter semestern.
tänkte fira detta lite extra genom att köpa sig en fin bil.

tanken var först en WRX STI 04-05 fast dom kostar alldeles för mycket eftersom jag även byggt upp mig ett CSN lån..
efter att ha sneglat på volvo och bmw igen så blev ja alldeles för orolig och sprang tillbaka till bilmärket jag litar mest på! honda!

efter mycket ältande om s2000 vs CTR så kom jag fram till att CTR funkar bättre som en året runt bil. samt jag är lång och lite småfet så jag får inte riktigt plats i en s2000. (får plats får jag men sitter inget vidare skönt. 193cm 110kg)

som tidigare ägare till -98 integra type R samt en civic esi -93 så blev jag sugen att köpa mig en CTR.
tänkte mig den äldre varianten(ep3)... dels för att jag tycker den är snyggare samt att den tydligen skall vara snabbare. med bättre hjulgeometri etc. provkört 2st civics och älskar dom. tanken var ju att jag skulle köpa CTR först men kom inte överns med priset så det blev en integra type R istället.

nu har jag lite frågor till er..

vad jag vet så skall man lyssna efter knarrande ljud i framvagnen samt skrapning i 2ans växel.
(när jag senast skulle köpa CTR var detta punkterna)
tanken är en CTR 04-05 helst under 10k mil.
något jag bör titta extra noga efter?
hur är larmet på CTR? -.- bilen kommer stå ute.. (var tvungen att köpa larm till integran.)

ska ringa banken på måndag och fixa lite mer kapital sen så bär det iväg resten av veckan för att köpa sig ett objekt. hoppas bara ecci ställer up och kör :-P

några objekt som jag fallit för tyck gärna till:

svart civic

blå civic

tuned civic

Grey civic

kommer hålla tråden uppdaterad! :-D
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

welcome back, jag trilla själv tillbaka 2-3 månader sedan, har redan hunnit köra 2 bankörningar och det känns bra :mrgreen:

jag gillar toda ctr:en och den svarta. Det är ändå pengar du förmodligen själv kommer slänga ut. Även om du får ge lite mer så blir det nog värt det jämfört med vad saker kostar.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Jag hade tagit Todatrimmade alla gånger. Självklart måste ju bilen kollas in och provköras, men har du minsta planer på att modda bilen själv så tjänar du grymt på att köpa den. Bara K-Pro går ju på 10000kr...
exaro

sket i att ta lån. köpte en bil cash istället.

prelude 2.2vti -97
15 000mil
2 ägare.
första ägaren en gubbe som körde 300mil
andra ägaren körde den tills nu.
en äldre dam.
klanderfritt skick.

återkommer med fler bilder
Bilagor
3031493459.jpg
-=o=-
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Användarvisningsbild
NilsG
Bil: Saab x5, Berlingo
Namn: Nils-Gunnar Johansson

välkommen tillbaka, kanske får se dig på bk träffarna framöver då?
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg

Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
exaro

när brukar det vara? kan komma förbi. kanske drar med mig ecci.
-=o=-
körde:
-=o=-
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

preluden är möjligtvis inte från helsingborg? för en äldre dam brukar köra förbi mitt jobb rätt ofta den är oxå silverfärgad har aldrig tänkt på reg nr. Hon kör alltid lugnt och fint. Eller körde kanske nu ?
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
exaro

eko skrev:preluden är möjligtvis inte från helsingborg? för en äldre dam brukar köra förbi mitt jobb rätt ofta den är oxå silverfärgad har aldrig tänkt på reg nr. Hon kör alltid lugnt och fint. Eller körde kanske nu ?
nej den är från kungsbacka området. fast ute i skogen ;-)
längsta bilen har varit är 2 gånger till växjö enligt gumman.
-=o=-
körde:
-=o=-
exaro

Bild
-=o=-
körde:
-=o=-
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

gaaaalet fräsh är den, exaro har gjort ett ruskigt bra köp, så pedantskött bil att man blir lite tårögd. den har också den snygga gråblå färgen o inte bara silver. tummen upp säger jag
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Skriv svar