CRX -91 Startproblem

ENBART för motorrelaterade topics
Dometros
Bil: CRX VTEC Sir ee83
Namn: Christofer Svensson

Hej! Jag har upptäckt att min CRX är svårstartad, Ska försöka förklara problemet så gått det går.
Ibland när jag ska gå ut och starta bilen så hör jag inte bränslepumpen, men väntar jag en stund så funkar det.. Stänger jag sedan av bilen och vrider om tändningen så startar den direkt..
Låter jag sedan bilen vara avstängd ett tag så börjas det om från ruta ett, det är precis som om att pumpen har ett eget liv..

Jag antar själv att det är ett problem någonstans hos pumpen, jag har kollat kontakten vid pumpen och där är inget glapp.
Kan det vara något med bränsletryckstjoflaxen (glömde vad det hette) som ställer till det?
För precis efter bilen startar så är tomgången väldigt hög runt 1500rpm tills det att jag gasar till lite upp till 1700-2000 efter det så sjunker den ner till 1000rpm vilket är normalt tills motorn blir varm då lägger den sig på sträcket under.

Mvh!
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Sök här eller på google på Mainrelay så hittar du felet på din bil. :)
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Det vanligaste problemet när bränslepumpen sporadiskt vägrar starta är huvudreläet, sök på "main relay" här på forumet så hittar du en hel massa. Brukar vara lödningar som är kassa, går oftast att löda om.

EDIT: Bah, NinjaMalkolm :P

EDIT2: Hör nog hemma under "Teknik" förresten.
Dometros

Malkolm skrev:Sök här eller på google på Mainrelay så hittar du felet på din bil. :)
Jag är rätt forumvan, sökte faktiskt och letade på forumet, Dock sökte jag på Honda CRX, då blev "honda" markerat en hel del (inte så konstigt)
Dometros

David Lundin skrev:Det vanligaste problemet när bränslepumpen sporadiskt vägrar starta är huvudreläet, sök på "main relay" här på forumet så hittar du en hel massa. Brukar vara lödningar som är kassa, går oftast att löda om.

EDIT: Bah, NinjaMalkolm :P

EDIT2: Hör nog hemma under "Teknik" förresten.

Okej! ska pröva söka efter det!

Visste inte vart jag skulle lägga det eftersom det har ju i princip med motorn att göra :)
Nu när du skriver att det kan vara ett relä (vilket jag inte tänkt på) så har du rätt med Teknikavdelningen.
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Allt som har med motorn att göra hör också hemma under teknik ;)

Teknik är för all form av felsökning, problem, tekniska lösningar m.m.

Med "motorrelaterade" som det står på "Ordet fritt" menas att man inte skall snacka om sin favoritmusik eller annat som inte har med bilar, fordon etc att göra. Det är Off Topic till för. Förstår hur du tänkte dock :)
Senast redigerad av David Lundin den 22 augusti 2011, 18:49, redigerad totalt 1 gånger.
Dometros

David Lundin skrev:Allt som har med motorn att göra hör också hemma under teknik ;)

Teknik är för all form av felsökning, problem, tekniska lösningar m.m.

Där ser man!
Har hittat lite grejer nu :) Så ska ut och pilla lite med det!

Tack för tipset :)
Skriv svar