Toyota GT86(provkörde den idag)
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Halloj!
Idag var jag hos min Toyota återförsäljare och tänkte kolla om de har fått hem Gt86 och vipps den stog ju i hallen
. Efter att man har synat den i ett par sekunder
(man vill ju köra), då ber jag efter nycklar och med spänningen tänker jag hur den kommer till att kännas att köra,kommer jag att vara positiv överraskad eller besviken?! Säljaren som jag känner sen tidigare säger till mig ta det försiktigt,bilen hade hunnit rulla bara 12km och jag var den förste som kund att provköra.
Min 14 årige son(yngste son) sätter sig bredvid och direkt hör man wooow pappa så lagt man sitter
... Så fort man satte sig i den fick man speciell känsla, det kändes och märktes direkt att man sitter i en sportbil.
Efter några hundra meter man känner direkt att chassit är något utöver det vanliga,bilen sitter ju som tuggummi på vägen,att prova verkligen vad den går för då tar jag ju bilen på en slingrig väg utanför Halmstad. Första rundan vill jag ju inte stänga av antisladden för att grabben sitter ju med mig,men herregud som den ligger på väggen det känns att man kan köra nästan hur fort som helst,balansen är helt sjukt bra Porsche klass,styrningen super exakt och lådan känns väldigt bra,lite hård att jobba med men exakt.
På vägen tillbaks stänger jag av antisladden och litar på bilen och mina körkunskaper,försöker provocerar bilen i visa kurvor att få bakändan ut där hastigheten är inte höga med tanken att grabben sitter med och wow mer man kör desto roligare är den.
Motor vrålar rätt så fint med tanke på att den är original,lite seg på laga varv men pinnar på helt ok från 5000 varv och uppåt,det känns lite som light K20.Stolar var väldigt bra,körställning var perfekt med mina 186cm har aldrig suttit bättre i någon Japansk bil. Bilen ser betydligt bättre live än på bilderna väldigt snygg faktiskt. Enda negativa som vanligt med Japanare inredning var plastig och det knarrade med en gång från instrumenteringen och taket
.
Ska prova Subaru BRZ med och jämföra med GT86. Men vad man har läst från olika tidningar att GT86 har lite mjukare fjädringen som ska passa lite mer på bana och lättare att leva med till vardags.
Med största sannolikheten kommer jag att beställa en vit och vill få den levererad till våren 2013 och naturligtvis behåller jag min FN2 som vardagsbil utan Honda vill man ju inte vara! Men det känns ju konstigt som fan att köpa en bil som är inte Honda när man har bara haft Honda som hobby bil sista 12år...
Idag var jag hos min Toyota återförsäljare och tänkte kolla om de har fått hem Gt86 och vipps den stog ju i hallen
Min 14 årige son(yngste son) sätter sig bredvid och direkt hör man wooow pappa så lagt man sitter
Efter några hundra meter man känner direkt att chassit är något utöver det vanliga,bilen sitter ju som tuggummi på vägen,att prova verkligen vad den går för då tar jag ju bilen på en slingrig väg utanför Halmstad. Första rundan vill jag ju inte stänga av antisladden för att grabben sitter ju med mig,men herregud som den ligger på väggen det känns att man kan köra nästan hur fort som helst,balansen är helt sjukt bra Porsche klass,styrningen super exakt och lådan känns väldigt bra,lite hård att jobba med men exakt.
På vägen tillbaks stänger jag av antisladden och litar på bilen och mina körkunskaper,försöker provocerar bilen i visa kurvor att få bakändan ut där hastigheten är inte höga med tanken att grabben sitter med och wow mer man kör desto roligare är den.
Motor vrålar rätt så fint med tanke på att den är original,lite seg på laga varv men pinnar på helt ok från 5000 varv och uppåt,det känns lite som light K20.Stolar var väldigt bra,körställning var perfekt med mina 186cm har aldrig suttit bättre i någon Japansk bil. Bilen ser betydligt bättre live än på bilderna väldigt snygg faktiskt. Enda negativa som vanligt med Japanare inredning var plastig och det knarrade med en gång från instrumenteringen och taket
Ska prova Subaru BRZ med och jämföra med GT86. Men vad man har läst från olika tidningar att GT86 har lite mjukare fjädringen som ska passa lite mer på bana och lättare att leva med till vardags.
Med största sannolikheten kommer jag att beställa en vit och vill få den levererad till våren 2013 och naturligtvis behåller jag min FN2 som vardagsbil utan Honda vill man ju inte vara! Men det känns ju konstigt som fan att köpa en bil som är inte Honda när man har bara haft Honda som hobby bil sista 12år...
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Det är ju en GT86 med Hondaemblem man vill ha. Sitter och ber till olika gudar varje dag om att dom ska göra den!
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
SAUD
T o m Toyota har fattat att de måste börja bygga sportbilar! Hoppas att Honda hoppar på tåget och börjar bygga roliga sportbilar igen?! Det gör verkligen ont att de inte släpper något roligt till sina fans runtom i världen, vi förtjänar det!Mordiiax skrev:Det är ju en GT86 med Hondaemblem man vill ha. Sitter och ber till olika gudar varje dag om att dom ska göra den!
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
SAUD
Elvis_EG2 skrev:tog du bilder`?
Är skit dålig på det, tar aldrig några bilder i vanliga fall heller
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
För er med Facebook - finns här bilder som en tagit i Södra Skåne på en GT86:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 499&type=3
Jag vet en från Skåne som jag känner (som inte är med i Hondaklubben) som kommer att beställa
en Toyota GT86, men de ville inte avslöja vilken färg än de beställt. Men de blev helt tagna
och fascinerade av bilen.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 499&type=3
Jag vet en från Skåne som jag känner (som inte är med i Hondaklubben) som kommer att beställa
en Toyota GT86, men de ville inte avslöja vilken färg än de beställt. Men de blev helt tagna
och fascinerade av bilen.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Andreas79
Ett tips är för er som vill se och provsitta Toyota Sydost:s GT86:a så kommer en med en sån till
YstadTräffen ikväll 20 Juli och visar den: någon gång efter kl 20.00 ikväll, Södra Dragongatan 1, Världens ände, Ystad
(Tips via gruppen YstadTräffen som jag startade, jag såg det idag där att en kommer med en sån
bil dit just ikväll, står även på garaget.org)
YstadTräffen ikväll 20 Juli och visar den: någon gång efter kl 20.00 ikväll, Södra Dragongatan 1, Världens ände, Ystad
(Tips via gruppen YstadTräffen som jag startade, jag såg det idag där att en kommer med en sån
bil dit just ikväll, står även på garaget.org)
www.FotografAndreas.se
-
Andreas79
Har innan ikväll provsuttit bilen och kikat på den i Ystad på Ystadträffen, man satt
riktigt gött i den, mycket fin och trevlig bil måste jag säga
Har inte provkört den, men tog en del bilder iallafall som kommer i samband
med Ystadträffen 20 Juli 2012 (De bilderna kommer inom några dagar på
http://www.FotografAndreas.se - min hemsida)
riktigt gött i den, mycket fin och trevlig bil måste jag säga
Har inte provkört den, men tog en del bilder iallafall som kommer i samband
med Ystadträffen 20 Juli 2012 (De bilderna kommer inom några dagar på
http://www.FotografAndreas.se - min hemsida)
www.FotografAndreas.se
-
Andreas79
Lagt upp en hel del bilder på nya Toyota GT86 här: (kommentera i den bild-tråden)
viewtopic.php?f=6&t=64435
viewtopic.php?f=6&t=64435
www.FotografAndreas.se