Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Import av s2000 ifrån UK
ja högerstyrt har aldrig stört mig tycker det nästan är skönareLejban skrev:Det här blir tredje bilen jag köper ifrån UK, man kan lägga på mellan 10-15k SEK på inköpspriset, beror lite på vart i england du ska och hur bekväm du är. Just denna gång möts vi på Stanstead, så gå av flyget in i sin nya s2kVanDamage skrev:Vill bara få en uppfattning i pris skillnadLejban skrev:Vill du ha ett pris för att få hjälp med detta, eller vill du veta vad det kostar mig?VanDamage skrev:Hur mycket blir det allt som allt för att få hem bilen till sverige med registrering o sånt ?och ja undrar även vad det blev för dig i slutändan
Sen är det färja till Danmark och sedan härliga 95mil motorväg till sthlm.
Priser på bilar hittar du här http://www.pistonheads.com men förstår snabbt varför jag väljer att köra en högerstyrd bil.
Om man inte kan eller vill åka själv så är vi några som börjar få kläm på detta nu, och mot en avgift kan göra resan åt er. Isf skicka ett mail eller PM.
vilken tur att jag bor i Malmö
ska genast kolla in pistonheads
Klipper och klistrar in texten ifrån rejsa.nu, skrev den dagen efter jag gjorde resan:
--------------------------------------
På en söndagsmorgon kl 0500 gick jag upp pch tog mig med diverse lokaltrafiker och flyg till Stanstead i United kingdomland. Där mötte jag Andrew som visade mig bilen, och allt var som utlovat, bilen i finare skicka än jag förväntat mig. Vi packade ihop allt, 4 extra fälgar gick in precis. Tog en fika med Andrew efteråt, trevlig kille! En sann entusiast som oss, han ägde en r33 GTS-t och en miata med.
Sedan körde jag för första gången på vänster sida, ca en timme till hamnen i Harwish. Han inte testa bilen så mycket, hade fullt upp att köra i spegelvända världen. Bordade MS Dana Serena som skulle ta oss till Jylland.
Ifrån båten så fick jag se en av dom största containerfartygen åka förbi, och vid middagen så fick jag syn på nått jag kände igen, Sealand! Sedan började en oändliga bergochdalbanan, gick ganska bra att sova, förutom att jag vaknade hela tiden när hela båten skakade av vädret. Vid 13 var vi framme i Esbjerg, Danmark. Först hitta en mack och tanka, sedan kom jag iväg ca 14.00 på måndagen.

Genom danmark gick det smidigt. Sol och inte så farligt med trafik, utvilad förare och fin bil
Broarna var mäktiga, första gången genom danmark för mig. 3 timmar senare är jag utanför Malmö nånstans och köper mat.

Efter jag fått i mig lite mer mat och tankat igen så kör jag förbi Helsingborg vidare upp i skogarna. Nu går solen ner och det regnar en hel del, börjar bli riktigt jobbigt. Stanna i Värnamo och köper nya vindrutetorkjare, inte för dom gamla inte funkar, utan för dom gnisslar så jag blir galen. Dock när jag väl bytt så inser jag att även sikten blev bättre.
Härifrån hem så kör jag mest på envishet, det är för jävla jobbigt i mörket och ösregn. Stannar och tankar vid macken vid Mantorp (den känns rätt hemma):

Stoppen blir tätare och tätare på slutet, bra det så man orkar hålla fokus. Ifrån Nyköping är jag så trött så jag slutar köra om långtradarna. Lägger mig bakom en som "plogar" vattnet åt mig, och nöjjer mig med att hastigheten nu går i 80.
Strax innan södertälje blir jag omkörd av ett muller, man ser itne mycker i mörket, men viss faen va det baklysena av en Lambo Aventador... Vem faen är ute i ösregn o kyla med en sån bil tänker jag
Så här mycket regnade det, tänk er nu 6 timmar av detta:
24.00 Hemma i Nacka, 1000km på 10 timmar känns ändå rätt ok. Tog nån timme längre än planerat pga av vädret. Visade bilen snabbt för flickvännen och packade ur, kort dusch och sedan dödsdäcka i sängen.
Idag känns det som jag sprungit ett maraton i kroppen, men att komma ut till bilen i morse gav mig ett stort leende!
Nu har jag sju dagar att leka av mig innan den ska reggas in osv. Sala Racing Park på lördag!
--------------------------------------
På en söndagsmorgon kl 0500 gick jag upp pch tog mig med diverse lokaltrafiker och flyg till Stanstead i United kingdomland. Där mötte jag Andrew som visade mig bilen, och allt var som utlovat, bilen i finare skicka än jag förväntat mig. Vi packade ihop allt, 4 extra fälgar gick in precis. Tog en fika med Andrew efteråt, trevlig kille! En sann entusiast som oss, han ägde en r33 GTS-t och en miata med.
Sedan körde jag för första gången på vänster sida, ca en timme till hamnen i Harwish. Han inte testa bilen så mycket, hade fullt upp att köra i spegelvända världen. Bordade MS Dana Serena som skulle ta oss till Jylland.
Ifrån båten så fick jag se en av dom största containerfartygen åka förbi, och vid middagen så fick jag syn på nått jag kände igen, Sealand! Sedan började en oändliga bergochdalbanan, gick ganska bra att sova, förutom att jag vaknade hela tiden när hela båten skakade av vädret. Vid 13 var vi framme i Esbjerg, Danmark. Först hitta en mack och tanka, sedan kom jag iväg ca 14.00 på måndagen.

Genom danmark gick det smidigt. Sol och inte så farligt med trafik, utvilad förare och fin bil

Efter jag fått i mig lite mer mat och tankat igen så kör jag förbi Helsingborg vidare upp i skogarna. Nu går solen ner och det regnar en hel del, börjar bli riktigt jobbigt. Stanna i Värnamo och köper nya vindrutetorkjare, inte för dom gamla inte funkar, utan för dom gnisslar så jag blir galen. Dock när jag väl bytt så inser jag att även sikten blev bättre.
Härifrån hem så kör jag mest på envishet, det är för jävla jobbigt i mörket och ösregn. Stannar och tankar vid macken vid Mantorp (den känns rätt hemma):

Stoppen blir tätare och tätare på slutet, bra det så man orkar hålla fokus. Ifrån Nyköping är jag så trött så jag slutar köra om långtradarna. Lägger mig bakom en som "plogar" vattnet åt mig, och nöjjer mig med att hastigheten nu går i 80.
Strax innan södertälje blir jag omkörd av ett muller, man ser itne mycker i mörket, men viss faen va det baklysena av en Lambo Aventador... Vem faen är ute i ösregn o kyla med en sån bil tänker jag
Så här mycket regnade det, tänk er nu 6 timmar av detta:
24.00 Hemma i Nacka, 1000km på 10 timmar känns ändå rätt ok. Tog nån timme längre än planerat pga av vädret. Visade bilen snabbt för flickvännen och packade ur, kort dusch och sedan dödsdäcka i sängen.
Idag känns det som jag sprungit ett maraton i kroppen, men att komma ut till bilen i morse gav mig ett stort leende!
Nu har jag sju dagar att leka av mig innan den ska reggas in osv. Sala Racing Park på lördag!
såja! aa vi var nere för nån månad sedan och köpte en M3:a i tyskland ! själva resan tyckte jag var roligast!Robban32 skrev:Grattis! Visst är det kul med en roadtrip för att köpa bil. Än så länge har jag hållt mig inom Sverige för bilköp, men det verkar ju vara väldigt enkelt att handla bil i UK.
- Karlhakan

- Bil: S2000 AP1 2008
- Namn: Håkan Nilsson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Grattis 
Bara för att nörda lite, men hur visste du att det var en av de "största" containerfartygen du såg åka förbi? För att du tyckte det eller för att du vet något?
/H
Bara för att nörda lite, men hur visste du att det var en av de "största" containerfartygen du såg åka förbi? För att du tyckte det eller för att du vet något?
/H
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
För att kaptenen sa det i högtalarsystemetKarlhakan skrev:Grattis
/H
- Karlhakan

- Bil: S2000 AP1 2008
- Namn: Håkan Nilsson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Lejban skrev:För att kaptenen sa det i högtalarsystemetKarlhakan skrev:Grattis
/H
OK, it make sense
Du åkte DFDS = Danskt rederi, sannolikt en Dansk kapten och ett annat Danskt rederi (Maersk) kör omkring med världens största containerfartyg. Ren och skär nationell stolthet med andra ord. Kul för Danskarna att de har något att skryta med för en gång skull
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475