Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Accord läggs ner i Europa
-
teoemi
- Bil: Honda CR-V 2WD Elegance - 19
- Namn: Tomislav Mutavcic
http://teknikensvarld.se/honda-accord-f ... te-172642/
Några veckor gammal artikel men jag har missat den. Fruktansvärt tråkiga nyheter men tyvärr väntat.
Vad ska man köpa för nån bil nu när man ska byta? Hoppas på lansering av Acura i Europa? Lär inte hända. Mazda 6 kanske? Civic Tourer är väl nästan större än Accorden, kanske den.
Några veckor gammal artikel men jag har missat den. Fruktansvärt tråkiga nyheter men tyvärr väntat.
Vad ska man köpa för nån bil nu när man ska byta? Hoppas på lansering av Acura i Europa? Lär inte hända. Mazda 6 kanske? Civic Tourer är väl nästan större än Accorden, kanske den.
-
teoemi
Vill man vara förbannat optimistisk betyder det att Acura är på väg till oss i Västeuropa som har ratten på rätt sida. Acura säljs ju redan I Ryssland. Hur svårt kan det vara att lägga till ett tiotal länder några mil västerut. Men allt är koreanernas fel.
-
teoemi
Om Acura skulle vara på gång till oss så är det vettigt att ta bort Accorden, känns konstigt att ha både den och TLX på marknaden, men som sagt, tror inte att så är fallet ändå.
-
Accord23isr
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Been thanked: 2 times
skulle ju inte vara helt dumt att få en v6 accord till europa
-
Sammen
- Bil: Accord Tourer 2.4 Exe -12
- Namn: Sam Ekemark
Acura TSX är/var i princip vår Accord. TSX har redan slutat säljas i USA och ersatts med TLX.pasen skrev:Acura är väl samma sak som vi haft i annan förpackning.
TLX:en säljs (förutom med 2.4-liters fyran) med en 3.5-liters sexa (290 hästar) tillsammans med den 9-växlade ZF-automaten och AWD. Kolla in den!
Nu är ju dollarn dyr men jag har börjat fantisera lite om att "ta hem" en sån om några år...
-
teoemi
Jag hoppades att vi skulle få hit TLX som våran Accord. Nej, kan inte förlika mig med att Accorden försvinner.Sammen skrev:Acura TSX är/var i princip vår Accord. TSX har redan slutat säljas i USA och ersatts med TLX.pasen skrev:Acura är väl samma sak som vi haft i annan förpackning.
TLX:en säljs (förutom med 2.4-liters fyran) med en 3.5-liters sexa (290 hästar) tillsammans med den 9-växlade ZF-automaten och AWD. Kolla in den!
Nu är ju dollarn dyr men jag har börjat fantisera lite om att "ta hem" en sån om några år...
-
sandydoull
- Namn: Sandy Doull
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Jag får nog ändra mina vanor helt känns det som (kolla min signatur...), var inne på en ridgeline ett tag vill ha 4wd men CRV:er har så tråkiga motorer (i antal hästar mätt).
'19 CR-V Hybrid EXE
'98 Honda Accord Coupe V6
'04 Honda Accord Tourer 2,4 EXE
'86 Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi
'92 2,2 LX Honda Accord Sedan (i USA)
'98 Honda Accord Coupe V6
'04 Honda Accord Tourer 2,4 EXE
'86 Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi
'92 2,2 LX Honda Accord Sedan (i USA)