Honda Civic Hybrid
Suttit och kikat en del på civic hybrid bilarna som en andra bil.
men har lite funderingar som någon kanske kan hjälpa mig med.
1. Hur stort/litet är bagaget? Går det få in en barnvagn eller är det helt omöjligt?
2. Hur är det med batterierna? har för mig jag läst något om att de ska bytas vid något miltal eller så?
3. Nått annat man ska tänka på med dessa bilar?
Tack på förhand!
men har lite funderingar som någon kanske kan hjälpa mig med.
1. Hur stort/litet är bagaget? Går det få in en barnvagn eller är det helt omöjligt?
2. Hur är det med batterierna? har för mig jag läst något om att de ska bytas vid något miltal eller så?
3. Nått annat man ska tänka på med dessa bilar?
Tack på förhand!
Daniel Lindblom
Vi hade en i 3 år innan Accord sedan och efter Alfa 156 Sportwagon. Jag gillade bilen den är väldigt rymlig i kupen. Drar lika lite i stan som på landsväg typ 0.6 jämnt. Den är dock en liten bil så långfärd är inte paradgrenen den är lite småbilsorolig och tillfjällen med takbox är den mer än lovligt klen. Bagaget är litet, nu finns det ju 100 varianter på barnvagnar men har du barn i liggvagn tror jag bilen blir opraktisk. Det känns som man tagit från bagage och gett till kupe utrymmesmässigt.
Angående batterier så är väl garanti en sak men de ska hålla bilens livslängd tror jag. Har dock för mig att de bytt i USA/Kanada på garanti när jag läste på om bilen. Men man använder väldigt lite av batteriets kapacitet för att få lång livslängd och rent körmässigt fungerar bilen utan batteri det är ju bara ett stöd inte en del av systemet som på en prius.
Angående batterier så är väl garanti en sak men de ska hålla bilens livslängd tror jag. Har dock för mig att de bytt i USA/Kanada på garanti när jag läste på om bilen. Men man använder väldigt lite av batteriets kapacitet för att få lång livslängd och rent körmässigt fungerar bilen utan batteri det är ju bara ett stöd inte en del av systemet som på en prius.
Sören Hedin
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld
Jazz 2009 blå
Type-R 2015 röd såld
Accord 2.4 EXE såld
S2000 -03 såld