Jag har AEM CAI så det är inget hål i hjulhuset eller så. Jag känner mig ganska trygg med det, sitter ju plast under fronten så det är inte öppet rakt in till filtret. Sen gör jag som Steffo säger och undviker att ta de största pölarna i hög hastighet.
Ska säga att jag är rätt nöjd med Maxxis däcken. De är visserligen från Asien men de har ju snö där också och min däckkrängare tyckte det kändes som bra gummi och ett bra mönster.
Jag har kört på gislaved och såna riktigt nordiska däck innan som har höga betyg men i annat än tokmodd och is tycker jag maxxis håller måttet bra. Bra fäste på blöt väg som det är mest av och sen är de specade till 240 så det är lite autobahn däck med starkare sidor så man slipper svajigheten som man får med nordiska vinterdäck som ska tugga stora mängder snö dagarna i ända.
Köra på vintern...
För de som fortfarande undrar över MABZ utspel om vinterväglag så gäller det när det finns +3 grader i vägbanan... gissa från när det finns ovanför skåne.... jo just det, har man inte vinterdäck i sthlm 1:a december så kan du räkna med att du bryter mot lagen då det är FÅ dagar som det inte är 3 grader eller mindre.
Och jo just det, går alldeles utmärkt att köra CTR på vintern, gjorde det själv förra vintern.
Och jo just det, går alldeles utmärkt att köra CTR på vintern, gjorde det själv förra vintern.
Senast redigerad av Krister den 28 november 2008, 23:02, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Kan själv inflika att det går bra att köra CTR på vintern.
Det funkar men det är ju inte som på sommaren (Vtec=spinntec). Tar man det bara lugnt så går det förtjusande.
Det funkar men det är ju inte som på sommaren (Vtec=spinntec). Tar man det bara lugnt så går det förtjusande.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04