Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Civic Type-R FN2 feedback
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Hondatas K-pro är väl melodin skulle jag tro. Lite luftfilter och avgas och en mappning på det så.. Vill Du ha värre grejor så kastar Du i kammar. Att bara chippa ger inte sådär supermycket.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
:biglaugh2: din jävel ,det var jag eftersom jag var den enda med fn2 hihi. och till mitt försvar så så tog jag det VÄLDIGT lungt vid inbromsningar o i kurver, det var så att jag var rädd om mina däck o bromsar därför pressade jag ej alls. men sen i efterhand så märkte jag att det ej var så farligt med det.mAbZ skrev:Det gjorde vi flera stycken på Mantorp. Den var löjligt lätt att köra om.
dessutom var bilen bara 2 veckor gammal så jag ville ej pressa min älsking ifall nåt skulle hända, då det var första gången på en bana. och jag var bara där där för att ha roligt o roligt det hade jag bane mig.
MEN rakt fram gav jag allt och jag måste säga att jag hängde LÄTT med flera ep3 trots att nästan ingen av de var orginal
o benci tack för backupen men det e lungt jag blev ej sur , tyckte det var snarare roligt. så no problemo mabz :thumbup:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Hakan skrev:Tjena.
Var och provkörde en GT i fredags och jag fastnade verkligen.
Riktigt rolig bil med underbar styrning.
Funderar lite på att beställa en Röd GT med "racing"kjolarna runt om.
Är det något mer jag borde tänka på i tillbehörsväg? Nått man inte kan vara utan.
Hur tror ni att det ser ut i framtiden med chip till bilen?
Mvh Håkan
jo det finns de extra röda lampor vid pedalera som är mycket fina särskilt när det blir mörkt det beställde jag som extra. kostade 2200 kr men det e det värt.
och du hakan ta och beställ den du kommer ej att ångra dig det kan jag garantera :thumbup:
och angånde att tona sina rutor bak så var det nåt jag skulle göra men fick höra att den nedre delen av rutan är gjord av plast o att det ej skulle gå :snurrig:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Oki,
Här finns en länk där de jämför lite EP3 och FN2 på bana
<a href="" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Comp. Honda Civic Type R 2007+2005 (8th and 7th Generation)<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Det är ingen max/optimal test på något sett men FN2:an "spöar" EP3
Här finns en länk där de jämför lite EP3 och FN2 på bana
<a href="" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Comp. Honda Civic Type R 2007+2005 (8th and 7th Generation)<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Det är ingen max/optimal test på något sett men FN2:an "spöar" EP3
Senast redigerad av benci den 15 maj 2007, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
Om vi nu skall jämföra så hittills har jag inte sett en enda test mellan en helt original EP3 mot en helt original icke GT FN2 som väl är de mest lika i utrustings nivå. Alla tester jag sett har vart med GT varianten. Ännu mer skulle jag vilja se en riktig test av FN2 Race eftersom den skall vara lite mer styvad i fjädrar och liknande vilket borde gynna FN2 om man skall tro på vad Automobils tester säger.
Tillägg:
Sedan tycker jag det är lite trist att även denna tråden spårar ur då det var meningen att det skulle vara info, tankar och känslor från FN2 ägare eller svar till dessa inte en kamp om vilken CTR som är bäst tråd vilket den nu börjar gå åt.
Tillägg:
Sedan tycker jag det är lite trist att även denna tråden spårar ur då det var meningen att det skulle vara info, tankar och känslor från FN2 ägare eller svar till dessa inte en kamp om vilken CTR som är bäst tråd vilket den nu börjar gå åt.
Senast redigerad av G4il1 den 15 maj 2007, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
På bana vet jag inte hur det är, men på de sträckor man kör varje dag så känns det tryggare i högre hastigheter än vad det gjorde i EP3an. Därmed inte sagt att FN2an är snabbare. Man slipper bara skita i brallan när man åker över det där lilla guppet i "tvära kurvan"....
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Jodå, du HAR tom kört om mig på MantorpMagnusL skrev:Iofs.. Jag steker dig som ett möte med min -91:a.. Kram Kram.. :whistling:
Ta inte så allvarligt på allt detta nu, pojkar. Godnatt.
Senast redigerad av mAbZ den 15 maj 2007, 23:19, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Hehe man har ju fått en del lite roliga kommentarer och synintryck från arbetskollegor och andra billister, många är standard typ "fin bil" eller "häftig bil" men några sticker ut och jag tänkte dessa kunde vara kul att delge:
Dam i 55 års åldern som kört Saab 900 / 9-3 och nu kör en liten gul Chevrolet Kalos kom in till mig på jobbet i går morse och utbröt helt spontant i " Det där va den absolut snyggaste bil jag någon sin sett"
Man i 45 årsåldern som är Stooor Audi fantast kör just nu en A6 som firmabil kom in till mig på jobbet i går eftermiddag och sa "Det skär i mig att behöva säga det men det var en av de fräckare bilarna jag sett"
Sedan när jag åkte hem i går och svängde av vid Bredden och körde upp mot Honda City så såg jag en svart sänkt och hottad EP3:a som jag tidigare stött på i Väsby. Han har aldrig ens hejat åt mig trotts att jag haft VTi:n med HPC märket på och jag tror jag till och med tankat samtidigt som honom en gång. Han var ett par bilar före så det tog en stund innan jag kom ikapp honom men vid ett par stoppljus lyckades jag köra upp jämte och det var länge sedan jag såg så stora ögon på någon
Möjligt att jag bara tyckte det var så men för mig såg det rätt kul ut i alla fall.
Jag vet inte om denne killen är med i klubben eller läser forumet men är han så får han gärna kommentera det hela
Dam i 55 års åldern som kört Saab 900 / 9-3 och nu kör en liten gul Chevrolet Kalos kom in till mig på jobbet i går morse och utbröt helt spontant i " Det där va den absolut snyggaste bil jag någon sin sett"
Man i 45 årsåldern som är Stooor Audi fantast kör just nu en A6 som firmabil kom in till mig på jobbet i går eftermiddag och sa "Det skär i mig att behöva säga det men det var en av de fräckare bilarna jag sett"
Sedan när jag åkte hem i går och svängde av vid Bredden och körde upp mot Honda City så såg jag en svart sänkt och hottad EP3:a som jag tidigare stött på i Väsby. Han har aldrig ens hejat åt mig trotts att jag haft VTi:n med HPC märket på och jag tror jag till och med tankat samtidigt som honom en gång. Han var ett par bilar före så det tog en stund innan jag kom ikapp honom men vid ett par stoppljus lyckades jag köra upp jämte och det var länge sedan jag såg så stora ögon på någon
Jag vet inte om denne killen är med i klubben eller läser forumet men är han så får han gärna kommentera det hela
Senast redigerad av G4il1 den 16 maj 2007, 13:40, redigerad totalt 1 gånger.
haha :biglaugh2: den var bra nicklas
o du har rätt man får sååååå många blickar så det ej sant, det e nästan att man skäms över det hela hihi
de vanliga komentarerna e fan vad snygg den är, o det var det collaste jag sett
och jag menar det e bara att hålla med :thumbup:
o du har rätt man får sååååå många blickar så det ej sant, det e nästan att man skäms över det hela hihi
de vanliga komentarerna e fan vad snygg den är, o det var det collaste jag sett
och jag menar det e bara att hålla med :thumbup:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Jodå, du HAR tom kört om mig på MantorpmAbZ skrev:<!--quoteo(post=404156:date=15 May 2007, 16:46:58:name=MagnusL)--><div class='quotetop'>CITERA(MagnusL 4 15 May 2007, 16:46:58) [snapback]404156[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Iofs.. Jag steker dig som ett möte med min -91:a.. Kram Kram.. :whistling:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe! Åfan
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Hämtade min svarta Type-R GT för två dagar sedan och är hittills mycket nöjd. Jag var ute efter en hyfsat praktisk bil med lagon stor motor och baksäte men som fortfarande var rolig att köra och tycks ha hittat rätt (min förra bil var en BMW Z3M Coupé).
Det enda negativa jag upplevt än så länge är att bilen är lite lurig att parkera, har fortfarande ingen känsla för var den börjar eller slutar men det kommer väl med tiden antar jag.
Det enda negativa jag upplevt än så länge är att bilen är lite lurig att parkera, har fortfarande ingen känsla för var den börjar eller slutar men det kommer väl med tiden antar jag.
[i]Peter Karlsson[/i]
En liten varning till dig som beställer "bass works" är att förstärkaren som hör till kitet sitter monterad djupt inne i instrumentbrädan(!), och på förstärkaren finns två inställningsrattar för gain och x-over som du inte kommer åt... Kolla med återförsäljaren om han kan montera den i handskfacket.
Faktiskt kan jag hålla med föregående som nämnde att man måste "spela in" högtalarna stämmer, nu efter ett par månader låter ljudet mycket bättre, så besvikelsen är inte lika stor längre...
Beställer du bass works så se till att välja coaxialhögtalarna istället för dualconehögtalarna, det är värt småsumman som skiljer dem...
Faktiskt kan jag hålla med föregående som nämnde att man måste "spela in" högtalarna stämmer, nu efter ett par månader låter ljudet mycket bättre, så besvikelsen är inte lika stor längre...
Beställer du bass works så se till att välja coaxialhögtalarna istället för dualconehögtalarna, det är värt småsumman som skiljer dem...
Robban Stevemark
Type R FN2 <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Deep Bronze Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Hondata FlashPro "E-tuned by <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Nuno<!--colorc--></span><!--/colorc-->"
XO/AAS Race Exhaust Manifold
BlueFlame Catback
Tomason TN1 18x8,5
Type R FN2 <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Deep Bronze Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Hondata FlashPro "E-tuned by <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Nuno<!--colorc--></span><!--/colorc-->"
XO/AAS Race Exhaust Manifold
BlueFlame Catback
Tomason TN1 18x8,5
Måste erkänna att eftersom jag gillar bra ljud i bilen och dessutom tycker det är kul att mecka med har jag idag köpt ett par JBL 6.5" coaxialer som skall in istället för de högtalarna som sitter bak som var bland det sunkigare jag sett.
Dessutom rekommenderades Infinitys 6.5" 6510sc kit att byta mot i fram på civinfos sidor så om det bara inte regnar senare i eftermiddag blir det byte av samtliga högtalare. Jag drar även ut extrakablar från bakhögtalarnas kontakter till ev tillkoppling av högnivå till RCA filter för att kunna koppla in förstärkare och baslåddan som står overksamma från förra bilen.
Det enda jag kommer sakna är en pluskabel från batteriet som jag bävar inför att dra då jag inte gärna vill skruva isär mer än vad jag redan kommer göra, men det blir en senare fråga i så fall.
Dessutom rekommenderades Infinitys 6.5" 6510sc kit att byta mot i fram på civinfos sidor så om det bara inte regnar senare i eftermiddag blir det byte av samtliga högtalare. Jag drar även ut extrakablar från bakhögtalarnas kontakter till ev tillkoppling av högnivå till RCA filter för att kunna koppla in förstärkare och baslåddan som står overksamma från förra bilen.
Det enda jag kommer sakna är en pluskabel från batteriet som jag bävar inför att dra då jag inte gärna vill skruva isär mer än vad jag redan kommer göra, men det blir en senare fråga i så fall.
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Motorjournalen ikväll: Civic Type R vs Mazda 3 MPS, Ford Focus ST, BMW 130i, Seat Leon Cupra, VW Golf GTI Edition 30.
Kan va intressant att se.
Kan va intressant att se.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Trevligt, det får man inte missa! Hur gick det förresten med högtalarna, Nicklas? Något du rekommenderar till oss övriga?
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
får inte missas:)
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
zozo: Kolla hemsidan så ser du...
<a href="http://www.kanal9.nu/index.php?id=7" target="_blank">http://www.kanal9.nu/index.php?id=7</a>
<a href="http://www.kanal9.nu/index.php?id=7" target="_blank">http://www.kanal9.nu/index.php?id=7</a>
Senast redigerad av Krister den 22 maj 2007, 18:37, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Ängående högtalarna så har man bara pillat lite med högtaleri innan var det busenkelt att fixa och det tog ca 3 timmar eftersom jag försökte vara försiktig.
Ljudmässigt så är jag inte helt nöjd. Det är klart bättre men det verkar som att ljudet till bakhögtalarna är dämpade lite och möjligt det ligger någon typ av filter också för det krävs att man drar bak fadern 5 steg för att det skall låta lika mycket fram som bak och då är det betydligt sämre ljud. Jag skall låta högtalarna spela in sig lite innan jag ger slutgiltiga utlåtandet men som det verkar nu så är det renare ljud framförallt MEN det behövs definitivt en baslådda med så jag skall försöka pillra till en plusskabel i helgen om det blir bra väder.
btw så fick Gusman sin Deep Bronze Pearl idag och jag har tagit lite bilder på båda. De kommer upp i morgon.
Ljudmässigt så är jag inte helt nöjd. Det är klart bättre men det verkar som att ljudet till bakhögtalarna är dämpade lite och möjligt det ligger någon typ av filter också för det krävs att man drar bak fadern 5 steg för att det skall låta lika mycket fram som bak och då är det betydligt sämre ljud. Jag skall låta högtalarna spela in sig lite innan jag ger slutgiltiga utlåtandet men som det verkar nu så är det renare ljud framförallt MEN det behövs definitivt en baslådda med så jag skall försöka pillra till en plusskabel i helgen om det blir bra väder.
btw så fick Gusman sin Deep Bronze Pearl idag och jag har tagit lite bilder på båda. De kommer upp i morgon.
Senast redigerad av G4il1 den 22 maj 2007, 20:14, redigerad totalt 1 gånger.
Låter trevligt! 
Angående ljudet så misstänker jag att orginalhögtalarna är betydligt mer lättdrivna än de du slängt in där bak. Så det blir nog bättre efter du bytt dom där fram också! (eller bytte du dom också?)
Angående ljudet så misstänker jag att orginalhögtalarna är betydligt mer lättdrivna än de du slängt in där bak. Så det blir nog bättre efter du bytt dom där fram också! (eller bytte du dom också?)
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Citat från MJ: "Bästa chassiet, bästa viktfördelningen och bästa styrningen"
Dock så verkade inte Peter så van att ratta CTR då han klagade på att man var tvungen varva rejält för att känna lite kraft... det är vi ju alla vana med.
Däremot så blev det Mazda 3 MPS som han valde efter allt...
Dock så verkade inte Peter så van att ratta CTR då han klagade på att man var tvungen varva rejält för att känna lite kraft... det är vi ju alla vana med.
Däremot så blev det Mazda 3 MPS som han valde efter allt...
Senast redigerad av Krister den 22 maj 2007, 21:24, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör: