Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
lagligt att åka bak i crx??
Har garanterat varit uppe förut men orkar inte söka....
är det lagligt att åka bak i en crx v-tec om man har bälte på sig?? står ju 1 passagerare på reg beviset, men hur ligger det till??
Även om det är olagligt så kanske man klarar sig om man träffar på en trevlig polis.....
är det lagligt att åka bak i en crx v-tec om man har bälte på sig?? står ju 1 passagerare på reg beviset, men hur ligger det till??
Även om det är olagligt så kanske man klarar sig om man träffar på en trevlig polis.....
Fredrik Johansson
Kör en VW Golf TDi 110hk Highline -00 och en Opel Corsa 16v TIC -83, har innan det haft bl a tre såna där CRX v-tec..
Kör en VW Golf TDi 110hk Highline -00 och en Opel Corsa 16v TIC -83, har innan det haft bl a tre såna där CRX v-tec..
tror ingen här orkar svara på din fråga... bättre du kör fram o tillbaka utanför polisen
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
-
alexanderj
<!--QuoteBegin-SnowGuy+28 Aug 2004, 18:38:25--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 28 Aug 2004, 18:38:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag vet svaret men orkar inte skriva de....<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
& vafö inte [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
& vafö inte [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Alexander Johansson , Högsby
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-Fredrik_J+28 Aug 2004, 18:47:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredrik_J 4 28 Aug 2004, 18:47:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har garanterat varit uppe förut men orkar inte söka....<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
om man tillochmed skriver de så ska man inte ha svararet....
om man tillochmed skriver de så ska man inte ha svararet....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
Då får väl jag komma in och strula till det ännu mer.. Angående detta ämne så finns det en massa trådar på det gamla forumet. Såvitt jag kommer ihåg så kom vi fram till att det var lagligt (sålänge det finns godkända bälten för alla passagerare så är det lagligt att åka). Däremot så kan försäkringsbolaget ha vissa synpunkter på det hela ifall olyckan skulle vara framme...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
om du nu strular till det ToLo så får väl jag lösa det kanske..
FAQ!!!
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Vi hade en diskussion på forumet innan om man fick ha folk i baksätet
i bilar som år reggade för 1 passagerare.Skrev till vägverket och fråga o fick svar igår.
"Hej Andreas !!!
När bilen genomgick registreringsbesiktning hos bilprovningen
gjordes bedömningen att "baksätet" inte uppfyllde kraven på ett godkänd
vuxensäte. För att bli godkänt som ett sådant måste vissa mått uppfyllas vad
gäller knäutrymme och sätesdyna och ryggstöd. Att det finns godkända
bilbälten innebär inte att det uppfyller kraven som vuxensäte, utan sätet kan vara tänkt för transport av barn."
Kanske lite onödigt inlägg men tänkte att någon kanske ville veta hur
det funkar:).<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
FAQ!!!
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Vi hade en diskussion på forumet innan om man fick ha folk i baksätet
i bilar som år reggade för 1 passagerare.Skrev till vägverket och fråga o fick svar igår.
"Hej Andreas !!!
När bilen genomgick registreringsbesiktning hos bilprovningen
gjordes bedömningen att "baksätet" inte uppfyllde kraven på ett godkänd
vuxensäte. För att bli godkänt som ett sådant måste vissa mått uppfyllas vad
gäller knäutrymme och sätesdyna och ryggstöd. Att det finns godkända
bilbälten innebär inte att det uppfyller kraven som vuxensäte, utan sätet kan vara tänkt för transport av barn."
Kanske lite onödigt inlägg men tänkte att någon kanske ville veta hur
det funkar:).<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Här ska du få ett riktigt svar! Ja var nära på att köpa en crx v-tec innan ja köpte min civic och åkte till polisen och kolla hur det låg till.. Och JO du får ha folk bak men inte folk under 15 för dom ligger på ditt ansvar att dom har bälte, sen så en annan sak, som vilken last som helst så ska den inte flyga runt i bilen om du krockar! Du får allså räkna dina polare som last och inte som passagerare. Så se till att dom sitter fast sen är det bara att tuta å köra=)
Sen om dina polare kan riskera böter vet ja inte men sålänge dom är över 15 och sitter "fast" så är det inte ditt ansvar!
//kristofer
Sen om dina polare kan riskera böter vet ja inte men sålänge dom är över 15 och sitter "fast" så är det inte ditt ansvar!
//kristofer
<span style='color:purple'>[b]//Kristofer Göthe[/b]</span>
<span style='color:blue'>[b]Honda Civic VTI -00[/b]</span>
[b]<span style='color:purple'>Suzuki GSX-R 750 -01</span>[/b]
<span style='color:blue'>[b]Honda Civic VTI -00[/b]</span>
[b]<span style='color:purple'>Suzuki GSX-R 750 -01</span>[/b]
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
Min är reggad för 4st personer och ja jag får skjutsa 3passagerare lagligt
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Det är ju olika på alla. Min bil är godkänd för 3 passagerare och den är importerad från tyskland, men så som jag fattar det så är importerade bilar lagliga att ha 3 passagerare och svensk sålda bara en.
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-xplojt+29 Aug 2004, 15:00:58--><div class='quotetop'>QUOTE(xplojt 4 29 Aug 2004, 15:00:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är ju olika på alla. Min bil är godkänd för 3 passagerare och den är importerad från tyskland, men så som jag fattar det så är importerade bilar lagliga att ha 3 passagerare och svensk sålda bara en.
xp<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag har också en import ifrån tyskland och jag får bara ha en passagerare....
xp<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag har också en import ifrån tyskland och jag får bara ha en passagerare....
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
de beror helt på vad den som bes in bilen i sve säger om de..
där är ju bälten så om dom vill så regar dom väll in 3 pas men om
dom vet reglena så sätter dom 1 pas..
baksätet är förlitet för att man ska få lov att ha passagerare där..
M Linus
där är ju bälten så om dom vill så regar dom väll in 3 pas men om
dom vet reglena så sätter dom 1 pas..
baksätet är förlitet för att man ska få lov att ha passagerare där..
M Linus
Senast redigerad av LinusE den 29 augusti 2004, 16:28, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
SnowGuy:du orkade väl inte svara???????
Lillen lilla(fredrik_j): jag tror inte det är någon fara men kanske inte så bra om du smäller. i mitt gammla papper på den gammla vtecen stog det att jag fick ha 3 passagerare.
Lillen lilla(fredrik_j): jag tror inte det är någon fara men kanske inte så bra om du smäller. i mitt gammla papper på den gammla vtecen stog det att jag fick ha 3 passagerare.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
www.artist.nu
- Kontakt:
Om man har den reggad för 4 personer och man skjutsar en uppsvälld passagerare i framsätet (170 kg) + två smällfeta personer(180kg+185kg) i baksätet skulle enbart passagerarvikten för mina stackars uppsvällda kompisar bli 535 kg.
Skulle inte bli en roligt tid på 402 meter..........inga låga 14 där inte [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/mad.gif[/img]
Skulle inte bli en roligt tid på 402 meter..........inga låga 14 där inte [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/mad.gif[/img]
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby
-
www.artist.nu
- Kontakt:
Om man som förare dessutom väger 115 kg plus att man ska hämta upp gamla gammelfarmor varje dag från jobbet, då blir det inga rekord på Mantorp.
Speciellt inte om rara gamla gammelmormor väger stadiga 120 kg.
Men det ska gå att trycka in henne i baksätet mitt emellan de andra två blåvalarna. Totalvikt för förare + medpassagerare blir då 770 kg.
Bilens vikt 1090 kg + 770kg blir 1860 kg i totalvikt för crxén.................nä, jälar vad jag svamlar. Ska nog lägga mig innan jag börjar spåra ur [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Speciellt inte om rara gamla gammelmormor väger stadiga 120 kg.
Men det ska gå att trycka in henne i baksätet mitt emellan de andra två blåvalarna. Totalvikt för förare + medpassagerare blir då 770 kg.
Bilens vikt 1090 kg + 770kg blir 1860 kg i totalvikt för crxén.................nä, jälar vad jag svamlar. Ska nog lägga mig innan jag börjar spåra ur [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Senast redigerad av www.artist.nu den 7 september 2004, 04:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby
Svart Del Sol VTI -92
Växjö, Araby