Vilken Gen på civic?
-
Honda_for_life
Tjena
Har skrivit här förut om förstabil men det är ju så svårt att hitta den jag vill ha till ett bra pris har jag märkt. Vill helst ha en Gen. 5 men de brukar ju kosta runt 25-30 papp. Har inte så mycket är jag rädd. Har börjat överväga till en Gen. 4 nu. Eftersom livet är hårt utan pengar så vill jag ha en bil som dricker väldigt lite, men samtidigt är väldigt skoj att köra + att ägarekonomin ska vara låg. Hur är prestandan egentligen på en Gen. 4:a?
Är det mycket som skiljer mellan tex. en 90:a och en 92:a?
Har skrivit här förut om förstabil men det är ju så svårt att hitta den jag vill ha till ett bra pris har jag märkt. Vill helst ha en Gen. 5 men de brukar ju kosta runt 25-30 papp. Har inte så mycket är jag rädd. Har börjat överväga till en Gen. 4 nu. Eftersom livet är hårt utan pengar så vill jag ha en bil som dricker väldigt lite, men samtidigt är väldigt skoj att köra + att ägarekonomin ska vara låg. Hur är prestandan egentligen på en Gen. 4:a?
Är det mycket som skiljer mellan tex. en 90:a och en 92:a?
//Tobias Karlsson
"Det är inte farten som dödar, Det är sättet att stanna på" ;D
Kan bli billigare med en gen.5(EG) om du har tur, de är ju nyare och det går att hitta fina exemplar fortfarande...
Värre är det med gen.4(EK?)...
Mitt tips numero uno: köp en med 1,6-liters motor, glöm 1,3 och 1,5 om du vill åka snabbt...
Värre är det med gen.4(EK?)...
Mitt tips numero uno: köp en med 1,6-liters motor, glöm 1,3 och 1,5 om du vill åka snabbt...
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Gen 4 är ju ED karossen(88-91, EK är 96-99. Försök hiita en civic VT 150hk (gen4), men det kan bli svårt att hitta en fin med din budget.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
Gen4 (civic 88-91)
är i mitt tycke en kanon bil. lite tråkigare i utsendet än eg men
i rolighetsfaktorn lika kul som en eg men för mindre pengar.
säger som ovan skrivit, inget annat än 1.6 om du ska
ha de till mer än bara A till B bil. skulle du sen trötna
kan man med rätt små mod slänga i en crx motor o få ~20hk till.
hoppas du hittar rätt bil (Y)
/ Linus
är i mitt tycke en kanon bil. lite tråkigare i utsendet än eg men
i rolighetsfaktorn lika kul som en eg men för mindre pengar.
säger som ovan skrivit, inget annat än 1.6 om du ska
ha de till mer än bara A till B bil. skulle du sen trötna
kan man med rätt små mod slänga i en crx motor o få ~20hk till.
hoppas du hittar rätt bil (Y)
/ Linus
Senast redigerad av LinusE den 26 november 2005, 13:28, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
Honda_for_life
Ok, det blir väll antagligen en Gen. 5:a då. Snackade med V-master som nyligen har blivit medlem här på forumet (nyligen Honda frälst, hehe) och han håller med på en Gen 5:a. Ska fixa ihop lite mer pengar och försöka hitta en fin till bra pris. Tack för alla svaren.
//Tobias Karlsson
<!--QuoteBegin-Honda_for_life+26 Nov 2005, 15:03:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Honda_for_life 4 26 Nov 2005, 15:03:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ok, det blir väll antagligen en Gen. 5:a då. Snackade med V-master som nyligen har blivit medlem här på forumet (nyligen Honda frälst, hehe) och han håller med på en Gen 5:a. Ska fixa ihop lite mer pengar och försöka hitta en fin till bra pris. Tack för alla svaren.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215022"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Körde en Civic ESI -92 som gått över 20.ooo mil... den kostade precis över 20.ooo kr att införskaffa. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Fungerade problemfritt under de 600-650 milen som blev av under mitt ägo.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215022"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Körde en Civic ESI -92 som gått över 20.ooo mil... den kostade precis över 20.ooo kr att införskaffa. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Fungerade problemfritt under de 600-650 milen som blev av under mitt ägo.
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>