Företag vi varnar för!

ENBART för motorrelaterade topics
Etingelholm
Inlägg: 784
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona
Has thanked: 4 times
Been thanked: 13 times

I mitt förra inlägg la jag kritik mot bluepower. Men trots detta gjorde jag en ny beställning hos dom för några veckor sedan, ville helt enkelt ge det ett försök igen då priset skiljde sig ganska mycket.

Mejlade bluepower och frågade om produkten, och ja den fanns i lager för omgående leverans. Bra tänkte jag!


Efter en vecka va det inget skickat. Så jag skrev igen och fick som svar "dina varor kommer gå för leverans idag"

Det svaret fick jag 2ggr till efter deras första svar. Nästan 4 veckor tog det för att skicka nått som dom hade "på lager för omgående leverans"

Varorna va hela och bra inpackade, synd på skitsnacket bara då jag hade exakt samma dilemma senast jag beställde där med exakt samma svar tillmötes. Denna gången tog det iaf inte flera månader att få prylarna.
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
NIzmO
Inlägg: 121
Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
Bil: Honda Civic Type-R FK2
Namn: Daniel Ollikkala
Ort: Söderköping
Been thanked: 1 time

pasen skrev:Var är hålen?
Dom sitter i nedre delen av luftkuddens skarv nära mitten vid SRS texten, 2st märken som ser ut att kunna blivit av t.ex radiomejsel med några cm mellan varandra.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2

Time Attack
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Trist att de var synliga :(
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

Lägg upp en bild är du snäll. Sjukt nyfiken.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
moggesthlm
Inlägg: 875
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:08
Ort: Sollentuna, Stockholm
Been thanked: 6 times

Daugaard skrev:Lägg upp en bild är du snäll. Sjukt nyfiken.
+1
//Morgan Blom, Stockholm


Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
NIzmO
Inlägg: 121
Blev medlem: 10 augusti 2004, 04:28
Bil: Honda Civic Type-R FK2
Namn: Daniel Ollikkala
Ort: Söderköping
Been thanked: 1 time

moggesthlm skrev:
Daugaard skrev:Lägg upp en bild är du snäll. Sjukt nyfiken.
+1
Glömt bort detta men ska fixa fram en bild under helgen.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2

Time Attack
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Öbab, örebro.
Skulle köpt en cr-v 2013 av dom igår. Dom lovade att det endast var ett litet märke fram och ett litet bak.
Samt att vi kunde få med vinterhjul.

Vi bestämde att om bilen är i det skick dim utgett så köper vi den.

- de små märkena fanns så klart, de var rätt stora
- det fanns även en reva längs hela sidan på bilen så både lack och plast runt hjulen var skadad.
- vinterhjulen var rostiga plåtfälgar som de lackat med hammarlack i sista stund. Det luktade fortfarande nymålat... inte ens slipat innan.
Även däcken sjöng på sista versen nedslitna till markeringen.
- servad på ad bilverkstad med mahle filter...
- saknade stänkskydd under motorn, visst ska det finnas?

Det blev ingen affär...
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Bra att ni backade. Skydd under motorn ska finnas.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Sissipaska
Inlägg: 7
Blev medlem: 23 december 2017, 22:18
Bil: Civic Type R 2010
Namn: Henri Puustinen
Ort: Stockholm

Rindstål Bil AB, Sigtuna.

Ringer 4 timmar innan och meddelar intresse på en Lexus GS de har hemma. En bil som jag vet har legat ute ett bra tag till salu och som bedömt farsan hade köpt på studs.

Kollar att bilen finns kvar runt kl 10 över telefon, kollar att det går bra att ta den på en provtur samt meddelar att jag har långt att åka (söder om Stockholm) och kommer vara där mellan 13-14.

Anländer runt 14.00. Inte en kund på platsen. Ser ingen Lexus utanför. Går in i hallen. Ser ingen Lexus i hallen heller. Inte förrän jag kollar absolut längst in, bakom ett 20-tal bilar i den överfyllda hallen, ser jag en Lexus GS stå på dubbdäck - i juni.

Jag sa att "det blir lite svårt att ta bilen på en provtur då den står på dubbdäck" (för att inte nämna armadan av bilar framför) vilket säljaren svarade något i stil med att "sommardäcken står nog någonstans bla bla bla".

Skrev en relativt snäll recension om de senare och fick ett "sorry, not sorry" i svar - något som de verkar vara experter på om man läser igenom recensionerna närmare.

Kan meddela att bilen ligger kvar till salu ännu. Bara den inte står på sommarsulorna när kund kommer i december...
Civic Type R FN2 Championship White -10
jazzen
Inlägg: 31
Blev medlem: 29 mars 2013, 14:40
Bil: Civic Mk8 2010 Hatchback
Namn: Tord Jakobsson
Ort: Stenungsund
Been thanked: 2 times

WERKSTA i Kungälv.
(Ja, de heter så) de borde heta SÄMSTA före ordet WERKSTA :D

Lämna aldrig in din bil där!!

VÄGRA om ditt bolag vill det!!


De kallar sig Sveriges bästa o modernaste bilskade verkstad.... Jag tror jag smäller av :D :D
En skadeverkstad som även lackar.... Trodde jag...
Jo, det är sant, men de kan ju inte sitt jobb.

Blev påkörd bak den 30/6... Fick tid den 4/8... Pga semester tider.
Ringde några dagar innan o säger att vi får skjuta på det till den 10/8,

Lämna in bilen och så skyller dem på än det ena o än det andra, när drygt 14 dagar gått,
Så säger de att det kommer dröja ytterligare pga. Hondas reservdelslager går ej att nå pga datahaveri o det skulle dröja..minst 4 dagar innan det fungerar igen, sa de. Plus vänte tid pga frakt o Corona..så delar skulle kommit 25/8 tror jag det var. (Minns ej exakta datum, så jag höfta lite, orkar inte kolla det exakt på dagen)

Det blev sedan strul hos Honda och sedan var det fel frakt bolag som fördröjde det hela, det var postnord, dhl, och schenkers fel att mina delar inte kommit...sen sa de att delar från skrotfirman blev fördröjda...
Ledsna totalt runt den 1/9... O krävde bilen tbx om de inte skynda på.

Runt den 10/9 fick jag bilen, då var bakluckan skev från skroten, och reflexrampen sprucken, ena hörnet var en stor bit av... O Werksta lackade den otroligt skeva bakluckan(!) Seriöst? NÄ!!

O biljäkeln var fanken i sämre skick än när jag lämna in den (!) apelsinlack på det...o inga nya delar alls...nä, de har ej kommit så vi får ta in den igen...vid ett senare tillfälle.

Hade hyrbil med 30% kostnad för mig o en km kostnad på det. 3000:- skulle det gått på.
Krävde att jag betalar för max fem dagar o inget mer, (för 30 dagars hyrbil) o då får jag senare kräva att få fakturan så jag blev av med den...då var den saltad...o nya ordväxlingar...

Sluta med att jag sa, femhundra, inte ett öre mer, då andra firmor sagt att jobbet på min bil skulle ta max (!) 5 dagar... De blev sura o när jag nu fick tbx bilen för andra gången, så var det apelsinlack på inre sidorna, läckte in mellan bakrutan o plasten, o andra ställen,samt så är det stora glipor mellan plast detaljerna och baklycktorna o reflexrampen är det fem mm skillnad , plasten på insidan av luckan sitter löst precis överallt!!

Det är än mer fel men orkar inte i nuläget tillägga mera.
o det ser ut som en praktikant fixat det mesta!

Dessutom så står vi o pratar utanför medans min bil står igång o pyttsar ut massor av vatten ur avgassystemet o bilen stannar en gång samt båda fläktarna i motor utrymmet går på i tid o otid medans vi pratar...tänkte inte på det då...men min mekaniker ( på hemmaplan) skulle kolla upp vart felet satt o pluggade in obd:n men fick ingen kontakt utav huvud taget med ecu:n... Så de jökarna har sabbat databoxen (ecu) med...(vi nollställde något enkelt fel dagen innan jag lämnade in bilen för andra gången, o nu funkar ecu:n inte o läsa av)

Har även haft väldiga problem med försäkringsbolaget, men idag så verkade de bry sig när jag ringde...nämner de vid namn om de strular mer... Har huvud förfallodag den 1/11 så jag funderar på att byta bolag mitt under pågående utredning...undrar hur det funkar om jag byter nu?... Historien är mycket längre, orkar inte skriva mer nu :-)

Fortsättning följer, jag lovar. Oavsett hur det hela slutar!

28/10
Civic 2010 (FK2) Prata med dem idag o de ville ej kännas vid ecu problemet.
Senast redigerad av jazzen den 28 oktober 2020, 20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lärfors
Administrator
Inlägg: 2147
Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
Namn: Andreas Lärfors
Ort: Göteborg
Has thanked: 396 times
Been thanked: 259 times

Jisses, låter riktigt illa. Hoppas det löser sig för dig. Vad är det för bil? Lägg upp lite bilder!
Andreas Lärfors : IT ansvarig
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Riktigt tråkig läsning.
Innan ni byter ECU så åk till en Honda aukt verkstad så felsökning görs. Det finns andra sätt att ta reda på vad som är fel än genom obd. Det låter som kortis mot jord av CAN vilket gör att ingen kommunikation kan ske mellan obd och ECU.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Har batteriet dött under tiden den stått hos dem och de boostat igång den? ECUer brukar inte gilla sånt... Sjukt tråkigt.

Men att det kommer kondensvatten ur avgasröret med kall bil är väl inget ovanligt. Inte heller att fläktarna går ofta då ACn jobbar.
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

Varnar för detta företag.
Känt folk har inte fått sina varor.

https://instagram.com/automobile_spare_ ... =copy_link
Screenshot_20211030_215103_com.instagram.android.jpg
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
Lärfors
Administrator
Inlägg: 2147
Blev medlem: 14 juli 2015, 21:03
Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
Namn: Andreas Lärfors
Ort: Göteborg
Has thanked: 396 times
Been thanked: 259 times

När ett ”företag” egentligen är ett Instagram konto… 😅

När ni köper saker online, se till att använda betalningsmetoder med försäkring, ex kreditkort (istället för bankkort) eller PayPal (inte skicka pengar ”as a Gift”). Mycket skönt att ha det i efterhand när man inte får sina varor eller annat allmänt strul.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Lärfors skrev: 1 november 2021, 14:18 När ett ”företag” egentligen är ett Instagram konto… 😅

När ni köper saker online, se till att använda betalningsmetoder med försäkring, ex kreditkort (istället för bankkort) eller PayPal (inte skicka pengar ”as a Gift”). Mycket skönt att ha det i efterhand när man inte får sina varor eller annat allmänt strul.
Exakt. så gjorde jag när jag köpte min JDM -97 front förra året. paypal och inte som gåva. på så sätt känns det mer tryggt.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Turbotech!

Jag vill passa på att varna andra så de inte begår samma misstag jag gjorde när jag anlitade dom för att modifiera min orginal turbo till min Civic Type R från 2018.
De har färdiga paket för att uppgradera orginal turbo i två olika steg och jag valde steg 1 som kostar 7400kr medans en kompis till mig valde steg 2 som kostade runt 15000kr.
Min kompis gjorde detta före mig och hans turbo funkade fint i några veckor men sedan rasade den. Turbon fick skickas tillbaka till Turbotech för undersökning och deras svar var att turbon fick för lite olja genom hålskruven som normalt sitter på och att det behövdes ett större hål i skruven vilket de skulle ta fram och att han kunde få turbon reparerad mot en kostnad på över 6000kr!
Detta var samtidigt som min turbo skulle uppgraderas så jag köpte samma hålskruv utav Turbotech.
Min turbo monterades på i Juli för att sedan mappas med bilen på bänken. Den klarade av 3 repor på bänken efter att den sedan skar.
Bilen skulle ner till Spanien dagen efter och Turbotech hade semester stängt så jag fick raskt beställa en ny PRL600 turbo från USA då det inte fanns något annat i närheten, detta kostade mig över 26000kr.
Den nya turbon funkade klockrent och gör än idag.

Idag fick jag svar från turbotech att dom konstaterar att min turbo har fått för lite olja alltså liknande svar som min kompis fick detta trotts att vi fått den nya hålskruven som de tagit fram och jag fått betala extra för!
Dom väljer att inte ersätta mig på något sätt och att jag kan få min turbo reparerad på "goodwill" mot en kostnad på runt 5000kr.
Jag har försökt prata med Magnus på turbotech och förklarat att 2 turbos från likadana bilar rasat efter varandra på kort tid.
Min kompis köpte en begagnad orginal turbo och har sedan dess fungerat fint! Han vill inte återmontera den reparerade turbon då han inte litar på den längre trotts att han fått betala för att få den reparerad!

Turbotech vill alltså inte reparera turbon kostnadsfritt eller ersätta mig på något sätt! Jag är som ni misstänker fruktansvärt besviken och hoppas att ingen annan drabbas utav detta!
Det har kostat mig mellan 35000kr - 40000kr och visst jag har en värre turbo men jag var inte ute efter att ha så stor turbo som jag har idag och att få tag i en orginal turbo är ännu dyrare så jag hade inget val.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3736
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 110 times
Been thanked: 278 times

Tack för varningen!
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 128 times
Been thanked: 81 times

Lider med dig, men bra att du outar det 👍
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Skriv svar