OJOJ

ENBART för motorrelaterade topics
BuuMi
Namn: David Boman

Ikväll sålde jag en av mina stolar till Tantgron här på forumet (tror jag han heter iaf)
Och då kom han med CTRen och vi for iväg på en åktur och pratade lite och sen fick jag erbjudandet att testköra :wohow:

OH GUDARS SKYMNING SÄGER JAG! :D
Här har man aldrig kört en VTEC förrut :oops: och det första man får prova i VTEC historian är en preppad CTR med annat insug,extractor,avgas och hela köret!

Ja, vilken känsla alltså! Sådär bra trodde jag inte att de gick! :D
Vilken känsla..

Nu fattar jag varför alla älskar sina CTR mer än själv livet.

Jag blev helt såld.. Var i chocktillstånd ännu när jag gick ut ur bilen :wacko:

Helt otroligt fina bilar alltså, ojoj!

Måste bara skriva av min glädje lite.
Till de som inte har kört en: får ni chansen så säg fan inte nej! :prop:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
dvs

Hahaha låter underbart :D har dock inte kört CTR (än) men får en liknande känsla varje gång ja sätter mig i min VTi, de finns inget bättre än å höra vrålet och känna den där lilla puschen när man kommer in i "VTEC mode" hehe
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
BuuMi

aah =)

åkte 1 timme senare polarens M3a med ca 320hk och den kändes faktiskt lite tråkig efter att ha suttit i ctren :D

ja, det var en sjukt nice att få köra en ctr första gången man ska få testa en vtec!
undrar hur känslan är att sätta sig i fekke's ctr-t :worthy:
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Jontis
Namn: JonasSundgren

Jag minns med värme chocktillståndet jag hamnade i veckan efter första provkörningen.
Gick om kring med ett fånigt leende hela tiden...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
BuuMi

hehe, jo :D

känner igen det där!
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
superyll

Haha visst är dte sjuk..
Minns när min kompis pratade om en CTR och jag fick se den tycket först inte att det var något specilet...
tycket nästen att den var ful till jag fick gå närmare... men inte nog.. vi fick provkörra och han kan köra en CTR..
håller med jontis..

i dagar gick jag med ett sånt leande som ett littet barn, snakade till och med bilar med min mamma.. och hon fattar noll...

och nu äger jag en.. kännsla sitter där forfarande......
alla älskar sina bilar det är ju självklart...
men efter ett tag tappar men intresset för den.. men alla som har ägt en CTR säger att dem skulle kunna köpa en sån igen....

mvh yll
Yll Ramadani
Mako

Kan bara hålla med Jontis, beställde en så fort jag hade provkört den! Är nu inne på min andra då jag inte kunde vara utan mer än ett år efter lite "vänstrande" med Ådi och Bämwä.
Gamla Mako-CTR
BuuMi

Mako skrev:Kan bara hålla med Jontis, beställde en så fort jag hade provkört den! Är nu inne på min andra då jag inte kunde vara utan mer än ett år efter lite "vänstrande" med Ådi och Bämwä.
härligt att höra! :)

jag kan tänka mig hur du kände dig utan en :D
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Holman85
Bil: Nissan Qashqai
Namn: Andreas Holmgren

jag är inne på min andra CTR nu!
Stockholm - Lidingö

Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Kontakt:

Damn Buumi, det skulle ja vara vår lilla hemlis... ;)
Dock har du en annan känsla i vtec-övergången i en orginal-ctr mot min, den är mer merkant orginal. Dock finns det andra tjusningar med en K-pro kittad. ;)

CTRen är buskul, känner igen mig i allt ni skriver! Det tog mindre än 14 dagar för mig att inhandla en likadan efter första provturen i en ctr, och då måste man från ön för att handla en begg. Hade 2-3 nära-döden-upplevelser dagligen. Flinade så mycket i bilen när man körde att man fick ont i ansiktet. Kunde inte gå och lägga sig de två första veckorna efter att den stod på gården innan man fått fara ut och köra av sig en halvtimme.

Men som sagt Buumi, se till att få en testtur i Evil-Elins ITR DC2... :D
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Karl Tyrén

Jontis skrev:Jag minns med värme chocktillståndet jag hamnade i veckan efter första provkörningen.
Gick om kring med ett fånigt leende hela tiden...
Lustigt att vi nyss pratade om den gången jag fick testa din CTR, jag trodde inte att det var sant!

Var en tyskbils-älskare och skulle minsann åka ut till Haninge (slingerbulten?) och visa vart skåpet skulle stå med en småvässad Ådi S2.. Tji fick jag! :biglaugh2:
Ådiskrället var knappt snabbare på motorvägen och på en kurvig väg ska vi inte ens tala om.

CTR är det mest prisvärda som lämnat en fabrik, period!
Karl Tyrén
fekke

man känner inte av min vtec på samma sätt längre så jag har turbo kick innan som är lite kraftigare än vtec kicken =) fast man känner dock när vtec går in oxå samt man hör det där extra vrålet trots allt annat oväsen. vtec är grejor

BuuMi skrev:aah =)

åkte 1 timme senare polarens M3a med ca 320hk och den kändes faktiskt lite tråkig efter att ha suttit i ctren :D

ja, det var en sjukt nice att få köra en ctr första gången man ska få testa en vtec!
undrar hur känslan är att sätta sig i fekke's ctr-t :worthy:
Jontis
Namn: JonasSundgren

Karl Tyrén skrev:Lustigt att vi nyss pratade om den gången jag fick testa din CTR, jag trodde inte att det var sant!

Var en tyskbils-älskare och skulle minsann åka ut till Haninge (slingerbulten?) och visa vart skåpet skulle stå med en småvässad Ådi S2.. Tji fick jag! :biglaugh2:
Ådiskrället var knappt snabbare på motorvägen och på en kurvig väg ska vi inte ens tala om.
Visst var det bulten vi körde.
Det var en bra dag. :)
Senast redigerad av Jontis den 12 oktober 2007, 08:24, redigerad totalt 1 gånger.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Flygare
Kontakt:

Vtec är överskattat ! ;)
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
fekke

ja turbo är roligare :P
Flygare skrev:Vtec är överskattat ! ;)
BuuMi

vtec vad är det ? kan man äta det ?

nä men, håller med flygare :D

nä, men man får skylla sig själv när man gått direkt på turbo och skippat vtec =)
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
fekke

men de bästa är ju att ha både vtec o turbo :D
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Kan bara hålla med om att när man väl kört en V tec bil (har bara kört CTR) så blir man lite smått beroende. :D Hade en CTR för något år sen å nu jobar jag som en gnu på all min lediga tid för å få råd å kasha en kontant då man pluggar och inte vill leva på CSNs APDÅLIGA lånevilkor...

Nån som har en CTR tillsalu för runt 110k? Röd helst men svart går an. :rolleyes:
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nedin
Bil: s2000
Namn: Daniel Nedin

jag har haft en Eg6 VTI och nu har jag en CTR så har jag svårt att leva ett liv utan VTEC. :wub:
efter montering av cai och invidia gt300 är upplevelsen total :prop:

angående att hitta en ctr för runt 110k så tror jag inte det är några problem... försökte sälja min i våras(100K) men ingen ville ha den, så det är köparens marknad nu när det finns så många till salu. jag tycker själv att det är en väldigt rolig bil för pengarna!
Daniel Nedin #1636
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

I know!

Har ju haft en och vill skaffa en igen. Finns nog itne så mycket bättre betyg å ge en bil än att man vill ha en igen. :)
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Getrag

Hej Guys,

Ni skall veta en sak till det är att Honda har fantastisk service, har aldrig blivit så bra och proffessionellt bemöt tidigare som när jag ägde min ctr-04:a.

Och ja den mest prisvärda bilen som lämnat fabrik jag håller med..

Kör nu en Mazda 3 MPS-07:a som jag köpte helt ny..

Katastrof service små strul hela tiden törstig etc, misstolka inte extremt härlig bil som e bra i kurvorna gjorde en tiondel ifrån CTR i superstage dvs den riktiga CTR inte den nya den e direkt slö vae och provkörde den innan jag valde MPS:en.

Dock e den nya mkt snygg både på utsidan och insidan men den e totalt själlös enligt mig.

MPS e snabbare rakt fram än det mesta på minus 300 hk sidan orginal, men mazda malmö i varje fall har varit extremt ohjälpsamma långsamma och tarvliga i sitt kund hanterande och varumärkes skydd , men å andra sidan vad tänkte jag FORD koncern, my dear lord.

Håller nu på att sälja min fullt åtgärdade mps helt underbar nu inget snack men jag vill inte se en Mazda verkstad igen.. skall nog leta rätt på en fin 05:a CTR och bara njuta av bilägandet så som det var tänkt från början.

MVH Getrag (förhoppningsvis Honda chaufför igen.) :whistling:
Bobby Sibic Andersson
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

Getrag: MPS en är kul i en timme att köra rakt fram med. Det är riktigt skön turboknuff i i den men jag tycker den uppträder lite nervöst i kurvor. Den är ju inte lika tajt och satt i chassit som en ctr.
Sen så ser den ju sjukt gubbig och osportig ut. Det ända är väl det sköna dova brummet från avgasröret på tomgång som låter lite sportigt ;)
[b]Medlem #1535[/b]
Skriv svar