Prutmån på Civic 1.8 Sport (NY) ???
Hej.
Jag planerar att inhandla en ny Civic 1.8 Sport (min första Honda). Vad brukar det finnas för prutmån hos hondahandlarna? Vad är rimligt att betala för en som har 184,900 kr på prislappen i utställningshallen enligt er? Ska tilläggas att jag vill ha vinterdäck med på köpet.
Tack på förhand.
Jag planerar att inhandla en ny Civic 1.8 Sport (min första Honda). Vad brukar det finnas för prutmån hos hondahandlarna? Vad är rimligt att betala för en som har 184,900 kr på prislappen i utställningshallen enligt er? Ska tilläggas att jag vill ha vinterdäck med på köpet.
Tack på förhand.
Mattias Lindqvist
varför inte lägga till ett par slantar och få en ctr ?
Eller om du inte är intresserad av den så kan du säkert pruta lite eller kanske förhandla till dig lite vinterdäck eller annan utrustning.
Kolla först runt på olika handlare på nätet så du har en bredare prisbild av vad som kan erbjudas. Sen brukar det oftast vara billigare med bilarna dem har hemma istället för att beställa en. Dock så får du kanske inte välja exakt vad du vill ha.
Kan du pruta 10% så kan det vara en bra affär
Eller om du inte är intresserad av den så kan du säkert pruta lite eller kanske förhandla till dig lite vinterdäck eller annan utrustning.
Kolla först runt på olika handlare på nätet så du har en bredare prisbild av vad som kan erbjudas. Sen brukar det oftast vara billigare med bilarna dem har hemma istället för att beställa en. Dock så får du kanske inte välja exakt vad du vill ha.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Jag är inte intresserad ev en ctr. Alla nya 1.8 Sport ligger på mellan 179,900-184,900 i hela landet. Jag har spanat in en som står i en bilhall (184,900 kr). Jag skulle vilja ha ner den till 175,000 inkl vinterdädäck. Är det rimligt att tro att det ska kunna gå?Dennies skrev:varför inte lägga till ett par slantar och få en ctr ?
Mattias Lindqvist
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Stämmer helt som du sägerCharly skrev:Är inte cash i handen en myt? Med tanke på att om man tar med avbetalning så får handlaren en "bonus" av banken som du tar lånet av.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Men min bank vet ju bara att jag ska köpa en bil eftersom jag lånar privat. Det enda de vet är ju att de batalar ut en summa på mitt bankkonto när jag säger till. Vart pengarna tar vägen sedan har de ju ingen aning om...Charly skrev:Är inte cash i handen en myt? Med tanke på att om man tar med avbetalning så får handlaren en "bonus" av banken som du tar lånet av.
Mattias Lindqvist
Det har inte med din bank att göra utan snarare banken bilföretaget använder att fixa finansieringen med.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
de va ju inte riktigt de dom menade...
men ju mer grejjer man köper till desto mer rabatt brukar man säga...
men ju mer grejjer man köper till desto mer rabatt brukar man säga...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- Regge
Säljarna får proviton på allt, speciellt om du låter dom sköta finansieringen 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Jag fick 8-9% på en Executive med lite tillbehör på.
Beror lite på om du har inbyte, lägger på några tillbehör etc, men sikta på 10%.
Beror lite på om du har inbyte, lägger på några tillbehör etc, men sikta på 10%.
// Fredrik Hesse
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jag fick totalt 22% på en BMW offert...undrar om han bara ville slå försäljningsrekord?
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
pistonhead
Jag har aldrig haft sådan tur
De flesta verkar stanna på 7-8%
------------------------
Mikael Kanterman
CTR-03
Mikael Kanterman
CTR-03
- Regge
Beror på vilket läge säljaren är i.. han kanske hade 2 timmar på sig sista dagen på månaden för att sälja "den sista bilen" som behövdes för att höja hans provitions bonus.PatrikGBG skrev:jag fick totalt 22% på en BMW offert...undrar om han bara ville slå försäljningsrekord?
Ligger du i ett sådant guldläge, så kan säljarna ibland nästan skänka bort bilarna
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Jo, det här kommer säkert bli kanon. Byter från en BMW 525 -94 så det ska kännas skönt att ratta något nytt. Kommer nog sakna 6:an lite samt att jag går ner i prestanda men å andra sidan får jag en modernare, snyggare bil med lägre bränsleförbrukning.
Som sagt, det känns skitbra.
Som sagt, det känns skitbra.
Mattias Lindqvist
Inte för att starta ytterligare pajkastning, men en BMW 525 är väl knappast nån prestandaraket?
Går du verkligen ner så mycket i prestanda?
0-100 på runt 9 sek eller vad kan den göra?
Antonio Pozzi
Generellt sett ska det inte vara så stor skillnad men jag har ett exemplar som verkar gå ovanligt bra. Så det känns ganska tydligt på toppen samt i mellanregistret.Antonio skrev:Inte för att starta ytterligare pajkastning, men en BMW 525 är väl knappast nån prestandaraket?
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
Mattias Lindqvist
När jag ser varvräknaren förstår jag att du ville ha en Honda 
Antonio Pozzi