Nån som kan tänka sej låna ut sin turbon till mej?

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

16 oktober 2009, 19:16

Av modellen stor GT4088,GT4094R,GT4202,BW372,S370, Holset HX 55,60 mm
Jag skall inte köra med den utan ha den som mall bara,nytt grenrör håller jag på att bygga,och behöver en turbo så jag vet att den får plats då den är ganska mkt strörre än T67an.

Nån som vill Låna ut/Hyra ut till mej,eller känner nån som har en trasig hör av er.Helst ska det vara race turbo med T4 fläns,men det går bra med en lastbils agg också.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Welen
Proffs
Proffs
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen

17 oktober 2009, 12:36

Garanterat pirre och dom med kolfiber c70in har ett gäng rasade holset agg vi kan låna.. Men med den brist på plats du har så finns det inga marginaler att testa dit en för stor eller för liten turbo så jag skulle se till att få tag på den snurran du tänkt köra och bygga efter den i så fall..
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master

17 oktober 2009, 16:57

Ja det får nog blir så.Hoppas jag har nåt att göra när jag kommer tillbaka till swe om en månad. ;) Men det skulle vara bra att få låna en stor turbo så jag vet på ett ungefär hur mkt utrymme jag ha att tillgå.
Just det,ett BW372 standard cover går loss på ca 1699dollar..Så den glömmer vi så länge

Dem hade en utfösäljning när jag såg att dem kostade 1000dollar.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

18 oktober 2009, 19:39

Xchai skrev:Hoppas jag har nåt att göra när jag kommer tillbaka till swe om en månad.
d du kan göra e att bygga ihop din motor så fort du kan så när säsongen drar igång kan du börja köra/träna lite så du hinner sätta en grym tid innan säsongen tar slut ;)

din nuvarande turbo gav dej 214 kmph bara sådär. med en större motor och bättre motorstyrning kommer den säkert ge en 220 i sluthastighet. d e god för 10 blankt vid perfekta förhållanden. men så snabbt kan du självklart aldrig köra :P dels för att vi bor i sverige och dels för att d e mycket effekt som ska ner i backen. men en mitten tia e fullt möjlig. mycket snabbare än en mitten till hög tia kan man inte köra om bilen ska fortsätta se ut som en bil ;) se bara på avr, woken och uhr ;)

så ta mitt råd och bygg färdigt bilen så fort du kan så du kan börja köra lite istället. lägg pengarna på att åka runt o köra på olika banor istället. billigare o köra en snabb tid på d viset och klart roligare än o spendera pengar som fan på delar och ha bilen i garaget år efter år för att sen vakna upp o inse att man har blivit omkörd av massa andra som börjat mycket senare och lagt ner hälften så mycket pengar och tid som en själv. talar av egen erfarenhet :prop: men d e väl som man säger att man lär sej av sina egna misstag, inte andras.
man blir inte snabbare bara för att man har mer effekt. speciellt inte på den effektnivån du ligger! man får iofs högre sluthastigheter och vem vet, d e kanske d du satsar på :)
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master

18 oktober 2009, 21:39

Du har nog säkert 90% rätt där,kanske man ska lugna ner sej lite,och bygga färdigt,själva motor bygget är jag inte så haj på,det får Welen skruva ihop.resten fixar jag.

idag vet jag att jag behöver inte vara oroligt för att inte ha nåt att göra efter semestern,jag fick inte ens igång bilen med dta idag,så felsökning kommer attt ta ett par dagar redan där.

jag lyckas inte kunna starta bra med den förra setup med civinco som va då,provade och provade som fan,där av skälet det blir bara 12.17@402 som bäst.
Men men,nästa sesong kommer det att vara lite lättare att starta då det finns mkt lull lull i sprutet,om jag nu lyckas få igång det :D

10 blankt kan jag nog glömma direkt,jag har inte ens kör en låg 11 :D men med lite träning så borde jag kunna få till en kanske mitten 10,eller hög 10 allfall.Vi får se.nåja ska på bilen 4dag till,sen måste jag släppa taget en stund.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

20 oktober 2009, 14:41

ja du behöver definitivt lugna ner dej lite :D
bättre o sätta ihop bilen så fort du kan så du kan börja köra när säsongen startar så du får lite träning.
mer effekt e d sista du behöver för o köra en snabb tid!
du har redan gått över den gränsen där mer effekt bara betyder onödig påfrestning på bilen och inte snabbare tider.
sätt ihop bilen så fort du kan, pressa den till dess yttersta, SEN när du tror du inte kommer längre utan mer effekt DÅ kan du trimma vidare.
men först ska du lära dej hantera de 600 hästar som du redan har.
inte när du redan har en kapabel tiosekundersbil men kör tolvor.
se bara på hur mycket du gjort sen förra året när du körde 11,97 på bfg.
och nu trots slicks så blev d ingen snabbare tid iaf. eller hur?
bara för att du har gått över den gränsen jag nämnde innan.
ta d inte på fel sätt nu. jag försöker inte såga dej lr nåt.
d gör bara ont o se att du bara plöjer ner pengar utan att få tillbaks nåt.

lycka till hur du än bestämmer dej för o göra.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Welen
Proffs
Proffs

20 oktober 2009, 19:12

Helt rätt där hamed.. Jag skulle skylla det mesta på civincot och kassa stakar.. JAg tycker också vi ska försöka få till bilen med det vi har innan man går på mer effekt.. Mer effekt betyder drevsats och mer drivline strul..

När Wanchai körde 214 i slutfart gick den inte alls bra heller då vevstaken höll på att nypa totalt och bromsa motorn.. jag provkrde innan racet och trodde något var fel eftersom den inte bara small i varvstoppet på 1an och 2an som förut så klippet va inte där..

Den har långt ifrån presterat sin potensial tyvärr.. Vi håppas på nästa sesong..

Det har liksom blivit standard med 800 hk typ i bilarna man läser om men i en honda med 500 skiter man ner sig då de är så lätta..
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Xchai
Master
Master

20 oktober 2009, 19:40

Hamed:Lungt jag vet vad du menar,Jag hinner ej träna på starter så mkt,pga jag jobbar inte ens på hemma plan,kommer hem sent på dagarna.På helgerna så är det antingen fullt med poliser,eller jag är för trött Sen också att det finns ganska få ställen att vara på .Hoppas man får nya krafter till våren 2010

Joda jag behåller T67an,den ska bromsas i denna crx så fort vi får till att lira med nya sprutet.Den bör kunna ge runt 650-700hp det räcker gått och väl.Det som jag oroa mej mest är att lådan kommer inte att palla så mkt.Axlarna klara sej.Vi får se,jag har en till låda att offra,sen blir det annat om det inte håller.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 22 times
Been thanked: 4 times

23 oktober 2009, 02:51

I med nya motorn, nöjd dig med 500hk i början, åk till Västervikstrippen och kör 20 repor vid varje tillfälle, då kommer du att lära dig bilen. Tiderna blir inte speciellt bra i västervik, men du kommer att lära dig massor då man får så jäkla mycket körning där, det brukar vara helgen innan emmabodastrippen, dvs typ andra helgen i maj. Så för att hinna med allt småfix så behöver bilen vara mappad 1månad innan, dvs andra veckan i april, och då behöver motorn vara uppstartad en månad innan, dvs andra veckan i Mars, och då behöver motorn vara i bilen 2-4v innan, dvs i februari. Men känn dig inte stressad! ;)
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

28 oktober 2009, 21:13

Wanchai, jag har hittat en stor en åt dej. va tycker du? duger den lr kommer du behöva större? :D

Bild
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

28 oktober 2009, 21:27

e d en sån däringa s372 som du snackar om kanske? lol

Bild
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Welen
Proffs
Proffs

29 oktober 2009, 17:23

Lite skillnad mot de "prispengar" bilsport ger.. Dvs inga alls.. Jag irriterar mig på att förarna får betala och bilsport drar in cash på förarnas bekostnad.. Sedan kan de inte ens göra vettiga arrangemang som på actionmeet förra året som var ren katastrof..
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

30 oktober 2009, 03:57

japp bilsport suger big time :D me tanke på att de drar in sånna jättepengar på deras evenemang så tycker man att de borde kunna bjuda på lite vettiga priser till dom som lagt ner stora summor på sina bilar och som lockar åskådare genom att köra på dessa evenemang.

jag vann iofs 6 månaders gratis prenumeration på bilsporttidningen när jag vann på mantorp iår. jag fick två nummer sen kom d inga mer :biglaugh2:

en av anledningarna till att de ligger sååå långt före oss i usa e just prispengarna. se på miller bara. me dom tio laxarna kan han lätt bygga sej ett nytt shortblock igen ifall han skulle rasa nån gång. men va händer om nån av oss gör d? jo då e d bara o ställa in bilen i garaget på obestämd tid tills man skrapat ihop till nya saker.
eller vi säger så här, ingen rasar. men vem tror ni har råd o trimma vidare ;)

tacka vet jag traktorklubben på uråsa :thumbup: man fick iaf tillbaks köravgiften och lite bensinpengar.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
M-G
Wannabe
Wannabe

7 november 2009, 19:26

inte testa o köra med precision pt62 billet?
verkar va en riktigt grym turbo för sin storlek, 700whp bänkat hos ppf med en sån och verkar va rätt bra spool på den.
Gillar höga laddtryck oxo=)

Jag ska själv köra med en sån fast 71mm istället för 62mm, verkar va rätt vettiga aggregat,tar inte så jävla mycket plats och väger rätt lite med.
Från början tänkte jag köra med en Borg warner oxo men dom är så satans stora och tunga, men grymma agg ändån.

pt62 billet går på 12500-13000kr hos ppf om jag minns rätt
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Welen
Proffs
Proffs

7 november 2009, 23:15

JAg svarar för wanchais del då han är bortrest.. Vi har fått testa på precisions aggregat redan och 2 har gått sönder.. Kör på Garret nu och det känns som man aldrig kommer gå tillbaka.. En annan kompis som kör precisions gt30 fick också ras.. Borgwarner har jag inte provat.. Graferna man sett på precisions billet agg är imponerande helt klart.. Alla garret agg mindre än gt40 storknar på 2 bar eller mindre.. Våra motorer flödar i alla fall ut de flesta agg redan vid 2 bar men på en gamal opel eller nått kan man utnyttja att man kan ladda uppåt 3 bar på de aggen då de har kassa toppar.. Så så länge man håller sig runt 700 hk som en 67 mm klarar och kan uppnå det vid ca 2 bar så är det ingen vits att gå på PTE billet agg i stortsett.. Nästa steg blir t4 agg och då skulle jag antingen köra ett gt42 eller ett borgwarner.. BW ska vara samma som switcher om jag fattar rätt och då kanske man kan köra på ett sådant via turboservice i stället..
070 41 55 55 3
Skriv svar