Tow hook, laglig på gatan?

ENBART för motorrelaterade topics
JonnyBW
Bil: ctr
Namn: Jonny Bodås

Hallå!

Undrar om en tow hook är laglig för gatan med tanke på att den sticker ut? Kanske är lite löjligt att åka runt med en sån på en gatbil men jag har fastnat lite på "looken" och vem vet.. den kanske blir användbar i vinter? ;)

Mvh

Jonny
Användarvisningsbild
Broman
Bil: S2000 Vortech E85
Namn: Anders Broman

Ska jag våga mig på en gissning så tror jag att den inte laglig för gatan, men det är ju samma som att slänga på en vinge eller tona bakljusen...man gör det bara :)
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
JonnyBW

Mjo med största sannolikhet så är den väl det... och de är ju som du säger... man gör de bara =) och den är ju inte direkt svår att ta bort om den skulle vankas besiktning! Dock surt med böter...
Användarvisningsbild
NitraM
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Has thanked: 134 times
Been thanked: 86 times

Besiktningen har aldrig sagt något. Dom påpeka mest att det var en gullig röd färg.
Så kör hårt
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten

coolers! äh men då klickar jag hem en!
Användarvisningsbild
Scoore
Namn: Johan Hedlund

En polare kör med sin roadsportklassade miata som har tow hook (och diverse annat som kan vara av intresse att veta laglighet på kanske),och polisen har inte sagt något alls om dom. Inte heller på besiktningen,så det borde vara lagligt för gata :) Oavsett läge så kommer jag ha på min bil fram och bak för att underlätta fastsättning av bogserlina.
Wanchai
Bil: EE8 Turbo -91
Namn: Kampha Gustafsson

Det går utmärkt att köra med tow hoock,samt besikta,jag kom genom en flygande besiktning med den med,fast allt annat gillar dem inte på bilen.

Så kör hårt om du gillar stuket.
Skriv svar