Antal crx gen2 i trafik? 156 st!
På kul mailade jag transportstyrelsen och frågade hur många CRX årsmodell 1988-1992 det finns i Sverige. Fick svar tämligen omgående - det finns 456st registrerade varav 300 avställda.
Så nu vet vi varför man inte ser några ute på vägarna längre.
Så nu vet vi varför man inte ser några ute på vägarna längre.
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
min är bara påställd under typ april till typ september ut, så den räknas väl in i de 300 avställda om det va nyligen du kollade 
men kul i alla fall!
Det är ganska få ändå, många har nog gått i graven pga rosten tagit lite hårt..
men kul i alla fall!
Det är ganska få ändå, många har nog gått i graven pga rosten tagit lite hårt..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Suzuki Swift Sport -14
Frågade idag, faktiskt. Borde frågat för en månad sedan så hade jag som sagt fått ett mer rättvisande svar.
Gen1:or hörde jag nån siffra 35 registrerade, så det frågade jag inte om.
Anledningen att jag frågade är att jag inte sett någon i ute på vägen förutom min egen, och på blocket har det bara varit någon enstaka i stockholmsområdet på flera månader.
Gen1:or hörde jag nån siffra 35 registrerade, så det frågade jag inte om.
Anledningen att jag frågade är att jag inte sett någon i ute på vägen förutom min egen, och på blocket har det bara varit någon enstaka i stockholmsområdet på flera månader.
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
vet en gubbe i halmstad som har sin svarta fräsha gen1 som daglig brukis..
ser honom allt som oftast på sommaren komma med gräsklipparen i bagaget då han klipper gräs åt sina 2 barn..
ser honom allt som oftast på sommaren komma med gräsklipparen i bagaget då han klipper gräs åt sina 2 barn..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
Egentligen är det ju en gen1 man skulle haft, dels för att den var "först" så att säga, men även för att den är 100kg lättare. Det var tillräckligt svårt att hitta en gen2 som gick att få fungerande, gen1:orna är ju helt hopplösa då det varken finns nya eller begagnade reservdelar att köpa längre.
Agreed där..
Jag letar som en dåre efter en växellåda som passar,så den kan bli fungerande igen,men lyckas skitdåligt.. har precis vänt mig till RPR och hoppas på det bästa.
Märkte en stor skillnad när jag köpte min 89 crx.. fanns delar ÖVERALLT... dock såklart har jag fel motor,så finns ju inget effektmässigt,men chassi och sådant är ju överdrivet mycket.
Jag letar som en dåre efter en växellåda som passar,så den kan bli fungerande igen,men lyckas skitdåligt.. har precis vänt mig till RPR och hoppas på det bästa.
Märkte en stor skillnad när jag köpte min 89 crx.. fanns delar ÖVERALLT... dock såklart har jag fel motor,så finns ju inget effektmässigt,men chassi och sådant är ju överdrivet mycket.
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Se till att vårda den ömtpr0ny skrev:Jag har en gen1 civic i mycket bra skickvit har gått typ 9k hihi
/jocke