Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Försäkringsbolag i allmänhet vilka ska man ha?
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag kör moderna på civic och gjensidige på jazz, kan inte uttala mig om någon konflikt, men haft skadereglering på båda utan problem(glas, plåt) Problemet med våra 20 år gamla bilar är att få någon som vill helförsäkra dem fick jag erfara.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
vi ska göra upp detta på tisdag, och va på väg att ta allt till treKronor oxå.. men nu tvekar jag helt klart..
Har haft länsförsäkringar i 10år, har väl haft en 4-5 mindre bil-ärenden som gått smärtfritt..
Har haft länsförsäkringar i 10år, har väl haft en 4-5 mindre bil-ärenden som gått smärtfritt..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Suzuki Swift Sport -14
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
moderna: jazz, ek,hus, barnen m.m. 2ärenden med bil snabba och inget tjafs.
Folksam massor av bilar tillbaka i tiden, tuffa vi ärenden = ersättning, men har man lite kött på benen så blir resultatet det man vill. Har fått ersättning som andra bolag aldrig skulle gjort, det kallar jag good will.
/ Richard
Folksam massor av bilar tillbaka i tiden, tuffa vi ärenden = ersättning, men har man lite kött på benen så blir resultatet det man vill. Har fått ersättning som andra bolag aldrig skulle gjort, det kallar jag good will.
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Kan snart ge feedback på salus, då mitt hobbygarage med bilar och alla mina verktyg brann ner inatt.
Welen: Vad har du för erfarenhet av salus ansvar eftersom du inte skulle använda dig av dom?
Mitt första intryck av salus nu när skadan varit framme känns väldigt gediget och hjälpsamt.
Welen: Vad har du för erfarenhet av salus ansvar eftersom du inte skulle använda dig av dom?
Mitt första intryck av salus nu när skadan varit framme känns väldigt gediget och hjälpsamt.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
shit lider med dig! Hoppas det löser si på bästa sätt.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- nenilsson
Hammerin: Det uppskattas, hoppas också att det flyter på smidigt. Förhoppningsvis kan man få igen en del av pengarna man plöjt ner i denna pengaslukande hobby. Snabbt räknat är det en bit över 150000:- som gått upp i rök. Då är jag långt ifrån den som haft värdefulla saker i garaget. Lider framförallt med en av mina garagepolare som i stort sett förlorat allt han har av värde, med små chanser att få tillbaka en bråkdel av pengarna pga dåligt försäkringsskydd 
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Fixxe

a fi fan.. Lider med dig.
säkerligen tänker de flesta när de har garageförsäkring på bilen men inte på alla grejjer att "sånt händer inte mig.."
När jag flyttade in hos min husbonde så tog jag kort på allt, och har tagit kort på allt jag köpt. Sen kollade han upp vad hans försäkring täckte så jag va inkluderad i den.
säkerligen tänker de flesta när de har garageförsäkring på bilen men inte på alla grejjer att "sånt händer inte mig.."
När jag flyttade in hos min husbonde så tog jag kort på allt, och har tagit kort på allt jag köpt. Sen kollade han upp vad hans försäkring täckte så jag va inkluderad i den.
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
- nenilsson
Hemförsäkringen täcker lösöre i hobbygarage, men min försäkring täcker bara bildelar med ett värde på upp till 5000:- kronor. Verktygen har jag dock full försäkring för, det svåra är ju bara att bevisa att man haft allt. Man har ju samlat på sig verktyg sen moppeåldern och inte har man sparat alla kvitton.
Sen ett tips till alla som sparar alla kvitton på bildelar, gör inte det i garaget som jag. Hade en pärm med allt i, den är ganska borta nu.
Sen ett tips till alla som sparar alla kvitton på bildelar, gör inte det i garaget som jag. Hade en pärm med allt i, den är ganska borta nu.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Trekronor är enligt mig helt värdelösa, jag hadde en av mina luder helförsäkrade där, jag körde förfort på en 70väg (låg ca 50kmh) men det va ösregn och skurna slicks fram... så ja for av iaf när ja fick vattenplaning, dom ville gärna ersätta bilen men då i orginalform iom att jag bytt motor bromsar osv osv så va ju bilen värd betydligt mer än vad orginal, men jag fick heller inte tabort mina saker utan den skulle skrotas i sin helhet, stereon fick jag dock plocka bort... jag frågade då om ja kunde få pengar i hand och fixa det själv men det gick heller inte för att då kunde dom inte garantera att den lagats på ett "trafiksäkert sätt" i slutändan så fick jag köra hem bilen utan ersättning.. det är en mycket längre historia än det här men i stortsätt så gick det till så.
Det va inga stora pengar vi pratar om, jag sa till skadereglerarn att ja ville ha 10k i pengar så fixar jag det själv.. ända försäkringsbolaget mig vetligen som inte går med på att betala en mindre summa pengar kontant istället för att ersätta hela bilen.
Dom va mycket otrevliga mot mig under hela denna processen... jag hadde betydligt mer försäkrat hos dom än ludret men jag avbröt allt och bytte till folksam som jag har nu ^^ ingen aning om hur dom är om olykan är framme men deras kundservice har varit skitrevliga och bra mot mig. trekronor och swedbank är banditer, banken är sämst dessutom.
=)
Det va inga stora pengar vi pratar om, jag sa till skadereglerarn att ja ville ha 10k i pengar så fixar jag det själv.. ända försäkringsbolaget mig vetligen som inte går med på att betala en mindre summa pengar kontant istället för att ersätta hela bilen.
Dom va mycket otrevliga mot mig under hela denna processen... jag hadde betydligt mer försäkrat hos dom än ludret men jag avbröt allt och bytte till folksam som jag har nu ^^ ingen aning om hur dom är om olykan är framme men deras kundservice har varit skitrevliga och bra mot mig. trekronor och swedbank är banditer, banken är sämst dessutom.
=)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
- Fixxe

Intressanta ord som skrevs på rejsa igårkväll...
Fredrik Hård skrev:Som de flesta svar här i livet så är svaret även här "Det beror på!"
Den 1 maj satte jag min bil i muren på Gotland Ring. Den blev rejält skadad och jag kunde inte köra bilen hem. För min egen del gick det utmärkt, inga smärtor i nacke eller rygg.
Dagen efter ringde jag mitt försäkringsbolag som är Tre kronor (inom Folksam koncernen), vi har detta genom min bank som är Swedbank. Det kan ju inte skada att anmäla skadan tänkte jag. Berättade precis vad som hänt och försäkringskillen sa till min förvåning, "Sa du Gotland Ring, vi pratade om detta för 2 veckor sedan. Häng kvar i luren så skall jag kolla med en kollega." Efter 2 minuter är han tillbaks med orden "Det är din lyckodag idag". Min försäkring gällde på Gotland Ring, den gällde även på någon/några fler banor men jag noterade inte vilka. Han nämnde även att den exempelvis inte gällde på Mantorp eller Anderstorp. Dock om man läser deras försäkringsvillkor på hemsidan så framgår inte detta.
Jag tror att det har att göra med att Gotland Ring fortfarande är klassad som allmän väg. Det kan också vara på grund av att den inte är inhägnad.
Jag fick ut full ersättning från försäkringsbolaget, fick plocka av mina delar på bilen så länge jag återställde till original.
Tre Kronor har förutom att de förvånade mig skött ärendet exemplariskt.
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14