Jag har en 2012 type s 2,4 vi kör kanske 1500-2000 mil om året och jag har väll rätt ung gasfot skulle jag tro och enligt färddatorn ligger vi på 0,98 i snitt. Med siffror man hör om andra bilar kan jag tycka det är högt men inget jag bryr mig i då Den spar in allt annatora delen i ett bilägandes kostnader är inte inköpspriset och bensinförbrukningen oftast utan servicekostnader och värdeminskning.
Jag är helnöjd med min Accord annars. Det ända problemet jag har haft är at elskuffen slutat funka. Jag har inte ens kollat om det är en säkring men ska kolla på det vid tillfälle. Det har gått i snart 2 år utan att funka. På andra bilar brukar det vara kablaget vid gångjärnet som böjts av tillslut.
Jag ditek behandlade min samt rostskyddsbehandlade den direkt när jag köpte den då det är hondas akilles häl överlag. Dock kan jag tycka att det joibbet inte var mycket att hänga i granen.
Nästa bil som är i princip ny tror jag den här killen ska få göra rostskydd på. Han värkar nästan galet seriös.
http://www.bilrost.com/s_07.htm
Annars verkar huvens kanter på insidan kunna börja få spallt rost samt bakom listen vid backspeglarna.
Det sitter inga innerskärmar i hjulhuset som hindar massa stänk och stenskott att sprutan in under bilen mm. Det saknar jag.
Tex gummikuddarna som tar emot när man stänger huven ligger och nöter mot lacken så under dom skulle man vilja ha någon typ av plast film eller nått så man inte nöter hål i lacken och det börjar rosta.
Bakbromsarna som sagt lär man plocka isär och smörja varje år annars vill beläggen fastna och slita snett. Det är lika på mina civic vt vti med. Jag brukar göra det när jag byter till sommar elelr vinterhjul. Drygt är det..
Jag hitta nån typ av navi och dvd elelr vad det va på ebay eller om det va aliexpress för fikapengar men har inte köpt och testat.
Jag har bluetuth för handsfree på min tror jag och har aldrig använt men hört att det kan strula.
Orginal bromsbelägg damma nått vansinningt. De böt jag ut mot andra belägg som damma mindre. Detblev som natt och dag. Skönt och slippa tvätta fälgarna så mycket.
Type s bensinare tror jag har lite större bromsar och de har fått smaka och jag aldrig varit med om nån tendens till att skivorna slår sig. Dock har jag märkt det på andra honda modeller när det inte är hondas orginal bromskivor. Tex så har brembo max hållt endast en inbromsning på crx ed9. De köptes på mekonomen.
Andra saker jag stör mig på är fjärren och c-låset. Som amerikanska bilar hade förr så låser de bara upp förardörren och man måste trycka en andra gång för att hela bilen ska låsas upp. Sedan så lär jag mig aldrig att se på blinkersen om den har låst upp och jag tror inte den indikerar igen när man ska låsa upp resten av bilen. Jag vet i alla fall aldrig när den är helt upplåst utan man upptäcker jämnt det när man drar i handtaget.. Jag har inte orkat kolla upp hur det ska funka.. Jag bara upptäckt att det är irriterande.
Nått jag skulle vilja ha är att stolarna ställer in sig efter vem som öppnar dörren.. Eller vilken fjärr som används.. Inge elstolar i type s tyvärr.
Nu har jag spaltat de som jag tycker är dåligt men för mig är det smådetaljer. Den fina hjulupphängningen, väghållning, denövriga kvallite och körglädje väger upp med råge.