Återbesök för vidare trimning av min gamla EP3

ENBART för motorrelaterade topics
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

9 juli 2016, 17:27

"Förresten har du skrivsvårigheter?"

En effekt av utbrändhet och slarv tyvärr.


"För det du skriver om att byta tändstift är väldigt rörigt vilket gör att det är svårt att förstå hur du menar. Självklart behöver man justera VTC när man byter tändstift som tänder bränsleblandningen bättre."

Så hoppas du förstår bättre nu.. Simon förstog tydligen bättre än du men nu kanske jag gjort det lite tydligare.
Men förklara gärna malkom hur vtc påverkas av förändrad tändning?


"
"uppenbart efter alla misslyckanden att det saknas kunskap, vett eller nått.."

Att du föddes fullärd vet vi alla, tyvärr är resten av oss vanliga människor sånna som lär oss under den tid vi har här i jordelivet. Att misslyckas och fela är mänskligt, om man inte försöker lära sig nya saker så kommer man inte framåt, utvecklingen avtrubbas, förnyandet och förbättrandet kommer aldrig heller ske.
Sen tycker jag att om du tycker jag är en sådan hemsk och dålig människa så är du fri att utmana mig, gör bättre själv! Sälj produkter bättre än mig, mappa fler bilar än mig, mappa dem bättre än mig, bygg fler motorer än mig, och bygg dem då bättre än mig! Utför fler swap och specialbyggen än mig, bygg om fler växellådor än mig, SKAFFA MER KUNSKAP än mig! Varsågod Fredrik, marknaden är fri för dig att roffa åt dig! (Och snälla du, kom inte med några ursäkter varför du inte har gjort, gör, eller komma att göra det).

Jag ÄR Sveriges främsta HONDASPECIALIST, nu ska jag berätta en hemlighet, det är enkelt att vara det, för det finns ingen annan som har satsat HELHJÄRTAT för att bli det!
"

Ha ha.. Det här är roligt... Bara för att jag yttrar min åsikt om dig så säger jag inget om hur bra jag tycker att JAG är.. Det är din åsikt och med tanke på din intelligens nivå så har jag inget problem med att du tycker det.. Det är när du inte håller den för dig själv bakom min rygg det blir problem. Mig veterligen har du aldrig motiverat din åsikt förutom att du ogillar att jag framhåller din inkompetens.


"
Du bryter mot flertalet regler som finns på detta forum med ditt inlägg, alla andra tycker att du borde slutat med sånt här för längesen, men jag tror aldrig att du kommer att börja agera proffesionellt någonsin..


När du använder Honda Performance Clubs forum Förbinder du dig till följande regler
§ 1. Du förbinder dig till att INTE posta inlägg som kan anses kränkande, stötande, nervärderande eller vara riktad mot en speciell ras, hudfärg, sexuell läggning, nationellt eller etniskt ursprung.
§ 4. Vara trevlig, respektera andras åsikter.
+fler"

HA HA.. Det här är oxå kul.. Malkom tycker tydligen att han och malkoms propeller filning är en ras eller sexuell läggning?? Ha ha..

4e paragrafen har jag inga problem med.. Jag är väll trevlig... ??
Senast redigerad av 3 Welen, redigerad totalt 9 gång.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

9 juli 2016, 17:29

EDITERAT! På STEFFOS bil ger ETANOL 11hk@6nm. (Innan stod det 6hk@5nm vilket detta inlägg handlar om, så läs gärna längre ner i tråden då jag gjort 2inlägg till under dagen!)

Så, då slåg vi hål på den myten att E85 inte ger någonting på en NA motor! :mrgreen:

Från att vtec går i så ger alltså Etanol mellan 4-10hk mer än 98oktan. (Båda är från Statoil).

Tex vid 7500rpm fick Steffo:
9hk & 8nm.

Jag har provat med både högre och lägre tändning, men den gav mest med bensinmappen.
Testet gjordes med JDMracings specellt framtagna spridare på 500cc. Bolt-on alltså man behöver inte byta vare sig kontakter, o-ringar eller justera höjden på fuelrailen.

Först testades med 40% extra bränsle överallt, det var för mycket, då ändrade jag ner det till 30% och då stämde allt mycket bättre. Allt såg jättefint ut fram tills runt 7500rpm, efter det så gick den snålare och snålare och... Nu hade vi nått gränsen för stackars orginalpumpen i tanken. För det var oxå en sak testet gick ut på! Hur långt räcker orginalpumpen? Jaaao, jag öste på så gått jag kunde och till slut såg lambdavärden bra ut hela vägen upp till varvstopp. Det betyder att soppatrycket sjunker drastiskt efter 7500rpm, men stackarn klarar det. Dock är det upp till var o en om man vill köra så på gränsen, det funkar till 260hk på min bromsbänk, men jag rekommenderar det INTE.

TILLÄGG: Angående dutycycle på spridarna så låg vi med bensin vid 7000rpm på 78% medans med de nya spridarna och E85 på 72%. Därefter ville ju inte pumpen hänga med så vid 8300rpm hade vi på bensin ca 89-90% och på E85 91-92% dutycycle.
Spridarna kan man därmed säga klarar både E85 konvereringen samt en ytterliggare ökning på 6%.
Sen det här med DutyCycle, den generella reglen säger att man inte ska gå över 85%. Risk för dålig sprutbild samt att man kan bränna spolen i dem föreligger. Men om vi går lite djupare än så, BRA spridare har sällan dålig sprutbild när man kör dem fullt. Då är det alltså risken att bränna dem som vi har kvar. Och då säger jag att desto större spridare man har, desto mer ström drar dem. Desto mer ström=mer värme=lättare att bränna dem. Då vänder vi på det :mrgreen: små spridare drar lite ström och har därmed en liten risk för att brännas. 90% dutycycle på Honda originalspridare är inga problem. Det påståendet kan jag backa upp mängder av ep3:or som i 10år har körts så. Men nu hoppas jag att vi kanske lärde oss lite mer idag, det var min förhoppning när jag skrev detta iaf.

Sen vill jag återigen berätta hur smidig kpro v4 är, det sitter tyvärr ingen sånn i denna bil så jag har mest ett helvete hela tiden :lol:
Tex att tömma tanken med v4 är bara att tvångsköra soppapumpen genom ecun. Går inte i steffos. Mappa PRA med bredbandslambdan vilket är plättlätt när man kan logga den signalen, går inte i steffos. Når man vill köra E85 med Flexfuel-sensor så den startar hela vintern, eller när man är på semester och det inte finns något annat än bensin att tanka, går inte i steffos.... Haha, livet är svårt ibland. I-lands problem.. :wink:
Bilagor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Inlägg: 5050
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

9 juli 2016, 17:48

Att ni två inte kan hålla er från pajkastning...

Kul att ni labbar med detta iaf, Steffos bil alltså.
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

9 juli 2016, 17:51

Varför ska jag förklara hur tändning påverkas av VTC?

Kör du din teori så kör jag min praktik istället. Du är jätteduktig bakom ett tangenbord. Så klart att det är väldigt få missnöjda kunder från dig då du har väldigt få kunder. Och de sista typ 5åren innan jag hade bromsbänk så skickade jag mina kunder till dig för mappning när John inte hade tid!

Också kul det du skriver att du inte tjänar pengar på det, utan att du bara tar lite betalt för besväret. Kunders historier berättar precis tvärtom. Tex en mappning och att du ändrat läge på soppapumpen samt svetsat dit ett nytt lambdauttag tog du ca 30.000kr för. Är det skäligt menar du? Det tyckte iaf inte den kunden...

Sen skrev jag FRÄMSTA, inte största eller bästa. Men du har väl lässvårigheter också?

Du går ner på så låga nivåer Fredrik, kastar glopord och konstiga historier. Du kan skriva en lista på de jobb jag gjort dåligt, men sen skriver du själv att du kan ju ha gjort dåliga jobb som du inte vet om för att kunden inte hörde av sig. Är det bara du som har rätt till det? För om någon missnöjd kund kontaktar mig så tar jag ALLTID hand om det. Sen vet jag att det finns några som har valt att inte ge mig den chansen. Dem gick väl till dig då istället..

Och nej, du är inte trevlig ett dugg. Extremt bitter, elak, sprider lögner och kastar glopord. Det är vad du gör.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Inlägg: 3939
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

9 juli 2016, 18:33

Sätter P för Welens medverkan här och nu. 30 dagars semester från forumet och ett kort koppel efter det.
Tolererar inga kommentarer om någons intelligensnivå eller dylika påhopp. Varken nu eller i framtiden så länge jag är moderator. Något man vet om man är medlem i klubben och framför allt var med på årsmötet.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

9 juli 2016, 20:21

Jag var iväg en sväng, käkade och sånt. Och nu var det 2grader kallare i lokalen, dvs 23grader. Sen lekte jag lite mer med mappen. Blir ju inte helt rättvis jämförelse då tempen har sjunkigt, men jag hittade 1nm till och 3hk till. Så det ger oss 9hk@6nm mera med E85 :D :D :D

Steffos bil har nu/idag när det är både varmt och lågtryck klivit över 260hk strecket!

Men vi tar jämförelsen vid 7500rpm igen (lägger även in bild på den!)
Bensin: 234hk@219nm
Etanol: 245hk@230nm

11hk och 11nm. Herre! Gosse! Underbart! (Ja, jag tycker det då jag gillar och förespråkar E85).
Bilagor
image.jpg
image.jpg
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

9 juli 2016, 21:07

Ändrade lite till!
Grön kurva är kvällen sista! 24grader i lokalen!!!
Bilagor
image.jpg
image.jpg
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Daugaard
Ordförande Gold
Ordförande Gold
Inlägg: 1822
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

10 juli 2016, 10:07

Väldigt intressant och informativ läsning!
Kul :)
Emil Daugaard, Stockholm *Ordförande* 070-53 41 431
Trackstar/Brukis/Glass
BA4/GP1/KA3
HPC Swish: 1230 334 235
snyggve
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 juli 2016, 14:16
Bil: lada
Namn: Snyggve
Ort: Åreskutan

10 juli 2016, 17:23

Inlägg borttaget av mod. Ej acceptabelt att skapa fejkkonto under bannlysningstiden eller att påstå att någon har särskilt stöd från ledningen. Att behöva agera dagisfröken när vi i stället kan lägga viktig tid åt att skriva förhållningsregler för företagare på HPC eller grilla med familjen stärker inte aktierna hos dom som inte kan sköta sig.
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Inlägg: 3939
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

10 juli 2016, 18:01

Mordiiax skrev:Nu har Welen fått kasta en känga och Malkolm fått svara och där drar jag gränsen.
Hoppas pungen är tömd för en evigt lång tid framöver nu för nästa som skjuter en laddning kommer jag personligen kastrera (aka banna).
För att förtydliga.
Personangrepp och andra problem med hur någon beter sig här i livet kan tas via PM, mail, direktkontakt eller telefon. Olagligheter tas via polisen. I övrigt håller vi en god ton, är trevliga mot varandra och ska man argumentera så gör man det sakligt, för det är ju själva vitsen med diskussionsforum.
Trevlig helg :)
Där hade du varningen. Nu kommer hårdhandskarna.
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Inlägg: 1089
Blev medlem: 21 februari 2008, 19:34
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic
Ort: Halmstad

10 juli 2016, 22:36

Kul och informativ läsning, de om motorerna alltså.. :mrgreen:

Resten låter som något på dagisnivå... "min firma är bättre än din " :lol:
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

13 juli 2016, 10:01

Tog lite bilder med K-tuned-klistermärken och nypolerad bil.
BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

13 juli 2016, 10:02

Bild

En på motorrummet i också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Accord23isr
Användare
Användare
Inlägg: 205
Blev medlem: 17 oktober 2012, 10:49
Bil: Accord 2.3i SR, EP3 Type R
Namn: Janne
Ort: Finland

13 juli 2016, 11:07

Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt ;)
Bilar jag äger:
Ögonsten: Accord 2.3i SR -96
Brukis: Honda Civic Type R -02
"Fraktaren": Mercedes benz vito 115cdi -05
Användarvisningsbild
NitraM
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 2285
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Civic vti ek4 phoenix
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

13 juli 2016, 11:12

När blir det en projekttråd då ;)
Martin Augustsson *Sekreterare HPC*
Privat: 0735-325213
Jobb: 011-4954005
Säljare på Karstorps Bildemontering
Norrköping
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

13 juli 2016, 22:00

NitraM skrev:När blir det en projekttråd då ;)

Steffos Projekttråd sedan 2008 sörru! :mrgreen: http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 29&t=48371
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

15 juli 2016, 22:25

Accord23isr skrev:Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt ;)
Det är Compomotive-fälgar. Rallycross/rally-fälgar.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
turbobulten
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1336
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 1 time

16 juli 2016, 09:55

Accord23isr skrev:Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt ;)
Compomotive MO5
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

7 september 2016, 14:10

Besiktad utan anmärkning av den eminenta personalen på Rissne Bilprovning. Mycket nyfikna frågor, riktigt med beröm för skicket i stort och det stod två killar och öste beröm över passformen och svetsarna på K-tunedsystemet :).

Katalysatorn gjorde sitt jobb också.

Bild
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1293
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

23 september 2016, 15:47

Både intressant och inte. Innan katten sattes dit, satt det då en ljuddämpare där eller bara ett rakt rör. Om man ser katten som en ljuddämpare med så är det intressant att veta hur mycket eller om det är någon skillnad mot en ljuddämpare.
Tror i för inte en full flöde dämpare tar några 7hk.
Malkolm skrev:Idag kör vi igen!
En BRA racecatalysator sänker effekten på STEFFOS bil med i genomsnitt ca 7,5hk.
Det märks på VTC kurvan, där VTCn är som högst så sånker catten ännu mer, i intervallet mellan 4900-5700rpm sänktes effekten med ca 11hk@14nm.
Cattar och avgassystem ger mottryck. K-serie gillar inte mottryck.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1293
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

23 september 2016, 16:30

Var det 88mm rör med velocity stack innan eller vad satt på innan?
Funderar på om det är Spjället eller röret eller combinationen som ger den effekt ökningen.

Var det ett annars original RBC insug?
Vad för velocity stack luftfilter användes?

Med vänlig hälsning, Per
Malkolm skrev:.

STUPRÖRET
Nu monterades den senaste innovationen på marknaden, K-tuned har lyckats med det ingen annan har klarat innan, att tvinga på ett 80mm spjällhus på ett Honda original RBC insug! Missanpassat, snevridet, nästan så att jag vill kalla det våldtäcktsförsök är vad det ser ut som! Men fränt!
Vi matade nya spjället med ett 3.5" aka 88mm stuprör med ett extra tillvals Velocitystack luftfilter.
Jag är peppad, Steffo är misstroende, men nu provar vi. Jag slänger på extra soppa med ideér att OM det ger någonting så behövs lite mera bränsle. Varmkör bilen på bänken, och sen stämplar fullt till varvstopp.
-BOOM SHACKALACK!!
Lambdavärdena var överallt, högt och lågt, ingenting verkade stämma i mappen längre,men jädrans vad effekt vi plockade! +11hk!!
Och det var 600rpm lägre än vad toppeffekt låg tidigare! 7700rpm vs 8300rpm!
Fick i princip göra en helt ny mapp, både VTC, tändning och bränsle fick justeras rejält. Och nu kunde jag se på VTC-graderna att motorn vill andas!
Det känns alltid bra att få ner toppeffekten lägre i varv, originalstakarna ska man vara rädd om, och nu kunde vi sätta orginalvarvstopp på 8200rpm om vi ville. Optimalt!
MEN!
Kändes konstigt att spjällhuset (och nya filtret) gjorde så stor skillnad men efter 7900rpm bara tvärdog.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5144
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

23 september 2016, 18:02

Alla dina frågor o funderingar står i tråden om du läser ordentligt o tittar på bilderna.
Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1293
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

23 september 2016, 21:30

Så K-tuned spjäll och Velocity stack?
Malkolm skrev:Alla dina frågor o funderingar står i tråden om du läser ordentligt o tittar på bilderna.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4044
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

23 september 2016, 22:27

Precis....
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 1293
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Civic
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

24 september 2016, 07:41

Var ju inte direkt supertydligt. Men K tuned är ju poppis.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2151
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

24 september 2016, 14:04

Aerodynamic skrev:Var det 88mm rör med velocity stack innan eller vad satt på innan?
Funderar på om det är Spjället eller röret eller combinationen som ger den effekt ökningen.

Var det ett annars original RBC insug?
Vad för velocity stack luftfilter användes?

Med vänlig hälsning,

Innan K-tuned-röret och spjället åkte på satt det ett Injen 3" CAI på original spjällhus.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Skriv svar