Tack för den här tiden

ENBART för motorrelaterade topics
Dalju
Bil: Seat Leon
Namn: David Ljungkvist

Inlägget kommer ett halvår för sent men strunt samma.
Vill tacka för 6 underbara år med alla i HPC. Hade inte en tanke på denna klubb när jag införskaffade bilen i Januari 2010. Men det blev en bonus som heter duga :D . Första sommaren var jag och körde superstage sen har det rullat på... Nästan tappat räkningen på alla träffar och bankörningar. Det bästa är förstås alla härliga människor man lärt känna.

Bild
Min FN2 närmast kameran, från Sjögestad/Mantorp 2013.

När jag kände att det hade varit roligt med något nytt så kollade man ju såklart runt lite. En ny CTR hade inte varit dumt eftersom jag var nöjd med den gamla. Men tyckte väl att priset var något för högt och sen kom jag inte riktigt överens med utseendet. Klart att den är fräck, mycket race över dem. Men tycker det är för mycket med vingen och de andra aerodynamiska plastdetaljerna. Det blev istället "grisen i säcken" b.la. efter bra kritik i olika medier.

Bild
Seat Leon TSI 290 Cupra

När jag hämtade den hos handlaren och körde ut ur hallen så undrade jag vad jag gjort :( . Var inte värdeminskningen jag tänkte på i första hand utan känslan. Shit vad jag saknade min Civic just då. Men nu efter sommaren och 400 mil tillryggalagda så är jag helnöjd. Allt har funkat klockrent och vilket klipp det är i motorn. Rätt skönt att inte behöva tokvarva för att det ska hända något även om man saknar ljudet.

Så återigen tack för alla trevliga stunder. Ses kanske på någon bana i framtiden, (reggade mig på rejsa). Blir Mantorp om ett par veckor tillsammans med Teknikens Värld.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Tack själv och du är alltid välkommen tillbaka :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Skriv svar