Köpa ny Civic, möjligt att pruta? Tips önskas!

ENBART för motorrelaterade topics
Haziza
Inlägg: 157
Blev medlem: 12 september 2010, 21:11
Bil: Honda S2000
Namn: Jeff Holmström
Ort: Skövde

Dags att köpa sig en året runt bil efter att ha sålt min S2000.
Fastnade direkt för nya Honda Civic Sport Plus som jag testkörde under en service för ett tag sedan hos en Honda handlare.

Priset för en Civic Sport Plus är enligt Honda 271.900:- går det göra något åt det priset?

Är 264.000:- med vinterdäck ens möjligt eller är helt ute och cyklar här tror ni, vad bör man förvänta sig?

Bilen kommer köpas från Åkesson Bil i Götene och som det ser ut nu har de ingen vit bil hemma vilket är den färg jag är intresserad av om det nu spelar någon roll?

Finns det några erfarna nybilsköpare här som kan komma med lite tips? :)
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Det kan bli svårt när modellen är såpass ny. Där är inga jättestora marginaler på Hondor dessvärre (eller bra för konsumenten iof) så där är inte jättestor tugga att ta av.

Tumregel är dock alltid att lagerbilar är hett villebråd.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Herman
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 juli 2012, 20:24
Bil: CTR -05
Namn: Herman Holmberg

Hej,
Är också i köptankar och har besökt Åkesson i Götene. Lånade sport plus (CVT) över helgen och begäret har väl inte minskat.. Är ute efter manuell dock. Var först ute efter polished metallic eller vad den heter. Eller vit. Dock börjar jag gilla sonic grey mer och mer faktiskt. Färgen växer på en :) Enda tråkiga är att det verkar vara många demobilar i just sonic grey. Dessa kanske flödar över gatorna framöver..? o=


Fick en snabb offert i onsdags som jag ännu inte prutat på:

Lagerbil - manuell låda, sonic grey (det verkar inte som att det är dyrare med CVT?)
18" fälgar + däck (fälgar och däck blir ett kapitel för sig. Sjukt konstigt att det inte går att få originalfälgar i den storleken)
Byter 17" sommardäcken på originalfälgar mot friktionsdäcken.

281000:- typ.

Total kreditkostnad (inkl. aviavgifter) drygt 29000 om jag minns rätt. Fick identiskt krediterbjudande av nordea finans.

Min förhoppning är att baka in typ 3 års/3-5k mils fri service samt få ner priset lite.

Tycker det borde finnas lite att kapa på 18" däck och fälgar 18k). Beror ju såklart mycket på vilka fälgar som väljs. Svårt! Men tycker de borde kunna släppas för max 15k.

Glömde kolla vilka däck som satt på den nu. Jag upplevde att de lät ganska högt... Men kanske inte är däckens fel.

Blev för övrigt erbjuden 51k för brukisen CTR EP3 05 som gått 14500 och inte är i toppskick. Tyckte det var helt ok.
Herman Holmberg
Herman
Inlägg: 54
Blev medlem: 31 juli 2012, 20:24
Bil: CTR -05
Namn: Herman Holmberg

Det var svårprutat. men va fan. yolo. :P
Herman Holmberg
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

Well CVT är ju 15k dyrare än manuell så en sport plus manuell utan hjul och metallic skulle kosta 257k enligt prislistan. Kolla så dom inte räknat fel för även med 6k i lack och 15k för fälgar så kommer inte jag upp i 281k.

http://www.honda.se/cars/get-a-brochure ... 170413.pdf
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Skriv svar