Nu tillhör jag oxå den häftiga skaran som har MC, i Augusti köpte jag en Kawasaki ER6-N från 2006 med ABS. Jag hade tittat MKT på Hornet, varenda dag i två månader efter "rätta hojen" men var det inte det ena så var det det andra. Till slut sålde jag Cab.en, åkte på Semester och medans jag var i England så gjorde jag upp affären via mail och köpte den dagen efter jag kom hem.
Anledningen till att det blev en Kawasaki istället för Hornet är att de 35K som jag gav för ER6an hade gett mig en Hornet från 00-02 dvs äldre hoj och ingen ABS. Det enda som talar emot ER6an i jämförelse med Hornet är att försäkringen är 3-4K dyrare men whatever. Jag har hunnit köra ca 300 mil på 2.5 månad och är grymt nöjd.
Den har ca 72HK och jag har inget att klaga på vad gäller effekt och utseende, den är faktiskt mkt snyggare än Hornet. Den vibrerar dock en del och vad jag förstått så är 08 och nyare mkt bättre men det är inget som man ideligen tänker på, den är dessutom tvåcylindrig så man får väl helt enkelt acceptera detta.
Den har ett Leo Vince utblås, rensad bakdel med miniblinkers och borttagen "vindruta". Däck är fräscha och den är fullservad på Kawasaki i Borås så det kändes som ett vettigt köp. Jag hade ett problem med att FI lampan tände sig när det va blött ute och de misstänkte först fuktskada på kontakt/ECU men det visade sig vara ett "känt" fel då ECU.n tar emot/skickar fel signal till gasreglaget.
Jag slapp iaf betala ett skit och jag fick även två nya backspeglar på beg.garanti av STIBIX i Borås eftersom fästet hade spruckit upp så att höger backspegel hängde ner och vänster hade börjat spricka, jävligt bra och trevliga killar. Jag har inte på något sätt blivit erfaren på dessa 300 mil, jag är fortfarande rädd för att göra div. manövrar och har stooor respekt men det är bara bra. Jag lever gärna lite till