Stora tråden om MC

Här diskuterar vi allt om Honda MC
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Jag ska fixa teorin till MC i höst är det planerat, det börjar en kurs nu 29 Augusti men det e lite för tidigt så jag tar nästa som är 8v efter. Även jag har varit alldeles för rädd för mitt liv för att skaffa kortet tidigare, nu har man mognat och kan faktiskt köra lagligt om man vill och behöver inte köra om ALLT och ligga i 200 överallt heller.

Jag har (naturligtvis :P) redan kikat efter en del MC.n och jag har fastnat för Honda VFR800 -02 och nyare (Lär knappast köpa något annat än Honda). Så läcker samtidigt som den är rätt snäll att köra och är billig i drift, 6.046:- för en -03a hos IFs Honda MC försäkring, dvs HELFÖRSÄKRING HELÅRET! Nu har jag inte pluggat alla "hållhakar" osv men det e fan billigt. Sen beror det väl säkert en del på att det inte är en ren sporthoj utan en sk SportTouring. En VFR800 har iaf en fyra på 800cc självklart, den har även VTEC :D och 110HK och det känns som att det räcker mer än väl :)

En modd som man lär göra när man köper en sån är iaf att skaffa sk sätescuts, det ser fan så mkt snyggare ut.

Denna är inte helt original men fan så läcker med hyffsat enkla modds bl.a andra slutburkar och sätescuts: <a href="http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s</a>
Det som är fulast med den när den är helt original är slutburkarna, trekantiga...njaee. Det förstör utseendet så jävla mkt på den: <a href="http://www.blocket.se/vi/16794054.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16794054.htm?ca=15_s</a>
Sen finns det en del bra utrustning som väskor o grejer om man skulle behöva ta med sig packning för längre resor: <a href="http://www.blocket.se/vi/16594462.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16594462.htm?ca=15_s</a> & <a href="http://www.blocket.se/vi/17327966.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17327966.htm?ca=15_s</a>
Senast redigerad av Dani den 15 augusti 2008, 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Dani: Det är en riktigt nice hoj och vad jag hört så är den väldigt trevlig att köra också. Har själv sneglat lite på den men undrar om den inte är lite för snabb för jag skall kunna hålla mig. Men men, får se senare vad det blir men Honda är ju självskrivet... ja, sen att kussen har bra pris på service och reservdelar gör inte saken sämre heller. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Dani skrev:Jag ska fixa teorin till MC i höst är det planerat, det börjar en kurs nu 29 Augusti men det e lite för tidigt så jag tar nästa som är 8v efter. Även jag har varit alldeles för rädd för mitt liv för att skaffa kortet tidigare, nu har man mognat och kan faktiskt köra lagligt om man vill och behöver inte köra om ALLT och ligga i 200 överallt heller.

Jag har (naturligtvis :P) redan kikat efter en del MC.n och jag har fastnat för Honda VFR800 -02 och nyare (Lär knappast köpa något annat än Honda). Så läcker samtidigt som den är rätt snäll att köra och är billig i drift, 6.046:- för en -03a hos IFs Honda MC försäkring, dvs HELFÖRSÄKRING HELÅRET! Nu har jag inte pluggat alla "hållhakar" osv men det e fan billigt. Sen beror det väl säkert en del på att det inte är en ren sporthoj utan en sk SportTouring. En VFR800 har iaf en fyra på 800cc självklart, den har även VTEC :D och 110HK och det känns som att det räcker mer än väl :)

En modd som man lär göra när man köper en sån är iaf att skaffa sk sätescuts, det ser fan så mkt snyggare ut.

Denna är inte helt original men fan så läcker med hyffsat enkla modds bl.a andra slutburkar och sätescuts: <a href="http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s</a>
Det som är fulast med den när den är helt original är slutburkarna, trekantiga...njaee. Det förstör utseendet så jävla mkt på den: <a href="http://www.blocket.se/vi/16794054.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16794054.htm?ca=15_s</a>
Sen finns det en del bra utrustning som väskor o grejer om man skulle behöva ta med sig packning för längre resor: <a href="http://www.blocket.se/vi/16594462.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16594462.htm?ca=15_s</a> & <a href="http://www.blocket.se/vi/17327966.htm?ca=15_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17327966.htm?ca=15_s</a>
Om du snöat in på Honda även på MC-fronten så skulle jag vilja rekommendera VTR istället. Mysigare med V-twin än en radfyra som ändå inte är grisigt vass. Alltså, bästa hojen är ju så klart CBR 1000 RR, men det kanske är för många R i den ;).

Alltså, kolla upp VTR och helst då en SP1 eller ännu hellre en SP2!

<a href="http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s</a>
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Krister skrev:Dani: Det är en riktigt nice hoj och vad jag hört så är den väldigt trevlig att köra också. Har själv sneglat lite på den men undrar om den inte är lite för snabb för jag skall kunna hålla mig. Men men, får se senare vad det blir men Honda är ju självskrivet... ja, sen att kussen har bra pris på service och reservdelar gör inte saken sämre heller. :)
Det är garanterat för många HK men man kommer tröttna rätt fort känns det som och vilja ha mer om man köper något klenare, sen litar jag på att jag ändå kommer att kunna köra med huvudet i början och vänja mig vid hoj och HK innan man börjar leka Evel Knievel :P
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Jag har kikat på VTR oxå Steffo men jag tycker att en VFR är snyggare faktiskt, sen är VTR dyrare att äga oxå men enligt Jonny så har de ett väldigt sexigt ljud, typ som Ducati har hehe. Att en VFR inte är lika raceinspirerad vet jag oxå men när jag skaffar MC så vill jag hellre ha en snällare som man kan åka runt med på semester o.d oxå, då speciellt känns en VFR med snällare chassi och motor ännu mera rätt. Självklart hade man ju helst tagit en CBR 1000RR oavsett hur många R den har i namnet men min ekonomi hade tagit självmord direkt då :P
Senast redigerad av Dani den 16 augusti 2008, 20:21, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

jag kan verkligen inte förstå meningen med o ha den värsta hojen?
e jag en idiot då?

hur kul e de o sitta som en påse skridskor o köra,samt kostnader, och risken att man gör bor sig e sjukt mkt högre?fattar verkligen inte...
meningen med hoj är inte att ta livet av sig, meningen är att man ska ha de gött!(enligt mig)

och för er som tror att jag inte kört sporthoj så tänk om.

kolla bara allas vår fredrick, hur frisk e han efter sina hojjar?han har kört slut varenda hjärncell som fanns!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Klart man hade velat ha det värsta, men frågan är om man är förare nog att utnyttja såna hojar och svaret är definitivt nej så just därför är en VFR800 ett bra val tror jag. Tillräckligt med kraft även om man skjutsar, man behöver inte ha ont i hela kroppen om man kör mer än 3m långa sträckor och som sagt, väldigt billiga ägandekostnader.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Men lova att du åker och provkör en VTR innan du bestämmer dig. Det är speciellt att köra vass V-twin. Ljudet ger gåshud ifall det är ett bra avgassystem.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

de e just de ja menar" de e klart man vill ha de värsta"...varför?
man e ju inte 16 längre precis, dååå var de kul o köra 250 + men vad får man ut av det?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Själv skulle jag helst av allt vilja ha en CBR1000/900/600 men jag vet att jag skulle köra alldeles för fort med den och riskera livhanken.
Nej, blir förmodligen en custom (Black Widow) men det blir ju också första hojen... som jag förstått kommer man byta lite titt som tätt tills man hittar den man verkligen trivs med.
Själv drömmer jag bara om hojkörning och längtar som fan till första körlektionen. Äntligen skall jag förverkliga en pojkdröm. :D
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Patrik: För att många av oss är såna, hade jag kunnat så tro fan jag hade skrotat min EK3 och köpt en Ferrarri Enzo, det e samma grej med hojar antar jag att vissa vill ha kraften. En polare köpte en CBR600RR när han tog kortet, i början räckte den till men efter åt år så tröttnade han på att han inte kunde göra wheelies så lätt i höga farter så han sålde 600an och köpte värre så att han kunde vrida till lite på gasen så hoppa den upp :)

Precis som du inte fattar varför man måste ha det värsta så får man respektera de som vill ha det värsta.
Senast redigerad av Dani den 16 augusti 2008, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

respektera har inget ma saken o göra?det är en fråga!

för mig finns liksom en gräns för alla dumheter man gjort.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Du frågar ju vad man får ut av det? Spänning, fartkänsla osv, det är det jag menar...du vill ju få det till att alla måste tycka som dig i princip. Man kan inte tvinga på nån nånting, det är det jag menar med att man måste respektera folks vilja, vill jag ha en R1 så köper jag väl en sån, för att jag vill...det är svaret på ditt varför slattkakk.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

ibland tror jag du e efterbliven biatch

har du ens ägt en hoj ännu?NEEEEJ
vet du hur det är o ligga o köra en sporthoj o BRUKA den?NEJJJJJJJJJ...

bilda en uppfattning innan e min slutpunkt i det hela.
Senast redigerad av PatrikGBG den 16 augusti 2008, 21:43, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Men slatt jag snackar om själva idén, VARFÖR vill du ha en märkesklocka, varför vill du ha 19" fälgar, varför vill du si och så?
Du e dummare än mitt navelludd, jag har inte sagt ett ord om att jag har kört hoj osv så varför drar du in det i bilden? För att vinna argumentet och få mig att framstå som okunnig? Kom med nåt vettigt istället för att bara säga varföööööööööööööööööööörrrrrrrr måste folk ha sporthojar, en custom e ju sååååååå feeeeeeeeet bla bla bla. Du har sagt det en miljon ggr nu, kom med nåt nytt eller läs och förstå det jag faktiskt skriver.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

hahahah i löööv jooo retard!

köp din jävla sporthoj nu...du kan få kapitalet så ja får se ditt besvikna röda arsle när du har kramp i röven efter en 3 milsmarsch!
flane!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Du e fan långt dummare än mitt navelludd :D EN VFR e ingen sporthoj slatt :P
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

men du ville ju ha en RRRRRRRRRRRRRR??? :) innerst inne
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Jo jag vill, men det e inte samma sak som att köpa en och få ont i röven som du säger :P
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

kakkslatt noddafakker...alla köper de dom vill okej, men jag fattar inte v arför folk vill stoltsera med en hoj för 100 tusen o stegra o coola...de e liksom så nt man gjorde innan man hade pungbråck...thats my point
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

För det e fräckt :D
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

jätte

<----------
Senast redigerad av PatrikGBG den 16 augusti 2008, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Patrik: Jag förstår precis vad du menar... sporthoj är långt ifrån bekvämt och det är oerhört riskfyllt. De som aldrig kört hoj någonsin och sen sitter och snackar om att de alltid skall ha det värsta utan att ens veta vad de snackar är om otroligt irriterande.
Dock så förstår jag Dani också som defakto hört från sina polare att man tröttnar på den o den hojen och att enbart det värsta är nog. Har en likadan polare... ja, ni känner honom också... Fredde.
Saken är den att de som tröttnat på sina CBR600RR har kört på de ett tag och sen bytt upp sig till 900 eller 1000 för att de saknar effekten, att då gå på en sådan brutal maskin från början är nog ingen bra idé, men det är ju såklart väldigt lockande när man hör "alla polarna" snacka om att man kommer tröttna på allt annat så snabbt och att man kommer vilja ha den värsta ändå osv osv... men jag tror faktiskt att just det stadiet att tröttna på en hoj är något som krävs för att bli den förare man vill bli. Vissa blir roadwarriors och andra blir knuttar, men de flesta har testat på de flesta hojjar innan de funnit sin kärlek i sin hoj de har för tillfället.

Jag har även jag hört en massa kommentarer kring mitt nuvarande val av hoj jag tittar på, den kommer inte räcka till (750), den kommer inte luta i kurvorna så mycket som jag vill, den kommer låta för mycket, den kommer gå för sakta, den kommer inte vara rolig nog... osv osv osv osv. Men jag tror ändå att det är en bra instegshoj för mig, men samtidigt så respekterar jag och förstår att en VFR800 är rätt instegshoj för Dani. Däremot har jag svårt att förstå att en värstinghoj skulle vara en bra instegshoj för någon, de är hojjar man skall växa sig till och inte växa med.

PS. vi kanske borde skapa en MC-tråd istället för att besudla den här. DS
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

bra sammanfattat av mina tankar hehe!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Tjaa, det står faktiskt att "Ordet Fritt" skall vara motorrelaterat så den här tråden hamnar här.

Så, jag skall precis börja med bågekortet och jag vet att Dani också skall göra det, det har redan dykt upp frågor och kommentarer i "Vad köpte du senast..." tråden så jag tänkte att vi istället kan ta frågorna här istället.

Om nån Moderator vill flytta in inläggen från den tråden hit så är det soft.

Själv undrar jag lite över det här med hjälm, ja inte huruvida man skall ha nån eller inte utan snarare vilken man skall ha. Har inte tänkt att spendera 5k på en hjälm så här i starten utan har tänkt mig en bra hjälm för humana pengar.
Vet att man INTE skall ha en i plast utan det är kompositmaterial som gäller... men vilka märken skall man kolla på och vilka skall man undvika? MC-Boden har NZI som "sitt" märke och där kostar en hjälm typ 2440:- medans det finns andra för runt 1000:- hos andra affärer, vad skall man kolla efter som sagt?
Sen har jag börjat kolla lite ställ och sånt men steg ett är hjälm för mig och då jag förmodligen kommer köpa en Honda Black Widow som första hoj så skall det vara en mattsvart integral hjälm, känns som att det funkar bäst oavsett hoj.

NZI hos MC-Boden: <a href="http://www.mc-boden.se/butiken/product_ ... 23749d7054" target="_blank">http://www.mc-boden.se/butiken/product_ ... 49d7054</a>

Om nån annan har MC relaterade frågor så ta de gärna i den här tråden... håll den öppen för bra snack om MC men håll den gärna ifrån skitsnack.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Såja, ordningen på inläggen kan jag inte göra nåt åt, vad jag vet :P
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
FonziE
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 juni 2005, 16:08
Ort: Malmö

dani spana in Triumph Daytona 675..
inte bara sjukt snygg utan har för mig den har fått pris som "bästa banhoj" eller liknande 3år i rad. Billig i försäkring oxå ..
Bild
Aleksandar Petrovic
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Bra fråga btw Krister, en (säkert idiotisk fråga) annan fråga i förbifarten.

Jag antar att det är så men jag frågar ändå, man måste ha eget ställ och hjälm när man övningskör hos skola va? Nu ska jag inte övningsköra förrän i nästa år men ändå :)
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Skolorna har egen utrustning så du behöver inte ha något alls själv. Däremot har jag blivit tipsad om att det redan från start är rätt skönt med egen hjälm och egna handskar... ryggskydd är också bra att tänka på men det fick jag på köpet när jag köpte mina körlektioner.

Själv så ser jag skydd som en utgift jag inte tänker snåla på men samtidigt skall man ju inte vara dumdristig och överspendera, för jag tror nog att jag kommer byta ut utrustningen vartefter ganska snart då man hittar annat som passar just mig bättre.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Fonzie: Både jag och Dani har redan gjort klart att vi inte är ute efter en grymminhoj utan en hoj som som inte inbjuder till sådant buskör som första hoj... är då verkligen "årets banhoj" ett bra tips?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar