Så givetvis vill jag nu ha MC-kort. Men vad är bästa strategin?
*Köpa billigare MC och börja övningsköra i den mån min kompis med småbarn har tid att köra med mig nästa säsong? Blir samtidigt att testa på vattnen lite om man verkligen vill ha MC eller inte. Vid tappat intresse, bara att sälja vidare hojen och vara en erfarenhet rikare.
*Eller ska man bara ta allt på körskola med hyrd hoj, fixa kortet och sedan skaffa cykeln?
*Eller ska man skaffa sig en asnajs hoj, typ CB650R direkt, övningsköra på den så den biten sitter och gå all in på att skaffa kortet och samtidigt så har man hoj direkt?
*En 500 Rebel vore inte så tokigt heller, men har för liten motor för att ta behörighet för tung MC, så då måste man ju skaffa sig en billigare tung först, övningsköra och sen lägga tid på körskola. Men en cruiser passar nog mer för vad jag tror jag skulle vilja göra med en MC.
Hur gjorde ni? Är det kul med MC? Hur står sig Honda mot resten inom MC världen idag? För nån som bara kört Yamaha PW80 som liten och trimmad Zündapp KS50 i tonåren, vad kan man förvänta sig för utmaningar med tvåhjuligt som drivs av något starkare än sina egna ben?
(Mitt garage är litet och MC passar bättre än busbil - löser många problem