Mappning av CTR me K-Pro
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Finns en del schyssta mappar till de vanligaste trimsakerna i K-manager som du kan använda. De ligger redo att laddas upp. Har du saker utöver det som finns i listan är det bara att åka till en rullande landsväg och ha med dig en laptop och en polare som kan mappa.
Finns säkerligen folk i sthlm som kan hjälpa dig, hade du bott i Skåne hade vi kunnat hjälpa dig.
Finns säkerligen folk i sthlm som kan hjälpa dig, hade du bott i Skåne hade vi kunnat hjälpa dig.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Härligt Steffo, du börjar få på lite godis på bilen nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hur känns BC4'an?
Hade varit trevligt att bromsa bilen och se hur mycket bilen har egentligen.
Blir nog väghållning som nästa steg för min del.
Hur känns BC4'an?
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-M Scotte+5 Jun 2005, 23:06:04--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 5 Jun 2005, 23:06:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns en del schyssta mappar till de vanligaste trimsakerna i K-manager som du kan använda. De ligger redo att laddas upp. Har du saker utöver det som finns i listan är det bara att åka till en rullande landsväg och ha med dig en laptop och en polare som kan mappa.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149540"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Än så länge har jag bara ett V2-filtyer och ett BC spec IV på bilen. Möjligen kommer det att kompletteras med grenrör senare. Detta borde väl vara ganska "vanliga" saker, så det kanske går att hitta en bra färdig map med andra ord.
<!--QuoteBegin-chedst+6 Jun 2005, 09:18:07--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 6 Jun 2005, 09:18:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Härligt Steffo, du börjar få på lite godis på bilen nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hur känns BC4'an?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149594"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
En bromsning vore inte fel, men eftersom jag har sett bromsningar på CTR:er med liknande trim och vet ungefär vad man kan förvänta sig så väntar jag tills allt är på plats och tar det i samband med att man mappar om. Skulle tro att jag har ca 15 hk mer än original dvs ca 190-195 hk på drivhjulen. Det borde inte vara några fantasisiffror.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149540"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Än så länge har jag bara ett V2-filtyer och ett BC spec IV på bilen. Möjligen kommer det att kompletteras med grenrör senare. Detta borde väl vara ganska "vanliga" saker, så det kanske går att hitta en bra färdig map med andra ord.
<!--QuoteBegin-chedst+6 Jun 2005, 09:18:07--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 6 Jun 2005, 09:18:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Härligt Steffo, du börjar få på lite godis på bilen nu [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hur känns BC4'an?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149594"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
En bromsning vore inte fel, men eftersom jag har sett bromsningar på CTR:er med liknande trim och vet ungefär vad man kan förvänta sig så väntar jag tills allt är på plats och tar det i samband med att man mappar om. Skulle tro att jag har ca 15 hk mer än original dvs ca 190-195 hk på drivhjulen. Det borde inte vara några fantasisiffror.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
<!--QuoteBegin-Steffo+6 Jun 2005, 11:39:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 6 Jun 2005, 11:39:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En bromsning vore inte fel, men eftersom jag har sett bromsningar på CTR:er med liknande trim och vet ungefär vad man kan förvänta sig så väntar jag tills allt är på plats och tar det i samband med att man mappar om. Skulle tro att jag har ca 15 hk mer än original dvs ca 190-195 hk på drivhjulen. Det borde inte vara några fantasisiffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Undrar hur mycket K100 mappningen jag har gör.
Vi får köra typ 20-100, 70-150, 100-200 brevid varandra för att se.
0-100 beror ju på hur duktig man är på att få fäste.. =) startvarv osv.
Jag drar mig lite för att gissa effekt när folk frågar...
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
- Steffo

<!--QuoteBegin-chedst+6 Jun 2005, 12:55:10--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 6 Jun 2005, 12:55:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+6 Jun 2005, 11:39:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 6 Jun 2005, 11:39:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En bromsning vore inte fel, men eftersom jag har sett bromsningar på CTR:er med liknande trim och vet ungefär vad man kan förvänta sig så väntar jag tills allt är på plats och tar det i samband med att man mappar om. Skulle tro att jag har ca 15 hk mer än original dvs ca 190-195 hk på drivhjulen. Det borde inte vara några fantasisiffror.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149701"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då måste jag nog banta 25 kilo först också om det ska bli rättvisande [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=149701"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Då måste jag nog banta 25 kilo först också om det ska bli rättvisande [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Stockholm
K-pro är klart prisvärd om du tänkt modda din bil lite mer seriöst. annars kan du ju nöja dig med k-100 och sedan om du ångrar dig uppgradera till k-pro. Men som sagt det beror på vad man tänkt göra med bilen. Men med k-pro får du ju datalogging på köpet med och det är grymt bra att ha...
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Då måste jag nog banta 25 kilo först också om det ska bli rättvisande [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe.. tvivlar på att det är så stor skillnad, jag väger typ 85kg, men jag kan köra med full tank så kör du med halv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
hehe.. tvivlar på att det är så stor skillnad, jag väger typ 85kg, men jag kan köra med full tank så kör du med halv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av chedst den 7 juni 2005, 15:52, redigerad totalt 1 gånger.
- Steffo

<!--QuoteBegin-No 666+7 Jun 2005, 12:26:21--><div class='quotetop'>QUOTE(No 666 4 7 Jun 2005, 12:26:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->K-pro är klart prisvärd om du tänkt modda din bil lite mer seriöst. annars kan du ju nöja dig med k-100 och sedan om du ångrar dig uppgradera till k-pro. Men som sagt det beror på vad man tänkt göra med bilen. Men med k-pro får du ju datalogging på köpet med och det är grymt bra att ha...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=150124"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kommer förmodligen att stanna vid V2, catback, grenrör och ECU. Möjligen nytt insug (typ Toda). Om jag blir riktigt fanatisk så följer en tunnare topppackning och kanske till och med högkompskolvar, men det är inte så troligt.
Jag kör ca 3000 mil/år med bilen och den måste fungera felfritt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=150124"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kommer förmodligen att stanna vid V2, catback, grenrör och ECU. Möjligen nytt insug (typ Toda). Om jag blir riktigt fanatisk så följer en tunnare topppackning och kanske till och med högkompskolvar, men det är inte så troligt.
Jag kör ca 3000 mil/år med bilen och den måste fungera felfritt.
Stockholm