Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Utvärdering av 1 månadsägande av CTR:en
Måste först säga att jag aldrig varit så nöjd med ett bilköp under min bevingade tid.
Det som väger tyngst i det possitva är att bilen har helt rätt prestanda kontra bränsleekonomi. Tycker inte den drar nått, även om man kör som en idiot. Vill man dock köra snålt så är de absolut inga problem. Åker lätt 0.6 på landsväg.
Sen är det ju självklart prestandan. Åkte turbobíl förut. Så man var ju bortskämmd med vridmoment o få växlingar. CTR:en känndes nästan slö jämfört med den förra, men återigen, Vridet lurar många. Kollar man mätaren istället för att känna efter i ryggen, så märks skillnaden direkt. O när man åker jämnt med polarens M5 3,6, så fattar man att det rör på sig.
Roligast är dock när "jocke-18-år-som-åker-runt-i-sin-superballa-nysande-940 turbo-som-gärna-lutar-45grader-i-böjjarna-bjuder-upp-till-dans-i-rondellerna-i-stan". Att man smiskar många när det svänger, bilen är ju som limmet mot gatan.
Till det negativa.
Ljudnivån med BCIII är inte det bästa.
Det knakar, knarrar, gnäller lite här o var. Byggkvalitén känns inte övertygande.
Mycke vind o vägljud letar oxå sig in i kupén.
Jag köpte ju självklart inte denna bilen för att åka bekvämmt. Så det possitiva väger lätt över det negativa.
Over and out!
Det som väger tyngst i det possitva är att bilen har helt rätt prestanda kontra bränsleekonomi. Tycker inte den drar nått, även om man kör som en idiot. Vill man dock köra snålt så är de absolut inga problem. Åker lätt 0.6 på landsväg.
Sen är det ju självklart prestandan. Åkte turbobíl förut. Så man var ju bortskämmd med vridmoment o få växlingar. CTR:en känndes nästan slö jämfört med den förra, men återigen, Vridet lurar många. Kollar man mätaren istället för att känna efter i ryggen, så märks skillnaden direkt. O när man åker jämnt med polarens M5 3,6, så fattar man att det rör på sig.
Roligast är dock när "jocke-18-år-som-åker-runt-i-sin-superballa-nysande-940 turbo-som-gärna-lutar-45grader-i-böjjarna-bjuder-upp-till-dans-i-rondellerna-i-stan". Att man smiskar många när det svänger, bilen är ju som limmet mot gatan.
Till det negativa.
Ljudnivån med BCIII är inte det bästa.
Det knakar, knarrar, gnäller lite här o var. Byggkvalitén känns inte övertygande.
Mycke vind o vägljud letar oxå sig in i kupén.
Jag köpte ju självklart inte denna bilen för att åka bekvämmt. Så det possitiva väger lätt över det negativa.
Over and out!
Johan Fälth
Honda CTR 05
Dcsport grenrör, BC Spec III, AEM Cai
Honda CTR 05
Dcsport grenrör, BC Spec III, AEM Cai
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Instämmer till fullo med dig! Jag har dock haft min bil i dryga tre månader och har BC Spec III sen en vecka tillbaka. Allt är toppen men ny märker man att det knakar ltie i plasten i kupén.
När det gäller bränsle ekonomin så körde jag 67 mil på en tank nu i veckan. Men då var det inte mycet kvar i tanken då man kom fram till pumpen. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
När det gäller bränsle ekonomin så körde jag 67 mil på en tank nu i veckan. Men då var det inte mycet kvar i tanken då man kom fram till pumpen. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
jag har bara haft min 05a i en vecka exakt och ja, självklart är jag nöjd [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Har inte hunnit hittat nåt negativt än.. eller jo att det ska vara så klyddigt att montera bort dörrsidorna
sen är det lite ljud man är ovan vid, när man motorbromsar osv men alla bilar låter ju annorlunda
Har inte hunnit hittat nåt negativt än.. eller jo att det ska vara så klyddigt att montera bort dörrsidorna
sen är det lite ljud man är ovan vid, när man motorbromsar osv men alla bilar låter ju annorlunda
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
<!--QuoteBegin-C.Barrow+8 Oct 2005, 11:58:20--><div class='quotetop'>QUOTE(C.Barrow 4 8 Oct 2005, 11:58:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har fått ner min förbrukning till det otroliga 0,96 som bäst. Då var det landsväg jag åkte. Men jag låg inte i 110...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198153"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
två lägen på den högra pedalen?? allt eller inget?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198153"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
<!--QuoteBegin-Jay%c+8 Oct 2005, 11:09:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 8 Oct 2005, 11:09:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-C.Barrow+8 Oct 2005, 11:58:20--><div class='quotetop'>QUOTE(C.Barrow 4 8 Oct 2005, 11:58:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har fått ner min förbrukning till det otroliga 0,96 som bäst. Då var det landsväg jag åkte. Men jag låg inte i 110...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198162"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag "snålkör" inte iaf. När jag kör runt här hemma, till och från jobb och sånt. Mindre svängar som jag kör mest, så drar den nästan prick en panna milen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=198162"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag "snålkör" inte iaf. När jag kör runt här hemma, till och från jobb och sånt. Mindre svängar som jag kör mest, så drar den nästan prick en panna milen.
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
kul att du e nöjd...
men de skaer du stör dig på är det många som haft problem med, och fått det åtgärdat på garanti...sen har de vart okej...!
det är inte byggkvaliten det är fel på vill jag lova, för kvaliteen övereträffar de flesta
men de skaer du stör dig på är det många som haft problem med, och fått det åtgärdat på garanti...sen har de vart okej...!
det är inte byggkvaliten det är fel på vill jag lova, för kvaliteen övereträffar de flesta
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal