Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
katten ska väck
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-wriid+9 Feb 2006, 09:58:16--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 9 Feb 2006, 09:58:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så ska man ta bort delningen i kollektorn eller inte? samt delningen i downpipen?
Jag tror ändå att det lär vara ett mycket biligare alternativ att porta och fixa org grenrör än att köpa ett JS.
Förresten, kommer någon ihåg tråden där det diskuterades om storleken på kollektorn på 02-04 jämf mot 05... det påstogs att 05 fick ett 2.5" grenrör och att de tidigare var mindre? fick vi någon rätsida på det någon gång?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241656"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det handlade om ifall downpipen blev grövre på de faceliftade modellerna 04-05. Jag minns diskussionen, men inte att det verkligen kom fram något resultat ifall det verkligen skilde.
Jag tror ändå att det lär vara ett mycket biligare alternativ att porta och fixa org grenrör än att köpa ett JS.
Förresten, kommer någon ihåg tråden där det diskuterades om storleken på kollektorn på 02-04 jämf mot 05... det påstogs att 05 fick ett 2.5" grenrör och att de tidigare var mindre? fick vi någon rätsida på det någon gång?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241656"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det handlade om ifall downpipen blev grövre på de faceliftade modellerna 04-05. Jag minns diskussionen, men inte att det verkligen kom fram något resultat ifall det verkligen skilde.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
det är inte bara snåla här som gäller... jag tänker lite på besiktning och så med. ok att jag har 2år kvar till bes men sen så vet jag inte om jag orkar byta fram och tillbaka. vad händer om man blir stoppad av polisen med race-grenrör t.ex?
[b]Medlem #1535[/b]
<!--QuoteBegin-wriid+9 Feb 2006, 15:20:31--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 9 Feb 2006, 15:20:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är inte bara snåla här som gäller... jag tänker lite på besiktning och så med. ok att jag har 2år kvar till bes men sen så vet jag inte om jag orkar byta fram och tillbaka. vad händer om man blir stoppad av polisen med race-grenrör t.ex?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241784"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Lär inte hända nåt, hela klubben kör med eftermarknads grenrör, röret är skymt på ctr är ju ingen nackdel.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241784"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Lär inte hända nåt, hela klubben kör med eftermarknads grenrör, röret är skymt på ctr är ju ingen nackdel.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- Steffo

<!--QuoteBegin-hamedius+9 Feb 2006, 15:09:25--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius 4 9 Feb 2006, 15:09:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->va fan, ni ctr-ägare får inte börja snåla som ed civic och crx ägare:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241778"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe. Men man bör ju inte bränna mer pengar än man har heller...
För min egen del så lutar det åt att behålla originalgrenrör för att kunna ha en racekat monterad och slippa fipplet med att byta när det blir besiktning om ett par år + att man inte direkt gör miljön en tjänst genom att köra kattlöst. Jag tänker nämligen behålla bilen läääänge!
Om man då kan modda originalgrenröret och få ut ett par extra kusar där så är ju det en snygg lösning!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241778"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe. Men man bör ju inte bränna mer pengar än man har heller...
För min egen del så lutar det åt att behålla originalgrenrör för att kunna ha en racekat monterad och slippa fipplet med att byta när det blir besiktning om ett par år + att man inte direkt gör miljön en tjänst genom att köra kattlöst. Jag tänker nämligen behålla bilen läääänge!
Om man då kan modda originalgrenröret och få ut ett par extra kusar där så är ju det en snygg lösning!
Stockholm
- Steffo

<!--QuoteBegin-hamedius+9 Feb 2006, 15:42:23--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius 4 9 Feb 2006, 15:42:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->man kan köra kat på racegrenrör med, fast inte org, typ 100cells racekat där man förlorar bara nån häst, fast då får man kanske förlänga kablarna till bakre lambdan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241790"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilket grenrör ska man ha isåfall? Är det JR som gäller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241790"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilket grenrör ska man ha isåfall? Är det JR som gäller?
Stockholm
spelar nog ingen roll, för d e inte bolt on direkt, flänsen på grenröret måste bytas ut, alternativt svetsa katen direkt på kompensatorn, å sen svetsa nån fläns på andra sidan katen så den passar mot avgassystemet. man får nog korta första biten av avgassystemet för katen ska få plats därimellan.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
- Steffo

<!--QuoteBegin-hamedius+9 Feb 2006, 15:59:20--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius 4 9 Feb 2006, 15:59:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->spelar nog ingen roll, för d e inte bolt on direkt, flänsen på grenröret måste bytas ut, alternativt svetsa katen direkt på kompensatorn, å sen svetsa nån fläns på andra sidan katen så den passar mot avgassystemet. man får nog korta första biten av avgassystemet för katen ska få plats därimellan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241793"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var det jag trodde... Det innebär i så fall att man har ett avgassystem som man aldrig kan sälja vidare (om man inte säljer hela paketet komplett förstås)...
Om man sätter på en racekat på sitt originalgrenrör så borde man inte behöva modda catback-systemet. Ifall anslutningarna till racekatten görs på samma sätt som original så borde man även fortfarande kunna byta tillbaka till originalkatten om man mot förmodan skulle få problem med avgasvärden vid besiktningen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241793"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var det jag trodde... Det innebär i så fall att man har ett avgassystem som man aldrig kan sälja vidare (om man inte säljer hela paketet komplett förstås)...
Om man sätter på en racekat på sitt originalgrenrör så borde man inte behöva modda catback-systemet. Ifall anslutningarna till racekatten görs på samma sätt som original så borde man även fortfarande kunna byta tillbaka till originalkatten om man mot förmodan skulle få problem med avgasvärden vid besiktningen.
Stockholm
om man inte vill strula med svets och sånt då utan man bara vill kunna hänga på;
A: ett racegrenrör som går hela vägen ner till avgassystemet.
B: modifierat orginal alt. dc/jr kort grenrör och sen en racekatt som går till avgassystemet.
Behövar man på någon av dessa alternativ modifiera något eller passar grejerna bolt on?
A: ett racegrenrör som går hela vägen ner till avgassystemet.
B: modifierat orginal alt. dc/jr kort grenrör och sen en racekatt som går till avgassystemet.
Behövar man på någon av dessa alternativ modifiera något eller passar grejerna bolt on?
[b]Medlem #1535[/b]
Steffo; grejen e att man vill bli av med d korta org grenröret, d e d som förstör allt. kanske lite överdrivet men ett turbogrenrör ger nog samma effekt som diverse korta grenrör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
wriid; alternativ b får bli hemmabygge, vet inte om nån racekat som ersätter org katen.
bland racegrenrör vet jag att supersprint har en tillhörande sportkat som passar på org avgssystemet.
wriid; alternativ b får bli hemmabygge, vet inte om nån racekat som ersätter org katen.
bland racegrenrör vet jag att supersprint har en tillhörande sportkat som passar på org avgssystemet.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
CPL Racing tror jag säljer JR's racegrenrör modifierat med racekatt, passar mot org avgassystem.
Men allvarligt, är det så jobbigt att lägga ner några timmar vartannat för att kunna besikta?
Visst det är väl bra om man tänker på miljön också, men det känns som man kanske har fel bil från början för det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ta en titt på den här sidan så ser ni hur grenrören vi pratar om är konstruerade:
<a href="http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80" target="_blank">http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80</a>
Supersprint finns med där också, de har precis som Mugen också ett färdigt grenrör med racekatt.
Men de är dyyyra..
Men allvarligt, är det så jobbigt att lägga ner några timmar vartannat för att kunna besikta?
Visst det är väl bra om man tänker på miljön också, men det känns som man kanske har fel bil från början för det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ta en titt på den här sidan så ser ni hur grenrören vi pratar om är konstruerade:
<a href="http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80" target="_blank">http://k20a.free.fr/articles.php?lng=fr&pg=80</a>
Supersprint finns med där också, de har precis som Mugen också ett färdigt grenrör med racekatt.
Men de är dyyyra..
Får man verkligen dom effektökningar som anges på den sidan? Tycker det verkar vara lite mirakelsiffror. Men vad vet jag... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
Lär bli ett grenrör inom väldigt snar framtid isf.
Lär bli ett grenrör inom väldigt snar framtid isf.
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic Tourer 1,6 Dtec -15
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
<!--QuoteBegin-Fredda+13 Feb 2006, 16:12:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredda 4 13 Feb 2006, 16:12:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En annan fundering angående dessa grenrör, är det inte risk för rörbrott?
Dom är ju rätt långa, förutom dom 2-delade då som kan flexa.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243481"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Man bör väl montera dit hårdare motorkuddar för att vara säker.
Dom är ju rätt långa, förutom dom 2-delade då som kan flexa.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243481"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Man bör väl montera dit hårdare motorkuddar för att vara säker.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
så om man köper t.ex. dc sports race grenrör eller jr's racgrenrör och skiter i katten över huvud taget. det låter enklast och möjligtvis billigare [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
[b]Medlem #1535[/b]
måste säga att jag direkt undrade varför man försöker sälja/skänka sin kissekatt på ett teknikforum [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
<!--QuoteBegin-wriid+13 Feb 2006, 17:02:55--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 13 Feb 2006, 17:02:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så om man köper t.ex. dc sports race grenrör eller jr's racgrenrör och skiter i katten över huvud taget. det låter enklast och möjligtvis billigare [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243517"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tycker det låter enklast med, så vinner man ju lite vikt oxå [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Nån på forumet som säljer JR?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=243517"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tycker det låter enklast med, så vinner man ju lite vikt oxå [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Nån på forumet som säljer JR?
Fredrik Jansson
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12
Honda Civic 1,5i -00
VW Golf GTI ED35 -12